Twijfels explantatie door te zetten

Deel je ervaringen of stel vragen.
BobbyMoo

Ongelezen bericht 30 aug 2021 19:35

Hallo dames,

Vandaag het positieve nieuws gekregen dat mijn silliconen niet gescheurd zijn na 11 jaar en ook mijn lymfen schoon zijn. Bloeduitslagen waren verloren gegaan, maar in principe zijn er tot zover geen aantoonbare fysieke uitslagen die wijzen op problemen door de silliconen.

Hoewel het positief nieuws is, baal ik ontzettend omdat ik ga twijfelen of ik de explantatie dan wel door moet zetten.

Veel van mijn klachten zijn vaagjes en omdat ik ook vóór mijn borstvergroting al psychische problemen had, vraag ik me opeens weer af of die silliconen daar nu wel iets mee te maken hebben. En of het dus nut zal hebben om ze eruit te halen. Mijn klachten zouden net zo goed kunnen komen door de jarenlange depressies.

Waarom ga ik nu twijfelen? Terwijl ik er zo zeker van was enkele maanden geleden? Wat is wijsheid? Ga ik niet ontzettende spijt krijgen als ik ze verwijder en er geen énkele verbetering van klachten is?
Geen enkele keuze voelt nu nog als de juiste. Help?
Kirsie86

Ongelezen bericht 30 aug 2021 22:44

Hoi!

Ik wil hier graag op reageren. Onlangs een echo gehad waar niet echt gekke dingen op te zien waren maar geeft uiteraard geen 100% garantie. Afgelopen donderdag het eerste consult gehad en kan over een week al terecht voor de operatie. Iets waar ik heel erg naar uitkeek en nu… …twijfels, heel veel twijfels..

Ik heb ook vage klachten, maar zit ook in stressvolle situatie zowel privé als op werkgebied. Is het de stress of is er (ook) een oorzaak door de protheses. Ben ook toch wel bang voor het resultaat na explantatie, terwijl mijn verstand ook heel hard schreeuwt dat mijn gezondheid belangrijk is.

Maar vergeet niet dat dit een heel emotioneel proces is en het niet niets is en dat het logisch is dat ook de twijfel komt opspelen

De kans is groter dat je klachten verergeren
BobbyMoo

Ongelezen bericht 31 aug 2021 08:27

Kirsie86 schreef:
30 aug 2021 22:44
Hoi!

Ik wil hier graag op reageren. Onlangs een echo gehad waar niet echt gekke dingen op te zien waren maar geeft uiteraard geen 100% garantie. Afgelopen donderdag het eerste consult gehad en kan over een week al terecht voor de operatie. Iets waar ik heel erg naar uitkeek en nu… …twijfels, heel veel twijfels..

Ik heb ook vage klachten, maar zit ook in stressvolle situatie zowel privé als op werkgebied. Is het de stress of is er (ook) een oorzaak door de protheses. Ben ook toch wel bang voor het resultaat na explantatie, terwijl mijn verstand ook heel hard schreeuwt dat mijn gezondheid belangrijk is.

Maar vergeet niet dat dit een heel emotioneel proces is en het niet niets is en dat het logisch is dat ook de twijfel komt opspelen

Fijn dat je reageert. En wat kun je al snel terecht voor de operatie; ik kan me voorstellen dat dat je dan ook een beetje overvalt. Verder herkenning alom voor hetgeen wat je schrijft..
Het stomme is dat ik deze onderzoeken alleen gedaan heb voor recht op eventuele vergoeding, want mijn besluit voor explantatie stond eigenlijk al lang vast. En nu het puntje bij paaltje komt, hetzelfde als bij jou: twijfels!

Morgen consult bij dr Kappel: hopelijk kom ik daar weer een beetje bij zinnen.
Stef

Ongelezen bericht 31 aug 2021 08:42

Hey dames ,
Dan moet je maar zo denken .. vroeg of laat moet je ze toch vervangen .. dus dan is het maar beter dat je ze er nu uithaalt voor er wel iets misgaat .. ze moeten er tenslotte toch een keer uit . Of vervangen worden
.. maar denk dat niemand dat nog wilt die hier op het forum zit ..

Ik had ook een test gedaan waaruit bleek dat er minimaal siliconen aanwezig zou zijn .
Heb ook even gedacht wat ga ik toch allemaal doen ? Maar als ik dan denk aan de operatie die ik toch ooit moet . Doe ik het nu ik nog wat jonger ben en de genezing ook sneller en misschien mooier gaat zijn .

Succes met jullie keuze .
Kirsie86

Ongelezen bericht 31 aug 2021 09:36

BobbyMoo schreef:
31 aug 2021 08:27
Kirsie86 schreef:
Hoi!

Fijn dat je reageert. En wat kun je al snel terecht voor de operatie; ik kan me voorstellen dat dat je dan ook een beetje overvalt. Verder herkenning alom voor hetgeen wat je schrijft..
Het stomme is dat ik deze onderzoeken alleen gedaan heb voor recht op eventuele vergoeding, want mijn besluit voor explantatie stond eigenlijk al lang vast. En nu het puntje bij paaltje komt, hetzelfde als bij jou: twijfels!

Morgen consult bij dr Kappel: hopelijk kom ik daar weer een beetje bij zinnen.
Heel herkenbaar, heb de echo gedaan om eventueel uit te sluiten op lekkage/scheuren om in aanmerking te komen voor een vergoeding. De stap van een internist heb ik eigenlijk overgeslagen omdat ik zo snel mogelijk geholpen wou worden en nu is het bijna zo ver..

Je bent bij dr. Kappel in goede handen en bespreek je twijfels. Veel succes vandaag :)!
Kirsie86

Ongelezen bericht 31 aug 2021 09:42

Stef schreef:
31 aug 2021 08:42
Hey dames ,
Dan moet je maar zo denken .. vroeg of laat moet je ze toch vervangen .. dus dan is het maar beter dat je ze er nu uithaalt voor er wel iets misgaat .. ze moeten er tenslotte toch een keer uit . Of vervangen worden
.. maar denk dat niemand dat nog wilt die hier op het forum zit ..

Ik had ook een test gedaan waaruit bleek dat er minimaal siliconen aanwezig zou zijn .
Heb ook even gedacht wat ga ik toch allemaal doen ? Maar als ik dan denk aan de operatie die ik toch ooit moet . Doe ik het nu ik nog wat jonger ben en de genezing ook sneller en misschien mooier gaat zijn .

Succes met jullie keuze .
Je hebt helemaal gelijk! Ook mijn achterliggende gedachte, hoe eerder de protheses eruit zijn, hoe minder schade ik veroorzaak in mijn lichaam en dat ik beter herstel.

Maar ik kan er niet meer onderuit, ik word volgende week donderdag al geholpen en ik denk dat juist nu het emotioneel proces echt begint.
Essi

Ongelezen bericht 31 aug 2021 21:29

Kirsie86 schreef:
Hoi!

Wat fijn dat je een datum voor operatie hebt.
Ik zie dat ik je nog niet op de lijst met komende operaties heb gezet.
Als je me de datum en naam arts door geeft, zet ik je er op en tellen we samen af naar jou dag.
Liefs essi
Jessy

Ongelezen bericht 01 sep 2021 10:17

Hoi!
Ik heb ook zulke twijfels, ondanks ik het eerst erg graag wou. Want het enige waarvan ik best wel zeker ben (aangezien ik het letterlijk vanaf het eerste moment na de borstvergroting had) was problemen met ademen/minder lucht krijgen/druk op mijn borst. Al loop ik hier ondertussen al 6 jaar mee rond en ik kan nog alles doen wat ik wil. Alleen weet je niet wat de toekomst je brengt en dan denk ik ook van "nu ik nog wat jonger ben herstellen mijn borsten waarschijnlijk wel beter van een explantatie dan over 10 jaar" en "ik heb nu tijd om rustig te revalideren, later mogelijk niet" etc. Voor de rest heb ik ook wel wat vage klachten terwijl er uit mijn bloed en overige testen niets komt, maar mogelijk wel door de prothesen kunnen komen, al ben ik bang dat ik die klachten blijf houden en dan een lelijk vooraanzicht en weer een minder positief zelfbeeld heb.
Dus ik snap je twijfels helemaal, probeer er met meerdere mensen over te praten en onderzoek het nog wat. Het steekt (hopelijk) niet op een (half) jaar, indien je de explantatie nog eventjes uitstelt om wat onderzoek te doen. Ik heb voor mezelf nu ook een half jaar "bedenktijd" gegeven zodat ik alles rustig kan onderzoeken want ik wil geen spijt hebben achteraf, zeker aangezien ik van een D terug naar een AA (of minder) ga.

Het is een grote beslissing, dus ik zou het zeker niet te impulsief doen want een operatie blijft een operatie. Het is duur, het is heftig voor je lichaam en je moet op meerdere vlakken herstellen. Dus zorg ervoor dat je voor de operatie 100% zeker weet waarom je het wilt doen en dat je er ook echt helemaal achter staat.
Groetjes Jessy
Monique MKS

Ongelezen bericht 01 sep 2021 10:30

Lieve allen,

Dat er geen scheuren op een echo te zien zijn, zegt helemaal niets. Helaas is een echo niet de beste methode om een scheur of lekkage uit te sluiten.
Daarbij kunnen implantaten volledig leeg zweten zonder scheur. Hoe langer je ze hebt, hoe groter de kans dat het extreme zweten is gestart. Bij dit proces hebben we niet meer te maken met cohesieve gel, maar met siliconenolie.

Succes met jullie beslissing!

Hartelijke groetjes,
Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
chantal2133

Ongelezen bericht 01 sep 2021 19:27

Bij welk onderzoek kunnen ze wel zien of ze kapot zijn dan.

Ik heb 2 collega's die een mammografie hebben laten maken met protheses die er al jaren in zaten ondanks mijn waarschuwingen zijn ze bij beide kapot gegaan.

Dit is met een echo vastgesteld.

Ik heb zelf 6 jaar geleden een mri gehad waar alles er nog goed uitzag.

Ga nu afspraak maken bij Ikazia Rotterdam daar hebben ze een goede pc.. die heeft mijn collega ook geopereerd. Ik heb geen last maar wil ze eruit heb ze al vanaf mijn 19de en ben inmiddels 40 jaar. Maar ik wil er niks voor terug en ben in mijn eigen ziekenhuis en bij dokter Niessen geweest en die willen allemaal lipofilling omdat het grootste deel van mijn borst prothese is.. maar dat wil ik niet ik wil een lift zodat alles weer zit waar het hoort.. en verder niet hoop dat ik in Rotterdam Ikazia verder kom.. en dan sparen want niet kapot betekend weer een hoop geld..
Monique MKS

Ongelezen bericht 01 sep 2021 19:53

Wanneer er ook een scheur in het kapsel zit, dan is dat met een echo wel redelijk te zien, hoewel zelfs dan nogal wat scheuren worden gemist.
Zit er alleen een scheur in het implantaat maar niet in het kapsel, dan is dat op echo niet goed zichtbaar. Een MRI laat veel meer zien, maar zelfs bij een MRI zijn er ook wel eens scheuren gemist...
En nogmaals, implantaten hoeven niet gescheurd te zijn om voor klachten te zorgen.

Succes en sterkte!
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
BobbyMoo

Ongelezen bericht 01 sep 2021 20:10

Jessy schreef:
01 sep 2021 10:17
Hoi!
Ik heb ook zulke twijfels, ondanks ik het eerst erg graag wou. Want het enige waarvan ik best wel zeker ben (aangezien ik het letterlijk vanaf het eerste moment na de borstvergroting had) was problemen met ademen/minder lucht krijgen/druk op mijn borst. Al loop ik hier ondertussen al 6 jaar mee rond en ik kan nog alles doen wat ik wil. Alleen weet je niet wat de toekomst je brengt en dan denk ik ook van "nu ik nog wat jonger ben herstellen mijn borsten waarschijnlijk wel beter van een explantatie dan over 10 jaar" en "ik heb nu tijd om rustig te revalideren, later mogelijk niet" etc. Voor de rest heb ik ook wel wat vage klachten terwijl er uit mijn bloed en overige testen niets komt, maar mogelijk wel door de prothesen kunnen komen, al ben ik bang dat ik die klachten blijf houden en dan een lelijk vooraanzicht en weer een minder positief zelfbeeld heb.
Dus ik snap je twijfels helemaal, probeer er met meerdere mensen over te praten en onderzoek het nog wat. Het steekt (hopelijk) niet op een (half) jaar, indien je de explantatie nog eventjes uitstelt om wat onderzoek te doen. Ik heb voor mezelf nu ook een half jaar "bedenktijd" gegeven zodat ik alles rustig kan onderzoeken want ik wil geen spijt hebben achteraf, zeker aangezien ik van een D terug naar een AA (of minder) ga.

Het is een grote beslissing, dus ik zou het zeker niet te impulsief doen want een operatie blijft een operatie. Het is duur, het is heftig voor je lichaam en je moet op meerdere vlakken herstellen. Dus zorg ervoor dat je voor de operatie 100% zeker weet waarom je het wilt doen en dat je er ook echt helemaal achter staat.
Groetjes Jessy
Jij ook veel succes met je keuze!🍀
BobbyMoo

Ongelezen bericht 01 sep 2021 20:13

Monique MKS schreef:
01 sep 2021 10:30
Lieve allen,

Dat er geen scheuren op een echo te zien zijn, zegt helemaal niets. Helaas is een echo niet de beste methode om een scheur of lekkage uit te sluiten.
Daarbij kunnen implantaten volledig leeg zweten zonder scheur. Hoe langer je ze hebt, hoe groter de kans dat het extreme zweten is gestart. Bij dit proces hebben we niet meer te maken met cohesieve gel, maar met siliconenolie.

Succes met jullie beslissing!

Hartelijke groetjes,
Monique MKS
Dank voor je toelichting. Ik had inderdaad een MRI gehad, maar blijf vooral zo twijfelen omdat mijn klachten nog 2 andere grote oorzaken kunnen hebben en ik er dus misschien niets mee "opschiet".
Maar dr. Kappel zei ook al dat het sowieso niet veilig is met die dingen in je lichaam en dat het in principe alleen maar beter kan gaan hoe eerder ze eruit zijn.
Ik zet gewoonweg alle stappen door, ondanks de twijfel, en heb zo nog enkele maanden om te wennen aan het idee.
Bastin

Ongelezen bericht 01 sep 2021 23:59

Hoi dames,

Ik laat ook graag een reactie achter. Ik herken het gevoel van jou/jullie zo erg! Ik ben drie weken geleden geopereerd. Had het al bijna twee jaar uitgesteld, vond het zo spannend en dacht tja, ik heb toch weinig klachten? Straks ga ik weer terug naar mijn oude AA’tje (en ja, dat is het nu na de operatie weer maar tot nu toe nog geen traan om gelaten terwijl ik dacht dat heel moeilijk te vinden) Toch een afspraak gemaakt afgelopen april. Op de echo dachten ze een scheur te zien maar was niet 100% vast te stellen. Na de operatie bleken ze beiden stuk..(na 8,5 jaar) Niet om jullie te laten schrikken natuurlijk maar als ik voor mezelf mag spreken, ben ik sinds de operatie alleen maar super blij en opgelucht dat die ‘troep’ uit mijn lichaam is ondanks dat ik vooraf ook zo bang was voor de operatie en het gehele proces. Jullie kunnen dit!!
BobbyMoo

Ongelezen bericht 02 sep 2021 16:24

Bastin schreef:
01 sep 2021 23:59
Hoi dames,

Ik laat ook graag een reactie achter. Ik herken het gevoel van jou/jullie zo erg! Ik ben drie weken geleden geopereerd. Had het al bijna twee jaar uitgesteld, vond het zo spannend en dacht tja, ik heb toch weinig klachten? Straks ga ik weer terug naar mijn oude AA’tje (en ja, dat is het nu na de operatie weer maar tot nu toe nog geen traan om gelaten terwijl ik dacht dat heel moeilijk te vinden) Toch een afspraak gemaakt afgelopen april. Op de echo dachten ze een scheur te zien maar was niet 100% vast te stellen. Na de operatie bleken ze beiden stuk..(na 8,5 jaar) Niet om jullie te laten schrikken natuurlijk maar als ik voor mezelf mag spreken, ben ik sinds de operatie alleen maar super blij en opgelucht dat die ‘troep’ uit mijn lichaam is ondanks dat ik vooraf ook zo bang was voor de operatie en het gehele proces. Jullie kunnen dit!!
Dank je voor deze hart onder de riem en veel succes nog met je herstel!🍀
Plaats reactie

Terug naar “Psychische ziekten en klachten”