Explantatie in de zomer

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sunny78

Ongelezen bericht 19 nov 2021 13:47

Ik ben mij aan het oriënteren voor een explantatie, graag met meteen een lipofilling.
Zijn er dames die geopereerd zijn in de lente of zomermaanden?
Ik dacht deze winter de operatie nog te kunnen doen, maar helaas zal het algauw augustus worden.. Ik had de winter voor ogen, omwille van de periode erna, dan kan je dikke truien dragen, bijvoorbeeld als je drains hebt en ook de veranderingen qua boezem, eerst meer opgezwollen en erna minder volume als met protheses. Dus vraag ik me nu af, hoe doe je dat dan? Als het zo warm is dat je een jurk wil dragen, als er dan vet weggehaald is van je benen die blauw zien, of als je geen bh mag dragen (heb ik al gelezen) of net zo'n speciale bh en kan enkel een t-shirt dragen omwille van de temperatuur? Je kan toch moeilijk een dikke trui en sjaal en jas aandoen bij 25 graden he.. dus ben ik eigenlijk geneigd nog langer te wachten tot de winter erop, maar dat is dan eigenlijk nog een gans jaar wachten, terwijl ik het asap wil laten doen :-( :-(
Enige ervaringen, tips? Of is het echt niet haalbaar in de zomer? Ik heb eeen man en 2 kids, dus ik kan me ook geen weken lang opsluiten alleen :-) :D :D :D
Ilja

Ongelezen bericht 19 nov 2021 18:48

Hoi Sunny,

Wat goed en verstandig dat je hebt gekozen voor een explantatie en lipofilling. Ik heb in de zomer ook een soort gelijke
operatie gehad. Ik had een gedraaide prothese die ze vast gezet hebben en een lipofilling. Ik denk dat je voor jezelf een keuze
moet maken of je nog langer met de protheses wil/kan lopen. Zelf heb ik 4 weken lang een Bh dag en nacht moeten dragen.
De drukbroek moest ik ook 4 weken dag en nacht dragen. Ik had van de 4 weken toch aardig wat warme dagen.
Vooral op de dag in de zon een lange broek aan, pff. Ook in bed was het niet fijn. Ik sliep zonder dekbed want het
was echt te warm. Het voelde ook heel broeierig. Inmiddels heb ik ook mijn siliconenprotheses laten verwijderen.
Omdat ik door borstkanker geen borsten meer heb krijg ik meerdere operaties met lipofilling en een vacuümpomp.
Daarmee ga ik in februari starten en ik moet daarvoor ongeveer 4 keer geopereerd worden. Helaas ook denk ik een paar
keer in de zomer. Ik heb daarin zelf geen keuze voor de datum. Het ziekenhuis bepaald dat bij mij. Als ik wel kon kiezen
dan zou ik het liever niet meer in de zomer willen. Natuurlijk is het voor iedereen heel persoonlijk. Sterkte.

Lieve groetjes Ilja
Essi

Ongelezen bericht 14 jun 2022 00:44

Sunny78,
Als je een operatie datum hebt, zet ik je op de lijst met komende operaties.
Laat ook even weten bij welke arts.
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 jun 2022 09:17

Sunny78 schreef:
19 nov 2021 13:47
Ik ben mij aan het oriënteren voor een explantatie, graag met meteen een lipofilling.
Zijn er dames die geopereerd zijn in de lente of zomermaanden?
Ik dacht deze winter de operatie nog te kunnen doen, maar helaas zal het algauw augustus worden.. Ik had de winter voor ogen, omwille van de periode erna, dan kan je dikke truien dragen, bijvoorbeeld als je drains hebt en ook de veranderingen qua boezem, eerst meer opgezwollen en erna minder volume als met protheses. Dus vraag ik me nu af, hoe doe je dat dan? Als het zo warm is dat je een jurk wil dragen, als er dan vet weggehaald is van je benen die blauw zien, of als je geen bh mag dragen (heb ik al gelezen) of net zo'n speciale bh en kan enkel een t-shirt dragen omwille van de temperatuur? Je kan toch moeilijk een dikke trui en sjaal en jas aandoen bij 25 graden he.. dus ben ik eigenlijk geneigd nog langer te wachten tot de winter erop, maar dat is dan eigenlijk nog een gans jaar wachten, terwijl ik het asap wil laten doen :-( :-(
Enige ervaringen, tips? Of is het echt niet haalbaar in de zomer? Ik heb eeen man en 2 kids, dus ik kan me ook geen weken lang opsluiten alleen :-) :D :D :D
Lieve Sunny, had je al besloten wanneer je de operatie gaat doen? Zie dat je topic van november 2021 is.

Veel liefs💞💕
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”