Explantatie moeilijk?

Een lijst met goede chirurgen.
Miranda29

Ongelezen bericht 06 okt 2022 03:41

Ik heb even een vraag

Het valt mij op dat plastische chirurgen best wel moelijk doen over explantatie, en niet snel willen uitvoeren lijkt het? ik lees meerdere verhalen ook op andere sites.

Dan denk ik waarom eigenlijk?.. :?:
Wat is daar dan de reden van begrijp ik niet..?

Groetjes miranda
Roos Kamooks

Ongelezen bericht 06 okt 2022 07:46

Hoi Miranda,

Als ik het goed begrijp, had je je vorige implantaten 6 jaar en zijn ze verwijderd. Wat was de reden om ze toch relatief snel te laten verwijderen? Als ik dat lees, klinkt het niet alsof ze moeilijk deden, want zo gebruikelijk is het niet om ze na 6 jaar al te laten verwisselen.
Op je vraag waarom ze zo moeilijk doen…. Doen de pc’s moeilijk of zijn er te weinig aanwijzingen voor hun om dit voor jou vergoed te laten krijgen?
Verder kan ik me jouw ongerustheid wel voorstellen over de koude borst en het bijna flauw vallen. En dan dat gedoe met die bijnier nu.
Daarvoor heel veel sterkte en vooral zo gezond mogelijk leven, want je lichaam gaat al een gevecht aan met een boel rommel (siliconen borstprothesen). Vooral geen suiker want daar worden tumoren mee gevoed dwz ze gaan er sneller van groeien en het werkt ontstekingen in de hand.

Succes met je herstel!
Roos
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 okt 2022 13:09

Miranda29 schreef:
06 okt 2022 03:41
Ik heb even een vraag

Het valt mij op dat plastische chirurgen best wel moelijk doen over explantatie, en niet snel willen uitvoeren lijkt het? ik lees meerdere verhalen ook op andere sites.

Groetjes miranda
Omdat de meeste pc’s de schadelijkheid van implantaten niet onderkennen en zeggen dat het allemaal wel meevalt. Ze vinden dat het aan de vrouw ligt. Er worden de meest vreemde oorzaken genoemd. Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat een pc had gezegd dat het vrouwen zijn die in hun kinderjaren niet genoeg liefde kregen en hierdoor niet genoeg zelfliefde hebben en daarom gevoeliger reageren. Dan val ik alvast af, want ik heb de meest liefdevolle ouders gehad die je als kind maar kunt hebben. En aan zelfliefde ontbreekt het absoluut niet bij mij, want ik ben liefde! En jullie zijn dat ook en laat niemand zeggen dat het niet zo is!

Siliconen borstimplantaten zitten vol chemische stoffen die voor niemand gezond zijn. Ieder lichaam zal daar vroeg of laat op reageren. En vrouwen met een genetische predispositie reageren eerder en heviger op die stoffen.

We weten dat borstimplantaten ook een positieve kant hebben, omdat ze kunnen bijdragen aan het welbevinden van de vrouw. Zoals na borstkanker en amputatie. Maar wat is de prijs die je voor dit tijdelijke effect betaalt?

Pc’s zullen je soms een nieuw setje proberen aan te smeren. Gelukkig zijn er ook pc’s die de wens van een vrouw respecteren en gewoon doen wat ze vraagt. De meeste pc’s in onze lijst doen over het algemeen niet moeilijk. Dat neemt niet weg dat ook zij nog steeds blijven beweren dat het aan de vrouw ligt en niet aan het product. En ze plaatsen nog steeds implantaten…

De enige pc in Nederland die geen implantaten plaatst, omdat ze weet wat voor een troep het is en haar integriteit niet inruilt, is Rita Kappel. Ze is om deze reden ook al heel lang geen lid meer van de NVPC.

Liefs, Luna <3 <3 <3

Ik verplaats jouw topic naar het deel 'Explantatie chirurgen'.
Miranda29

Ongelezen bericht 06 okt 2022 18:03

Hallo roos

Nee ik heb nog geen explantatie gehad
Xxx
Kaatje61

Ongelezen bericht 06 okt 2022 19:43

Miranda29 schreef:
06 okt 2022 03:41
Ik heb even een vraag

Groetjes miranda
Hoi Miranda

Ik heb die ervaring ook. Toen er borstkanker werd ontdekt kwam ik naast de oncoloog ook bij de plastisch chirurg terecht. Een heel aardige betrokken arts die met mij besprak wat de mogelijkheden zouden zijn mocht er gekozen worden voor amputatie of lumpectomie. Uiteindelijk ben ik zo borstsparend geopereerd dat de prothese bleef zitten.

Toen ik een jaar na de eerste controle toch besloten had om mijn protheses te laten verwijderen trof ik dezelfde arts met een heel andere houding. Kortaf en ongeduldig toen ik begon over mijn klachten. Hij wees lipofiling ook van de hand dat zou zeker 6 keer moeten, ik kon beter nieuwe protheses kiezen.

Uiteindelijk ben ik door dit forum bij de Jan van Goyenkliniek terecht gekomen en heeft Dr. Roossink vorige week mijn protheses en kapsels verwijderd en lipofilling gedaan.

Ik denk dat veel PC's er (nog) niet aan willen dat siliconen klachten geven, dat heeft er ook mee te maken dat ze die al die jaren wel gebruikt hebben en nog steeds doen.

En dat sommige(veel?) artsen protheses toch de makkelijkste of handigste manier vinden om een borst te vergroten of verfraaien. Dat zal veranderen maar dat heeft tijd nodig.

Het is een kwestie van jezelf goed inlezen en uiteindelijk de knoop doorhakken.

Groetjes
Kaatje
10-11-1994 borstvergroting met 225 cc PIP voor de spier
Explanatie en lipofilling door Dr Roossink JvG 28-09-2022
Miranda29

Ongelezen bericht 06 okt 2022 21:00

Hoi kaatje
Hoe is het nu met jou na de explantatie?
Voel je je al beter en had je klachten? Xx
Kaatje61

Ongelezen bericht 07 okt 2022 17:43

Miranda29 schreef:
06 okt 2022 21:00
Hoi kaatje
Hoe is het nu met jou na de explantatie?
Voel je je al beter en had je klachten? Xx

Hoi Miranda

Het gaat langzaam de goede kant op. Ik vond de liposuctie erg pijnlijk, ik ven flink beurs en blauw geworden dus dat heeft tijd nodig. Mijn gewrichtsklachten lijken minder te zijn dan een paar weken geleden dus ik ben voorzichtig optimistisch.

Jij veel succes bij de internist 🤞

Groetjes Kaatje
10-11-1994 borstvergroting met 225 cc PIP voor de spier
Explanatie en lipofilling door Dr Roossink JvG 28-09-2022
Plaats reactie

Terug naar “Welke chirurgen?”