ik lees al enige tijd met jullie mee en vind het tijd om mezelf even voor te stellen.
Ik ben Jipi, 41 jaar oud en in het bezit van 1 prothese. Deze heb ik gekregen toen ik 16 jaar oud was omdat ik maar aan 1 kant borstontwikkeling kreeg. De eerste was een zout gevuld exemplaar. Na 16 jaar geïnformeerd of dat misschien eens gewisseld moest en ja dat moest zeker, het zat er eigenlijk al te lang in. Pc adviseerde siliconen ipv zout, voor het gevoel en voor het uiterlijk. Niets over mogelijke risico's. Wel naar gevraagd, maar dat was niet aan de orde.
Binnen 2 jaar lag ik er opnieuw ivm een kapsel baker IV, maar nog steeds geen risico's. Nu 8/9 jaar later worstel ik met steeds meer vage klachten.
Last van brainfog, geheugen, enorme spier en gewrichtsklachten, doofheid, en een hartritmestoornis. De maat was vol. De reumatoloog kan niets vinden in het bloed, de internist snapt er ook niets van, de kno kan mijn doofheid niet verklaren, vind wel dat ik erg jong ben voor hoorapparaten en de cardioloog kan niet zeggen waarom ik zomaar een ritmestoornis heb. Zit wel aan de betablokkers omdat ik anders niet kan functioneren.
Onlangs kwam ik er achter dat het een allergan prothese is...
Eruit met dat ding.
Maar hoe nu verder. De pc wil explanteren, de pocket kleiner maken, mijn gezonde borst laten verkleinen en dan tzt lipofilling doen, voor beide borsten?
Ze zegt, dat lipofilling niet direct kan bij mij omdat ik geen borstweefsel heb. Mijn idee is eruit, rust en dan lipofilling.
Nou goed, dit was een voorstelmomentje, maar vraag ook gelijk.. heeft iemand dezelfde ervaring?
Groetjes.. Jipi