Ik heb de afgelopen weken veel meegelezen en vond het nu tijd om mezelf even kort voor te stellen. Ik ben Maxime, 27 jaar en heb in augustus 2011 mijn borsten laten vergroten bij de Velthuis kliniek in Velp (300cc aan beide kanten, Mentor high cohesive III siliconen implantaten, anatomisch/druppelvormig en ruw, die dual-plane geplaatst zijn) door dr. Schietecatte. Ik had voorafgaand aan de borstvergroting een kleine A-cup en ben tot op heden niet zwanger geweest en heb dus ook geen borstvoeding gegeven.
In december 2018 begon ik de eerste klachten te krijgen. Het begon met een trekkend gevoel in mijn linkerborst, vanaf de tepel richting de oksel. Op dat moment dacht ik dat ik tijdens het doen van yoga-oefeningen wellicht iets verrekt had en dus zocht ik er verder niets achter. Het trekkende gevoel werd in de loop der maanden een pijnlijk gevoel, wat kon verschillen tussen een dof en drukkend gevoel en een scherp en stekend gevoel. De pijnklachten bleven lokaal, maar kwamen gedurende het afgelopen jaar steeds vaker terug, hielden steeds langer aan, en werden steeds erger. Het maakte daarbij niet uit of ik bijvoorbeeld net gesport had of ontspannen op vakantie was. Afgelopen oktober besloot ik daarom toch maar eens naar de huisarts te gaan. Deze heeft mijn borsten, tepels, lymfeklieren en hart nagelopen, en daar kwam op het eerste oog niets afwijkends uit. Ik kreeg het advies om terug te komen indien de pijnklachten zouden aanhouden.
Afgelopen januari ben ik daarop teruggegaan naar mijn huisarts. Ondertussen slik ik bijna dagelijks paracetamol tegen de pijn en kan ik activiteiten zoals bijvoorbeeld het perforeren of nieten van een stapeltje papier eigenlijk niet meer doen zonder pijn. Het plotseling gebruiken van mijn arm zorgt ook voor pijn. Ik ben er helemaal moe van... Mijn huisarts vond op het eerste oog opnieuw niets afwijkends maar wilde mij, nadat ik aangaf ondertussen veel opgezocht en gelezen te hebben over explantatie, zeker doorverwijzen naar een plastisch chirurg. In eerste instantie kon ik voor aanstaande donderdag 5 maart een afspraak maken met een plastisch chirurg (dr. Pronk) bij het Radboudumc in Nijmegen. Fijn aangezien ik zelf in Nijmegen woon en dit ziekenhuis een contract heeft met mijn zorgverzekeraar, de VGZ. Deze afspraak werd gisteren echter geannuleerd door het ziekenhuis. Ik belde daarom om een nieuwe afspraak te maken en werd ingepland op dinsdag 17 maart bij een andere plastisch chirurg (dr. huup). Toen ik de naam van deze chirurg opzocht zag ik dat hij onder andere meewerkt aan het NET 5-programma βPlastisch Fantastischβ
Nu ben ik eigenlijk heel benieuwd of iemand ervaring heeft met het vergoed krijgen van de explantatie bij de Jan van Goyen kliniek en verzekerd is bij de VGZ en ben ik benieuwd of iemand vergelijkbaar is met mij (zie voor- en nafotoβs) en het eindresultaat na explantatie met mij zou willen delen?
Ik zie zelf duidelijk verschil in grootte, hoogte en richting tussen mijn linker- en mijn rechterborst. Dit verschil vond ik zelf niet zichtbaar voordat ik mijn borsten liet vergroten... Ik weet op dit moment nog niet of dit verschil gelinkt kan worden aan mijn klachten. Als ik nu naar mijn foto kijk van voordat ik mijn borsten liet vergroten, vind ik het echt heel erg jammer dat ik toen niet kon zien hoe mooi ik was
Heel erg bedankt alvast voor het lezen, reageren en alles wat jullie doen binnen deze groep
Liefs,
Maxime
Foto: een overzichtje van drie fotoβs (voor de borstvergroting, een aantal weken na de borstvergroting en nu)