Eruit moeten ze..

Protheses vanwege cosmetische reden.
Lara

Ongelezen bericht 04 feb 2020 16:08

Explantatie ervaring viewtopic.php?t=3014
Foto's explantatie viewtopic.php?t=3038

Hi allemaal,

Ik dacht ik begin eens met schrijven omdat ik voor mezelf een duidelijker beeld wil krijgen welke klachten ik heb en of ze wel door mijn bv komen? Misschien dat jullie bepaalde signalen herkennen en ik dus wat meer te weten kom over mijn klachten.

Ik ben 40 jaar en heb sinds 01-1999 borstprotheses. Ik was toen 19 jaar, grote meid (1,78 meter lang en rond de 75 kilo) gevulde dijen en billen, maar TOTAAL geen enkele verdikking te zien bij mijn tepels :lol: Nee..ik kon lang wachten (wat ik al deed sinds mijn 12e) maar ze kwamen toch echt niet.
Samen met mijn moeder besloten om voor een borstvergroting te gaan. Wij werden door de HA geadviseerd om naar dokter Leistikow te gaan en hij heeft mij aangeraden om een kleine cup (volle B) te nemen omdat dit perfect bij mijn lichaamsbouw paste en omdat ik niet wilde dat iedereen het zou zien. Als ik maar iets had, was ik blij!
Helaas ben ik de papieren kwijt wat ik in mijn lichaam heb zitten, maar ik denk McGhan of Silimed. Het zouden geen siliconen zijn en konden ook mijn hele leven lang mee. Ze hoefden niet vervangen te worden. Ik heb een druppelvorm en ben er nog steeds onwijs blij mee!

Maar..door 2 vriendinnen van mij ben ik gaan nadenken of deze prothesen misschien wel de oorzaak zijn van veel klachten die ik in de loop der jaren heb gekregen. Ik ben deze brief nu aan het typen om voor mezelf alles eens op een rijtje te zetten.

Ik kan me niet herinneren dat ik vóór 1999 veel ziek ben geweest. Maar vanaf 1999 kan ik veel herinneren en ik weet dus niet of dit door mijn proteses komt?

Mijn klachten in volgorden van ontstaan van klachten.

Depressief
In 1999 heb ik een eetstoornis ontwikkeld, dit kwam tegelijkertijd met mijn borstvergroting. Echter ik ben vanaf 1999 wel in een depressie geraakt en weet dat ik veel moe was smiddags. Maar dit zou ook kunnen komen door het eetprobleem, want ik at bijna niets. In juli 1999 ben ik gaan studeren en vond alles ENG, ik was als een bezetene (soort van faalangst)aan het studeren, dus ik zat alleen maar in de boeken. Veel huilbuien, veel slapen en terugtrekken in mijn kamer.
Ik ben trouwens af en aan depressief verklaard en zit sinds 2012 definitief non-stop aan de antidepressiva.

Voorjaarsmoeheid
Wat ik me tevens herinner is dat ik bijna wel elk jaar rond maart/april/mei ziek ben. Zware vermoeidheid. Verkouden. Dit is mij pas jaren later opgevallen omdat het altijd in het voorjaar was. Ik heb dit nog steeds trouwens.

Allergieen
Ik heb sinds 2009 al dat ik knallende koppijnen heb (niet constant hoor) / soort van aura's. Dit begint ook meestal in het voorjaar. Ik ben hierover meerdere keren voor naar de HA geweest en kreeg steeds mee dat het een virusje was of ik kreeg uiteindelijk een neusspray mee. Na een paar jaar was ik het zat en heb ik gevraagd of ik doorverwezen mocht worden naar een KNO-afdeling. Na ook daar een paar keer doorgedramd te hebben voor meer onderzoek, bleek ik ook nog een ZWAAR allergisch te zijn voor van alles. Dus waarschijnlijk heb ik dit ook al jaren. Dit is pas in 2018 vastgesteld.

Concentratieproblemen / warrigheid?
Waar ik me de laatste tijd ook zorgen over maak, is dat ik veel dingen niet in mij opneem? Ik vergeet dingen? Ik ben ook warrig. Dit heb ik nu sinds een paar maanden.

Steken onder mijn rechterborst
Sinds een paar maanden heb ik wel eens van die rare steken onder mijn rechterborst als ik hoest. Dan kan ik niet meer bewegen. Dan blijft daar zo'n steek 'zitten' alsof er iets vast zit ofzo? Heel eng gevoel?

Graag zou ik willen weten of jullie mijn klachten herkennen en of dit gerelateerd kan zijn aan mijn bortsproteses?
Of zijn dit allemaal op zichzelf staande klachten?

Is het de moeite waard om naar die dr Nanabakkara (of zoiets? :))te gaan? Of is dit allemaal verloren tijd?

Wat raden jullie aan?

Dank jullie alvast,

Liandra
Sinds 1999 Silimed 215 cc (ik was 19 jr, nul, nul borstweefsel)
Nooit vervangen. Op 26-5-2020 explantatie en lipofilling door dr Niessen
Sammie

Ongelezen bericht 04 feb 2020 20:26

Hi Lara,

Welkom
Ik zou zeggen lees zoveel mogelijk op de site, als je op het forum doorscrolt vind je alle onderwerpen, ook de klachten, maar op de site zelf staat ook een heleboel. Je zal een hoop herkenning vinden.
Als je twijfelt ga dan alsjeblieft naar een HA en of Internist of PC die bekent is met ASIA en overleg en vertel.
Een echo of MRI kan misschien gemaakt worden al zegt dat niet alles.

Ikzelf heb "ze" nog maar 3,5 jaar. Ik heb heel veel spier en gewrichts klachten, hoofdpijnen (maar ik ben al mijn hele leven migraine patient) en inmiddels oom al enige tijd veel pijn aan borsten zelf, en oksels. Een stekende en brandende pijn is dat. En zo vreselijk moe. Dat herken ik wel.
Ik heb dat niet perse in het voorjaar.

Lees zoveel mogelijk. Dan leer je zoveel en word zoveel duidelijk.
Veel succes
Liefs Sammie
Zusss

Ongelezen bericht 04 feb 2020 20:29

Ik denk dat veel van je klachten zeker door de implantaten kunnen komen... Hier op het forum is het voor mij ook allemaal duidelijker geworden.
Sterkte met alles.🍀
Explantatie zal je vast en zeker helpen 💜
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Baja

Ongelezen bericht 04 feb 2020 21:45

Hi Lara,
Het is moeilijk te bepalen komen jou klachten door de implantaten of niet, het gaat om dat je nu twijfels hebt en hat zal erger worden met de twijfels je zult altijd gevoel hebben dat je met de ‘tikkende bomen” in je lichaam leeft. Allereerst, helaas is het inmiddels gebleken dat er geen levenslange protheses bestaan, ik had ze 11 jaar en ik was heel blij mee, na 10 jaar veranderde mijn bloed beeld en ik kreeg vergrote lymfeklieren, mijn immuunsysteem werd steeds zwakker, geen een arts zei dat mijn problemen door implantaten kwamen want ze waren intact en zagen goed uit. Ik heb het toch doorgezet niet omdat ik zeker van was maar omdat ik niet meer in twijfel wilde leven, ik deed wat ik kon doen voor mijn gezondheid meer kon ik niet. Het was 4 maanden geleden, ik voel me iets beter maar niet helemaal. In jou geval zou ik eerst goed laten onderzoeken of je implantaten intact zijn als het niet zo is dan moet je zeker laten uithalen en krijg je het ook vergoed, zelfs als ze intact zijn zou ik toch eruit laten halen want je hebt ze best lang en hoe langer je ze houdt hoe meer kans op complicaties.

Liefs Baja
Jade

Ongelezen bericht 05 feb 2020 10:41

Hallo Lara,

Ik had hele andere klachten dan jij door de siliconen. Maar het feit dat je twijfelt of je er wat mee moet en hier op dit forum je verhaal vertelt zegt al genoeg....Onderzoeken van je gezondheid is nooit verloren tijd en energie/tijd. Ik heb jarenlang geen aandacht aan mijn gezondheid gegeven, ik had het druk met werk en kinderen blablabla. De klachten waarvan ik last had negeerde ik of probeerde ik te onderdrukken met pillen e.d.
Vorig jaar werd ik gedwongen om mijn lijf aandacht te geven en dat heeft geleid tot een boel veranderingen waaronder een explantatie + lipo. Ik heb er geen seconde spijt van.
Succes met je zoektocht en ik wens je veel wijsheid toe!
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 feb 2020 10:44

Lieve Lara, welkom!🌺

Veel van je klachten zouden door de implantaten kunnen zijn ontstaan of verergerd. Je ziet dit vooral aan de allergieen die je hebt en achteruitgang van je cognitieve functies. Heel typisch voor siliconen incompatibiliteit.

De depressieve klachten zijn wel reden voor zorg. Vind het echt zielig voor je!😢
We hebben een forumdeel die alleen is bedoeld voor vrouwen met deze klachten. Als je daar lid wilt zijn hoor ik het wel. viewtopic.php?t=2752

En zou je aub dit bericht willen lezen? viewtopic.php?t=2033
Het is belangrijk dat je de werking van het forum kent. En ook een melding bij de overheid doet.

Dank je!

Heel veel succes en sterkte!🍀

Lieve groetjes,

Luna💕
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”