Ehler Danlos en hypermobiel syndroom

Deel je ervaringen of stel vragen.
Joanna

Ongelezen bericht 02 mei 2020 13:53

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met het Ehler Danlos syndroom of Hypermobiele syndroom?
Ook over hoe dit een operatie (explantatie, kapsel verwijderen en lipofilling) zou beïnvloeden?

Dankjewel

Joanna
Monique MKS

Ongelezen bericht 02 mei 2020 15:50

Hi Joanna

Ja, ik heb 'vermoedelijk' Ehler Danlos. Er zijn blijkbaar 13 soorten. Soms is het hypermobiliteitstype niet echt aan te tonen, maar soms dus wel. Dat maakt het lastig.
Bij mij was er geen probleem met de explantatieoperatie, maar ik heb niet het huidtype, waarbij de huid dus heel rekbaar is. In dat geval kan ik me voorstellen dat het wel anders met wondgenezing zou kunnen zijn.
Ik heb geen ervaring met lipofilling.
Er zijn trouwens bij het meldpunt meerdere vrouwen bekend met Ehler Danlos / hypermobiliteitssyndroom.
Siliconen verzwakken de bindweefsels dus het heeft wel degelijk invloed op je gehele gestel. Bindweefsel zit namelijk óveral in je lichaam.
De gevolgen zijn dus heel divers. Ik wil je niet bang maken of zo, maar een reëel beeld schetsen.
Er is een vereniging waar je die vragen misschien zou kunnen stellen www.ehlers-danlos.nl
Veel sterkte ermee.

liefs, Monique MKS
Laatst gewijzigd door Monique MKS op 03 mei 2020 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Joanna

Ongelezen bericht 03 mei 2020 13:47

Hoi Monique, dankje voor je antwoord.
Ik lees dat ehler danlos meestal genetisch overgedragen word. Mijn moeder heeft veel zelfde problemen als mij (hypermobiele gewrichten, overmatig littekenaanmaak en trage wondgenezing, veel pijn en slijtage gewrichten dus artrose etc etc.)
Al deze dingen had ik al voor mijn borstvergroting maar ze zijn sinds enkele jaren na de vergroting wel veel verergerd en vanalles bijgekomen. Dus ik vermoed wel dat die siliconen dit harder hebben uitgelokt.