japie

Protheses vanwege cosmetische reden.
japie

Ongelezen bericht 24 apr 2012 20:08

Implantaten: Meme ( polyurethaan implantaten !!! 1986 )

Hallo, even voorstellen, mijn naam is japie (nou ja, zo heet mijn hond)
Ik ben 51 jaar en heb 26 jaar geleden implantaten laten zetten.

De eerste keer mislukte het al, ik werd wakker uit de narcose en mijn linker implantaat zat 8 cm hoger dan de rechter,

Opnieuw geopereerd en na een paar maanden een keiharde borst , kapsel!

Weer opnieuw geopereerd en toen was het "goed".

Maar toen begon de ellende pas,

Pijnlijke borsten en geen gevoel in mijn tepels en als ik wel gevoel in mijn tepels had dan was het een pijnlijk stekend gevoel.
Na enkele jaren begonnen mijn borsten te hangen en toen zag het er niet meer uit, gewoon twee lege zakken met onder in een harde bal.

Toen werd er bij mij multiple sclerose geconstateerd en ik denk tot op de dag van vandaag dat dat ook iets met die implantaten te maken heeft.

9 jaar geleden heb ik alles laten verwijderen en ik ben blij dat ik van die implantaten af ben.

Maar ja, ms raak je nooit meer kwijt.
Wendy

Ongelezen bericht 24 apr 2012 21:32

Hallo Japie,
Welkom op het forum! Nou, dat was een lekker begin van de borstvergroting...3x een operatie! :shock: Ik herken het geen gevoel in de tepel meer, dat had ik aan 1 borst namelijk (en nu nog steeds).
Wat erg dat er MS is geconstateerd bij je. Heb je na de explantatie nog iets gedaan aan 'ontgiften' ofzo? En hoe voel je je nu? (maar ja, da's misschien een overbodige vraag met MS)
groetjes Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
japie

Ongelezen bericht 24 apr 2012 22:01

Hoi Wendy,

Nee, ik heb na de explantatie niks speciaals gedaan om te ontgiften, ik had het idee dat ik me beter voelde alleen al omdat ik blij was van de implantaten verlost te zijn.
Ik kan in bed weer gewoon op mijn zij liggen zonder pijn in mijn borst.

Ik voel me nu redelijk goed ondanks de MS.
Gosh

Ongelezen bericht 25 apr 2012 09:35

Welkom op het forum. Aangrijpend verhaal. Ik wens je veel sterkte,lieve Japie.

liefs
Ria
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 apr 2012 10:58

Afbeelding

Fijn dat je ook je verhaal hier wilde vertellen.
Het is goed als er meer vrouwen komen die langer geleden zijn geopereerd voor als er vragen komen over het herstel.

Mag ik van je weten waar en door wie de explantatie is uitgevoerd? En welke implantaten je had?
Je hebt vast en zeker al contact gehad met Monique MKS, de oprichtster van het meldpunt. Zo niet, zou je haar dan een mail kunnen sturen: meldpuntklachtensiliconen@hotmail.nl

Heel veel liefs,
Luna

Ps. Ik plaatste pas geleden nog iets over siliconen en ms op het lotgenoten forum. Misschien heb je het wel gezien. Er kwamen zulke vreemde reacties op de uitzending van Nieuwsuur. Ik moest daar gewoon ook even mijn zegje doen. En verwijzen naar het meldpunt en het forum natuurlijk.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
japie

Ongelezen bericht 25 apr 2012 11:08

De explantatie is uitgevoerd in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven, de naam van de arts weet ik zo niet meer.
De implantaten waren van meme

jaren geleden heb ik me ook aangemeld bij een groep vrouwen die gezamelijk een rechtzaak zijn begonnen in Amerika tegen een fabricant van
siliconen implantaten, maar daar is verder niks uitgekomen.

Ik zag op het ms forum idd een bericht en heb me daarom hier aangemeld.

Ik heb heel sterk het vermoeden dat de siliconen implantaten de oorzaak zijn van het ontregelen van mijn imuumsysteem en dat de ms daardoor de kans heeft gekregen om zich te ontwikkelen in mijn lichaam.
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 apr 2012 15:49

Klopt helemaal! Als jij geen implantaten had gekregen, dan was de kans dat deze ziekte zich bij jou zou manifesteren vele malen kleiner. Heel erg is dit allemaal. Dan word je toch boos? Heel erg oneerlijk is dit. Dat dit met onze lichamen gebeurt en dat ze er mee door blijven gaan.

Ben heel blij dat ik iemand heb bereikt op het lotgenoten forum. Hoop dat er meer zullen komen die mijn berichtje lezen. Denk dat er genoeg vrouwen zijn die ook ziek zijn geworden. Echt heel erg dit hoor.

Zou je alsjeblieft de vragenlijst willen invullen en deze willen opsturen naar het meldpunt? Monique MKS die moet een goed overzicht hebben van het aantal vrouwen waar het om gaat en ook de klachten en ziekten die zijn ontstaan. Dit forum is zeg maar een onderdeel van het Meldpunt Klachten Siliconen. Veel mensen denken dat het 2 aparte dingen zijn maar dat is dus niet zo. Dit forum is ontstaan omdat er behoefte is aan lotgenoten contact. En het kwam precies op het juiste moment. Vlak na het hele PIP gebeuren. Veel vrouwen zijn aan het denken gezet hierdoor.

Alvast bedankt voor het invullen!

Heel veel liefs,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 apr 2012 16:57

Japie, Hier lees je meer over de Meme implantaten die je had. Deze zijn van polyurethaan. Echt heel gevaarlijk. De foamlaag in deze implantaten is gemaakt van materiaal dat voor industriële doeleinden was bedoeld en niet bedoeld voor in het menselijk lichaam.

Hier lees je meer over waar het materiaal vandaan kwam.

Staat jouw implantaat isdeze lijst? van Surgitek (onderaan). Zij maakte deze Meme implantaten.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Monique MKS

Ongelezen bericht 25 apr 2012 18:59

Hoi Japie,

Zou je aub even willen mailen naar: meldpuntklachtensiliconen@hotmail.nl
ivm je polyurethaan implantaten en MS? Alvast bedankt.

groetjes, Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Pia

Ongelezen bericht 28 apr 2012 22:50

Welkom Japie,

wat een ellende met die implants, pffffffffff al die toestanden die sommigen er door meemaken, het is gewoon niet leuk meer.

Wat goed dat je ze er uit hebt laten wippen en hopelijk is je ms stabiel.
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”