Voorstellen: na 11 jaar wil ik een explantatie

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sophie29.

Ongelezen bericht 07 jan 2022 18:51

Hoi allemaal,

Afgelopen weken heb ik veel gehad aan de info op het forum. Nu tijd om mijzelf voor te stellen. Ik ben Sooph, 30 jaar en heb in 2010 een borstvergroting ondergaan, omdat ik geen borstontwikkeling had (cup AAAAAA). Ik heb Natrelle 410 van Allergan 'gekregen' (en ben aangemeld bij de collectieve rechtszaak). Laatste jaren door alle verhalen voelt het hebben van de implantaten steeds minder goed, maar ik durfde de knoop niet door te hakken omdat ik niet weet hoe het er uit ziet als ik de operatie onder ga. Ik wil namelijk niets terug laten plaatsen. Door alle (kleine) pijntjes, ik denk dat dit komt omdat ze onder mijn spier zitten, vermoeidheid en toename van allergieën (geen idee of het 1:1 te verklaren is) wil ik het weg hebben.

Vorige week heb ik via de huisarts een echo laten maken. Klieren zijn schoon, mogelijk links intracapsulair een ruptuur. Ik mag naar een PC om evt een MRI te ondergaan en het vast te stellen, dan wel uit te sluiten. Ik heb echter besloten dat ik mijzelf door dokter Kappel wil laten opereren. Zij is de enige arts die uit principe (omdat ze er heilig in gelooft dat het mensen ziek maakt) geen borst implantaten plaatst. Ik wil niet naar een arts die een dag later bij een andere dame, wél weer implanteert. Helaas heeft ze een wachtlijst, maar die paar weken op 11 jaar zal niet zo zeer uitmaken. Voor haar is een MRI niet nodig. Als tijdens explantatie blijkt dat ze kapot zijn, kan ze met terug werkende kracht een vergoeding aanvragen.

Ik heb veel steun aan alle berichtjes die ik lees en het helpt wat meer om de keuze te kunnen maken dat het klaar is.

Groetjes Sooph
Essi

Ongelezen bericht 07 jan 2022 20:00

Welkom Sophie29,
Wat fijn dat je ons gevonden hebt. Bij dokter Kappel ben je in goede handen.
Laat ons weten hoe jou weg zich zal gaan vervolgen.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”