Even voorstellen Chica

Protheses vanwege cosmetische reden.
Chica

Ongelezen bericht 03 jul 2012 22:14

Hoi,ik ben Chica,47 jaar,Nederlandse,en woon in spanje.
In 1989 zijn er sillicone borstprotheses geplaats,achte de borstspier in de Universiteits kliniek in Brussel.In 2000 zijn ze verwisseld in het ziekenhuis te spijkenisse,i.v.m.kapselvorming.
In 2002 weer verwisseld het zelfde ziekenhuis vanwege lekkage en kapselvorming.
Het al ruime tijd last van mijn linker borst en beide borst spieren.
Tevens heb ik sinds 2007 last van ME/CVS, fibromyalgi,PDS,Artrose,nek,schouders rug en ga zo maar door.
Heb bij het ziekenhuis in Spijkenisse opgevraagd welke protheses er gebruikt zijn,maar kreeg alleen te horen dat het geen PIP´s waren.
Ze konden mij verder niet informeren omdat ik in het buitenland woon en niet zelf langs kwam.
Nu is het zo dat op 18 mei j.l. er een mammografie is gemaakt en op 6 juni een echo.Dat is dus hier in spanje gebeurt en moet nog tot eind deze maand wachten op de uitslag.Zou vandaag de uitslag krijgen,na vier en een halve week,maar moet dus nog minimaal drie weken wachten.
Het duurt me allemaal wel erg lang maar kan er niets aan veranderen.
Weet ook niet of dat ik eventueel geopereerd hier word omdat Spanje heel erg moeilijk doet over de implantaten.Ben wel gewoon verzekerd hier bij het ziekenfonds maar het beleid hier is zo´n beetje van,¨eigen schuld,dikke bult` .
Onzeker allemaal maar als ik zo op het forum lees,denk ik dat het niet goed zit.
Morgen weer een dag!
Wendy

Ongelezen bericht 03 jul 2012 22:33

Welkom op het forum Chica! Wat raar dat het ziekenhuis je niet wilde informeren welke implantaten je had! Daar hoef je toch niet voor langs te komen :? ? Ik deed 1 telefoontje en kreeg mijn hele dossier toegemaild.
De klachten die je hebt klinken niet zo goed...en wachten op de uitslag duurt dan lang! Overweeg je ook explantatie of dat niet? Heel veel sterkte in elk geval en hou ons op de hoogte!
Groetjes Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 jul 2012 22:44

Ola Chica,
Afbeelding
Jeetje wat een toestand. En wat erg dat je een mammografie hebt laten doen! Wist je niet dat dit absoluut niet kan met protheses? Waarschijnlijk hebben ze je gewoon wijs gemaakt dat het wel kan. Precies zoals ze dat hier ook doen. Nog steeds gaan ze er mee door.
Ben je van plan ze te verwijderen? Hoop het wel.
Kijk maar goed rond op het forum/meldpunt. Hoop dat je wat aan onze info hebt.
Heel veel sterkte verder met alles.
Veel liefs,
Luna

Lees je dit ook nog even? http://klachtensilicon.forum2go.nl/bela ... -t326.html
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Pia

Ongelezen bericht 03 jul 2012 23:45

Hoi Chica,

Welkom.
Ik hoop dat ze je niet al te lang laten wachten.
Ik wil ook graag weten of je voor explantatie gaat.

sterkte
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Chica

Ongelezen bericht 05 jul 2012 18:38

Hola allemaal,

Ja,ik wil ze laten verwijderen.
Heb er erg veel last van.
Mijn borstspieren doen erg pijn,zo erg dat ik niet meer op mijn buik kan liggen of op mijn beide zeiden.
Tevens heb ik diverse andere klachten.
Heb ze nu in toaal 23 jaar met twee verwisselingen.
Vraag me af of ik eerst op de uitslag van het ziekenhuis moet wachten voordat ik naar Nederland ga bellen.
Waarschijnlijk willen ze eerst weten wat de diagnose is voordat er eventueel naar mijn dossier wordt gekeken.
Het feit dat ik last heb en ze er absoluut uit wil hebben zal niet genoeg zijn.
Misschien is het een idee om mijn oude huisarts,waar ik een heel goede band mee had,te vragen om mij hierin bij te staan.
Het moeilijkste was het moment waarop je een afspraak hebt met je arts voor de uitslag,die 4.5 weken al op zich liet wachten,en te horen krijgt dat hij er niet is en nog wel 4 weken kon duren.
Duurt mij te lang allemaal,maar ja,rustig blijven is het beste denk ik,hoewel erg moeilijk.
Morgen weer een dag!
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 jul 2012 22:14

Jij vraagt je af of je moet wachten. Weet je wat ik vrees? Ik vrees dat er niets uit de onderzoeken zal komen en dat je al die tijd voor niets hebt gewacht. Die pijnen in je spieren waar je het over hebt, had ik ook! Ik had ze net als jij onder de spier. De pijn kwam door het lekken. Op het eind was de pijn niet te houden. Een beetje dezelfde pijn als wanneer ze erin gingen. Dat weet je ook nog denk ik. Hoe strak alles vanbinnen zat en hoeveel pijn dat deed.
Ik ben zo bang dat je al die tijd voor niets wacht. Bij mij werd er ook een echo gedaan, maar daar kwam niets uit. Ze wilden trouwens eerst ook een mammografie bij me doen, maar ik heb toen het hele ziekenhuis bij elkaar gegild, hahahaha.
Bel morgen gewoon het CvZ op. Wat heb je te verliezen? Ben je trouwens wel bij een pc langs geweest daar in Spanje? Want dat had ik niet helemaal bergrepen uit jouw verhaal.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Chica

Ongelezen bericht 07 jul 2012 13:38

Hier in spanje gaat alles anders dan in Nederland.
Eerst ga je naar je HA.
Die verwijst je voor mammografie en echografie.
Op de dag zelf hoefde de echografie niet want ze wisten genoeg.
Zou drie weken later de uitslag krijgen maar werd in plaats darvan gebeld dat ik toch een echo moest komen maken.
Dat was weer anderhalve week later.
Al met al was de eerste afspraak bij de HA op 20 april en de uitslag komt pas eind juli ,begin augustus.
Dan moet ik weer naar de HA en die als ik mazzel heb verwijst me dan weer naar een PC.
Waarschijnlijk 6 weken wachttijd en dan??????
Het duurt mij te lang daar ik al meer dan 6 maanden in mijn linkerborst bij de tepel heel erg veel last heb.
Kan het niet aanraken en het brand.
Sinds twee maanden beginnen ook de lympheklieren op te spelen.
Ik ben erg ongerust want heb erg veel last en weet gewoon dat het niet goed zit.
Mijn armen gebruiken doet ook erg veel pijn.
Het moeilijke is natuurlijk dat ik ook ME/CVS,fibromialgy,artrose en reuma heb.
Waar komt het dan vandaan.
Het enige wat ik wil is zo snel mogelijk geholpen worden,ik ben het zo zat na al die jaren van ongemak en operaties.
Ben zeer bezorgd omdat er ook borst kanker in de familie voorkomt,waarbij mijn moeder aan beide kanten.
Begin een beetje hopeloos te worden en weet niet goed wat ik moet doen en voel me machteloos.
Maandag ga ik wel bellen met Agis, via hun kan ik aanspraak maken op medische zorg in Nederland.(gaat via CvZ)
Morgen weer een dag!
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2012 14:42

Chica,
Je moet maandag zeker even bellen en geen dag meer verliezen!
Dat waar ik voor vrees gaat gebeuren! Er komt niets uit de onderzoeken naar voren en je bent terug bij af!! Jouw klachten komen niet door borstkanker, maar door de siliconen! Al jouw klachten zijn heel erg herkenbaar. Branden is een teken van lekken of ontstekingen. Het opspelen van de lymfeklieren is ook een zo herkenbare klacht. Ik had precies dezelfde klachten. En ook andere vrouwen hadden dit. Ook de pijn in de armen.
ME/CVS,fibromialgy,artrose en reuma heb je gekregen door de siliconen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik word weer kwaad als ik al deze dingen lees. Zo boos dat dit ons wordt aangedaan!!
Chica, bel meteen de verzekering! Leg je situatie uit. Zeg dat je klachten hebt door siliconen en dat je je zo snel mogelijk in Nederland wilt laten opereren! Leg uit dat dit niet langer kan wachten.
Heel veel succes Chica!

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Chica

Ongelezen bericht 09 jul 2012 21:56

Heb vandaag naar Agis/CvZ gebeld.
Kunnen niets voor mij doen.
Moet naar Nederland komen en laten onderzoeken door een PC.
Die kan dan de aanvraag indienen.
Lekker makkelijk maar daar gaat teveel tijd over heen om in Nederland te blijven.
Kan onmogelijk langer weg dan 2 weken,dus ja.
Zoals ze zeiden hebben de meeste chirurgen een wachttijd van minstens 6 weken.Onderzoeken en wachten op de uitslag is ook minimaal twee weken en dan de operatie nog.
Ben nu wel een beetje moedeloos aan het worden en voel me overgeleverd.
Betaal wel premie in Nederland voor gezondheids zorg maar kan er weinig mee dus, of ik moet gewoon de tijd hebben om lang in Nederland te verblijven.Dat kan dus niet.
Morgen weer naar de HA en proberen duidelijk te maken dat ik een afspraak wil met de PC.Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben voor een consult,(6 weken minimaal) is de uitslag er wel.Hoop ik!!
Het zal maanden inbeslag nemen zo ,maar volgens Agis is dat de consequentie van het verhuizen naar het buitenland.
ALS JE MAAR BETAALD IN NEDERLAND!!!!
Morgen weer een dag!
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 jul 2012 22:10

Weet je wat je kunt proberen? Stuur dr. Kingma van het Slotervaartziekenhuis een email. Leg haar jouw situatie uit. Vraag of het mogelijk is dat zij jou even belt of jij haar vanwege de kosten. Bel haar op en zeg haar dat je de implantaten er zo snel mogelijk uit wilt. Kijk dan wat er mogelijk is bij haar. Wie weet kan ze meteen de aanvraag doen aan de hand van de klachten die je verteld. Maar het zou ook kunnen dat je toch voor een dag naar Nederland moet komen voor het consult. Is dat mogelijk? Zo ja, dan maak je gewoon een afspraak bij het Slotervaart. Leg ze uit dat je van Spanje komt en dat die afspraak dan niet zomaar verzet kan worden (soms gebeurt dat namelijk. vaak door onvoorziene omstandigheden). Kom naar de afspraak. Zij dient de aanvraag in en jij reist weer naar Spanje. Dan wacht je af wat de verzekering doet. En kom je weer terug voor de operatie. Je blijft in het ziekenhuis overnachten, dat sowieso. Daarna lijkt het me niet zo goed om meteen te vliegen, maar een paar dagen later kan het best wel hoor.

Stuur de dokter een email. Leg je situatie uit. Ik weet zeker dat ze iets voor je kan betekenen.

Dr. van Loenen zou je ook kunnen bellen, maar ik denk dat dr. Kingma iets handiger is met dit soort dingen.

Hier het email adres van dr. F. Kingma-Vegter: pcfki@slz.nl

Hier gegevens polikliniek:

Op werkdagen bereikbaar tussen 08.30 en 17.00 uur.
Telefoonnummer polikliniek: 020-5125143
http://www.slotervaartziekenhuis.nl/pla ... egter.aspx

Hoop dat het gaat lukken! Houd me op de hoogte. Mocht je iets nodig hebben, laat het even weten.

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 09 jul 2012 22:51

Wat je ook kunt doen is de assistente Whitney proberen te spreken. Zij kan je misschien ook vertellen wat je kunt doen. Kan zijn dat ze meteen een belafspraak met de dokter voor je kan regelen. Wie weet lukt dat. Dan gaat het sneller. Zorg er wel voor dat je Whitney spreekt, want anderen weten vaak niet zoveel. Wendy, een andere assistente, werkt daar ook vast. Je kunt het ook bij haar proberen. Maar e-mailen is natuulijk wel handig, omdat je minder kosten maakt en zo kun je ook uitgebreid je situatie uitleggen.
Als je de dokter gaat mailen, doe dat dan zo snel mogelijk. Ik denk wel dat ze snel zal reageren. Wees snel met actie ondernemen, want het is natuurlijk vakantie periode!!
Als je morgen mailt, dan heb je nog voor het eind van de week zeker weten contact met haar. En anders volgende week en dat is sneller dan over 6 weken pas.

ACTIE, ACTIE, ACTIE!!! NO TIME TO WASTE!

Kans betaat dat de verzekering niet vergoed. Wat doen je dan? Je wilt ze sowieso eruit hebben toch? Reken op een bedrag van 2450,- Dit is inclusief kapsels verwijderen. Zonder kapsels verwijderen is het 1600,- Maar kapsels moeten er echt uit hoor, lees hier meer: http://klachtensilicon.forum2go.nl/waar ... -t475.html
Ik denk dat de dokter je sowieso moet zien voordat ze je kan inplannen voor de operatie. Ook moet je bij de anesthesist langs om gescreend te worden. Dus mocht je voor een paar dagen naar Nederland moeten komen voor het consult, zorg er dan voor dat je ook al een afspraak bij de anesthesist hebt staan, zodat dat allemaal in 1 keer kan.

Ik hoop dat het voor je gaat lukken meid. Ook met de vergoeding. Het is niet niks en dan ook nog eens reiskosten. Echt ellendig dit!

Stel je hebt een scheur. Dan hopen we dat het te zien is op de echo. Dan krijg je alles vergoed. Je kunt dan gewoon alles betalen en dan als blijkt dat er toch een scheur zat, alson alles van de verzekering terug krijgen. Ook als blijkt dat de implantaten heel erg aan het doorzweten zijn. Lees hier meer daarover: 2e pijltje http://klachtensilicon.forum2go.nl/verg ... -t215.html

Met voipbuster kun je goedkoper vanaf het buitenland naar Nederland bellen. Weet niet of je dat al kende. Ga naar www.voipbuster.com en lees het maar even.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Wendy

Ongelezen bericht 10 jul 2012 08:22

Chica, de klachten die je hebt zijn niet niks! Als je al een half jaar last hebt van branden op je borst en je lymfeklieren spelen op, dan lijkt dat me zeker geen goed teken, net als Luna zegt! Ik zou ook snel actie ondernemen!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 12:21

Hoi Chica,
Hoop dat het is gelukt met bellen/mailen. Niet opgeven hoor.
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jul 2012 10:18

Hoi Chica, weet je al meer? Is het gelukt met bellen?
Hoop zo voor je van wel.
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Chica

Ongelezen bericht 19 jul 2012 19:16

Hoi,

Ik heb gisteren gebeld met Whitney.Wat een lieverd en zo begripvol.
Heb nu wel een dilemma,maar denk wel dat ik het ga doen.
Moet nog even laten bezinken hoor,vooral vanwwege het feit dat ik toch wel zo´n 3 weken naar Nederlan moet dan.
Als ik wil kan ik al op 11 september geopereerd worden!!!
Een week vantevoren moet ik dan op de mama kliniek komen,bij de anesthesist en de pc.
De pc dient de aanvraag in.Weet nog niet precies hoe of wat,maar morgen bel ik weer terug.
Wel is het zo als de verzekering niet vergoed ik dan €2800,- moet betalen.Eventueel kan ik dat dan daarna weer terugvorderen.
Het is allemaal wel veel om te verwerken even en laat het vandaag nog even bezinken en bespreek het verder met mijn gezin.
Als de verzekering niet vergoed is er wel een probleem want kan niet het risico lopen dat ik het daarna niet terug krijg.
Weet wel dat je gezondheid belangrijker is dan geld,maar als je in het buitenland woont moet je met alles rekening houden.
Morgen weet ik meer.
Morgen weer een dag!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”