Scheur implantaat, onderzoek naar explantatie

Protheses vanwege cosmetische reden.
Lexi

Ongelezen bericht 21 okt 2020 17:04

Hi,

Mijn naam is Lexi en ik ben 43 jaar.

Ik heb 13 geleden McGhan cohesieve implantaten laten plaatsen door Dr D’hondt onder de spier. De operatie is goed verlopen en de genezing is toen vlot verlopen. Het wende ook allemaal snel.

In juli merkte ik plots een bobbeltje in mijn linkerborst. Ik kon onmiddellijk terecht voor echo en (eerste) mammografie. Daaruit bleek dat de cyste goedaardig was maar de radioloog merkte in de linkerborst veel inkapseling. Hij raadde mij aan nog een aanvullende MRI te laten doen. Vandaag heb ik het verslag ontvangen waaruit blijkt dat er ‘vermoedelijk’ een scheurtje is. De rest van het verslag kon ik niet begrijpen, de radioloog ging mij morgen daarover informeren. Er zijn wel kleine knobbels opgemerkt.

Ik veronderstel dat een explantatie zal moeten gebeuren. Ik kan daar mee leven want voor mij is gezondheid nu het allerbelangrijkste. Ik wil dus ook geen nieuwe implantaten.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik een angststoornis heb en momenteel een ongelooflijke angst heb voor wat men zal vinden. Zeker nu ik alle horror verhalen gelezen heb hier op het forum..

Ik heb al afspraak gemazkt bij Dr Thondu, ook werkzaam in het UZ Antwerpen. Heeft iemand ervaring met deze chirurg?

Betekent een scheurtje altijd dat er lekkage is ook?

Ik kan even niet meer rationeel denken en hoop op wat positieve ervaring met scheurtjes en explantatie.

Groetjes,
Een angstige Lexi 😣
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 okt 2020 19:46

Lieve Lexi,

Wat naar dat er misschien een scheur zit en je nu zo angstig bent. Ik wil je alleen even zeggen rustig te blijven ok, er zal je heus niks gebeuren. Het is geen kraantje die lekt.

Ik beloof je morgen te schrijven ok, wilde je voor nu alleen zeggen dat alles echt goed komt en ik hoop dat je een beetje zult slapen.

We denken allemaal aan je! Alles komt goed!❤

Tot morgen en slaap lekker😴

Heel veel lieve liefs, Luna😘💕💕💕💕💕💕
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Lexi

Ongelezen bericht 21 okt 2020 20:57

Bedankt Luna voor je lieve woorden 💜

Morgen krijg ik hopelijk meer uitleg van de radioloog. De dokter geraakte niet wijs aan het verslag vd MRI en moest eerst mer de collega’s overleggen.

Er is ook een knobbeltje gevonden. Daar heb ik nog het meest angst voor. Dat er cysten aanwezig zijn wist ik al van op de echo.

Ik weer eigenlijk wie ik eerst moet contacteren (gynaecoloog, dokter...)? Mijn hoofd zit momenteel zodanig vol dat ik niet logisch kan nadenken over welke stappen ik eerst moet nemen 😞

Liefs,
Lexi
Zusss

Ongelezen bericht 21 okt 2020 21:06

Hoi Lexi,

De arts die je beschrijft ken ik niet, op het forum niet eerder voorbij zien komen maar dat geeft niet, er zijn ook andere goede artsen die explanteren dan de veelgenoemde. Dat zegt niets over de kwaliteit van de door jou benoemde arts.

Of een scheur altijd lekkage betekend kan ik niet zeggen.
Probeer rustig te blijven, even de arts af te wachten

Raak niet in paniek van deze "extra" dagen dat je ze nog hebt oké?
Je bent op de goede weg.

Succes morgen🙏🏻

Vertrouw op jezelf 💜

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Essi

Ongelezen bericht 21 okt 2020 22:09

Welkom Lexi,
Probeer rustig te blijven en wacht het gesprek met de radioloog morgen af.
We denken aan je.
Liefs essi
Lexi

Ongelezen bericht 22 okt 2020 08:45

Hi,

Ik heb gisteren een kalmeermiddel genomen en nog redelijk goed geslapen.

Mag ik vragen met wie jullie de resultaten van mammo/echo/RMI besproken hebben? Heb de indruk dat de dokter het verslag niet goed kan interpreteren en de radioloog vond het precies wat lastig dat hij mij op de hoogte moet stellen.. Ik ga proberen deze namiddag mijn gynaecoloog te bereiken maar dat is meestal ook geen evidentie. Alles loopt daar altijd via de secretaresse, gyn krijg ik nooit aan de lijn..

Heeft iemand trouwens goede ervaringen met een chirurg in of rond Antwerpen? Liefst wil ik immers de operatie in het ziekenhuis laten doorgaan. Ik ga zeker langs volgende week bij Dr Thondu maar vermoed dat hij weinig ervaring heeft met explantaties.

Ben wel heel blij dat ik op dit forum ben terechtgekomen. Veel info te vinden en ook veel warmte 💜

Liefs,
Lexi
Essi

Ongelezen bericht 22 okt 2020 19:32

Lexi schreef:
22 okt 2020 08:45
Hi,

Ik heb gisteren een kalmeermiddel genomen en nog redelijk goed geslapen.

Mag ik vragen met wie jullie de resultaten van mammo/echo/RMI besproken hebben? Heb de indruk dat de dokter het verslag niet goed kan interpreteren en de radioloog vond het precies wat lastig dat hij mij op de hoogte moet stellen.. Ik ga proberen deze namiddag mijn gynaecoloog te bereiken maar dat is meestal ook geen evidentie. Alles loopt daar altijd via de secretaresse, gyn krijg ik nooit aan de lijn..

Heeft iemand trouwens goede ervaringen met een chirurg in of rond Antwerpen? Liefst wil ik immers de operatie in het ziekenhuis laten doorgaan. Ik ga zeker langs volgende week bij Dr Thondu maar vermoed dat hij weinig ervaring heeft met explantaties.

Ben wel heel blij dat ik op dit forum ben terechtgekomen. Veel info te vinden en ook veel warmte 💜

Liefs,
Lexi
Ben blij dat je wat hebt geslapen.
Ik denk dat het in België wel misschien wat anders gaat dan in Nederland.
Ik heb een paar keer echo en mammografie gehad. Deze werden altijd besproken door de arts van het zh.
Aan de hand van deze bevindingen ging ik dan naar de plastisch chirurg.
Ik ben niet bekend met artsen in België, maar er zijn hier wel meer dames uit België dus wie weet komt er nog iemand met een antwoord op jou vraag.
Heb je vandaag een arts gesproken over de echo die je hebt gehad?
Liefs essi
Lexi

Ongelezen bericht 22 okt 2020 21:00

Hi,

Ik heb eindelijk de huisarts gehoord deze namiddag. Ze heeft mij aangeraden Dr Hauspy te contacteren. Hij is ook borstchirurg in de borstkliniek van st-Augustinus. Heeft een zeer goede naam. Iemand ervaring met deze gynaecoloog?

Ze zitten vol tem volgende week maar morgen mag ik nog eens terugbellen om te zien of ik er ergens tussen kan.

Ik ben heel erg teleurgesteld in mijn gynaecoloog. Ik ben er 13 jaar klant en heb haar nog nooit aan de lijn gehad. Nu had ik weeral de secretaresse aan de lijn die mij adviseerde contact op te nemen met de borstkliniek van het UZA. Volgens de secretaresse kon de gynaecoloog niets voor mij betekenen ondanks het feit dat ik haar vertelde over de verdachte knobbel. Ik had er graag met haar eens over gesproken. Mij zullen ze dus niet meer terugzien bij Dr Esmans.

Soit, ik hoop nu een afspraak te krijgen bij Dr Hauspy die mij eindelijk wat duidelijkheid kan geven.

De afspraak ivm explantatie gaat maandag door. Ze moeten er absoluut uit.

Zou het kunnen dat de MRI de scheur in het implantaat verkeerd ziet? Men spreekt in het verslag immers over ‘vermoedelijke scheur’. Hoe kan ik daar nu zekerheid ove krijgen? Zal het verwijderen pas uitsluitsel geven?

En begint het lekken vd prothese automatisch bij het scheuren?

Ik word onnozel van al die onwetendheid. De radioloog heeft trouwens niet teruggebeld. Ik denk echter dat hij de persoon is die er zicht op heeft..

Pff lastig allemaal..

Grtjs
Lexi
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 okt 2020 23:02

Lieve Lexi,

Sorry voor mijn late reactie.

Waarom ga je naar een gynaecoloog? Bedoel je de plastisch chirurg? Ik ben een beetje in de war... :roll:
Helaas is op een echo altijd lastig te zien of er daadwerkelijk een scheur zit, vandaar dat ze toch voor de zekerheid ook een mri hebben laten doen. Maar ook een mri kan niet alles 100% uitsluiten helaas. De kans is groot dat er een scheur in de envelop van de prothese zit, maar niet in het kapsel. Dat heet een intracapsulaire scheur. Wanneer dat zo is, is een mri lastiger te beoordelen. Misschien is dat de reden.
Maar als er ook kleine knobbeltjes zitten zouden dat siliconomen kunnen zijn. En dat betekent dat het kapsel ook is gescheurd. Siliconomen zijn ontstekingscellen die reageren op de gelekte siliconen die uit het kapsel zijn getreden.

Het lekken van siliconen borstprotheses begint niet alleen bij het scheuren. Helaas lekken alle siliconen borstprotheses microscopisch kleine deeltjes zodra ze in het lichaam worden ingebracht. Dit heet zweten. Bij een scheur gaat het om grotere hoeveelheden. Maar meestal blijft het grootste deel gelukkig in borst zitten. En als je er vroeg bij bent, zal de schade beperkt blijven, dus wees alsjeblieft niet bang. Sowieso moet je niet in paniek raken, want je bent er vroeg bij. Heb je ook algemene of systemische klachten? Of alleen borstklachten?

Ik weet dat dr. Buncamper nu in België opereert. Hij heeft heel veel ervaring met explantaties bij vrouwen met klachten en ook gescheurde protheses. Ik weet alleen niet precies waar hij nu zit. Zal het even opzoeken, ok?
Ik raad hem heel erg aan, een heel goede chirurg!

Tot zo!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 okt 2020 23:17

Hier zie je de arts:
https://www.uzgent.be/nl/zorgaanbod/art ... amper.aspx
Je kunt ook naar Jose Budo. Ook een fantastische arts! http://www.medicalskincare.be/nl/behand ... -budo-jose

Kijk maar of het lukt bij 1 van hen terecht te komen. Sowieso moet je niet bang zijn dat een andere arts je niet goed zal kunnen helpen. Alle artsen worden opgeleid om explantaties uit te voeren.

Hier hebben we nog een lijstje met andere artsen in België: viewtopic.php?f=188&t=1891

Graag vraag ik je ook nog even ons Welkomsbericht te lezen. Dan word je een beetje wegwijs op het forum en zie je ook de belangrijkste onderwerpen: viewtopic.php?t=2033
Verder vraag ik je klachten bij de overheid in België te melden. Hier lees je daar meer over: viewtopic.php?f=142&t=2536

Ik denk trouwens dat de radioloog vast nog gaat bellen. Komt goed hoor!

Ik hoop dat je zal slapen😴 Heel veel kusjes en liefs❤

Luna😘💕💕💕
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Lexi

Ongelezen bericht 23 okt 2020 12:38

Hey Luna,

Heel erg bedankt voor je raad en steun!

Ik ga mij informeren bij beide chirurgen bovenop de chirurg waar ik maandag afspraak heb.

Ik heb 5 jaar geleden een depressie gehad en een angststoornis ontwikkeld waar ik nu nog steeds last van heb. Bovendien ben ik altijd moe en dat is de laatste maanden nog verergerd. Ik heb ook al lang haarverlied en dat betert er ook niet op, integendeel. Soms heb ik ook hartkloppingen. Ook tijdens het sporten, ik ben nochtans sportief en heb goede conditie.

Ik vind het moeilijk uit te maken of het verband houdt met de implantaten. Tot nu toe dacht ik dat het puur psychologisch was. Ik heb een mirena spiraal en daar vind je ook forums vol met klachten en gelijkaardige symptomen. Voor de zekerheid ga ik dus ook de spiraal laten verwijderen. Wil nu even niets meer in mijn lichaam 😬

Kunnen ze op mammo/echo/mri zien of er lekkage is en de hoeveelheid ervan?

Ik heb moeite om rustig blijven. Normaal zou ik dan gaan sporten om mijn zinnen te verzetten maar dat durf ik niet gezien de ‘vermoedelijke’ scheur. Is af te raden zeker?

Ik heb eindelijk een afspraak kunnen maken bij Dr Hauspy in st-augustinus. Dinsdag kan ik er terecht, hopelijk krijg ik dan alle uitleg over het knobbeltje en de staat van implantaten/scheur.

Wat betreft die mammografie; zou het kunnen dat dit de scheur heeft veroorzaakt. Ik vond het in ieder geval niet pijnlijk, hoogstens wat vervelend. Nadien waren mijn borsten gevoelig maar na twee dagen was dit over.

Ik ga de verwelkoming nog eens doornemen en zal ook de lijst aanvullen nu ik wat kalmer ben 😉

Liefs,
Lexi
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 okt 2020 13:00

Lieve Lexi, de antwoorden lees je op het forum. Lees het Welkomsbericht dan zie je hoe het forum is opgebouwd. En kom je vanzelf bij de delen waar je antwoorden vindt.
Ik kan helaas niet steeds uitgebreid reageren in persoonlijke topics😔

Door siliconen kunnen ook psychische klachten ontstaan, omdat ze de neurotransmitters in de hersenen kunnen beinvloeden.

Zeer intensief sporten is nu idd af te raden...

Er is trouwens ook een deel voor vrouwen met psychische klachten: viewforum.php?f=228

Sterkte!!!🙏

❤❤❤
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

EvaSarah

Ongelezen bericht 23 okt 2020 23:03

Hoi Lexi,

Om over de vermoedelijke scheur terug te komen: schrijven ze dat volgens mij altijd... op mijn echo zag je duidelijk dat mijn implantaat kapot was... en op het verslag stond vermoedelijk scheur.

Hartkloppingen, vermoeidheid en het down voelen en de vele klachten herken ik 😢
hopelijk kan je snel terecht om te explanteren. Hier waren de hartkloppingen meteen weg en nu na bijna 7 weken heb ik weer energie!

🙏 liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 okt 2020 23:29

Hoe gaat het nu met je?
We denken aan je!
Slaap lekker 😴🥰😘
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Lexi

Ongelezen bericht 28 okt 2020 18:12

Hi Luna,

Lief dat je het vraagt.

Ik ben maandag bij Dr Tondu langsgeweest. Hij bevestigde de scheur in linker implantaat en kapselcontractie. Hij was er vrij gerust in en zei dat het niet zo dringend is ze te verwijderen. Ik mocht zelf gerust verder sporten. Hij gaf wel aan eerst langs te gaan bij oncoloog/gynaecoloog om die knobbel die ze op mri gezien hebben verder te bekijken.

Ik ben dan gisteren langsgeweest in de borstkliniek. Vrijdag wordt een punctie gedaan en volgende week heb ik de resultaten.

Indien nodig kunnen ze het verwijderen van de knobbel combineren met explantatie vd implantaten. De gyn gaf aan dat er in St Augustinus goede chirurgen zijn.

Valt dus nog allemaal af te wachten. Ik ben nu vooral bang voor het resultaat wb knobbel. Anderzijds wil ik zo snel mogelijk die implantaten eruit.

Liefs,
Lexi
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”