Druk op de borst/ benauwd/ hyperventilatie
Dag dames
Ik kan dit topic eigenlijk niet vinden op het forum, maar zijn er ook vrouwen die klachten hebben gekregen die lijken op chronische hyperventilatie?
Ik ben veel benauwd, moet dan 'lucht inhalen' door te zuchten, voel veel druk op de borst en heb daarbij erge rugspierpijn, steken rond de longen, etc.
Ik heb natuurlijk ook best een druk leven met vier jonge kids, dus stress zou gewoon de oorzaak kunnen zijn, maar ik ben erg benieuwd of deze klachten misschien siliconen gerelateerd zouden kunnen zijn.
Ik kan dit topic eigenlijk niet vinden op het forum, maar zijn er ook vrouwen die klachten hebben gekregen die lijken op chronische hyperventilatie?
Ik ben veel benauwd, moet dan 'lucht inhalen' door te zuchten, voel veel druk op de borst en heb daarbij erge rugspierpijn, steken rond de longen, etc.
Ik heb natuurlijk ook best een druk leven met vier jonge kids, dus stress zou gewoon de oorzaak kunnen zijn, maar ik ben erg benieuwd of deze klachten misschien siliconen gerelateerd zouden kunnen zijn.
BV 2005 en 2007 - explantatie 7 maart 2020
🦚 Geen moment spijt, joepie vrij! 🦚
Ik kan het van mezelf geen hyperventilatie noemen, maar sinds oktober had ik wel drukkend gevoel op (voor mij) linkerborst als ik voorover bukte, met diep ademhalen. De pijn verplaatste zich echter wel, zat ook vaak bij m'n schouderblad/bovenrug. Maar de laatste tijd gaat 't weer beter. Ik denk dat het spanningspijn is door de stress die ik toch wel ervaar door de naderende explantatie..
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Jazeker, had pijn op mijn hart gebied, benauwd, hartkloppingen en pijn schouders en schouderbladen. Na explantatie is alles weg.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
-
Ja hoor, heel herkenbaar. Ik had vooral ‘s nachts veel last van benauwdheid en druk op de borst. Volgens de huisarts was het stress en hyperventilatie. Ik kon maanden lang niet diep ademhalen. Na de explantatie is dit gelukkig vrijwel meteen verdwenen! Geen stress dus, maar klachten gerelateerd aan siliconen!
Ik had af en toe hyperventilatie maar dat is na mijn explantatie enorm verminderd. Af en toe in de nacht nog een paniekaanval in periode van veel stress maar ik merk dat ik veel minder gevoelig ben voor prikkels en daardoor stress sinds m'n implantaten eruit zijn. Maar voor de tussentijd als je nog niet bent geopereerd wellicht kan Mindfulness en meditatie enige verplichting geven? Liefs Estelle
Dat is hoopvol voor mij Estelle, dat je na de explantatie minder gevoelig voor prikkels bent geworden. Merkte je dat al snel na de ingreep? Ik ben de laatste maanden echt extreem prikkelgevoelig. Hangt denk ik ook weer samen met extreme vermoeidheid... Lijkt op Burn out klachten. Ik hoop hier echt snel na de ingreep van af te komen!
Ook ik had altijd het gevoel niet helemaal lekker en diep te kunnen ademen. Geen hyperventilatie, dus niet korte of hoge ademhaling. Wel gevoel dat het gewoon niet klopte, merkte het ook met gapen.
Meerdere keren mee weg geweest, longfoto’s enz. Natuurlijk altijd zonder enige afwijking. Het hoorde bij mij en dacht er niet meer over na..
De avond na de explantatie nu 10 dagen geleden zei ik.. en nu kan ik dus wel normaal ademen!! Zo bizar maar niet te ontkennen..... Ik hoop het voor jou ook, want het lucht letterlijk en figuurlijk op
Meerdere keren mee weg geweest, longfoto’s enz. Natuurlijk altijd zonder enige afwijking. Het hoorde bij mij en dacht er niet meer over na..
De avond na de explantatie nu 10 dagen geleden zei ik.. en nu kan ik dus wel normaal ademen!! Zo bizar maar niet te ontkennen..... Ik hoop het voor jou ook, want het lucht letterlijk en figuurlijk op
Die prikkelgevoeligheid hangt heel erg samen met de vermoeidheid daardoor komt alles meer binnen. Ik merkte al vrij snel na de operatie zo rond de 4 weken dat ik minder last heb van prikkels. Heb je wel eens wat gelezen over hooggevoeligheid? Volgens Frank Niessen hebben vrouwen die hooggevoelig zijn vaker klachten bij borstimplantaten. Voor de tussentijd kan je wellicht melatonine en magnesium nemen zodat je beter slaapt en dit kan ook helpen je zenuwstelsel wat tot rust te brengen.Chika schreef: ↑30 dec 2019 18:09Dat is hoopvol voor mij Estelle, dat je na de explantatie minder gevoelig voor prikkels bent geworden. Merkte je dat al snel na de ingreep? Ik ben de laatste maanden echt extreem prikkelgevoelig. Hangt denk ik ook weer samen met extreme vermoeidheid... Lijkt op Burn out klachten. Ik hoop hier echt snel na de ingreep van af te komen!
Dank je Estelle voor je reactie!fijn dat je zo snel verandering merkt! Ja, hooggevoeligheid ben ik bekend mee
. Klinkt wel als een logische verklaring dat deze vrouwen klachtgevoeliger zijn...
En bedankt voor de tips!Melatonin gebruik ik heel soms als het inslapen echt een ramp is... Magnesium wist ik niet dat dat ook daarvoor kon helpen,goed te weten
Liefs Chika
En bedankt voor de tips!Melatonin gebruik ik heel soms als het inslapen echt een ramp is... Magnesium wist ik niet dat dat ook daarvoor kon helpen,goed te weten
Liefs Chika
Jullie reacties op mijn vraag maakt mij ook hoopvol!! Bedankt... Ik kijk steeds meer uit naar de dag dat ze er uit gaan... eerst nog wachten op het consult 13 januari en dan hopelijk meteen de datum plannen!
BV 2005 en 2007 - explantatie 7 maart 2020
Benauwdheid, druk op de borst, hyperventilatie enz. zijn zeer veel voorkomende klachten door siliconen. Dit staat los van stress, maar is een direct gevolg van de implantaten. Er is ook een naam voor deze klacht/ziekte. Het a-typisch borstpijnsyndroom door siliconen. We hadden daar wat onderzoeken over gevonden en hebben ze hier voor jullie verzameld: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... jnsyndroom
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
Hoi! Ik heb hier ook mega last van! Gewoon angstaanjagend is het! Zo bang voor een hartaanval!
Morgen moet ik naar de internist ben benieuwd...
Heb jij het ook dagelijks? En hoelang heb je de siliconen?
Gr!
Morgen moet ik naar de internist ben benieuwd...
Heb jij het ook dagelijks? En hoelang heb je de siliconen?
Gr!
[*]4 januari 2018 245 cc Mentor op de spier[*]
(.) Explantatie 6 juni 2020 Dr. Kappel (.)
(.) Explantatie 6 juni 2020 Dr. Kappel (.)