Een goedaardig bultje in borst

Deel je ervaringen of stel vragen.
Sammie

Ongelezen bericht 11 nov 2020 23:12

Hallo lieve mooie meiden

Ik heb een dingetje.
Jaren geleden, 2014 ofzo, 2 jaar of misschien wel langer voor de borstprothese, heb ik een bultje gevoeld in mijn borst. Niks aan de hand. Helemaal onderzocht. Het is een
fibroadenoom. Goedaardig. Kan geen kwaad. Wel in de gaten houden. Ik had er nooit last van. Toen ook niet maar voelde het wel.
Met implantaten nooit meer gevoeld en nu, een half jaar na explantatie is ie er weer. 2 maanden geleden voelde ik hem voor het eerst weer. Soms duidelijker en soms minder. Maar nu, sinds een week doet het ook een beetje zeer als ik het aanraak. Geen pijn, meer gevoelig. Mss iets groter maar mss ook niet. Ik weet niet.
Ik moet pas einde vd maand ongesteld worden dus daar ligt het mss niet aan??

Eigenlijk wil ik niet naar de huisarts. Omdat ik een slechte relatie met haar heb sinds ik ziek ben geweest maar ook omdat ik denk dat het gewoon hetzelfde is als vorige keer. Niks aan de hand. Goed aardig. Ik wil sowieso nooit meer een mammografie. Die had ik toen wel en een punctie.
Ergens denk ik dat er nis aan de hand is en dat ik me geen zorgen moet maken maar stiekem is er een mini klein deeltje dat denkt hmmmmmm......
Toch wel naar laten kijken of nog ff afwachten.
Als het slecht zou zijn groeit het ook toch???? Of is dat naïef.

Wat zouden jullie denken??
Nogmaals ik heb geen paniek of ernstigere zorgen hierover. Meer een beetje onzekerheid.
Thnx ladies
Liefs Sammie
Mar3kids

Ongelezen bericht 11 nov 2020 23:34

Lieve Sammie.,

Ik zou zelf zeker wel naar de huisarts gaan. Puur om je onzekerheid weg te halen. Je weet het nooit zeker. Laat het nakijken......en als het dan niks is, mooi!!!
X Mar
Sammie

Ongelezen bericht 12 nov 2020 07:17

Ja toch laten checken....?
muszika

Ongelezen bericht 12 nov 2020 09:17

Een MRI ! ook de goedaardige tumoren kunnen later kwaadaardig worden. Gewoon naar de ha.

je bent nog zo jong, dus laat gewoon onderzoeken, het is beter eerder dan te laat.

Liefst Muszi
Lizzy2020

Ongelezen bericht 12 nov 2020 09:29

Hoi Sammie,

Mijn dochter had ook een knobbeltje in haar borst. Komt en het gaat. Ligt aan waar ze zit in haar cyclus. Dus ik zou het in de gaten houden. Ik kan met voorstellen dat je juist dat soort knobbeltjes beter voelt zonder implantaten. Gelukkig maar. En volgens mij kan je gewoon veranderen van Ha. Niets belangrijker dan dat je je fijn voelt bij je eerste aanspreekpunt. Liefs lizzy
Sammie

Ongelezen bericht 12 nov 2020 12:10

Thnx lady's.
Mss moet ik idd veranderen van ha.
Ik zal laten weten wat ik ga doen
Bedankt.
Liefs Sammie
Zusss

Ongelezen bericht 12 nov 2020 15:17

Lieve Sammie,

Ik zou idd switchen van huisarts. Het kan niet zo zijn dat je niet op consult gaat ivm de slechte relatie die je met je huidige HA hebt.

En...zou het toch even laten onderzoeken hoor! Dan ben je iig weer gerust gesteld. (Even van het goede uitgaand)

Liefs en knuf van mij 😘💕💕
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
vleermuis

Ongelezen bericht 12 nov 2020 18:34

Hoi Sammie,

zou idd wisselen van huisarts, moet je wel veilig en fijn voelen bij hem of haar.
En bij twijfel toch laten nakijken. Het hoeft niet echt wat te zijn, maar is beter om het zeker te weten toch?!
In ieder geval sterkte en hoop dat je snel een andere huisarts kunt vinden.

Groetjes Monique
Sammie

Ongelezen bericht 12 nov 2020 19:07

Thnx lady's.

Ik wacht even mijn menstruatie af. Kijken of ie dan minder gevoelig is.
En wat betreft de HA. Ja ik moet een ander maar vind het lastig. Ik had bedacht dat ik voorlopig niet ga en dan genoeg moed verzameld heb om haar te zeggen wat ik vind. Als ze dan goed reageert dan leert ze ervan en zal ze een dame na mij met dit zelfde probleem niet zo behandelen. Dan is ook dit niet voor niets geweest.

Volgende maand ga ik en dan kijk ik wel of ik naar haar ga of een ander vraag.
Bedankt voor het "luisteren". Lief
Liefs Sammie
Essi

Ongelezen bericht 12 nov 2020 23:52

Wel naar laten kijken hoor Sammie
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 nov 2020 09:38

Lieve Sammie, je kunt hiermee ook bij van Selms terug. Omdat hij jou geopeerd heeft.
Bij klachten aan de borsten kun je meestal terug bij de pc.
Kijk maar even.

Alles komt goed hoor!!!🙏💕💋
Sammie

Ongelezen bericht 13 nov 2020 09:48

Ik heb een belafspraak met dr Spit gemaakt. Van het VUmc. Ik was bij haar geweest na 15 mnd wachttijd en ik mocht bellen als er wat was. Volgende week belt ze.
En ook een goeie om dr v Selms te bellen. Dankjewel.

Thnx lady's
Liefs Sammie
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”