Allereerst wat fijn dat dit forum er is

Na vele onzekere jaren heb ik een goed overwogen besluit genomen om in oktober 2003 de McGhan 110/ 270 g te laten plaatsen in Medisch Centrum Scheveningen. Wat was ik blij met de verandering, ik had nl een AA cup/ kleine A. Zoals al eerder te hebben gelezen, werd ook tegen mij gezegd dat dit de " Rolls Royce" zouden zijn onder de implantaten en dat ze levenslang zouden meegaan.
Afgelopen jaren begonnen de vage lichamelijke klachten en sinds vorig jaar de onrustige borsten. Naar de ha geweest die mijn heeft doorverwezen om een mammografie/ echo te laten maken van beide zijden op verdenking van cysten. Waarop dus wel te zien was dat er meerdere ongecompliceerde cysten in het natieve mammaweefsel te zien was. Verder werd er ook geschreven dat bij mammaprothese links en rechts in situ. Om deze reden verder geen actie ondernomen tot dat ik voor 3 weken geleden het e.e.a. hoorde over de geruwde protheses. Al een paar jaar het kop in het zand gestoken en gedacht " die heb ik niet" dus verder ook niet geïnformeerd. Zó DOM! ik dacht; ik ben bij een erkend centrum geweest en was goed geïnformeerd over de protheses destijds. Tot dat ik bij dit forum terecht kwam en hoorde dat mijn protheses hier helaas ook onder vallen. Helaas ook nooit geen bericht gehad van Medisch Centrum Schevingen.
Ik heb de verwijzing geregeld bij de ha en mijn eerste afspraak staat gepland bij JVG bij Dr. J. van der Meer (iemand ervaring met haar?) voor volgende week vrijdag 24 september. Ik hoop dat ze op zeer korte termijn verwijderd kunnen worden, omdat ik ze het liefst nog vandaag dan morgen van mijn implantaten af wil zijn. Meer om het feit dat het niet goed voelt en m'n borsten heel onrustig aanvoelen (harde knobbeltjes) links wel meer dan rechts.
Natuurlijk vind ik het ontzettend spannend wat er komen gaat. Vooral hoe gaan mijn borsten eruit zien, en welke cupmaat krijg ik straks? Verder ben ik benieuwd of jullie de explantatie ook gemeld hebben bij de werkgever? Zelf gaat m'n voorkeur hier niet naar uit. En mijn implantaten zijn geplaatst onder de borstspier, heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nl benieuwd of het herstel hierdoor langer gaat duren.