Welke pijnstilling na explantatie (en lipofilling of borstlift)

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.
bloempje70
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 sep 2019 11:36

Ongelezen bericht 21 okt 2019 09:54

Ik ben erg benieuwd of er hier vrouwen zijn die na de explantatie en liefst ook lipofilling alleen paracetamol gebruikt hebben thuis. Is dit te doen? Ik kan wegens maagzuurklachten niet goed tegen nsaid's. Ik slik ook maagzuurremmers. Ben dus ook huiverig om diclofenac oid te slikken. Hoor graag jullie ervaringen.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
bloempje70
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 sep 2019 11:36

Ongelezen bericht 21 okt 2019 16:14

Staat dit topic hier niet goed? Ik ben zo benieuwd wie wat precies slikte na een explantatie/explantatie en lipofilling :oops:
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Moeke
Berichten: 312
Lid geworden op: 15 jul 2019 22:47

Ongelezen bericht 21 okt 2019 19:30

Hi Bloempje,

Er is een topic over geschreven, dat vind je hier:
viewtopic.php?f=226&t=2129

Het staat onder: "wat te doen bij klachten" in het forumoverzicht.

Ik heb zelf alleen explantatie gehad en had nauwelijks pijnklachten. Alleen de eerste nachten met de drains heb ik een enkele naproxen ingenomen. Dit was op recept van de plastisch chirurg die mij geopereerd heeft.

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Emke2000
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 okt 2018 12:31

Ongelezen bericht 21 okt 2019 21:34

Ik ga ook alleen paracetamol gebruiken. Kan ook niet tegen andere medicijnen. Ik denk als je je daar op instelt dat dat zeker ook zal lukken ๐Ÿ˜Š. Heb in het verleden hele zware operaties gehad waar ik eigenlijk voor aan de morfinepomp en zware pijnstillers moest, maar ook toen lukte het. Ik denk altijd maar het is maar pijn...๐Ÿ˜‰
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 okt 2019 14:40

Met paracetamol kom je best ver hoor. En er zijn ook andere medicijnen die minder op de maag inwerken zoals cox 2 remmers. Je kunt dit gewoon aangeven.
Moeke had al een linkje geplaatst.
Er is heel veel. En met maagklachten kun je nog steeds diclofenac nemen hoor. Ik heb maagdarmzweren gehad en slik het ook, maar dan moet je 2 maal daags 40mg Omeprazol gebruiken. Meestal wordt er bij mensen zonder echte problemen niks voorgeschreven (niet verstandig!) of 20mg. Dat is bij maagklachten nooit genoeg. 40mg kan, maar bij echte problemen is 2x40mg beter. 1 ochtend en 1 avond.

Liefs, Luna

Hier wat over pijnstilling na een operatie: https://www.wza.nl/patiรซnt/onderzoek-en ... senen-5441
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 04 jan 2020 07:42

Ik zet even wat berichten over dit onderwerp uit een persoonlijk topic hieronder.

Ik lees dat vrouwen geen maagbeschermer hebben gekregen bij de diclofenac. Altijd belangrijk dit te nemen. Minimaal de laagste dosering. Bij bestaande klanten of zeer gevoelige maag omeprazol 40mg of zelfs 2x 40mg. Dit medicijn is sterker dan de anderen.
Ik zou bij kinderwens van oxycodon afblijven. Het is ook gewoon overbodig. De eerte periode na de operatie krijg je meestal morfine door het infuus en dan is het wel nodig vooral bij protheses achter de spier en als het kapsel verwijderd is. Maar nadat je uit de verkoeverkamer bent is dit echt niet meer nodig en thuis ook niet. Diclofenac in combinatie met paracetamol is meer dan genoeg. Beiden versterken elkaar.
Zorg ervoor dat je de spiegel stabiel houdt dus op tijd slikken en dus ook voordat klachten komen.
Begin altijd eerst met paracetamol en neem pas de diclofenac als paracetamol niet voldoende werkt.
Zorg er voor dat je dan ook een maagbeschermer neemt.
Vivje74 schreef: โ†‘
03 jan 2020 11:20
Ik ben ook door dr Niessen geopereerd en kreeg dezelfde medicatie voorgeschreven. Ik heb het echter alleen gehouden bij paracetamol tot aan dag 3 en daarna niets meer.
De explantatie deed nul zeer en de pijn van de lipofilling vond ik vooral ongemakkelijk en als zware spierpijn aanvoelen. Dat vond ik het niet waard om medicatie voor te slikken. Heb de boel weer braaf ingeleverd bij de apotheek.๐Ÿ˜ฌ

Na dag 3 wordt het beter! Sterkte met het herstel!
Inderdaad lieve Vivje, want het is gewoon niet nodig!
Natuurlijk verschilt de pijnbeleving bij iedereen, maar ik vind het voorschrijven van oxycodon een beetje onverantwoord. Het wordt ook echt afgeraden omdat steeds meer mensen verslaafd raken. Huisartsen mogen dit medicijn alleen bij uitzondering voorschrijven. Bij hevige pijnen aan je botten/gewrichten of zenuwpijn.
Diclofenac en paracetamol al dan niet in combinatie met elkaar is meer dan genoeg. De meeste vrouwen volstaan met paracetamol.
Dank je wel voor je bijdrage. Fijn dat je de lipodames af en toe nog bijstaat!๐Ÿ‘๐Ÿ˜€
๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•


Het is vreemd dat er geen maagbeschermer bij diclofenac wordt voorgeschreven. Vooral onze vrouwen hebben toch vaak veel maagdarmklachten...
Mocht je aan de diclo gaan, kun je iets bij Kruidvat kopen:
https://www.kruidvat.nl/search?size=20& ... I4QAvD_BwE

Neem het iedere ochtend in voordat je de diclofenac neemt.
Wacht daar even mee tot de maagbeschermer zijn werk kan doen. Na ruim 30-60 minuten pas nemen.

Overigens kan het zijn dat omeprazol niet door pc's wordt voorgeschreven, omdat dit ook niet wordt vergoed. Alleen bij chronisch gebruik vergoed de verzekeraar dit.
Toch vind ik dat pc's de patiรซnt moeten voorlichten over het gebruik van nsaid's en het gebruik van een maagbeschermer. Vooral bij onze kwetsbare vrouwen...

Misschien is het goed als dames die een borstlift hebben gehad ook nog even wat vertellen over hun gebruikte medicatie en pijn. En de dames die alleen explantatie deden.

Bedankt! ๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Scorpio
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2019 23:16

Ongelezen bericht 04 jan 2020 09:20

Hoi dames, even kort. Er bestaat ook diclofenac met maagbeschermer. Die zit er dan automatisch bij in. Mijn man heeft die voor zijn migraine. Dan staat het wel op het doosje.

Ik probeer het straks ook met de paracetamol en wellicht diclofenac.

Fijne dag
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 04 jan 2020 09:32

Scorpio schreef: โ†‘
04 jan 2020 09:20
Hoi dames, even kort. Er bestaat ook diclofenac met maagbeschermer. Die zit er dan automatisch bij in. Mijn man heeft die voor zijn migraine. Dan staat het wel op het doosje.

Ik probeer het straks ook met de paracetamol en wellicht diclofenac.

Fijne dag

Dat is dit middel: https://www.pfizer.nl/product/arthrotec

Uit onderzoeken (en mijn persoonlijke ervaring) blijkt dat bij bestaande maagdarmklachten omeprazol het beste werkt.
Vooral mensen die bekend zijn met maag en darmzweren (zoals ik). Dan is een aparte maagbeschermer echt noodzakelijk anders is een nsaid echt een no go!!! Zo kun je de dosering verhogen naar 2 keer per dag.
Ik kreeg dit advies overigens ook van prof. Cohen Tervaert.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
plantje
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jul 2019 08:46

Ongelezen bericht 04 jan 2020 09:33

Ik ben gisteren geholpen, explantatie en lipofilling. Tot nu toe heb ik genoeg aan paracetamol.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 04 jan 2020 09:34

plantje schreef: โ†‘
04 jan 2020 09:33
Ik ben gisteren geholpen, explantatie en lipofilling. Tot nu toe heb ik genoeg aan paracetamol.
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Zo min mogelijk troep slikken is zoveel beter voor ons lijf!

Dank je Plantje! Herstel maar gauw!๐Ÿ’

๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
plantje
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jul 2019 08:46

Ongelezen bericht 04 jan 2020 09:45

Ik voel me geestelijk zo goed omdat die troep uit mijn lijf is, dat werkt misschien ook wel verdovend.
Rocky
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 nov 2019 16:06

Ongelezen bericht 04 jan 2020 09:49

Wat goed plantje! Veel succes met je herstel.

Ik heb in totaal 3x de diclofenac genomen en verder alleen paracetamol. Gisteren voor het slapen gaan paracetamol genomen en verder nog niks hoeven nemen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 04 jan 2020 09:54

Rocky schreef: โ†‘
04 jan 2020 09:49
Wat goed plantje! Veel succes met je herstel.

Ik heb in totaal 3x de diclofenac genomen en verder alleen paracetamol. Gisteren voor het slapen gaan paracetamol genomen en verder nog niks hoeven nemen.
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Nu ook gewoon geen diclofenac en omeprazol meer nemen. Omeprazol is namelijk ook een rotmedicijn met ook weer veel bijwerkingen. Voor mensen die het echt nodig hebben is het een zegen, maar als het niet hoeft, vermijdt het dan. Dat geldt vooral ook voor de nsaid's!!

Dag meiden, fijne dag!๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•


Misschien is het goed als dames die een borstlift hebben gehad ook nog even wat vertellen over hun gebruikte medicatie en pijn. En de dames die alleen explantatie deden.

Bedankt!
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
bloempje70
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 sep 2019 11:36

Ongelezen bericht 04 jan 2020 10:43

Fijn al deze reacties! Ik slik zelf pantprazol. Ik zit nu de ene dag op 40 mg en de andere dag op 20 mg. Als ik toch een aantal keren (bijvoorbeeld voor de nacht) diclofenac nodig heb zal ik zeker 40 mg nemen.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Vivje74
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 apr 2019 14:56

Ongelezen bericht 05 jan 2020 12:00

Ik heb tot dag 3 paracetamol genomen, daarna niets meer. Explantatie met lipofilling
Plaats reactie

Terug naar โ€œLeefregels en verzorging van borsten en littekenโ€