Explantatie? Wachten op bloed uitslag en verzekering
Hallo
Ik ben bij de Internist geweest.
Ze verteld n.a.v mijn medisch dossier dat ik veel last heb van de protheses. En of ik er mee zou kunnen leven om ze te expanderen.
Mocht het vergoed worden hoelang heb ik de tijd om een goeie chirurg uit te kiezen voor de explantatie ?
Ik heb nu 2 borstoperaties gehad bij 2 verschillende chirurgen, eigenlijk nooit verder gekeken was snel tevreden en beide is het niet goed gekomen met mijn voornamelijk rechterborst.
Dus mijn vraag hoelang heb ik de tijd om een goeie chirurg uit te kiezen voor de explantatie indien het vergoed word? Ik hoop het wel.
Xx Miranda
Ze verteld n.a.v mijn medisch dossier dat ik veel last heb van de protheses. En of ik er mee zou kunnen leven om ze te expanderen.
Mocht het vergoed worden hoelang heb ik de tijd om een goeie chirurg uit te kiezen voor de explantatie ?
Ik heb nu 2 borstoperaties gehad bij 2 verschillende chirurgen, eigenlijk nooit verder gekeken was snel tevreden en beide is het niet goed gekomen met mijn voornamelijk rechterborst.
Dus mijn vraag hoelang heb ik de tijd om een goeie chirurg uit te kiezen voor de explantatie indien het vergoed word? Ik hoop het wel.
Xx Miranda
Hoi lieve Miranda,Miranda29 schreef: β21 jan 2023 23:38Hallo
Xx Miranda
Als de dokter een medische noodzaak ziet voor het verwijderen, dan wordt de operatie gewoon vergoed, dus geen zorgen. Mochten er toch problemen zijn met je zorgverzekeraar, laat het mij dan alsjeblieft weten, zodat ik kan helpen.
Je kunt in dit topic zoeken naar een arts: viewtopic.php?f=188&t=1892
Of je belt met je verzekeraar en vraagt waar je het snelst terecht kunt.
Neem dan dit topic door als voorbereiding op je consult met de arts: viewtopic.php?f=37&t=182
Morgen gelijk even bellen met ha voor een verwijzing naar een pc. En eventueel je verzekeraar bellen of afspraken maken bij artsen op onze lijst.
Het kan best snel gaan als een arts geen lange wachtlijst heeft. Helaas hebben de meeste wel een wachtlijst van minimaal 4-8 weken. Maar soms heb je geluk en gaat het sneller. Met hulp van de verzekeraar, kan het sneller. Vraag dan naar de afdeling zorgbemiddeling/wachttijdbemiddeling.
Yes, op weg naar een gezond(er) leven!
Wens je heel veel succes in je weg!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi Luna
Ja ik snap het, maar ik vroeg me af kan ik het ook uitstellen. Ik wil voor de zomer vakantie geopereerd worden. Ik moet nu nog wachten op de vz..
Ik heb nml nog geen eigen woning, ik wil ook niet dat er iemand voor mij gaat zorgen, ik wacht nu op een eigen woning.
Zodat ik in alle rust kan herstellen etc
Niemand weet verder ok dat ik de operatie ga doen, ja 1 broertje verder niemand.
Ik ben wel erg gefrustreerd, ik heb deze protheses nog geen jaar. Heb er bijna 4800 euro aan uitgegeven... en dan nu weer dit..
Ja internist geeft aan dat ik lichamelijke klachten krijg door de prothese. Xx
Groetjes Miranda
Ja ik snap het, maar ik vroeg me af kan ik het ook uitstellen. Ik wil voor de zomer vakantie geopereerd worden. Ik moet nu nog wachten op de vz..
Ik heb nml nog geen eigen woning, ik wil ook niet dat er iemand voor mij gaat zorgen, ik wacht nu op een eigen woning.
Zodat ik in alle rust kan herstellen etc
Niemand weet verder ok dat ik de operatie ga doen, ja 1 broertje verder niemand.
Ik ben wel erg gefrustreerd, ik heb deze protheses nog geen jaar. Heb er bijna 4800 euro aan uitgegeven... en dan nu weer dit..
Ja internist geeft aan dat ik lichamelijke klachten krijg door de prothese. Xx
Groetjes Miranda
Hoi lieverd,
Wat naar dat je dit alleen moet doen/gaat doen
Je kunt ook aangeven dat je een operatie ondergaat maar niet vertelt wat voor operatie. Desnoods zeg je dat er cysten worden verwijderd of zo.
De brief met het advies van de internist is ruim 1 jaar geldig. Ook wanneer de pc een aanvraag doet bij de zorgverzekeraar en jij hebt daar goedkeuring van gekregen, is deze brief van de zorgverzekeraar 1 jaar geldig.
Toch zou ik echt niet zo lang wachten.
Ik zou alles alvast in gang zetten en dus naar een pc gaan en een aanvraag laten doen bij de verzekeraar, zodat je kunt worden ingepland in de periode die jou het beste uitkomt.
Succes!

Wat naar dat je dit alleen moet doen/gaat doen
Je kunt ook aangeven dat je een operatie ondergaat maar niet vertelt wat voor operatie. Desnoods zeg je dat er cysten worden verwijderd of zo.
De brief met het advies van de internist is ruim 1 jaar geldig. Ook wanneer de pc een aanvraag doet bij de zorgverzekeraar en jij hebt daar goedkeuring van gekregen, is deze brief van de zorgverzekeraar 1 jaar geldig.
Toch zou ik echt niet zo lang wachten.
Ik zou alles alvast in gang zetten en dus naar een pc gaan en een aanvraag laten doen bij de verzekeraar, zodat je kunt worden ingepland in de periode die jou het beste uitkomt.
Succes!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi luna
Ja ik kies er zelf voor hoor.
Ik wil nooit anderen belasten met mijn dingen zeg maar.
Jaa er zijn 2 waar ik dus niet heen ga..
Ik wil ook weten wat er nou al die jaren was met mijn rechterkant.
Misschien is er een borstspier geraakt of beschadigd. Het was altijd rechts.
Ja ik krijg 1 februari telefoontje of het vergoed word.
Xx
Xx
I know exactly what you mean... Ik ben ook zo, word echt liever zelf belast 100x dan anderen te belasten. Vind het vreselijk!!!Miranda29 schreef: β22 jan 2023 13:11Hoi luna
![]()
Xx
Maar weet je meis, wij hebben ook recht op liefde en hulp als we zelf zoveel geven. Laat het toe, oke? Jij bent dat waard!
Ik zou je dokter Kappel of van Selms aanraden. Beiden heel veel ervaring. Niessen is ook heel goed in zijn vak en ook zeker een aanrader. Vooral als je lipo wenst.
Ja, zou best kunnen dat er een zenuw is beschadigd die niet meer goed is hersteld en jij pijn houdt.
Ik zie dat jij het eerste setje in 2016 kreeg en eigenlijk al meteen borstklachten had. En daarnaast systemische klachten ontwikkelde. Komt helemaal goed met de brief van de internist
Deze brief neem je mee naar de pc en die doet dan een aanvraag bij de zorgverzekeraar.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi luna
Dankjewel, ja dat klopt.
Het was altijd aan de rechterzijde.. ook doorstraling naar mijn heup/been/voet.
Dokter zegt dat ik trochantor pijn syndroom heb, alleen ik heb het nu al meer als een jaar. Had allang over moeten zijn.
Ja ik wil niemand lastig vallen, ik moet het zelf verwerken het hele proces..
Zal wel moelijk zijn in het begin..
Vanaf 2016 altijd wel last van mijn schouder gehad, mijn pc zei toen we hebben de prothese in de rechterborst moeten proppen omdat huid te strak was. Dat heb ik nog altijd goed onthouden.
In 2021 toch in overleg met andere pc voor kleinere protheses. Hij zei dat het daar wel aan kon liggen de grootte.
Nou dat gedaan, en nu lijkt alsof er niets veranderd is. En dat begrijp ik dan niet.
Waar ligt het dan aan misschien is er iets wel helemaal beschadigd? En dan loop ik straks met een niet werkende borst.
Ja ik ben nu wel onzeker over de tijd operatie etc etc. 2 operaties in een jaar tijd.
Dankjewel voor je lieve berichten
Xx xxx
Dankjewel, ja dat klopt.
Het was altijd aan de rechterzijde.. ook doorstraling naar mijn heup/been/voet.
Dokter zegt dat ik trochantor pijn syndroom heb, alleen ik heb het nu al meer als een jaar. Had allang over moeten zijn.
Ja ik wil niemand lastig vallen, ik moet het zelf verwerken het hele proces..
Zal wel moelijk zijn in het begin..
Vanaf 2016 altijd wel last van mijn schouder gehad, mijn pc zei toen we hebben de prothese in de rechterborst moeten proppen omdat huid te strak was. Dat heb ik nog altijd goed onthouden.
In 2021 toch in overleg met andere pc voor kleinere protheses. Hij zei dat het daar wel aan kon liggen de grootte.
Nou dat gedaan, en nu lijkt alsof er niets veranderd is. En dat begrijp ik dan niet.
Waar ligt het dan aan misschien is er iets wel helemaal beschadigd? En dan loop ik straks met een niet werkende borst.
Ja ik ben nu wel onzeker over de tijd operatie etc etc. 2 operaties in een jaar tijd.
Dankjewel voor je lieve berichten
Xx xxx
Geen dank lieverd, je verdient het!!!

Ik hoop dat je snel van die rommel verlost wordt, zodat je kans maakt op genezing
Kusss

Ik hoop dat je snel van die rommel verlost wordt, zodat je kans maakt op genezing
Kusss
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Miranda,
Het is wel duidelijk, dat deze rommel niet goed voor je is.
Je hebt gelukkig je pad al gekozen, stel het niet te lang uit.
En laat mensen toe om er voor je te zijn en zorgen, als dat nodig is. Dat kan en mag gewoon! Je kunt niet alles alleen.
Sterkte meid!
Liefs,
Margreet
Het is wel duidelijk, dat deze rommel niet goed voor je is.
Je hebt gelukkig je pad al gekozen, stel het niet te lang uit.
En laat mensen toe om er voor je te zijn en zorgen, als dat nodig is. Dat kan en mag gewoon! Je kunt niet alles alleen.
Sterkte meid!
Liefs,
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan
2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries