Klaplong door prothese

Deel je ervaringen of stel vragen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9071
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 okt 2023 12:04

We hebben onlangs een nieuwe meldster gehad die een klaplong heeft gekregen door de protheses. Ik zal kijken of ze haar ervaring op het forum wil delen. In ieder geval wilde ik dit wel vermelden voor alle vrouwen die een borstvergroting met borstimplantaten overwegen. De risico's zijn het gewoon echt niet waard. Het is troep! Sorry dat ik zo stellig ben, maar wij hebben zoveel ellende voorbij zien komen al deze jaren en ook zelf heel veel meegemaakt. Het is en blijft Russische roulette.

Fijne dag lieve meiden!🦋
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Veertje
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 feb 2021 18:05

Ongelezen bericht 24 nov 2023 18:56

Ik ben gewoon even nieuwsgierig. Ontstaat zo'n klaplong dan door de druk op de borst? Of werkt dat anders? Liefs!
Buck
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 okt 2020 08:25

Ongelezen bericht 25 nov 2023 09:24

Poeh dat klinkt naar.
Ben ook benieuwd hoe dit dan is gegaan. Kan me best voorstellen… het is nogal een druk op je borst…
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9071
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 25 nov 2023 12:22

Hoi lieve meiden,

Een klaplong in dit geval ontstaat meestal door beschadiging van dieper gelegen structuren in de borst wand. Het zal sneller gebeuren als implantaten onder/achter de spier worden geplaatst.

Helaas is dit niet alleen een risico bij een borstvergroting of reconstructie met implantaten. Het is ook 1 van de risico's bij en-bloc operaties en dat is dan ook de reden dat artsen in Nederland dat niet doen als de kapsels tegen de ribben zitten. Bij implantaten op/voor de spier is en-bloc 'makkelijker'.

Onnodige operaties aan je borsten geven grote risicos voor de gezondheid. Hopelijk beseffen vrouwen dit nu steeds meer en kunnen we velen behoeden om dezelfde fouten te maken die wij ooit maakten. Maar wij maakten die, omdat we niet werden voorgelicht over de risico's. Lees de reacties van de dames op Facebook maar eens. Niemand zou voor implantaten hebben gekozen als we toen wisten wat we nu weten.

Fijn weekend!❤️
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”