Ik heb me net aangemeld en wil me graag voorstellen. Sinds 15 jaar heb ik borstprotheses, met enkele wissels tussendoor. Nooit ben ik echt blij geweest met die vreemde objecten in mijn lichaam, maar ik durfde er niet aan te denken om ze eruit te halen. Een arts met wie ik het er voor mijn laatste wissel over had zei: je wordt helemaal plat en je littekens gaan erg opvallen.
Het laatste jaar ben ik toch op het punt gekomen dat ik het aandurf en sterker nog, ik kijk er erg naar uit om straks weer mijn natuurlijke lichaam te hebben. Ik heb allerlei gekke medische klachten (vermoeidheid, misselijkheid, evenwichtsproblemen, ontstekingen ed) en ik vind implantaten gewoon niet meer passen bij wie ik nu ben. Ik was nog geen 20 jaar toen ik ze kreeg en had toen een heel vertekend beeld van hoe een vrouwenlichaam eruit moet zien. Nu ben ik meer mijn eigen definitie van schoonheid gaan vormen en daar passen kleine borsten prima in.
Inmiddels een consult gehad bij dr. Niessen. Hij liet zien dat ik van mezelf nog wel wat borst heb (grote a, kleine b). Daarnaast adviseerde hij om een beperkte lipofilling te doen. Ik zou dat m.n. doen om evt deukjes te vullen en ook net de onderkant iets te vullen om de zichtbaarheid van mijn littekens te verminderen. Ik zal wel kleine borsten krijgen, maar Niessen gaf aan dat het niet helemaal plat zou zijn zoals die andere arts zei. Ik houd me er niet aan vast, maar het geeft goede hoop.
Mijn operatie hoop ik in de zomervakantie te kunnen ondergaan, eerder kan niet ivm mijn werk. Aangezien ik nog wat tijd heb, ga ik kijken of ik het met alle medische klachten die ik heb de explantatie vergoed kan krijgen. Mijn huisarts neemt me gelukkig serieus en heeft me een verwijzing naar de internist gegeven. Ik probeer er positief in te staan en ga er vanuit dat ik mijn natuurlijke borsten mooi ga vinden. Al besef ik dat ik wat loshangende huid e.d. kan hebben in het begin en dat het erg wennen zal zijn. Het zijn dan wel weer mijn borsten, natuurlijk en zacht.
Ik kijk er erg naar uit en lees ondertussen graag mee naar alle ervaringen