Even vorstellen Jaantje

Protheses vanwege cosmetische reden.
Jaantje124

Ongelezen bericht 05 nov 2022 11:01

Goedemorgen lieve allemaal,

Ik ben sinds kort lid en wil mij heel graag aan jullie voorstellen.
Ik ben 28 jaar oud en woon sinds korte tijd in Ermelo. Ik kom oorspronkelijk uit Duitsland en heb mij daar in 2016 aan mijn borsten laten opereren. Ik heb toen voor siliconen implantaten gekozen omdat ik tubulaire borsten had en daar mentaal heel veel last van had. Tijdens de operatie hebben zij niet alleen mijn borst vergroot maar ook gelift en de tepel kleiner gemaakt. Het was een heftige ingreep maar wel de moeite waard geweest. Mentaal ging het gelukkig snel beter met mij en ik hoefde me niet meer te schamen.
Sinds 2 jaar begon ik echter onverklaarbare klachten te krijgen zoals: overmatige vermoeidheid, pijn in de borst, nachtelijk zweten, gewrichts- en spierpijn, haaruitval en maagklachten. Er werd van alles onderzocht, maar niemand kwam achter de oorzaak..totdat ik een documentaire hierover zag. In juli dit jaar kon ik dan eindelijk naar een siliconen Poli in het VUMC in Amsterdam. Er werd bloed afgenomen, een echo en een MRI gemaakt. Uiteindelijk bleek mijn linker Prothese gescheurd te zijn. Ik schrok hier enorm van omdat ik eigenlijk niet veel van de onderzoeken had verwacht.
Afgelopen donderdag ben ik bij Dr. van Selms geweest voor een consult en hij adviseerde de implantaten zo snel mogelijk eruit te halen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het enorm moeilijk hiermee heb..ik ben namelijk ontzettend bang voor het resultaat. Ik heb nu de tijd om te beslissen of ik alleen een explantatie wil of ook meteen een lipofilling en dan word ik waarschijnlijk begin volgend jaar geopereerd.
Ik hoop dat ik snel tot een beslissing kan komen. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,
Jaantje
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 nov 2022 17:48

Lieve Jaantje, ik wens je heel veel succes in je traject. De antwoorden komen vanzelf. Bij van Selms ben je sowieso in je goede handen qua explantatie en kapsel verwijdering. Lipofilling kan altijd nog mocht je het nu niet willen of durven.
Heeft van Selms kunnen zeggen hoe hij denkt dat je borsten eruit gaan zien? Hij heeft vaak een hele goede kijk hierop.

Heel veel liefs, alles komt goed!🙏

Luna❤️❤️❤️
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Margreet

Ongelezen bericht 17 nov 2022 12:39

Je klachten zijn herkenbaar, Jaantje.
Wat een schrik, dat blijkt dat er sprake is van een gescheurd implantaat.
Gelukkig wordt het goed opgepakt.

Liefs,
Margreet 🍀
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”