Ria,41 jaar en hier gekomen via google.
Ooit besloten om -na veel onderzoek en informeren naar klachten en risico's- het besluit genomen tot implantaten. Monoblocks. Dat zou het meest betrouwbaar zijn. Gezien het in mijn situatie een medische reden had werd de zorg vergoed. In 2001 werd de operatie verricht in een ziekenhuis. Op zich operatie geslaagd en herstelde voorspoedig.
Eigenlijk kan ik mijn klachten samenvatten door te verwijzen naar de klachten van Luna. Alles -op de epileptische aanvallen na- is zo'n beetje op mij van toepassing (vanaf begin 2010). Huisarts zag ik binnen een jaar vaker dan er maanden in een jaar zitten. Verder nog een vaatchirurg,drie internisten en een reumatoloog gezien en 2x op de EHBO geweest. Een slordige 15x bloedprikken en buikecho via de HA em n oksel echo een hartfilmpje en een thoraxfoto op de EHBO wezen niets uit. Volgens de arts misschien wel ziek maar dan in ieder geval niets ernstigs. De vaatchirurg heeft een koudehandtest gedaan om te zien of er een vaatprobleem was,nee dus. En ik me maar doodziek voelen.
--
Heb een brief gekregen van het ziekenhuis dat ook ik slachtoffer ben van PIP en het advies is een afspraak en de implantaten te laten verwijderen. Bijzonder is wel dat er werd vermeld dat er geen acuut of ernstig gezondheidsrisico bestaat. Dat is een behoorlijke relativering.
Lig een gedeelte van de dag op bed vanwege pijn en/of niet stabiel genoeg voelen om mobiel te zijn. Ik doe wat ik kan en als t niet meer gaat weer terug. In de periodes dat ik niet horizontaal ben probeer ik boodschappen en het huishouden te doen. Soms met behulp van paracetamol en/of naproxen.
Heb nu een afspraak voor deze maand bij de chirurg. Zal binnenkort even de info die iemand van deze site me gaf uitprinten om mee te nemen naar het ziekenhuis. Dankjewel voor die info! Wil zo snel mogelijk van de implantaten af in de hoop me iets minder slecht te voelen.
--
Dank aan degenen die de site/forum runnen en.of info proberen te verzamelen om iedereen een luisterend oor te bieden en op weg te helpen.
sterkte aan m'n lotgenootjes
liefs Ria
--
ps - ik noem op dit moment geen man en paard als het gaat om de artsen/verzekeringen en de plaats van behandeling