Ontstoken kies moet eruit, 3 weken post explantatie

Deel je ervaringen of stel vragen.
Fabvic11

Ongelezen bericht 07 mei 2019 08:57

Lieve dames graag jullie advies;
In april ben ik er achter gekomen dat een kies waar ik 2 jaar geleden een wortelkanaalbehandeling heb gehad nog steeds een ontsteking bevat! Ik heb veel last van lynfklieren in hals/ keel en een post nasal drip.. die klieren lijken alleen maar uit te breiden. Nu lees ik op het gesloten forum uit Amerika nogal schokkende verhalen over wortelkanaalbehandelingen. Dat je deze ten alle tijden moet vermijden... er is zelfs een netflix docu aan gewijd! De combinatie borstimplantaten en wortelkanaal moet altijd worden uitgevoerd met antibiotica... ik geloof niet dat iemand zich hier bewust van is?! Ik was het niet en ook mijn tandarts niet.. de kanaalbehandeling is toen ook zonder antibiotica uitgevoerd. Een ware hel ovm heftige ontsteking niet te verdoven etc.

Na deze tijd zijn ook geleidelijk mijn fysieke klachten begonnen en ik begin steeds meer de link te leggen met de kanaalbehandeling in combinatie tot de prothesen.
De kies MOET eruit! Ik heb voor volgende week de afspraak staan.. dan is het 5 weken na explantatie. Ik voel me ontzettend slecht! Al mijn klieren doen pijn/ brandende schouders/ kaakpijn/ voel me ziek! Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met de kies die ontstoken is...

Ik heb na aandringen bij mijn internist antibiotica gevraagd om in te nemen voor de extractie. Ben alleen zo ontzettend bang voor de fysieke Reactie? Heb het gevoel dat ook de kies een tikkende tijdbom is!

Iemand hier ervaring mee? Tandproblemen na explantatie? Adviezen zijn ook welkom..

Dankjulliewel
Flora

Ongelezen bericht 07 mei 2019 09:06

Lieve Fabvic,

Jeetje dit is schrikken!

Kan me goed voorstellen dat je bang bent.
Heb je de antibiotica verkregen van je internist?

Wist wel dat een wortelkanaalbehandeling niet gezond is maar de combinatie met antibiotica vanwege borstimplantaten had ik nog niet van gehoord.
Zal die netflix serie eens bekijken.

Kan je helaas niet adviseren maar hoop van harte dat je pijn gauw minder wordt.

Hou je ons op de hoogte?
Veel sterkte.

Liefs Flora
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 mei 2019 10:43

Ach lieverd, wat naar! Wat zul je je ziek voelen!
Komt goed, zodra die kies er uit is, voel jij je stukken beter. En de AB is heel goed, zou het ook zeker niet zonder doen.
Ik kan erover meepraten :shock: Francis heeft ook alleen maar ellende aan haar gebit.

Sterkte!!!!!

💋🌷 Luna
D-borah

Ongelezen bericht 07 mei 2019 11:40

Oe dit vind ik wel heel eng. Ik heb ook een aantal jaar geleden een wortelkanaalbehandeling gehad die uiteindelijk ook een kaakholteontsteking is geworden. Heb vaak holteklachten, oorpijn en amandelklachten. De kies, of beter, het wortelkanaal, doet vaak pijn en ik denk er ook over na om hem te laten trekken en vervangen door een implantaat (!). Ik ga er verder niet induiken anders heb ik weer iets om angstig over te zijn/worden.

Sterkte, ik hoop dat je je gauw beter voelt!
- Beauty is only skin deep -
diana1967

Ongelezen bericht 07 mei 2019 16:35

geen ervaring mee, wel 3 weken geleden 1e wortelkanaalbehandeling, maar dat was na explantatie
wel sinds 1 week een ontstoken rood oog, maar hier slik ik nu homeop.korrels voor (aangezien het een virale ontsteking is volgens de huisarts, heeft antibiotica geen zin)
sterkte
Fabvic11

Ongelezen bericht 07 mei 2019 17:16

Dankjewel Diana! Heb je nog veel klachten nav je explantatie? Door wie ben jij geopereerd?
diana1967

Ongelezen bericht 08 mei 2019 21:47

hoihoi
ik heb helemaal geen napijn gehad; heb ook geen zware medicatie gebruikt, alleen 3 dagen paracetamol, en omdat dyclofenac werd aangeraden, deze de avond na operatie en de ochtend erna, verder niet meer genomen, ondanks het advies. Ik had explantatie en lift en lipo
Van mijn homeopaat had ik na de operatie hoge dosis arnica, misschien dat dat scheelt??
Maar totaal geen pijn, echt niet.
Wel wat rechterop geslapen maar ik ben een rugslaper, dus voor mij geen probleem.
groetjes
Diana
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”