Wanneer mag je de pleiters eraf halen?

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.
Josje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2021 14:11

Ongelezen bericht 01 okt 2021 18:55

Ik ben op 20 september geopereerd door Dr.van Selms. Mijn implantaten zijn eruit gehaald. Nu kan ik pas na vijf weken op controle.
Mijn vraag is nu eigenlijk na hoeveel dagen mag ik de pleisters er zelf afhalen en hoe kan ik dit het beste doen ? Moet ik bijvoorbeeld de pleisters eerst nat laten weken in bad of mag dit juist niet? Ik ben er een beetje bang voor dat ik de wond open trek.
Bethmoon94
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 aug 2021 00:35

Ongelezen bericht 01 okt 2021 19:32

Hoi Josje☺️ Allereerst: Gefeliciteerd 🥳

Heeft je pc dit niet verteld? Ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met de kliniek. Mijn implantaten zijn verwijderd door dr niessen gisteren, ik mag na 3 dagen de pleisters zelf onder de douche verwijderen. Maar er zitten ook oplosbare hechtingen in... ik denk dat elke pc een andere werkwijze heeft, gewoon even bellen toch?😇

Goed herstel gewenst 💓
Kirsie86
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 jul 2021 15:51

Ongelezen bericht 02 okt 2021 09:27

Josje schreef:
01 okt 2021 18:55
Ik ben op 20 september geopereerd door Dr.van Selms. Mijn implantaten zijn eruit gehaald. Nu kan ik pas na vijf weken op controle.
Mijn vraag is nu eigenlijk na hoeveel dagen mag ik de pleisters er zelf afhalen en hoe kan ik dit het beste doen ? Moet ik bijvoorbeeld de pleisters eerst nat laten weken in bad of mag dit juist niet? Ik ben er een beetje bang voor dat ik de wond open trek.
Hoi Josje,

Ik ben ook in het JVG geholpen en ik had na twee weken weer een afspraak voor controle, op dat moment hebben ze bij mij de pleisters verwijderd en de hechtingen gecontroleerd. Maar omdat er bij jou nog veel tijd tussen zit, kan je het beste toch even bellen naar de kliniek.

Nog een voorspoedig herstel ☘️
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 02 okt 2021 16:11

Hallo Josje,
Gefeliciteerd met je bevrijding. Ik ben ook door van Selms geopereerd.
De pleisters kan je gewoon laten zitten. Als ze met douchen nat worden of los gaan is het geen probleem. Bij mij rolde ze een beetje op door de band van mijn b.h en zijn ze dus vanzelf een beetje los gekomen. Het laatste stukje heb ik er toen zelf afgetrokken. De wond zal niet open gaan als je aan de pleister trekt, maar nogmaals je kan het gewoon laten zitten.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Leefregels en verzorging van borsten en litteken”