Voorstellen en ervaring explantatie

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sophie

Ongelezen bericht 26 feb 2023 11:21

Lieve lotgenoten,

Ik zal me even voorstellen en mijn verhaal delen. Mijn naam is Sophie. In 2008 heb ik een borstvergroting laten doen met borstimplantaten onder de spier van Allergan met een ruw textuur. Ik had nauwelijks borsten en wilde graag naar een grote B/kleine C cup. De operatie verliep voorspoedig en ik was erg tevreden met het resultaat. De eerste jaren was er niks aan de hand.
Na 7 jaar kreeg ik ineens veel darmklachten en begon voor mij de zoektocht naar wat er mis was. Uiteindelijk kreeg ik de diagnose Prikkelbare Darm Syndroom. Ik was daarbij ook heel moe en kreeg een depressie, omdat ik me zo ellendig voelde en niet meer functioneerde. Werken ging niet en ik zat een halfjaar thuis.
Gelukkig werd het na een hele tijd beter. Ik heb hulp gezocht bij een diΓ«tiste en hypnotherapteut en ging een tijd glutenvrij, koemelkvrij en fodmapvrij eten. Vooral koemelk bleek een grote trigger te zijn voor mij. Nu kan ik met mate dit wel weer nemen.
Toen kwam het verhaal van de PIP-implantaten. Gelukkig dacht ik nog, die heb ik niet. Maar ik kreeg in 2017 wel last van m'n borsten, waardoor ik in januari 2018 naar de plastische chirurg ben gegaan voor een consult. Klasse 3 kapselvorming had ik in m'n linkerborst. Dat was niet voldoende voor een vergoeding van de zorgverzekering. Ik heb nog gevraagd of mijn PDS en depressie toen (gelukkig was ik daar weer vanaf, met medicatie en na cognitieve gedragstherapie) niet veroorzaakt kon worden door de implantaten. Dat had niks met elkaar te maken. Ook zouden mijn implantaten 30 jaar meegaan en die zouden niet beschadigd zijn. Gerustgesteld ging ik weer naar huis.
Ik kreeg gelukkig 2 gezonde kinderen in de jaren daarna. Borstvoeding geven ging niet, ik had nauwelijks melk. Ik had alles geprobeerd, maar mijn productie ging niet omhoog. De lactatiedeskundige denkt dat de oorzaak te weinig klierweefsel is. Maar goed, door de zwangerschappen waren mijn borsten veel groter geworden en waren over de implantaten gaan hangen. Geen gezicht, maar ik wilde ze ook niet meer. Ik werd steeds vaker ziek. Elk griepje, verkoudheidje, alles was voorbij kwam werd ik ziek van en langdurig ook.
Ik ben via de huisarts naar een andere plastische chirurg gegaan om te kijken of ik ze eruit kon laten halen. Inmiddels waren de verhalen al naar voren gekomen dat implantaten sowieso lekken en had ik de uitzending van Radar gezien. Ik wist het zeker, ze moeten eruit en het liefst zo snel mogelijk. De plastische chirurg was heel begripvol, Hij gaf aan dat veel nog onbekend is en dat hij niet zeker zou weten of mijn klachten zouden verdwijnen als ik ze zou laten verwijderen, maar inmiddels had ik klasse 4 kapselvorming en hij heeft een aanvraag gedaan bij de zorgverzekering. Ik kreeg binnen 2 weken bevestiging dat explantatie met capsulectomie volledig vergoed zou worden. Ik zou op de wachtlijst komen en moest wel rekening op een wachttijd van gemiddeld 6 maanden.
Na 2 maanden werd ik gebeld dat er een plek was vrijgekomen en ik kon ze op 5 januari van dit jaar laten verwijderen. Wel had ik inmiddels weer iets van griep te pakken gehad en liep al 3 weken met een keelontsteking. Omdat ik geen koorts had, durfden ze de operatie wel aan. Wel werd me van tevoren gemeld dat hij misschien niet al het kapsel weg zou kunnen halen. Alleen wat niet vergroeid zou zijn aan ander weefsel, of m'n ribben bijvoorbeeld. De operatie ging goed, maar er zat wel een scheurtje in het implantaat van m'n linkerborst. Hij wist alleen niet of dit er al zat of dat dit bij de incisie gebeurd was. Het kapsel was naar de patholoog gestuurd. Geen aanwijzingen voor maligniteit, wel focaal lichaamsvreemd materiaal (siliconen?) en een histiocytaire reactie bij beide borsten.
Ik was blij dat ze eruit waren en het resultaat viel me heel erg mee. Maar 2 weken na de operatie kreeg ik overal tintelingen in m'n lijf en daarna overal gewrichtspijn, spierpijn, ik ben heel erg moe elke dag hoeveel ik ook slaap, de keelontsteking bleef, m'n wangslijmvlies, gehemelte en tong zien er nu ook anders uit, verdikt tandvlees, droge mond, droge ogen, verdikte lymfeklieren in m'n hals, pafferig gezicht, verdikkingen onder m'n oksels, verdikte vingers en enkels. Ik werk nu nog maar 50%. in de ochtend slaap ik en in de middag werk ik een paar uurtjes vanuit huis. Ik kan nog maar weinig, alle bewegingen doen pijn. Ik heb de afdeling voor plastische chirurgie gebeld en zij gaven aan dat ze dit niet iets is wat ze eerder hebben meegemaakt na een operatie. Ik ging weer naar de huisarts en volgende week ga ik naar de afdeling reumatologie. Ik ben zo bang dat ik het syndroom van SjΓΆgren heb ontwikkeld. Aan de andere kant staan alle klachten ook op de lijst van siliconenproblemen.
De reumatoloog kan uitsluiten of ik SjΓΆgren heb ontwikkeld, maar ik vraag me af (of hoop eigenlijk) dat er ook andere mensen zijn die deze klachten hebben ervaren na explantatie en waarbij de klachten in de loop van de tijd minder werden. Ik hoor het graag, want ik ben ontzettend ongerust op dit moment.
De implantaten hebben zo'n 15 jaar in m'n lijf gezeten en ik ben zo bang dat ik ze er te laat uit heb laten halen. Ik heb altijd al eczeem gehad (niet extreem, maar wel altijd plekjes boven m'n ogen bijvoorbeeld en op m'n handen), dus wel een aanleg voor problemen ben ik bang.
Juli 2006 borstvergroting Mc Ghan soft touch 410 MM 245 cc
Januari 2023 explantatie met capsulectomie
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 feb 2023 13:41

Lieve Sophie,

Wat een verhaal zeg! 😒 De zoveelste....

Zeer herkenbaar jouw klachten en verergering na explantatie. Helaas komt dit bij sommige vrouwen voor. En inderdaad zijn dit vooral vrouwen die een atopische constitutie hebben.
In dit topic lees je wat informatie over deze verergering van klachten na explantatie: viewtopic.php?f=61&t=2127
Lees ook de linkjes die er staan. Heel belangrijk voor jou.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie zult hebben en dat het jou iets geruststelt.

Je hebt dit bericht in het afgeschermde deel staan. Is dit met een reden? Of wist je niet waar je het moest plaatsen? Anders verplaats ik het naar het deel 'Complicaties na de operatie'. En een kopie in het voorsteldeel. Zo hebben bezoekers ook iets aan jouw verhaal mochten ze hetzelfde meemaken. Laat maar even weten!

Welk merk implantaten had je? Allergan?

En heb je je klachten al bij het MEBI gemeld?

Ik wens je ontzettend veel sterkte!!! πŸ™πŸŒˆπŸ’– Ik weet hoe zwaar dit isπŸ˜₯

Al mijn liefs,

LunaπŸ’–πŸ’–πŸ’–
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Sophie

Ongelezen bericht 26 feb 2023 16:37

Bedankt voor de snelle reactie en je lieve berichtje. Dat is goed. Ik wist inderdaad niet goed waar ik het moest plaatsen. Klopt, Allergan heb ik ook gehad en ik ben nu alles aan het verzamelen aan medische gegevens voor de rechtzaak. Ik heb ook een kopie van mijn dossier opgevraagd van de borstvergroting. Ik heb de klachten nog niet gemeld, omdat ik even mijn diagnose afwacht.
Ik hoop maar dat het dan tijdelijk is en ik niet een auto-immuunziekte heb ontwikkeld. Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang en als er lotgenoten zijn die zich herkennen in mijn klachten, dan hoor ik graag van jullie. Sterkte allemaal!
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 feb 2023 19:21

Sophie schreef: ↑
26 feb 2023 16:37
Bedankt voor de snelle reactie en je lieve berichtje. Dat is goed. Ik wist inderdaad niet goed waar ik het moest plaatsen. Klopt, Allergan heb ik ook gehad en ik ben nu alles aan het verzamelen aan medische gegevens voor de rechtzaak. Ik heb ook een kopie van mijn dossier opgevraagd van de borstvergroting. Ik heb de klachten nog niet gemeld, omdat ik even mijn diagnose afwacht.
Ik hoop maar dat het dan tijdelijk is en ik niet een auto-immuunziekte heb ontwikkeld. Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang en als er lotgenoten zijn die zich herkennen in mijn klachten, dan hoor ik graag van jullie. Sterkte allemaal!
Oke lieve schat, ik zal je berichtje verplaatsen.
Ik herken alle klachten helaas en ook de tijdelijke verergering. Het was een afschuwelijke tijd. Bij mij werd ook gedacht aan SjΓΆgren. En ik had autoantistoffen in het bloed die wezen in die richting. Ook SLE en MCTD. Dus geen kattenpis. Probleem met bloedonderzoek is dat dit een momentopname is. Bij ASIA komt het nogal eens voor dat de ene keer wel verhoogde ANA waarden voorkomen en een andere keer weer niet. Maar het laat wel zien dat auto-immuniteit een rol speelt bij ASIA. Maar dit is overigens niet bij alle vrouwen het geval, daarom is het heel erg lastig om de aandoening goed in kaart te brengen en vast te stellen. Er is nog heel veel onbekend, helaas...

Ik zou wel een melding van je klachten doen ongeacht de diagnose. Het is heel erg belangrijk dat het RIVM op de hoogte wordt gebracht.

Ik wens je ontzettend veel sterkte!!!! πŸ™πŸ’•πŸŒˆπŸ€πŸ’–βœ¨
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Sophie

Ongelezen bericht 27 feb 2023 20:33

Wat afschuwelijk inderdaad :( Gaat het met jou wel beter inmiddels? Ik ben blij dat er nu wat in gang lijkt te komen van vrouwen die zich steeds harder laten horen. En ik heb wel wat hoop gekregen dat dit een tijdelijke verslechtering zou kunnen zijn.
Ik zal mijn klachten doorgeven aan het RIVM. Met de plastische chirurg heb ik ook overlegd dat alles wordt bijgehouden voor onderzoek. Nogmaals bedankt.
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 feb 2023 20:44

27 feb 2023 20:33
Wat afschuwelijk inderdaad :( Gaat het met jou wel beter inmiddels? Ik ben blij dat er nu wat in gang lijkt te komen van vrouwen die zich steeds harder laten horen. En ik heb wel wat hoop gekregen dat dit een tijdelijke verslechtering zou kunnen zijn.
Ik zal mijn klachten doorgeven aan het RIVM. Met de plastische chirurg heb ik ook overlegd dat alles wordt bijgehouden voor onderzoek. Nogmaals bedankt.
Houd vol lieverd, het wordt beter!πŸ™ Al denk ik wel dat je wat kwetsbaar zult blijven fysiek... Maar het zal met de tijd beter wordenπŸ’ͺπŸŒˆπŸ™πŸ’•

Ik denk aan jou!πŸ™πŸ’•

Rust goed😴😘
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Sophie

Ongelezen bericht 01 mar 2023 21:15

Gisteren ben ik naar de reumatoloog geweest. De reumatoloog denkt niet aan een vorm van reuma of andere auto-immuunziekte, omdat mijn klachten niet geleidelijk aan opkwamen, maar van de één op de andere dag. De gewrichtsklachten en spierpijn verscheen 2 weken na de explantatie. Ook lijken er geen gewrichtsontstekingen te zijn, omdat m'n gewrichten niet verdikt zijn en het eerste bloedonderzoek wat toen via de huisarts was gedaan liet geen bijzonderheden zien.
De reumatoloog dacht dus toch aan veel factoren bij elkaar, zwanger/bevalling, daarna vaak griep/verkouden/buikgriep gehad en de explantatie, terwijl ik nog niet hersteld was van een keelontsteking. En dat m'n lichaam er nu niet goed doorheen komt.
Ik zou me na 3 maanden een stuk beter moeten voelen. Ook als de lente komt, gaan er minder virussen rond en zou de boel meer tot rust moeten komen.
Ik kreeg verder alleen algemene adviezen mee, ritme aanhouden, actief blijven voor zover het gaat en genoeg rust nemen.
Aan de ene kant ben ik wel opgelucht dat het dan heel waarschijnlijk geen reuma/SjΓΆgren is. Aan de andere kant voelt nog heel onwerkelijk. Ik moet nog zien of het echt verbeterd, want tot nu toe zijn de klachten hetzelfde gebleven, maar het geeft ook weer hoop. Eind mei zou het dan een stuk beter moeten gaan.
Over een paar weken ga ik naar de tandarts. Ik ben ook wel benieuwd wat hij ervan zegt. En vlak daarna naar de plastische chirurg voor de controle 3 maanden na de explantie. Dan ga ik het ook zeker aankaarten.
En mocht er niks verbeteren dan ga ik weer terug naar de huisarts. En ondertussen verder met alle documenten opzoeken voor de rechtzaak. Wat een ellende die implantaten. Ik ben blij dat ze uit m'n lijf zijn. Hopelijk wordt dit anderen allemaal bespaard.
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mar 2023 21:37

01 mar 2023 21:15
Gisteren ben ik naar de reumatoloog geweest. De reumatoloog denkt niet aan een vorm van reuma of andere auto-immuunziekte, omdat mijn klachten niet geleidelijk aan opkwamen, maar van de één op de andere dag. De gewrichtsklachten en spierpijn verscheen 2 weken na de explantatie. Ook lijken er geen gewrichtsontstekingen te zijn, omdat m'n gewrichten niet verdikt zijn en het eerste bloedonderzoek wat toen via de huisarts was gedaan liet geen bijzonderheden zien.
De reumatoloog dacht dus toch aan veel factoren bij elkaar, zwanger/bevalling, daarna vaak griep/verkouden/buikgriep gehad en de explantatie, terwijl ik nog niet hersteld was van een keelontsteking. En dat m'n lichaam er nu niet goed doorheen komt.
Ik zou me na 3 maanden een stuk beter moeten voelen. Ook als de lente komt, gaan er minder virussen rond en zou de boel meer tot rust moeten komen.
Ik kreeg verder alleen algemene adviezen mee, ritme aanhouden, actief blijven voor zover het gaat en genoeg rust nemen.
Aan de ene kant ben ik wel opgelucht dat het dan heel waarschijnlijk geen reuma/SjΓΆgren is. Aan de andere kant voelt nog heel onwerkelijk. Ik moet nog zien of het echt verbeterd, want tot nu toe zijn de klachten hetzelfde gebleven, maar het geeft ook weer hoop. Eind mei zou het dan een stuk beter moeten gaan.
Over een paar weken ga ik naar de tandarts. Ik ben ook wel benieuwd wat hij ervan zegt. En vlak daarna naar de plastische chirurg voor de controle 3 maanden na de explantie. Dan ga ik het ook zeker aankaarten.
En mocht er niks verbeteren dan ga ik weer terug naar de huisarts. En ondertussen verder met alle documenten opzoeken voor de rechtzaak. Wat een ellende die implantaten. Ik ben blij dat ze uit m'n lijf zijn. Hopelijk wordt dit anderen allemaal bespaard.
Lieve schat, deze reumatoloog heeft duidelijk geen verstand van ASIA. Helaas zou je dan toch naar Nanayakkara of dokter Beekman moeten. Ik zou je dat dan ook echt aanraden als je ziek blijft. Ik vrees dat het bij jou wel even zal duren als ik kijk naar wat hieraan vooraf ging.

Hoe dan ook weet ik dat het wel weer een keer beter zal gaan met je en jij je weg zult vinden. Toch denk ik wel dat het goed is als jij naar Nanayakkara gaat, als ik kijk naar de verschillende soorten klachten die je opnoemt. Het is ook heel typisch dat dit 2 weken later gebeurde. Dat heeft niets te maken met het virus dat je misschien al had. Dit heeft duidelijk te maken met de implantaten en het ontgiften. Ook voor het onderzoek dat Nanayakkara doet is het belangrijk als je gaat. De wachtlijst daar is lang, dus je zou nu alvast een verwijzing kunnen vragen en je op de wachtlijst laten zetten.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je schrikt door wat ik zeg, dat is echt nergens voor nodig! Maar het is goed als iemand die hier verstand van heeft meekijkt mocht je je heel erg ziek blijven voelen.

Ik wens je heel veel sterkte!!!πŸ™πŸ™πŸ™πŸ˜˜πŸ₯°
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mar 2023 22:10

Ik wilde je nog laten weten dat wij samenwerken met Bureau Clara Wichmann. Zij voeren namens onze achterban een rechtszaak tegen Allergan.
Wij kozen voor hen, omdat wij al sinds 2012 met hen samenwerken. We hebben eerder een rechtszaak tegen de Staat aangespannen. Helaas deze verloren, maar nu hebben we veel bewijzen en maken we grote kans.
Het is heel belangrijk dat er zoveel mogelijk vrouwen meedoenπŸ’ͺ Je leest uitgebreide informatie op onze site: https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... m-allergan

Slaap lekker!😘😴
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Sophie

Ongelezen bericht 03 mar 2023 17:21

Bedankt voor de informatie weer. Dat lijkt me inderdaad een heel goed idee. Ik wil het nog even aankijken en als het eind maart nog niet verbeterd is, ga ik bij mijn huisarts vragen of ze me wil doorverwijzen. Dan heb ik ook de afspraken bij de tandarts en de plastische chirurg gehad. Deze week heb ik erg weinig energie, maar volgende week zal ik me eens verdiepen in de rechtzaak. Misschien kan ik me ook wel voor beide opgeven? Is er een reden dat er twee partijen zijn die Allergan aanklagen, of weet je dat niet? Ik kwam die andere eerst tegen en daar heb ik me al voor opgegeven.
Liefs Sophie
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 mar 2023 19:03

03 mar 2023 17:21
Bedankt voor de informatie weer. Dat lijkt me inderdaad een heel goed idee. Ik wil het nog even aankijken en als het eind maart nog niet verbeterd is, ga ik bij mijn huisarts vragen of ze me wil doorverwijzen. Dan heb ik ook de afspraken bij de tandarts en de plastische chirurg gehad. Deze week heb ik erg weinig energie, maar volgende week zal ik me eens verdiepen in de rechtzaak. Misschien kan ik me ook wel voor beide opgeven? Is er een reden dat er twee partijen zijn die Allergan aanklagen, of weet je dat niet? Ik kwam die andere eerst tegen en daar heb ik me al voor opgegeven.
Liefs Sophie
Hoi Sophie,

De kans bij Bureau Clara Wichmann is groter, omdat ze breder inzetten. Het heeft geen zin om je bij beide partijen in te schrijven...
SVS/Meldpunt bestaat sinds 1992 en strijdt dus al meer dan 30 jaar voor vrouwen met siliconen borstimplantaten. Wij hebben heel veel kennis over het onderwerp in huis en de problemen rondom siliconen borstimplantaten en hebben een enorme achterban van vrouwen die ziek werden door borstimplantaten.
Bureau Clara Wichmann strijdt al meer dan 35 jaar voor een betere maatschappelijke en rechtspositie van vrouwen in Nederland en heeft al vele grote rechtszaken gewonnen.
Door onze krachten te bundelen, zullen we deze zaak voor duizenden vrouwen die zich hebben aangemeld, winnen. Ik heb er alle vertrouwen in!πŸ’ͺ
Onze organisaties waren al lange tijd bezig om iets op te zetten. Zoals eerder aangegeven werken wij al sinds 2012 met hen samen en hebben eerder een rechtszaak opgezet in 2013. Na het verliezen van deze rechtszaak wisten we dat we zouden wachten tot het moment zou komen dat we nieuwe bewijzen hadden om opnieuw naar de rechter te kunnen stappen. En dat moment is nu gekomen.

Hoop dat je er wat aan hebt! En hoop heel erg dat jij je snel weer beter zult voelen!πŸ™

Fijne avond!😘
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Sophie

Ongelezen bericht 24 mar 2023 22:20

Hallo allemaal,

Ik heb me ook aangemeld bij de siliconenzaak. Ik bleek in 2006 al borstimplantaten te hebben gekregen, wat betekent dat ik ze 16,5 jaar in m'n lijf had zitten :( . In 2012 kreeg ik de eerste klachten, maar heb het toen nooit gelinkt aan de borstimplantaten. Het zal wel een tijd duren, voordat het beter wordt en hopelijk verdwijnen de meeste klachten weer. Succes allemaal met het herstel of de nog komende explantatie. Ik plaats over een tijdje wel weer een update hoe het met me gaat.
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mar 2023 11:31

24 mar 2023 22:20
Hallo allemaal,

Ik heb me ook aangemeld bij de siliconenzaak. Ik bleek in 2006 al borstimplantaten te hebben gekregen, wat betekent dat ik ze 16,5 jaar in m'n lijf had zitten :( . In 2012 kreeg ik de eerste klachten, maar heb het toen nooit gelinkt aan de borstimplantaten. Het zal wel een tijd duren, voordat het beter wordt en hopelijk verdwijnen de meeste klachten weer. Succes allemaal met het herstel of de nog komende explantatie. Ik plaats over een tijdje wel weer een update hoe het met me gaat.
Hallo lieve Sophie,

Goed dat je je bij Bureau Clara Wichmann hebt aangemeld! De andere partij zal geen zaak meer voeren, omdat ze te laat waren met het dagvaarden. We vermoeden dat ze de vrouwen nog niet hebben ingelicht. Helaas waren ze niet altijd even eerlijk over ons richting anderen. We hebben hier best last van gehad, omdat wij ons alle drie echt al heel lang belangeloos inzetten voor duizenden vrouwen. We verdienen het niet. (Dit is overigens mijn eigen mening en gevoel en ik heb het recht om dit uit te spreken vind ik.)

Heb je de informatie van je oude implantaten? Als je meerdere implantaten van Allergan hebt gehad, zal de schadevergoeding hoger zijn, dus hopelijk heb je dat ook nog.

Ik hoop ook dat je klachten zullen afnemen. Je gaat nu door een moeilijke fase heen en deze kan een tijdje aanhouden. Hopelijk gaat het snel iets beter met je!πŸ™

Tot snel weer op het forum! Dikke kusss😘 en alle liefsπŸ’•

Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Sophie

Ongelezen bericht 26 mar 2023 12:30

Hallo Luna,

Ik heb nog niks gehoord, maar het lijkt me sowieso wel beter dat er één partij is die ons vertegenwoordigd in de rechtzaak. Wat vervelend dat je zulke negatieve ervaringen hebt met ze.
Ik heb de informatie van mijn borstimplantaten gekregen gelukkig. Die heb ik toegevoegd aan het dossier en in het onderschrift van dit forum. Ze hadden zelfs de serienummers nog.
Ik heb 1x een borstvergroting gehad zonder wisseling. Ze hebben dus heel lang in m'n lijf gezeten. Toen ik in 2018 na ging vragen over de kapselvorming zeiden ze dat deze implantaten wel 30 jaar meegaan en dat ze die er ook uit kunnen halen, schoonmaken en weer terug kunnen plaatsen :shock: Wat ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Uiteindelijk had ik toen klasse 3 kapselvorming en in 2022 klasse 4, waardoor het toen door de zorgverzekering is vergoed bij mij. Maar de schade is er dus wel helaas. Ik ben van plan om me te laten doorverwijzen naar drs. Beekman binnenkort.

Bedankt voor alle steun Luna❀️ En ik heb heel veel aan alle ervaringen en kennis die hier gedeeld wordt. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Sophie
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 mar 2023 13:55

Ik heb nog niks gehoord van, maar het lijkt me sowieso wel beter dat er één partij is die ons vertegenwoordigd in de rechtzaak. Wat vervelend dat je zulke negatieve ervaringen hebt met ze.
Er zou ook maar 1 partij de zaak gaan doen. De rechter zou uiteindelijk bepalen wie dat zou zijn, maar het universum koosπŸ˜‰ En terecht, want onze beide organisaties (SVS en BCW) zetten zich al tientallen jaren belangeloos in voor vrouwen in NederlandπŸ’–

Ik had inderdaad last van bepaalde uitlatingen. Mijn collega's ook, maar die zullen dat niet zo snel uitspreken. Ik ben iemand die zegt wat ze voelt en op het forum is emotie toegestaan.

Maar weet je, het is goed nu. We leren allemaal, iedere dag. Niemand is perfect!
Ik heb de informatie van mijn borstimplantaten gekregen gelukkig. Die heb ik toegevoegd aan het dossier en in het onderschrift van dit forum. Ze hadden zelfs de serienummers nog.
Goed zo!πŸ‘
Ik heb 1x een borstvergroting gehad zonder wisseling. Ze hebben dus heel lang in m'n lijf gezeten. Toen ik in 2018 na ging vragen over de kapselvorming zeiden ze dat deze implantaten wel 30 jaar meegaan en dat ze die er ook uit kunnen halen, schoonmaken en weer terug kunnen plaatsen :shock:
Mag ik vragen bij wie je was? Welke kliniek? Mag ook via pb of mail.
Het is niet normaal, want eruit halen, schoonmaken en terugplaatsen mag niet eens van fabrikanten. We hebben hier ook een melding van gedaan bij de overheid, zodat dit gestopt wordt.
Wat ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Uiteindelijk had ik toen klasse 3 kapselvorming en in 2022 klasse 4, waardoor het toen door de zorgverzekering is vergoed bij mij. Maar de schade is er dus wel helaas.
Trots op jou dat je naar je gevoel hebt geluisterd!πŸ™
Ik ben van plan om me te laten doorverwijzen naar drs. Beekman binnenkort.
Denk wel dat het verstandig is in jouw situatie. Zij overlegt met Nanayakkara die al langer hiermee bezig is.
Bedankt voor alle steun Luna❀️ En ik heb heel veel aan alle ervaringen en kennis die hier gedeeld wordt. Ik hou jullie op de hoogte!
Graag gedaan lieve schat! Wij weten hoe het voelt om tegen heel veel muren aan te lopen😒

KussssπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”