Goede matras

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.
Misty
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 apr 2022 07:17

Ongelezen bericht 13 jul 2022 06:54

Heeft er iemand tips wat een goede matras is?
Normaal heb ik niet zoveel last van mijn rug (we hebben nogal een zachte matras) ik sliep vooral op de zij.
Maar nu na de Explantatie ( 6 dagen geleden) slaap ik op mijn rug en heb ik serieus last van mijn rug.
Misschien ook wel tijd om iets degelijk te kopen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 13 jul 2022 18:34

Lieve Misty,

Als geen ander weet ik hoe belangrijk een goed matras is. Ik heb werkelijk de hellen van de hel doorstaan in 2014 en daarna weer in 2016/2017 door matrassen.
Oh God, de hel. Had extreme pijn en kon gewoon niet slapen door de pijn en nachten lang verschillende opstellingen proberen van schuimen en matrassen. Ik zat aan verschillende soorten pijnstillers, zelfs opiaten (oxycodon, langwerkende én kortwerkende), diclofenac en paracetamol. Alles tegelijk en zeer hoge dosis. Samen met slaaptabletten en melatonine en lage dosis amitriptyline (tegen pijn, dus niet voor depressie). Een goede cocktail voor hallucinaties🥴 Het was echt heel erg zielig. De wanhoop was groot.
De ellende begon in 2014. Ik had mijn andere matras maar 2 jaar die ik in 2012 kocht. De veerkracht was er volledig uit. Slechte kwaliteit. In 2014 kocht toen een traagschuim matras via de Wehkamp en ik dacht gered te zijn. Tevens wekenlang gezocht naar kussen. Mijn hele wervelkolom deed enorm veel zeer omdat ik hypermobiel ben en mijn bindweefsel zwak is. Ook schouders, bekken, knieschijven, alles beweegt in bed. Ook heel veel last van drukpijnen (fibromyalgie). Dat matras heeft het ook maar 2 jaar gedaan (slechte kwaliteit). Toen was alle veerkracht er uit en ik was terug bij af. Omdat ik bang was voor te zacht, kocht ik op advies van medewerker IKEA een latex matras. OMG je wilt niet weten wat er is gebeurd. Ik kreeg bekkeninstabiliteit door dat matras. Ik was er nog slechter aan toe dan ervoor. Daarna verschillende soorten koudschuimen van allerlei hardheden geprobeerd. Nachtenlang radeloos. Heel zielig. En kreeg angsten om te liggen door pijn.
Had mij uitgebreid verdiept in schuimen en matrassen. De zoektocht was vreselijk. Ik leerde veel over matrassen door Chris Nederhorst en heb ook contact met hem gehad. Hij heeft mij zo vreselijk goed geholpen🙏🙏🙏 Ik heb toen bij hem op verschillende matrassen gelegen en uiteindelijk 1 gekocht. Deze heb ik nu sinds 2017 en hij is nog steeds goed. Het is een kwalitatief zeer goed matras door het koudschuim en traagschuim met hoge dichtheid.
Chris Nederhorst maakt medische matrassen. Ik raad hem echt aan. Zijn winkel voor particulieren zit in Scheveningen.
https://www.healthfoam.com/blog/chris-nederhorst
Ik slaap alleen op de rug, omdat ik niet op de zij kan. En slaap met de benen op een verhoging. Ik kan echt niet zonder.
https://www.fysiosupplies.nl/sissel-ven ... enenkussen
Dit is mijn hoofdkussen. Geweldig! https://nl.tempur.com/ombracio-hoofdkus ... 0762M.html

Bij langdurig op de rug liggen is het noodzakelijk om de benen hoger te hebben, omdat je anders je onderrug en bekken belast. Probeer dus met kussens onder je knieën te liggen.

Heel verhaal weer, sorry. Maar alleen om aan te geven dat ik dus van ver kom wat matrassen en kussens betreft. Het is vreselijk. En ik kan dus niet weg. Niet op vakantie. Doe ik dat wel moet hele mikmak aan dek-matras en kussens mee. Vreselijk. En dan is het nog de vraag of het matras eronder geschikt is...
Maar maakt verder niet uit, ik ben zooo dankbaar dat ik überhaupt kan liggen en slapen🙏🙏🙏Wat voor veel mensen zeer vanzelfsprekend is, is helaas niet voor alle mensen vanzelfsprekend. Mensen die nooit ziekte of problemen hebben gekend zijn verwent. En daarom is er ook geen begrip voor mensen als wij. Ze kunnen zich niet in de ander verplaatsen. Dieptriest.

Nou lieverd, ik hoop dat je iets vindt dat goed is voor jou. En laat je niks wijsmaken in al die beddenwinkels. Die mensen hebben helemaal geen verstand heb ik ondervonden. En voor mensen met klachten werken de standaard matrassen gewoon niet. Vaak zijn het ook matrassen met zeer slechte kwaliteit schuim met een te lage dichtheid. De veerkracht is er na tijd gewoon weer uit.

Kusss😘 en ik hoop dat je vannacht wat beter slaapt. Doe zoals ik zeg je benen hoger. Maar je mag ook al op de zij, dus als je veel pijn hebt, gewoon op je zij liggen hoor.

❤️ Love ❤️ Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 13 jul 2022 19:07

Hierbij zeer uitgebreide informatie van Chris Nederhorst over matrassen. Aanrader voor iedereen met lig pijnen.
Heb alles gelezen toen. Held!👍
http://www.traagschuim.info/wieikben.php
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Plaats reactie

Terug naar “Leefregels en verzorging van borsten en litteken”