Hoi! Maxime (27 jaar): vergroting in 8/11, klachten sinds 10/18, explantatie in 6/20!

Protheses vanwege cosmetische reden.
Maxime

Ongelezen bericht 05 mar 2020 11:37

Hi mooie, stoere en dappere vrouwen ✨,

Ik heb de afgelopen weken veel meegelezen en vond het nu tijd om mezelf even kort voor te stellen. Ik ben Maxime, 27 jaar en heb in augustus 2011 mijn borsten laten vergroten bij de Velthuis kliniek in Velp (300cc aan beide kanten, Mentor high cohesive III siliconen implantaten, anatomisch/druppelvormig en ruw, die dual-plane geplaatst zijn) door dr. Schietecatte. Ik had voorafgaand aan de borstvergroting een kleine A-cup en ben tot op heden niet zwanger geweest en heb dus ook geen borstvoeding gegeven.

In december 2018 begon ik de eerste klachten te krijgen. Het begon met een trekkend gevoel in mijn linkerborst, vanaf de tepel richting de oksel. Op dat moment dacht ik dat ik tijdens het doen van yoga-oefeningen wellicht iets verrekt had en dus zocht ik er verder niets achter. Het trekkende gevoel werd in de loop der maanden een pijnlijk gevoel, wat kon verschillen tussen een dof en drukkend gevoel en een scherp en stekend gevoel. De pijnklachten bleven lokaal, maar kwamen gedurende het afgelopen jaar steeds vaker terug, hielden steeds langer aan, en werden steeds erger. Het maakte daarbij niet uit of ik bijvoorbeeld net gesport had of ontspannen op vakantie was. Afgelopen oktober besloot ik daarom toch maar eens naar de huisarts te gaan. Deze heeft mijn borsten, tepels, lymfeklieren en hart nagelopen, en daar kwam op het eerste oog niets afwijkends uit. Ik kreeg het advies om terug te komen indien de pijnklachten zouden aanhouden.

Afgelopen januari ben ik daarop teruggegaan naar mijn huisarts. Ondertussen slik ik bijna dagelijks paracetamol tegen de pijn en kan ik activiteiten zoals bijvoorbeeld het perforeren of nieten van een stapeltje papier eigenlijk niet meer doen zonder pijn. Het plotseling gebruiken van mijn arm zorgt ook voor pijn. Ik ben er helemaal moe van... Mijn huisarts vond op het eerste oog opnieuw niets afwijkends maar wilde mij, nadat ik aangaf ondertussen veel opgezocht en gelezen te hebben over explantatie, zeker doorverwijzen naar een plastisch chirurg. In eerste instantie kon ik voor aanstaande donderdag 5 maart een afspraak maken met een plastisch chirurg (dr. Pronk) bij het Radboudumc in Nijmegen. Fijn aangezien ik zelf in Nijmegen woon en dit ziekenhuis een contract heeft met mijn zorgverzekeraar, de VGZ. Deze afspraak werd gisteren echter geannuleerd door het ziekenhuis. Ik belde daarom om een nieuwe afspraak te maken en werd ingepland op dinsdag 17 maart bij een andere plastisch chirurg (dr. huup). Toen ik de naam van deze chirurg opzocht zag ik dat hij onder andere meewerkt aan het NET 5-programma β€˜Plastisch Fantastisch’ 😒. Dit voelde voor mij om meerdere redenen niet goed en daarom heb ik dinsdag mijn huisarts gebeld om te vragen of ik alsnog een verwijsbrief kon krijgen voor bijv. de Jan van Goyen kliniek. Mede omdat ik goede verhalen lees over dr. van Selms. De Jan van Goyen kliniek heeft ook een contract met de VGZ. Mijn huisarts belt mij aanstaande maandag terug zodat we het een en ander kunnen doorspreken, zoals de nieuwe verwijsbrief en het eventueel maken van een MRI. De Jan van Goyen kliniek gaf aan zelf de MRI ook voor mij te kunnen regelen.

Nu ben ik eigenlijk heel benieuwd of iemand ervaring heeft met het vergoed krijgen van de explantatie bij de Jan van Goyen kliniek en verzekerd is bij de VGZ en ben ik benieuwd of iemand vergelijkbaar is met mij (zie voor- en nafoto’s) en het eindresultaat na explantatie met mij zou willen delen? πŸ™πŸΌ Ik ben mij ervan bewust dat, ook al heeft een ziekenhuis of privΓ©kliniek een contract met een zorgverzekeraar, dat niet betekent dat de explantatie ook daadwerkelijk vergoed wordt.

Ik zie zelf duidelijk verschil in grootte, hoogte en richting tussen mijn linker- en mijn rechterborst. Dit verschil vond ik zelf niet zichtbaar voordat ik mijn borsten liet vergroten... Ik weet op dit moment nog niet of dit verschil gelinkt kan worden aan mijn klachten. Als ik nu naar mijn foto kijk van voordat ik mijn borsten liet vergroten, vind ik het echt heel erg jammer dat ik toen niet kon zien hoe mooi ik was :cry:.

Heel erg bedankt alvast voor het lezen, reageren en alles wat jullie doen binnen deze groep πŸ’•.

Liefs,

Maxime

Foto: een overzichtje van drie foto’s (voor de borstvergroting, een aantal weken na de borstvergroting en nu)
Bijlagen
voor de borstvergroting, een aantal weken na de borstvergroting en nu
voor de borstvergroting, een aantal weken na de borstvergroting en nu
Laatst gewijzigd door Maxime op 20 jan 2021 14:12, 5 keer totaal gewijzigd.
Bijna 9 jaar implantaten gehad (300cc Mentor high cohesive III siliconen implantaten). In juni 2020 mijn explantatie gehad door drs. van Selms bij Medisch Centrum Jan van Goyen. Ik voel mij bevrijd! πŸ’•

"I think it's important to realize you can miss something, but not want it back" - Paulo Coelho
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mar 2020 15:46

Welkom Maxime!

Graag vraag ik je om dit berichtje te lezen viewtopic.php?f=208&t=2033
En een melding bij de overheid te doen. Dank je!
Hier vind je het deel over de vergoedingen: viewforum.php?f=186

Je foto's staan niet afgeschermd, is dat een probleem? Je hoeft bij ons trouwens nooit de tepels af te dekken ;)

Ik wens je heel veel succes en sterkte in deze zware weg :( Op het forum vind je veel informatie.

Alles komt uiteindelijk goed hoor!

Veel liefs, Luna <3 <3 <3
Zusss

Ongelezen bericht 05 mar 2020 15:55

Welkom Maxime,

Goed dat je besloten hebt voor explantatie te gaan! πŸ’œ
De klachten begonnen bij mij ook zo en werden na 20jr steeds erger met allerlei diagnoses e.d
Niet wetende dat het daar weleens van kon komen.😬
Gelukkig nu ruim 1 week bevrijdπŸ˜ƒ.

Hopelijk lukt het jou om van te voren te regelen om het vergoed te krijgen. Veel succes πŸ€πŸ€

Je borsten voor de BV waren trouwens prachtig.
Jammer dat we ons dat achteraf pas realiseren hè.
Het komt nu ook weer goed.πŸ’œ

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Chica

Ongelezen bericht 05 mar 2020 17:03

Hola.Ik heb mijn explantatie 4 weken geleden gehad en buiten de ongemakken van dag en nacht een sport bh dragen,en nog een zwelling aan de linker borst,voel ik me heel erg goed.Ben blij verlost te zijn en weer mijn eigen te zijn.Ik ben trots op mijn borsten,nu een b cup,en voelt heerlijk aan.Het beste wat ik kon doen na 30 jr.sillicone protheses met 2 wissels.Heeft me wel 8 jr.gekost om het vergoed te krijgen en 4x naar Nederland vliegen.Ik had wel gelijk dat er 1 lek was,de andere heel erg gezweet.Weg met die rotzooi en op naar herstel.😘
Morgen weer een dag!
Essi

Ongelezen bericht 05 mar 2020 17:12

Welkom Maxime,

Fijn dat je al een tijdje mee leest op het forum.
Ik ben zelf bij van Selms geweest en was zeer tevreden. Zit niet bij jou verzekeraar, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik zie op je foto's ook het verschil in borsten bij je. Zou het kunnen dat je kapsel vorming hebt? De arts waar je over schrijft ken ik niet persoonlijk, maar heb wel het een en ander gelezen over hem. πŸ€”
Kijk goed rond bij welke arts je uiteindelijk je operatie wilt laten uitvoeren.
Ik wens je heel veel succes met je proces.
Liefs essi
Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 09:45

Luna schreef: ↑
05 mar 2020 15:46
Welkom Maxime!

Graag vraag ik je om dit berichtje te lezen viewtopic.php?f=208&t=2033
En een melding bij de overheid te doen. Dank je!
Hier vind je het deel over de vergoedingen: viewforum.php?f=186

Je foto's staan niet afgeschermd, is dat een probleem? Je hoeft bij ons trouwens nooit de tepels af te dekken ;)

Ik wens je heel veel succes en sterkte in deze zware weg :( Op het forum vind je veel informatie.

Alles komt uiteindelijk goed hoor!

Veel liefs, Luna <3 <3 <3
Hoi Luna,

Dank voor je reactie. Ik heb al een melding gedaan en het formulier ingevuld van het RIVM. Ik vind het niet erg dat mijn foto's niet afgeschermd zijn, wellicht hebben anderen er iets aan en/of kan ik anderen behoeden om dezelfde fout te maken als ik.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn reis.

Liefs,

Maxime
Bijna 9 jaar implantaten gehad (300cc Mentor high cohesive III siliconen implantaten). In juni 2020 mijn explantatie gehad door drs. van Selms bij Medisch Centrum Jan van Goyen. Ik voel mij bevrijd! πŸ’•

"I think it's important to realize you can miss something, but not want it back" - Paulo Coelho
Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 10:03

Zusss schreef: ↑
05 mar 2020 15:55
Welkom Maxime,

Goed dat je besloten hebt voor explantatie te gaan! πŸ’œ
De klachten begonnen bij mij ook zo en werden na 20jr steeds erger met allerlei diagnoses e.d
Niet wetende dat het daar weleens van kon komen.😬
Gelukkig nu ruim 1 week bevrijdπŸ˜ƒ.

Hopelijk lukt het jou om van te voren te regelen om het vergoed te krijgen. Veel succes πŸ€πŸ€

Je borsten voor de BV waren trouwens prachtig.
Jammer dat we ons dat achteraf pas realiseren hè.
Het komt nu ook weer goed.πŸ’œ

Liefs,
Zusss
Hoi Zusss,

Dankjewel, ik vind het erg spannend maar kijk er ook heel erg naar uit. Ik hoop dezelfde (symmetrische) vorm en hetzelfde volume terug te krijgen als voor de borstvergroting... ik ben nog jong en vind hoe het eruit komt te zien uiteindelijk toch wel belangrijk :oops:. Om heel eerlijk te zijn zou ik het best erg vinden om met veel huid over te blijven. Maar... natuurlijk is mijn gezondheid het meest belangrijk πŸ€. Mag ik vragen waar en door wie jij bent geholpen? Ik hoop ook dat het lukt om het vergoed te krijgen, ik vind het namelijk een behoorlijk bedrag (waar ik de explantatie ook laat doen) en kan zo'n bedrag eigenlijk niet missen :cry: .

Ik heb aan de ene kant geen spijt van mijn borstvergroting, ik heb er namelijk veel zelfvertrouwen door gekregen tijdens een periode waarin ik heel onzeker was over mijn borsten. Maar ik zou het aan de andere kant niet opnieuw doen, vanwege alle risico's (die niet met mij besproken zijn toentertijd). Als ik nu naar mijn voorfoto kijk, word ik wel verdrietig. Waarom trok ik mij zoveel aan van de mening van tienerjongens en kon ik niet zien hoe prachtig mijn kleine borsten waren? Ik hoop dat ik, mocht ik ooit dochters krijgen, ik hen kan meegeven dat ze van zichzelf prachtig zijn en geen plastische chirurgie nodig hebben πŸ’œπŸ’œπŸ’œ.

Liefs,

Maxime

Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 10:06

Chica schreef: ↑
05 mar 2020 17:03
Hola.Ik heb mijn explantatie 4 weken geleden gehad en buiten de ongemakken van dag en nacht een sport bh dragen,en nog een zwelling aan de linker borst,voel ik me heel erg goed.Ben blij verlost te zijn en weer mijn eigen te zijn.Ik ben trots op mijn borsten,nu een b cup,en voelt heerlijk aan.Het beste wat ik kon doen na 30 jr.sillicone protheses met 2 wissels.Heeft me wel 8 jr.gekost om het vergoed te krijgen en 4x naar Nederland vliegen.Ik had wel gelijk dat er 1 lek was,de andere heel erg gezweet.Weg met die rotzooi en op naar herstel.😘
Hoi Chica,

Dankjewel voor jouw reactie. Jeetje, wat een tijd... Maar nu ben je wel weer puur natuur en is het uiteindelijk vergoed! :D Mag ik vragen door wie en waar jij bent geholpen? En bij welke zorgverzekeraar zit jij?

Ik wens jou een voorspoedig herstel! πŸ€

Liefs,

Maxime

Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 10:12

Essi schreef: ↑
05 mar 2020 17:12
Welkom Maxime,

Ik ben zelf bij van Selms geweest en was zeer tevreden. Zit niet bij jou verzekeraar, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik zie op je foto's ook het verschil in borsten bij je. Zou het kunnen dat je kapsel vorming hebt? De arts waar je over schrijft ken ik niet persoonlijk, maar heb wel het een en ander gelezen over hem. πŸ€”
Liefs essi
Hoi Essie,

Dankjewel. Heel fijn dit forum, vooral alle persoonlijke verhalen en ervaringen, hoewel ik wel de foto's mis van de eindresultaten. Ik heb veel foto's bekeken op de Amerikaanse Facebook-groep, maar zou graag meer foto's van het eindresultaat willen zien van chirurgen in Nederland... :)

Ik vermoed zelf ook dat het overmatige kapelvorming is :?, hoewel mijn ene borst niet harder aanvoelt dan mijn andere borst volgens mij? Ik vind dit echter moeilijk te zeggen omdat ik al bijna 9 jaar geen natuurlijke borsten heb gevoeld (ik ben gewoon vergeten hoe mijn eigen borsten voelden) en ik zelf ook niet zoveel borstweefsel had om mee te beginnen... Ik vind het verschil in grootte, vorm en richting ten opzichte van mijn voorfoto ook erg groot, raar eigenlijk dat dit mijn chirurg (dr. Schietecatte) toen niet is opgevallen en/of hij hier toen niet over is begonnen bij de nacontrole. Ik had hele symmetrische (kleine) borsten om mee te beginnen. En tsja, die pijn moet natuurlijk ergens vandaan komen :(.
Laatst gewijzigd door Maxime op 06 mar 2020 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 10:13

Essi schreef: ↑
05 mar 2020 17:12
Welkom Maxime,

Liefs essi
Hoi Essi,

Nog een vraag: waarom heb jij uiteindelijk gekozen voor dr. van Selms? Ben je tevreden over zowel hem als de Jan van Goyen kliniek? πŸ€
Laatst gewijzigd door Maxime op 06 mar 2020 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Luna MKS

Ongelezen bericht 06 mar 2020 11:15

Lieve Maxime, op het forum staan best veel foto's hoor, maar de meeste staan in het afgeschermde deel (helemaal naar beneden scrollen, alleen te zien als je bent ingelogd). Op realself staan ook ontzettend veel foto's. Ook resultaten van jaren later.
Even goed ieder deel van het forum uitspittenπŸ˜‰

πŸ˜˜πŸ’•
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 mar 2020 11:37

Lieve Maxime, ik weet niet of Deempje nog op zoek was naar vrouwen, maar jij valt onderde leefdtijdsgroep. Wie weet kun je nog meedoen als je wilt. Hier lees je waarover het gaat en hoe je haar kunt bereiken viewtopic.php?t=2718

πŸ˜˜πŸ’•
Chica

Ongelezen bericht 06 mar 2020 12:12

Hola Maxime, ik ben uiteindelijk geopereerd door Dr.Jairath in het Spaarne gasthuis.Ben daar naar toe gegaan omdat dr.Kingma daar werkte.Het is een heel verhaal,je kunt het allemaal lezen.Mijn ervaring met het Spaarne gasthuis is gewoon erg slecht.Het begint al bij de assistenten vd.polikliniek plastische chirurgie.Dr.Christiano vindt het allemaal onzin want had mooie borsten en moest na de explantatie niet bij hem komen klagen over het resultaat.Dat zou zeker niet mooi worden.Uiteindelijk bleek dat ik geopereerd werd door dr.Jairath die ik nog nooit gezien had.Ook nog een heel verhaal.Hij is zijn afspraken niet na gekomen en heb 2 klachten ingediend bij het Spaarne gasthuis.Ik ga daar nooit meer naar toe.Ik moest uiteindelijk
wel, daar de toestemming maar een jaar geldig is en dr.Kingma de toestemming een maand of 3 kwijt wasπŸ˜–Dus trek je conclusies.Veel sterkte verderπŸ€
Morgen weer een dag!
Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 12:22

06 mar 2020 11:15
Lieve Maxime, op het forum staan best veel foto's hoor, maar de meeste staan in het afgeschermde deel (helemaal naar beneden scrollen, alleen te zien als je bent ingelogd). Op realself staan ook ontzettend veel foto's. Ook resultaten van jaren later.
Even goed ieder deel van het forum uitspittenπŸ˜‰

πŸ˜˜πŸ’•
Hi Luna. Ik had inderdaad de berichten in zowel het niet afgeschermde als het afgeschermde deel gezien :D. Ik heb op jonge leeftijd (18 jaar) gekozen voor een borstvergroting en kies nu ook op jonge leeftijd (27) voor explantatie... Ik was dus vooral benieuwd naar voorbeelden van andere jongere vrouwen die ook een hele kleine a-cup hadden voor de borstvergroting en die nog niet zwanger zijn geweest (en wellicht borstvoeding hebben gegeven), maar ik begrijp dat dit om een kleine groep vrouwen gaat...

Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 12:23

06 mar 2020 11:37
Lieve Maxime, ik weet niet of Deempje nog op zoek was naar vrouwen, maar jij valt onderde leefdtijdsgroep. Wie weet kun je nog meedoen als je wilt. Hier lees je waarover het gaat en hoe je haar kunt bereiken viewtopic.php?t=2718

πŸ˜˜πŸ’•
Ik heb een berichtje geplaatst, wie weet :)

Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”