Mijn verhaal op dit moment, ik stel me voor

Protheses vanwege cosmetische reden.
saartje

Ongelezen bericht 30 sep 2020 11:36

Goedendag,
Natuurlijk is de link tussen vage klachten en implantaten mij wel bekend. Ik heb dat alleen bij mijzelf nooit zo ingezien.
Tot de laatste tijd.

Ik heb mijn implantaten nu 20 jaar. Omdat ik behoorlijk kapselvorming heb en dat is ook pijnlijk is er via de plastisch chirurg een paar jaar geleden een echo gemaakt. Daarop was geen lekkage te zien, wel vouwen die kwamen door de 'leeftijd' van de implantaten maar geen reden om zorgen te maken en, zo zei de plastisch chirurg, aanvraag voor vergoeding zou zinloos zijn, kosten voor verwijdering zouden voor mijzelf zijn.
Het plaatsen is destijds vergoed en in ditzelfde ziekenhuis gedaan.

Al ruim een jaar kamp ik met vage klachten die in eerste instantie werden toegeschreven aan hardlopen. Heup- en rugklachten, toch mocht hulp en bezoek aan de fysio niet baten. Ik heb sinds die tijd niet meer kunnen hardlopen en dacht dat het zou liggen aan de overgang of leeftijd(ik ben inmiddels boven de 50).

Omdat ook mijn borsten pijnlijk bleven kwam ik via de huisarts weer bij de plastisch chirurg terecht dit voorjaar. Nog net voor de Corona uitbrak.
Dit was een andere arts en zij vond de aanvraag voor vergoeding noodzakelijk en ik heb de goedkeuring gekregen.

Ik heb haar ook aangegeven dat ik behoorlijk last heb van vage pijnklachten op andere plekken in mijn lichaam en of er een link zou kunnen zijn maar zij kon mij, en dat is op zich logisch, niet garanderen of dat wel of niet het geval zou zijn. Bovendien zou het verwijderen ook niet de garantie geven dat de klachten zouden verdwijnen. Dus ook voor mij was er geen reden meer om te denken dat de klachten door de protheses kwamen.

Door pensioen kwam ik bij een andere huisarts gekregen en die vond dat mijn pijnklachten reden waren om een foto te maken van mijn bekken/heup en mijn bloed werd geprikt. Dit heeft niets bijzonders opgeleverd. Behandeling met hormoonpillen (nog steeds denkend aan de overgang) gaf geen resultaat en de huisarts heeft mij nu verwezen naar de neuroloog.

Inmiddels werd ik benaderd voor een operatie voor verwijdering van de protheses maar mijn pijnklachten zijn inmiddels zo heftig dat het bezoek aan de neuroloog voorrang heeft. Het ziekenhuis wil namelijk dat ik fit de operatie inga.

Het klinkt misschien naïef, maar pas nu denk ik dat er serieus een verband is tussen mijn pijnklachten en de protheses. Ik ben ook van plan dit met mijn huisarts en bij het bezoek aan de neuroloog te bespreken. Ik heb nog geen idee wat daar de reactie van zal zijn.

Uiteraard kom ik hierop terug. Ik ben al blij met dit forum. Mochten er vragen zijn, hoor ik het graag.
Monique MKS

Ongelezen bericht 30 sep 2020 16:18

Hallo Saartje, welkom!

Vreselijk dat ook jij ziek bent geworden. Je bent nu wel op de goede weg naar genezing of vermindering van klachten.
Houd vol!

Graag vraag ik je het Welkomsbericht te lezen. Dit is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.
Daar word je ook geleid naar informatie die je kunt uitprinten en meenemen naar jouw artsen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes in jouw traject!

Hartelijke groetjes
MoniqueMKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Muisje

Ongelezen bericht 30 sep 2020 18:38

Welkom Saartje, vreselijk hè al die klachten. Je bent nu inderdaad op een plaats waar je herkenning zult vinden en erkenning. Op naar een gezond lichaam. Succes met die weg die je zult gaan. 👍👍👍

Liefs Mieke.
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Essi

Ongelezen bericht 30 sep 2020 19:24

Hallo Saartje,
Lees en kijk rond hier op het forum!
Ik wens je veel succes met de stappen die je gaat zetten op weg naar een gezonder lijf.
Liefs essi
EvaSarah

Ongelezen bericht 01 okt 2020 07:44

Hi Saartje,

Succes met alle stappen! Iedere stap is er weer een dichterbij herstel

Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Sammie

Ongelezen bericht 01 okt 2020 09:20

Hi en welkom

Hopelijk vind je je weg en word je snel geholpen.
Goed dat je de goedkeuring voor vergoeding al hebt staan. Hoe sneller ze eruit gaan hoe minder kans je hebt dat je klachten gaan verergeren.
Helaas is er geen zekerheid dat je klachten verdwijnen. Dat al je klachten door de siliconen komen. Maar wel is duidelijk dat het alleen maar erger wordt als de siliconen belasting in je lichaam erger wordt. Alle dingen, pijnen, ziekte, enz die je voor of zonder de siliconen had of hebt worden verergerd door de siliconen. Je lichaam verzwakt, siliconen eten cellen op dus herstel duurt vele malen langer.
Ik hoop dat je snel wordt geholpen bij de neuroloog en dat je daarna snel geopereerd mag. En uiteraard dat je snel mag opknappen.
Alle informatie die je nodig hebt staat hier.

Sterkte en succes
Liefs Sammie
saartje

Ongelezen bericht 16 okt 2020 10:07

Dank voor jullie reacties. Ik lees er steeds meer over en wordt steeds wijzer.
Mede dankzij dit forum.
Helaas is mijn afspraak met de neuroloog verplaatst omdat ik klachten had m.b.t. corona. Getest en negatief, gelukkig is ook de afspraak maar 2 weken verlaat.
Ondertussen nog een goed gesprek gehad met de huisarts. Zij had namelijk bij het laatste lab wat geprikt was, niet de vitaminen e.d. geprikt.
Die zijn deze week geprikt en daar hebben we volgende week contact over.
Ik zal de uitslag hier ook melden.
Sammie

Ongelezen bericht 18 okt 2020 08:02

Succes
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”