Spannende tijden explantatie en filling afgezegd
Ha allemaal, donderdag ga ik onder het mes. Na 20 jaar implantaten het lichaam opschonen. Ging destijds van een AA naar volle B. Inmiddels 2 kinderen verder en ook de overgang doet mee, heb ik geen idee wat eigen weefsel is. Ik ben nu 50 jaar. Dr Niessen heeft lipofilling voorgesteld. Ik vind de explantatie het minst spannend. Zie erg op tegen de liposuctie, misschien onterecht. Mn overweging is dat t mooi zal worden, maar aan de ene kant verwijder ik iets ongezond uit mn lijf, aan de andere kant heb ik me afgevraagd wat de risico's zijn van filling. Veel gelezen. De behandeling schijnt veilig te zijn. Vraag me af hoe het herstel gaat verlopen. Zal ook foto's plaatsen. Wish me luck.
Ik heb besloten dat ik alleen voor explantatie ga. Mijn gezondheid is belangrijker dan een mogelijk grotere cup. Ik ben enorm opgelucht. Ik heb nu een cup D. Uit navraag bleken mijn implantaten 260 cc. Ben benieuwd wat ik er aan over ga houden. Ik laat me nog horen en hoop in ieder geval op een gezonder lichaam.
Liefs M
Ik heb besloten dat ik alleen voor explantatie ga. Mijn gezondheid is belangrijker dan een mogelijk grotere cup. Ik ben enorm opgelucht. Ik heb nu een cup D. Uit navraag bleken mijn implantaten 260 cc. Ben benieuwd wat ik er aan over ga houden. Ik laat me nog horen en hoop in ieder geval op een gezonder lichaam.
Liefs M
Laatst gewijzigd door momoires op 11 mei 2020 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi lieve M,
Welkom!!
Zag dat je mij PB gestuurd had.
Inmiddels ook beantwoord en nu lees ik hier je story.
Je mag in PB beantwoorden of hieronder, kijk maar.
Help je graag als je nog iets wilt weten.
Zelf ook 20jr implantaten gehad...ook 2 kids..daardoor tΓ³ch meer eigen weefsel gekregen. Had ik niet verwacht.
Voor de explantatie had ik 75A, na explantatie 75C.
Nu na lipofilling 75/80C.
Niessen heeft 300cc in mijn borst kunnen krijgen
Nog steeds verbaasd over...Hij dacht tijdens consult 150 a 200 max.
Hoop dat ik deze maat houd, dan is er niets veranderd wat dat betreft. Alleen platter van boven en voller van onderen.
Nogmaals succes alvast!!

Liefs,
Zusss
Welkom!!
Zag dat je mij PB gestuurd had.
Inmiddels ook beantwoord en nu lees ik hier je story.
Je mag in PB beantwoorden of hieronder, kijk maar.
Help je graag als je nog iets wilt weten.
Zelf ook 20jr implantaten gehad...ook 2 kids..daardoor tΓ³ch meer eigen weefsel gekregen. Had ik niet verwacht.
Voor de explantatie had ik 75A, na explantatie 75C.
Nu na lipofilling 75/80C.
Niessen heeft 300cc in mijn borst kunnen krijgen
Nog steeds verbaasd over...Hij dacht tijdens consult 150 a 200 max.
Hoop dat ik deze maat houd, dan is er niets veranderd wat dat betreft. Alleen platter van boven en voller van onderen.
Nogmaals succes alvast!!
Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar 
Op naar een gezond(er) lichaam β
Dankje zus. Ik zie erg op tegen de after suctie
Hoe lang duurt t voordat je weer op de been bent, weer normaal kunt bewegen. Hoe lang houdt de zwelling aan? Heb jij 4 of 6 weken drukkleding gedragen? Veel vragen Zusss. Elk lichaam is anders, dat besef ik, maar in grote lijnen zal het denk wel gelijk verlopen tav herstel.
Liefs M
Liefs M
Hoi M,momoires schreef: β10 mei 2020 10:36Dankje zus. Ik zie erg op tegen de after suctieHoe lang duurt t voordat je weer op de been bent, weer normaal kunt bewegen. Hoe lang houdt de zwelling aan? Heb jij 4 of 6 weken drukkleding gedragen? Veel vragen Zusss. Elk lichaam is anders, dat besef ik, maar in grote lijnen zal het denk wel gelijk verlopen tav herstel.
Liefs M
Heb net je nieuwe PB beantwoord
Na 2 weken ging ik buiten wandelen. Langzaam opgebouwd. Nu dagelijks 30 a 40min. (Zie ook PB)
De zwelling is wel een paar weken. Brandnetelthee drinken! Water met citroen erin.
Daardoor was ik heel stijf. Had hulp nodig met in-en uit bed komen de eerste 2 weekjes. Maar sommigen konden dit wel zelf, of sneller zelfstandig.
Zat in een min qua conditie, slapeloze nachten vd pijn maandenlang... dus dat hielp ook niet mee
Heb zelf 6 weken dag en nacht het pak gedragen.
Daarna 4 weekjes snachts. Ben er nu mee gestopt.
Zie verder PB
Liefs,
Zusss
Hoi m
Ik wil je heel Sucses wensen donderdag
Heb zelf een gesprek bij niessen eind juni
Heb me inplantaten 8 jaar nu
En twijfel zelf nog een beetje met lipo of niet
Maar denk dat ik de lipo wel doe ivm dat ik denk dat het moment dat je de borsten ziet dat het dan gelijk mooi is
Ipv zonder
Want dan moeten ze echt nog weken of maanden fluffen
Gr marinde
Ik wil je heel Sucses wensen donderdag
Heb zelf een gesprek bij niessen eind juni
Heb me inplantaten 8 jaar nu
En twijfel zelf nog een beetje met lipo of niet
Maar denk dat ik de lipo wel doe ivm dat ik denk dat het moment dat je de borsten ziet dat het dan gelijk mooi is
Ipv zonder
Want dan moeten ze echt nog weken of maanden fluffen
Gr marinde
Ja ik kan het nog steeds niet geloven. Had 270cc implantaten.
Maar die waren dus zwaarder geworden door lek
Ik ben 1.73 en weeg 67 / 68 kilo. Normale BMI.
Voornamelijk op mijn buik weg gehaald en beetje bij binnenkant bovenbenen.
Op mijn heupen had ik geen vet.
Niessen heeft nu nieuwe techniek dus vet + water. Daardoor zouden de vetcellen beter overleven dus daardoor ook meer
-
Natural me again
Wow Zusss heb jij maandenlang wakker gelegen van de pijn? Was dat vooral van de lipo of van de explantatie zelf? Ik heb nog steeds de hoop dat ik na 2.5 week kan werken (dr. Niessen zei 1 Γ 2 weken), maar als ik sommige verhalen lees denk ik oei! Als dat maar goedkomt...
En momoires, veel succes met je operatie!!
Hoi,Natural me again schreef: β10 mei 2020 17:00Wow Zusss heb jij maandenlang wakker gelegen van de pijn? Was dat vooral van de lipo of van de explantatie zelf? Ik heb nog steeds de hoop dat ik na 2.5 week kan werken (dr. Niessen zei 1 Γ 2 weken), maar als ik sommige verhalen lees denk ik oei! Als dat maar goedkomt...
Ja, maar ik lag maanden wakker vΓ³Γ³r de explantatie.
De brandende borsten en ribben deden veel pijn. Geen pijnstiller hielp er tegen...
Wist toen alleen nog niet dat het Vd implantaten kwam.
Na de explantatie twee weken niet goed geslapen omdat ik geen rugslaper ben. Toen de pijn en zwellingen van de operatie afnamen ging het beter.
Dat is best snel om dan al te werken. Ligt ook aan je functie natuurlijk. Bij mij was het 4 tot 6 weken, maar werden bijna 6..
Neem je tijd! Zorg goed voor jezelf
Ha iedereen, ik twijfel enorm over het filling stuk. Wie weet valt wel mee hoe het er uit komt te zien. Ik heb best wat vetweefsel nu. Ik zie zo op tegen de naweeΓ«n van de lipo. Ik heb een mail gestuurd dat ik alleen explantatie overweeg. Zo moeilijk. Mocht het echt hopeloos zijn, kan filling altijd later nog. Iemand nog tips?
Liefs M
Liefs M
Lieve M,momoires schreef: β10 mei 2020 17:52Ha iedereen, ik twijfel enorm over het filling stuk. Wie weet valt wel mee hoe het er uit komt te zien. Ik heb best wat vetweefsel nu. Ik zie zo op tegen de naweeΓ«n van de lipo. Ik heb een mail gestuurd dat ik alleen explantatie overweeg. Zo moeilijk. Mocht het echt hopeloos zijn, kan filling altijd later nog. Iemand nog tips?
Liefs M
Heb je ook PB gestuurd.
Je hebt alleen wat zwelling in lipogebied en in de borst ook maar ook van wondvocht van het explanteren zelf.
Lipo daarentegen is ook weer pijnstillend.
Het drukpak helpt daar goed tegen.
En als je later aankomt "Op je buik" ,worden je borsten voller ipv je buik van hetgeen wat daar weg gehaald is. Best fijn toch.
Mijn buik is nu stuk platter geworden.
Zijn kleine bolletjes en ieniemini littekens van de naald.
Echte naweeΓ«n zijn er verder niet.
Ik zag er ook verschrikkelijk tegenop maar ben echt heel blij, iets waar ik anders doodongelukkig van was geworden .
Probeer je positieve vibes te sturen.
Komt echt goed! Zeiden ze toen ook tegen mij
Liefs,
Zusss
-
Natural me again
Wat heftig zusss, de pijn die je had van de implantaten. Wat zal jij blij zijn dat ze eruit zijn!
Ik heb een kantoorbaan dus hoef niet zoveel te kunnen op het moment dat ik ga werken (wel de hele dag achter de pc zitten en naar vergaderingen). Kon jij dat al na 2.5 week? Ik vond 1-2 weken wat Niessen zei ook wel snel. Eventueel kan ik nog wel vragen thuis te werken.
Nu we je toch allemaal aan het ondervragen zijn: ik ben zo bang voor de littekens van de lipo. Van mijn bv heb ik al geen mooie littekens. Zie je de plekjes nog bij jou? Je gaf aan dat ze klein zijn, maar zie je het bv van een afstandje of moet je het echt weten om het te zien?
Ik heb een kantoorbaan dus hoef niet zoveel te kunnen op het moment dat ik ga werken (wel de hele dag achter de pc zitten en naar vergaderingen). Kon jij dat al na 2.5 week? Ik vond 1-2 weken wat Niessen zei ook wel snel. Eventueel kan ik nog wel vragen thuis te werken.
Nu we je toch allemaal aan het ondervragen zijn: ik ben zo bang voor de littekens van de lipo. Van mijn bv heb ik al geen mooie littekens. Zie je de plekjes nog bij jou? Je gaf aan dat ze klein zijn, maar zie je het bv van een afstandje of moet je het echt weten om het te zien?