Pijnstilling na de operatie

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 29 jan 2021 13:28

Het valt me iedere keer op dat artsen diclofenac of ibuprofen aan onze vrouwen voorschrijven zonder maagbeschermer. Ik vind het niet verantwoord. Onze vrouwen zijn erg kwetsbaar voor maagdarmproblemen.
Sporadisch of eenmalig gebruik van nsaid's geeft niet zo snel maagklachten, maar na enkele keren wel. Nsaid's zijn geen snoepjes en hebben veel bijwerkingen.
Paracetamol volstaat vaak gewoon prima, ook na lipo. Neem je wel een nsaid, dan is maagbescherming echt belangrijk.
Oxycodon wordt ook vaak voorgeschreven, ook dit vind ik niet verantwoord. De eerste 24 uur na de operatie prima, maar niet voor thuisgebruik.
Probeer het met paracetamol, en netjes op tijd slikken, zodat je een spiegel opbouwt.
Dat je toch nog pijn voelt is begrijpelijk, je moet daar gewoon even doorheen.
Mocht blijken dat in jouw situatie toch zwaardere pijnstilling noodzakelijk is, hoort een arts dan pas verder te kijken.

Deze informatie stond al op het forum, maar ik wilde dit nogmaals herhalen, omdat veel vrouwen praten over maag- en darmklachten na de operatie. Hoewel narcose in het begin ook voor misselijkheid en darmproblemen kan zorgen, zijn nsaid's en oxycodon (kan bij velen ook misselijkheid geven en obstipatie) vaak de oorzaak van aanhoudende klachten.

Sterkte!!!❤

Hierbij informatie
Pijnstillers na een operatie voor volwassenen

https://www.wza.nl/pati%C3%ABnt/onderzo ... senen-5441
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 29 jan 2021 19:29

Hier nog even een ander topic over het onderwerp.
Veel vrouwen hebben genoeg aan paracetamol.
viewtopic.php?f=230&t=2544

Succes en sterkte!
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Plaats reactie

Terug naar “Leefregels en verzorging van borsten en litteken”