Syndroom van Poland

Protheses vanwege cosmetische reden.
Liekje

Ongelezen bericht 05 jan 2022 23:29

Goedenavond dames,
Ik ben een vrouw van 54 jaar en heb sinds 1986 een aantal operaties aan mijn borsten gehad.
Mijn linkerborst heeft zich nooit ontwikkeld, dus is er in 1987 een prothese geplaatst.( dit heet het Syndroom van Poland) Sinds een aantal maanden gaan er zich steeds meer gezondheidsproblemen voordoen, ik had ze al wel, maar het is sterk verergert. Een aantal keren naar de ha geweest met als klachten heel moe( die moeheid heb ik al jaren), eigenlijk overal pijn aan m’n hele lichaam. Ik heb altijd sterke benen gehad, maar ook deze laten me in de steek….bloedonderzoeken wijzen niks uit. Ik herkende mezelf helemaal in het verhaal van Corine. Ook heb ik steeds meer last van tintelingen in handen en voeten. Ik heb 20 jan.een intake bij de Bergmankliniek om mijn prothese te laten verwijderen( moet ook wel na meer dan 30 jaar) en mijn rechterborst te corrigeren. Ik word er zo langzamerhand best een beetje depressief van omdat ik me zo beroerd voel.😩 Ik wens jullie ook allemaal heel veel sterkte met het hele verwerken van het proces van deze ellende veroorzaakt door protheses…gr. Liek
Corrine68

Ongelezen bericht 06 jan 2022 00:04

Hoi Liekje,

Heel fijn dat je een 1e afspraak hebt staan voor 20 januari! En rot dat ook jij je al lange tijd niet goed voelt, maar wat valt alles eigenlijk op zijn plaats als je erachter komt dat het van de implantaten komt he.
Ik hoop voor je dat je operatie een beetje snel zal zijn want lang wachten wil je dan ook niet.
Ik merk al wel een aantal verbeteringen. Ik kan mijn nek weer pijnvrij bewegen van links naar rechts en het eeuwige kaakklemmen 's nachts doe ik ook niet meer.
De eerste weken na de operatie was mijn hoofd heel wazig en zei ik soms echt domme dingen maar dat is ook weer weg nu. En die kleine verbeteringen die er nu al.zijn, zijn voor mij het absolute bewijs dat het echt door de implantaten is geweest dat ik me zo rot voelde al heel lang. Dus houdt moed en er zijn nog heel veel andere mogelijkheden maar je gezondheid is echt het belangrijkste wat er is en de explantatie is de 1e stap op weg naar een veel fijner leven!!

Een lieve groet van Corrine 🍀
Liekje

Ongelezen bericht 06 jan 2022 11:26

Allereerst mijn excuus voor de verkeerde spelling van jouw naam Corinne…had het niet goed gelezen.. Fijn dat je hebt gereageerd op mijn verhaal! Het doet me zo goed dat iemand je daadwerkelijk begrijpt…vriendinnen en familie zijn uiteraard begripvol, maar kunnen niet inbeelden hoe het voelt. Eigenlijk weet ik al een tijdje dat het aan de prothese moet liggen, maar zie best op tegen de operatie. Dit omdat ik ih verleden behoorlijk wat heb meegemaakt mbt herstel vd ingrepen.
Toch ga ik vol goede moed naar de kliniek en hoop dat ik snel geholpen kan worden. Ik hoop dan dat ik me daarna ook een stuk beter ga voelen!
Met name baal ik dat ik nu door last van m’n benen zo beperkt ben in alles….
Gr. Liek🤗
Essi

Ongelezen bericht 06 jan 2022 22:23

Liekje schreef:
05 jan 2022 23:29
Goedenavond dames,
Ik ben een vrouw van 54 jaar en heb sinds 1986 een aantal operaties aan mijn borsten gehad.
Mijn linkerborst heeft zich nooit ontwikkeld, dus is er in 1987 een prothese geplaatst.( dit heet het Syndroom van Poland) Sinds een aantal maanden gaan er zich steeds meer gezondheidsproblemen voordoen, ik had ze al wel, maar het is sterk verergert. Een aantal keren naar de ha geweest met als klachten heel moe( die moeheid heb ik al jaren), eigenlijk overal pijn aan m’n hele lichaam. Ik heb altijd sterke benen gehad, maar ook deze laten me in de steek….bloedonderzoeken wijzen niks uit. Ik herkende mezelf helemaal in het verhaal van Corine. Ook heb ik steeds meer last van tintelingen in handen en voeten. Ik heb 20 jan.een intake bij de Bergmankliniek om mijn prothese te laten verwijderen( moet ook wel na meer dan 30 jaar) en mijn rechterborst te corrigeren. Ik word er zo langzamerhand best een beetje depressief van omdat ik me zo beroerd voel.😩 Ik wens jullie ook allemaal heel veel sterkte met het hele verwerken van het proces van deze ellende veroorzaakt door protheses…gr. Liek
Hallo Liek,
Stap 1 is gezet.
Op naar je gezondheid.
Ik wens je heel veel succes en dat je je straks maar weer beter gaat voelen.
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jan 2022 17:37

Welkom lieve Liekje 🦋

Triest dat je er zo doorheen zit en heel begrijpelijk😢
Er waren meer vrouwen met dit syndroom. Zoek even via de zoekbalk.

Wens je heel veel succes in jouw weg!🍀💖🌈🙏😘
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Liekje

Ongelezen bericht 19 jan 2022 11:12

Dank jullie wel voor jullie fijne reacties! Morgen ga ik naar de kliniek, weliswaar alleen voor een intake- gesprek, maar ik vind het toch een beetje spannend. Ook omdat ik net een verhaal las dat je ook last kan krijgen ná de operatie….ik hoop zo dat ik straks een keer van dat ellendige gevoel afkom!! Ik hou jullie op de hoogte!
Gr. Nathalie
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”