Wetenschappelijke basis leefregels lipofilling?

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 24 mar 2022 09:22

Ik meen ergens iets gelezen te hebben over de vraag of er een wetenschappelijke basis is voor de leefregels bij lipofilling. In het beheer kan ik zien dat de dame in kwestie het topic heeft verwijderd. Jammer, want was een goede vraag.

Bij lipofilling is het vooral belangrijk om de eerste weken ervoor te zorgen dat er niet teveel druk op het behandelde gebied komt, zodat de vaatingroei niet in het geding komt. De vaatingroei is na ongeveer 2 maanden af. Hoewel het proces van verdere doorbloeding van weefsel nog maanden voortduurt.

In het deel lipofilling vind je dit artikel van Stevens met verwijzingen naar wetenschappelijke onderzoeken.
https://drive.google.com/file/d/1RKg41R ... sp=sharing

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs, Lunađź’•
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
AnneK
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2022 19:29

Ongelezen bericht 29 mar 2022 20:46

Hoi Luna,

Ik had het topic aangemaakt! Ik had het aangemaakt in het niet afgeschermde deel en daarin ook weer wat meer informatie gezet over mijn achtergrond dat vond ik achteraf een beetje vervelend (vanwege herkenbaarheid t.o.v. met name vrienden en collega’s), maar ik wist niet of en hoe ik het topic kon verplaatsen naar het afgeschermde deel. Ik merkte ook dat er geen nog reacties op kwamen, vandaar dat ik het topic toen heb verwijderd. Sorry dat was dus kennelijk te voorbarig! Bedankt voor het artikel. Aan de van dit artikel heb ik nog even in de wetenschappelijke artikelen database gezocht, maar helaas niks over leefregels. Ik heb wel het idee dat de lipofilling technieken veel zijn verbeterd de afgelopen jaren, in de referenties van het artikel wat jij stuurde was de resorptie veel hoger dan in de recentere wetenschappelijke literatuur. Dat is wel weer mooi!

Groeten,

AnneK
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 30 mar 2022 08:11

Hoi Anne, je andere berichtje staat nog steeds afgeschermd. Geen zorgen.

Wat ik bedoelde met bovenstaand bericht en de verwijzingen is dat de leefregels bij lipo te maken hebben met de vaatvorming. Er zijn idd geen onderzoeken specifiek gericht op de leefregels, maar er wordt wel iets geschreven over hoe het vet overleeft en daar worden de richtlijnen op gebaseerd.

O.a. druk, kou en roken belemmeren de vaatingroei en doorbloeding en zullen het resultaat negatief beinvloeden.

De techniek is idd steeds verder ontwikkeld en er worden steeds betere resultaten behaald.

Liefs!đź’•
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 30 mar 2022 12:11

Hierbij nog wat linkjes
https://www.beautifulabc.com/nl/lipofil ... t-algemeen
https://www.lipofilling.com/wat-is-lipofilling

Staan ook bij het deel 'Lipofilling'. Ik heb daar echt veel informatie staan, maar begrijp wel dat jullie door de bomen het bos niet meer zien.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Plaats reactie

Terug naar “Leefregels en verzorging van borsten en litteken”