Vraag over hypotheroidie

Deel je ervaringen of stel vragen.
Anna

Ongelezen bericht 14 nov 2018 12:05

Dag Luna,
Bedankt voor je bericht
Dat is duidelijk.
Ondanks het feit dat het nog ‘redelijk ‘ gaat met mij, wil ik weer graag gezond worden en mij weer ‘normaal’ en goed voelen.
Dokter Kappel had dit ook uitgelegd maar het verbaasd mij dat artsen zoals dokter Niessen daar dan anders over denken.
Ik weet nu iig wel wat mij te doen staat.
Groet Anna
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 nov 2018 12:27

Ja, en daarom is dr. Kappel dus eigenlijk altijd de eerste keuze, omdat zij de enige pc die echt weet hoe het zit. Zij weet wat de consequenties zijn van het laten zitten, want is met 100% overtuigd dat siliconen klachten geven en ziek maken. Andere pc's zijn niet zo overtuigd helaas.

Dr. Kappel laat soms ook een deel van het kapsel zitten (wanneer vrouwen de protheses onder de spier hebben), omdat dit verkleefd is aan je ribben en dat weghalen is echt veel te gevaarlijk!! :shock:

Ik snap andere pc's heus wel in hun overwegingen. Ze willen de risico's zo klein mogelijk houden en zo min mogelijk eigen weefsel beschadigen. Maar explantatie en kapsels laten zitten, dan kun je net zo goed de implantaten laten zitten. Tenzij het kapsel echt flinterdun is, dan zou het nog wel kunnen, maar toch is helemaal weghalen altijd het beste.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Anna

Ongelezen bericht 14 nov 2018 18:18

Duidelijk
Mijn borsten zijn gelukkig nog heel zacht en totaal niets mee aan de hand. Op de spier geplaatst
Ze zijn prachtig nog steeds :(
Maar laat ze er graag uithalen .
Ik hoop wel heel erg dat het mijn klachten zal doen verdwijnen.
Dr Kappel was geheel overtuigd en de bloed uitslagen itt velen wijzen er volledig op volgens Prof Cohen.
Al ben ik, met wat ik hier lees, nog ‘redelijk’ goed. Alleen sporten en een feestje of iets extra’s in het leven er momenteel niet in zit; ben wellicht al beetje gewend in het continu hebben van spier en gewrichtspijn en moe zijn. Mijn fijnste moment van de dag is wanneer ik mag slapen en alle verplichtingen van de dag er weer op zitten.
Als ik een uitnodiging krijg voor een etentje of feestje is tegenwoordig het eerste wat ik denk ; ‘hoe ga ik dat afzeggen of zo kort mogelijk houden , zonder dat het opvalt “
Achterlijk eigenljjk en ik weet diep in mijn hart dat het nergens op slaat
En het meest rot en tegelijk de bevestiging dat het mijn Silliconen zijn, is het feit dat ik slecht reageer op een minimale ophoging van mijn schildklier medicatie . Dat is bij een klassieke trage schildklier wel gek. Dus ws zijn andere organen ook betrokken.
Ik begreep dat kosten 1950 zijn in Jan V Goyen, zonder kapsel, als kapsel minimaal is zal dat bedrag weinig afwijken. Geen idee hoe dokter Buncamper dat bepaalt of inschat vooraf.
Is dr Nanayakarra overigens wel overtuigd van het belang van kapsel verwijdering ?
Anna

Ongelezen bericht 15 nov 2018 21:45

Toch nog de vraag voor een ieder die dit leest ;
Vrouwen die Silliconen implantaten hadden/ hebben en Hashimoto ; zijn de klachten van de schildklier over gegaan? Zijn er gevallen bekend bij mensen waar de schildklier weer oppakte na verwijdering

Ik heb klachten. Dat is duidelijk. De daarbij behorende diagnose is tot nu toe een subklinische hypotheroidie met positieve Anti TPO, wijzend op Hashimoto. Verhoogde RF in bloed ( geen klachten enkel benoemd) en verhoogd trygliceriden alsmede LDL ( ws te wijten aan de trage schildklier )
Het is op z’n zachts gezegd uiterst vervelend dat ik met ‘hyper’ klachten reageer op een minimale dosis levothyroxine. Dat betekent dat ik tot nu toe ‘gevangen’ zit in mijn klachten en ik helaas niet reageer op medicatie zoals een klassieke patiënt met hypotheroidie.

Ik vind nergens op internet, noch in studies een verband tussen de implantaten en afwijkende labwaarden op TSH en FT4.
Wel de suggestie dat silliconen het endocriene systeem in die mate belasten dat een auto immuun ziekte kan ontstaan. Cohen schrijf explantatie zou een goede therapie kunnen zijn, maar wat als mijn waarden niet normaliseren ?

Ik heb daarom nog 1 brandende vraag, die ik tot dusver niet beantwoord vind;
Zijn er dames waarbij de schildklierklachten/ afwijkende labwaarden weer verdwenen resp normaliseerden na een explantatie ?
Of bestaat er een aannemelijke kans dat de Hashimoto dan wel bijkomende klachten niet reversibel zijn? En is behandeling dan indentiek aan een klassieke Hashimoto, of kan er nog meer meespelen ? Omdat ik zeer scherp reageer op een minimale dosering thyrax?
Sol

Ongelezen bericht 20 nov 2018 13:16

Ik kan je helaas niet helpen aan voorbeelden. Alleen kan ik zeggen dat er heel veel vrouwen wel aanmerkelijke verbetering ondervonden na explantatie,van uiteenlopende klachten en ziektebeelden. Om het echt heel zeker te weten zal de rotzooi er toch uit moeten. Dat is enerzijds geen makkelijke beslissing. Maar aan de andere kant het blijft toch vreemd dat je zo hyper reageert op de medicatie. Dat verraad toch een zekere gevoeligheid. Mijns inziens kan het dan ook goed zijn dat jouw lichaam constant in de overreacted stand blijft. Omdat er telkens afgifte is van siliconen deeltjes. Wat dus weer een aantal processen bij jouw blokkeert. Waaronder je schildklier? En de 'gewone' opname van medicijnen?

Nee, om van de onzekerheid af te zijn is er toch maar 1 weg. Sowieso om van de constante afgifte van siliconen af te zijn. En dat is explantie..

Ik wens je heel veel sterkte toe, het is allemaal moeilijk he?

Liefs
Anna

Ongelezen bericht 20 nov 2018 22:59

De keuze is al gemaakt . Dat is niet moeilijk . Ben alleen bang voor die blijvende schildklier
Vandaag bij Nanayakkara geweest
Overduidelijke systemische klachten en in zijn optiek allemaal 1 op 1 te wijten aan de Silliconen
Ik word 6 dec al geopereerd.
Omdat de borsten zeer zacht zijn en goed aanvoelen vinden zowel chirurg als Nanayakkara kapsel verwijdering niet slim; te riskant bij zo’n dun laagje. ( is de verwachting)
Ik heb daar nog expliciet naar gevraagd omdat er op dit forum en ook Dr Kappel zo op gehamerd wordt.
Desondanks
Ik moet stoppen met de thyrax en de brief voor vergoeding krijg ik nadat bloed waarden geprikt zijn en implantaten eruit
De aanvraag is wel gedaan maar in basis verzekering afgewezen. Daarna in beroep dus.
Tot zover .....
kploeg

Ongelezen bericht 21 nov 2018 00:31

Dag Anna

Wat fijn dat je eindelijk bij nanayakkara ben geweest, wat een goed gevoel als er eindelijk iemand is die je begrijpt he. Mijn borsten zijn ook verder soepel maar wil wel zeker t kapsel eruit. Mijn pc vind dit prima, heb hier niet met nanayakkara over gesproken. Welke pc heb jij?

Ik mag vrijdag al..
Liefs x
kploeg

Ongelezen bericht 21 nov 2018 00:35

Waarom is je aanvraag afgekeurd? Ik heb de brief van nanayakkara gewoon naar de verzekering gestuurd ( als het goed is krijg je die ook zsm per post) ik had deze binnen 2 dagen na 1ste consult. Ik was 31oktober bij hem, vandaag belde bij mij met de bloeduitslagen, deze waren prima maar dat veranderen niks in zijn conslussie ( explantatie)

Liefs
Sol

Ongelezen bericht 21 nov 2018 09:23

Anna schreef:De keuze is al gemaakt . Dat is niet moeilijk . Ben alleen bang voor die blijvende schildklier
Vandaag bij Nanayakkara geweest
Overduidelijke systemische klachten en in zijn optiek allemaal 1 op 1 te wijten aan de Silliconen
Ik word 6 dec al geopereerd.
Hoi Anna

Daarom zei ik dat je het alleen kan weten als de troep eruit is. Ik denk dat niemand jouw harde garanties kan geven dat na een explantatie je schildklierwaarden weer normaliseren. Dat kan alleen blijken na explantatie. Maar zoals ik al zei, veel vrouwen ervoeren verbetering na explantatie van verschillende ziektebeelden en klachten. Dat hoop ik voor jouw ook van ganser harte.

Ik zal je bij de aankomende operaties zetten. Werd je nu geopereerd door Buncamper of Kappel?

Hartelijke groeten
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 nov 2018 12:01

Hoi Anna,

Er zijn vrouwen bij wie de schildklierwaarden normaliseren en bij sommige verbeteren deze. Ook behandelingen slaan vaak beter aan. Dit geldt ook voor auto-immuun waarden die verminderen en soms zelfs helemaal verdwijnen. Hier zijn onderzoeken van.
Jouw afwijkingen ontstaan door autoimuun reacties deze kunnen inderdaad echt vermideren of zelfs verdwijnen. Maar niemand kan je garanderen dat dit bij jou ook daadwerkelijk zal gebeuren. Soms is er een point of no return bereikt en zul je klachten houden. Wel is het zo dat je met het verwijderen van de implantaten erger voorkomt. Dus alles wat Sol zegt klopt.

Sorry dat ik niet eerder reageerde. Dat lukt nu niet.

Ik wens je veel sterkte. Het komt goed hoor!

Liefs Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Anna

Ongelezen bericht 22 nov 2018 22:32

Bedankt voor jullie reacties
Ik word door Niessen geopereerd. Twijfelde er over zoals ik al schreef ivm kapsel .
Ik heb naderhand hier contact over gehad met Nanayakkara en hij heeft nogmaals bevestigd dat kapsel niet weg hoeft. (Terwijl hij het aanvankelijk wel stellig zei?) apart hoor
Dus ook nog een keer met Niessen gebeld.
Ervaring is dat de ‘ziektewinst’ die het zou kunnen opleveren niet opweegt tegen de schade die ze veroorzaken bij een dun kapsel en de evt complicaties.
Maar hij zou dit goed bekijken tijdens de operatie.
Verder had Nanayakkara het sterke vermoeden dat 1 borst lekte vanwege de specifieke klachten op die plaats. Waarop ik dan toch denk; kapsel eruit?
Na ja, beiden vinden het niet nodig en Niessen kan mij 6 dec al opereren.
Vwb de aanvraag; ik heb eerst aangestuurd op een snelle datum voor operatie. Dat was mijn prio. Op aanraden van Luna wel de aanvraag gedaan. Deze wordt, zonder motivatie, uiteraard afgewezen. Ik kan nu alsnog bezwaar maken waardoor ik het evr terug kan krijgen achteraf. Ik heb het nu zelf betaald
Anna

Ongelezen bericht 22 nov 2018 23:03

Luna, bedankt voor je bericht over de schildklier
Ik moest stoppen met de thyrax van Nanayakarra.
Cool he?
De eerste internist die stellig zegt ; eruit met die medicatie
En ja, inderdaad..... afwachten
What will happen
Nu ik de stap ,ook emotioneel, heb gemaakt ben ik blij, maar voel nu ook ‘echt’ hoe ontzettend beroerd ik eraan toe ben. Ook geestelijk , fysiek, alles
En wat verlang ik intens naar een rondje hardlopen ; naar uitgerust onder de douche staan na een nacht slapen ; naar veerkracht in mijn lijf en in mijn gedachten
Het aftellen is begonnen

En tegelijkertijd zo bang, dat het niet goed komt
Dat er niets verandert.
Hoe ervaren anderen dat?
Anna

Ongelezen bericht 26 nov 2018 08:41

Luna MKS

Ongelezen bericht 26 nov 2018 12:01

Hoi Anna,

Het nieuwe onderzoek van Cohen hebben we op de site staan.
We hebben de uitgebreide versie niet gepubliceerd, omdat je daar voor moet betalen en we dit dus niet mogen plaatsen helaas.

Nog maar 1,5 week te gaan voor je! :shock:
Bizar he?

Sterkte en succes met de laatste loodjes lieverd.

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”