Mogelijkheden met PIP in België

Protheses vanwege cosmetische reden.
Desdemona

Ongelezen bericht 12 jan 2021 19:23

Hallo,
Ik ben hier op aanraden van een ander forumlid. In juni 2007 liet ik PIP's plaatsen onder de spier door de omstreden chirurg die ook celstraf uitzat/-zit (Body&Face, Maldegem). Het was een cadeau aan mezelf voor mijn 30ste verjaardag, enkele maanden na mijn scheiding, helemaal voor mezelf!

Ik heb van in het begin, bij de eerste berichten in 2011 geweten dat het niet goed was, maar zat toen persoonlijk in een erg moeilijke tijd op ander vlakken met zeer zware financiële zorgen na een faillissement en heb me er weinig over bekommerd.
Eigenlijk maak ik me nog steeds niet echt zorgen, ik heb ook onschuldige bolletjes in mijn borst en heb al vele jaren 1à2 echo's per jaar ter controle omwille van de PIP's. Altijd allemaal prima. Nu mijn vriendin die hier ook meeschrijft en -leest via een MRI erachter kwam dat ze met scheuren zit heb ik ook een MRI laten inplannen ipv een echo via mijn huisarts. (is voor 24 feb)

Ik ben altijd al dolgelukkig met mijn borsten, ik had lege theezakjes en liet een cup B plaatsen, niet meer, wou iets wat bij mijn lichaam paste, woog toen amper 50 kg. Het ziet er vooral erg natuurlijk uit. Zelfs in bikini is het eigenlijk niet te zien, tenzij ik plat op mijn rug lig en je erop let. Totaal geen bol-effect, niks. Zou het dan ook jammer vinden om afstand te moeten van nemen, zeker zolang alles goed is.
Maar hier zijn natuurlijk veel vreselijke verhalen te lezen over siliconen, etc. Ik heb geen idee of ik klachten heb die aan mijn implantaten te wijten zijn. Heb wel wat fysieke problemen maar dat zijn zaken als gescheurde pees die niet helemaal herstelt, valgusheup (word ik aan geopereerd komende vrijdag), concentratie en verstrooidheid... mja, maar dat kan aan vanalles liggen. Vermoeidheid niet bijzonder last van...

Ik lees hier vooral verhalen over Nederlandse vrouwen en situaties, dokters, etc. Zijn hier ook Belgische vrouwen met PIP's die me kunnen updaten over de situatie in België wat de PIP's betreft? Wat zijn de mogelijkheden? Welke dokters? (Ik woon in Brugge, maar bereid om voor een goede arts een eind te rijden, ik ga al voor andere zaken naar Gent) Zijn er nog verzekeringen die tussenkomen?

Bedankt alvast,
Groetjes,
D.
Bibi23

Ongelezen bericht 12 jan 2021 19:36

Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, omdat ik niet weet hoe e.e.a. in Belgie geregeld is.
Voor NL betreft: het verwijderen van PIP protheses wordt vergoed door de zorgverzekering. Eventuele lipofilling betaal je zelf.
Ik heb zelf ook PIP implantaten erin, inmiddels al ruim 20 jaar. Ook in Belgie destijds laten doen door Ron van Raath. Hij opereerde in Amsterdam en in Belgie.

In januari worden ze er (eindelijk) uitgehaald.
Ik word geopereerd door dr. Van Selms. Er zijn meerdere goede chirurgen. Op dit forum staat ook een lijst met beoordelingen van de forumleden. Hier heb ik veel aan gehad.

Hou er wel rekening mee dat je meerdere keren heen-en weer moet rijden.
Voor het intakegesprek, de verplichte coronatest, voor de operatie, en nog 2x nacontrole.

Veel succes met je zoektocht.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”