Mijn naam is Lexi en ik ben 43 jaar.
Ik heb 13 geleden McGhan cohesieve implantaten laten plaatsen door Dr D’hondt onder de spier. De operatie is goed verlopen en de genezing is toen vlot verlopen. Het wende ook allemaal snel.
In juli merkte ik plots een bobbeltje in mijn linkerborst. Ik kon onmiddellijk terecht voor echo en (eerste) mammografie. Daaruit bleek dat de cyste goedaardig was maar de radioloog merkte in de linkerborst veel inkapseling. Hij raadde mij aan nog een aanvullende MRI te laten doen. Vandaag heb ik het verslag ontvangen waaruit blijkt dat er ‘vermoedelijk’ een scheurtje is. De rest van het verslag kon ik niet begrijpen, de radioloog ging mij morgen daarover informeren. Er zijn wel kleine knobbels opgemerkt.
Ik veronderstel dat een explantatie zal moeten gebeuren. Ik kan daar mee leven want voor mij is gezondheid nu het allerbelangrijkste. Ik wil dus ook geen nieuwe implantaten.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik een angststoornis heb en momenteel een ongelooflijke angst heb voor wat men zal vinden. Zeker nu ik alle horror verhalen gelezen heb hier op het forum..
Ik heb al afspraak gemazkt bij Dr Thondu, ook werkzaam in het UZ Antwerpen. Heeft iemand ervaring met deze chirurg?
Betekent een scheurtje altijd dat er lekkage is ook?
Ik kan even niet meer rationeel denken en hoop op wat positieve ervaring met scheurtjes en explantatie.
Groetjes,
Een angstige Lexi