De druklasse 1 kousen zijn geen medische of therapeutische kousen, vandaar dat ze niet worden vergoed. De druklasse 2 zitten megastrak, en zitten ook bij billen en buik strak. Er zijn ook speciale voor tijdens de zwangerschap met een wijder buikdeel. Maar ze zijn inderdaad heel lastig aan te trekken hihihi. Gelukkig wordt je daar vanzelf heel handig in na vaak oefenen.
Je trekt ze binnenstebuiten aan vanaf de voet. En dan langzaam steeds meer omhoog bij ieder been. 1 been kan dus niet in 1 keer, maar stukje voor stukje afwisselend. En het kan alleen met speciale handschoenen, anders lukt het echt niet. En ook niet als je net uit de douche bent gestapt. Benen en voeten moeten echt heel goed droog zijn.
In feite zitten deze kousen strakker dan de drukpakken. En zijn toch soepel om te dragen. Jammer dat je niet de drukklasse 2 kreeg, want juist die zouden je helpen (los van lipo), ook met de voetproblemen die je hebt. Je kunt altijd weer terug gaan en dan bijvoorbeeld de korte knie compressiekous vragen voor dagelijks gebruik. Ik gebruik de panty’s met rokken en in de winter als het koud is onder de kleren. De korte kniekousen gebruik ik dagelijks. Meteen zodra ik overeind kom in bed, trek ik ze aan. Alleen zo heeft het effect. Als ik daarna moet douchen trek ik ze weer even uit en dan trek ik ze weer aan. Ik slaap overigens de hele nacht met de benen hoog.
De kousen hebben mij met zoveel klachten geholpen! Zelfs met de orthostatische intolerantie klachten en duizeligheid enz. Dit komt heel vaak voor bij hypermobiliteit en EDS. Volgens mij had jij er ook last van toch?
Voor jou zouden de kniekousen wel uitkomst bieden in combinatie met een drukpak. Want het vocht gaat zich toch ook ophopen aan je onderbeen en dat geeft druk op de vaten en weefsels daar en ook in je voeten. Maar goed, de meeste vrouwen doen het prima zonder hoor, dus laat je niet gekmaken, ook al ben je wat kwetsbaarder.
Om vocht in onderbenen te voorkomen zovaak mogelijk tussendoor met de benen hoog gaan liggen en veel brandnetelthee drinken. Dat helpt met afvoeren van het vocht.
En voor de rest niet teveel nadenken, want er kan je heus niks gebeuren. Ook mensen met primair lymfoedeem die soms door de ziekte dikke benen ontwikkelen, ondergaan soms liposuctie. En juist deze mensen hebben heel zwakke vaten.
Alles komt goed!!!
Er is trouwens een creme die Niessen aanraadt voor de littekens. Ik zou daar wel even naar kijken, want alle beetjes helpen. En zo heb je het gevoel ook echt alles goed te doen, dat geeft meer rust. Ik zal straks dat stuk uit zijn behandelplan met de naam van de crème plaatsen. Weet niet eens of het wel van hem mag hihihi. Kreeg hem van een dame door.
Heel goed dat je zo let op je supplementen en eiwitten en collageen! Wat ik zelf gebruik aan eiwitten en aminozuren, kun je in het laatste bericht van dit topic lezen: viewtopic.php?f=246&t=2836#p33341 De aminozuren zijn een aanrader, maar wel duur helaas. Maar er zijn genoeg niet vegan varianten.
Heel veel liefs en zet hem op met zoeken naar een pak!
Ik had trouwens nog wat nieuwe linkjes in dat ene topic gezet. Misschien kun je nog kijken, maar als je al een keuze had gemaakt, gewoon daarbij laten hoor en niet twijfelen aan jezelf! Je doet het heel goed, je volgt jouw eigen gevoel wat anderen ook zeggen! TOPPER!!!
Kusss!
Hier de crème tips van dr. Niessen🤫
Mooie ingrediënten!
Overigens kun je bij dr. Jetske Ultee heel veel info vinden over goede producten bij huidproblemen https://www.dr-jetskeultee.nl/
Je kunt ook contact met ze opnemen. Heel leuke lieve meiden! https://www.dr-jetskeultee.nl/contact/