Wat mij op dit forum brengt ...

Protheses vanwege cosmetische reden.
Moni

Ongelezen bericht 07 jul 2021 17:16

Lieve lotgenoten,

Graag stel ik mij voor. Ik woon samen met een lieve man en we leiden samen een rustig bestaan. Mijn leeftijd is 60. Sinds 18 jaar heb ik soliconen prothesen (Mentor rond L250 R300 op de spier), waar ik eigenlijk nog steeds blij mee ben. Wel last van gevoeligheid aan onderzijde borsten, zelfs met een beugelloze bh.

Helaas kamp ik al 10 á 12 jaar met serieuze klachten, m.n. ernstige vermoeidheid, concentratie- en, woordvindingsproblemen, gewrichtspijn in rug, nek, heupen en knieën, lichen sclerosus, spanningsklachten en soms somberheid. Zes jaar geleden kwam ik ziek thuis te zitten (diagnose burn out), inmiddels ben ik volledig afgekeurd door alle klachten die ik ervaar. Hoewel mogelijke oorzaken (schouderoperaties, burn-out, ontslag, overgang) al jaren achter mij liggen en zijn verwerkt, lijken de klachten zelfs nog toe te nemen. De pijn in mijn rug kan ik verklaren door de scoliose (daarvoor doe ik oefeningen/fitness), voor de overige klachten heb ik alles gedaan wat mogelijk is, zowel fysiek als psychisch (internist, bloedonderzoeken, fysiotherapeuten, zeer gezonde voeding, orthomoleculair artsen, supplementen e.d., chiropractors, osteopaat, psycholoog, psychiater, mindfulness).

Toen ik dit voorjaar op internet las over ASIA, besefte ik dat dit ook mij parten kon spelen. Na een consult en onderzoeken door internist Dr Beekman kwam zij tot de conclusie dat er "hoge verdenking is op siliconen gerelateerde klachten". Het advies: “absoluut verwijderen van siliconen ivm BII ofwel ASIA-syndroom”. Intussen bezocht ik 2 plastisch chirurgen (Niessen en Braam). Ik twijfel om bij Dr Kappel een consult te boeken, maar de wachttijden zijn daar erg lang. Bovendien voel ik me op mijn gemak bij Dr Niessen en past het leefstijladvies bij mij. En ja, ik wil nu liefst zsm explantatie en lipofilling ondergaan. Omdat ik weinig vet heb, zal de filling jammer genoeg beperkt zijn (150/175cc per borst). Dat zal vast even wennen zijn … Natuurlijk staat mijn gezondheid voorop en ik hoop daarna op een verbetering van energie en concentratie. Pijn heb ik sowieso 24/7 door de scoliose; mogelijk vermindert de pijn in heupen en knieën wel.

Op dit forum hoop ik veel op te steken van jullie ervaringen en uiteraard de mijne te delen. Superfijn dat dit forum er is!

Lieve groetjes, Moni
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2021 17:53

Hoi Moni, Welkom!

Wat naar dat je ook al zo'n lange weg hebt afgelegd. Helaas is dat het lot van velen...
Ik hoop dat je snel van de implantaten wordt verlost, zodat je je snel weer wat beter gaat voelen.

Graag vraag ik je het Welkomsbericht te lezen en een melding bij de overheid te doen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes voor de komende tijd!🌈

Heel veel liefs,

Luna 😘💕
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”