Maar is eventjes voorstellen - RoosD

Protheses vanwege cosmetische reden.
RoosD

Ongelezen bericht 15 dec 2019 10:54

Hi dames,

Ik heb al een tijdje meegelezen op het forum, wat mij al veel heeft geholpen. Het begrip en de verhalen van jullie waar ik mijzelf soms (deels) in kan herkennen is al een opluchting op zich. Toch stel ik mezelf even voor om ook mijn eigen verhaal hier te delen.

Het begon in oktober 2016, toen ik mijn borstprothesen heb laten plaatsen. Ik was toen 19 jaar, en wilde graag dat mijn lichaam wat meer in proportie was. De jaren ervoor ben ik de vervelende strijd met anorexia aangegaan, waardoor naar mijn idee de ontwikkeling van mijn borsten is achtergebleven. Mijn moeder en zus hebben namelijk wél van nature een flinke bos hout voor de deur. Ik ben toen in die periode ook een tijd niet ongesteld geweest, midden in de pubertijd. Gelukkig heb ik de strijd uiteindelijk mogen winnen. Toch miste ik de vrouwelijke vorm van de borst. Ik had/heb namelijk flinke bovenbenen en billen, en mijn borsten waren een A-cupje. Enorm blij was ik dus uiteindelijk met een zandloperfiguur als resultaat. Na de operatie heb ik me best nog een tijdje slecht gevoeld, veel pijn en ik had ook nog last van flauwvallen. Na een aantal weken ging het weer prima, echter bleef mijn ene borst nog lange tijd dikker. Uiteindelijk was dit na een aantal maanden redelijk bijgetrokken. Tot op heden heb ik nog steeds last van een lage bloeddruk met o.a. duizeligheid en misselijkheid tot gevolg.

Ik heb zo'n jaar in de molen gezeten voor het achterhalen van mijn vermoeidheidsklachten. Na alle mogelijke testen en onderzoeken te hebben gehad, inclusief onderzoek bij de internist, is er geen oorzaak gevonden. Ik voelde me zo verdrietig en ongelukkig omdat er geen enkele oorzaak te vinden was, en het werd uiteindelijk weggezet als 'het zit je vast tussen de oren'. Ik VOELDE gewoon dat er een lichamelijke oorzaak was. Toch wilde de internist het uiteindelijk op therapie gooien, omdat dat nog de enige mogelijkheid was. Dan kon ik in ieder geval leren omgaan met de vermoeidheid, zei ze. Ik weet nog dat mijn moeder vroeg aan haar of het iets vanuit de borstprothesen kon zijn, aangezien mijn moeder hier al iets eerder van vernomen had op het nieuws, maar zij wuifde dit al heel snel weg. Haar antwoord: nee hoor, absoluut niet. Ze had dit één keer eerder in haar carrière meegemaakt, alleen waren de ontstekingswaarden toen veel hoger. Enorm verdrietig was ik natuurlijk na dit bezoek, ik voelde me zo niet begrepen. In mijn omgeving hadden veel mensen verder ook geen/slecht begrip voor de vermoedheidsklacht. 'Slaap maar even een nachtje goed, dat zou vast helpen' is een antwoord dat ik veel te vaak heb gehoord. Nog even duurde het voordat ik dit forum, en vele andere verhalen, heb gevonden waarin ik mijzelf maar wat herkende. Naast de ernstige vermoeidheidsklachten en andere vage klachten, zoals gewrichtspijnen, spierkrampen en cognitieve klachten, heb ik dus besloten om mijn prothesen eruit te laten halen.

Mijn eerste consult was in het meander ziekenhuis en Amersfoort. Deze plastisch chirurg was de eerste die erkende dat mijn klachten van de borstprothesen konden komen. Helaas heeft hij niet zijn woorden waar kunnen maken betreft de informatie van vergoeding. Mijn vertrouwen was hij dus kwijt. Na wat moeizaam contact met de consulenten besloten om de afspraak van 17 december bij bergman kliniek af te zeggen. Ik merk dat ik toch heel gevoelig ben voor hoe ik te woord wordt gestaan, en het nakomen van gemaakte afspraken. Helaas werkt de verzekering ook niet mee, omdat de internist een (in mijn ogen) verkeerde verklaring heeft gegeven in het verslag richting de verzekering. De internist heeft namelijk neergezet dat ze dus niet geloofde dat de oorzaak van mijn vermoeidheid komt door de borstprothesen. Helaas zette ze daarop ook nog is neer dat er nog andere behandelmogelijkheden zouden zijn, wat dus níet het geval is. Dus dat wordt ook nog een vervelende strijd ben ik bang..

Woensdag 18 december heb ik een consult bij dr. Florisson in het Jan van Goyen en 24 januari bij dr. Niessen. Ik ben in ieder geval heel benieuwd. Ik wil zo snel mogelijk die tijdbommen uit mijn lijf! Ondanks dat ik toch best heel bang ben voor het esthetisch resultaat...
Susana

Ongelezen bericht 15 dec 2019 15:44

RoosD, welkom op het forum 💐
Bedankt voor het delen van jouw verhaal, veel mee gemaakt zo te lezen! en nog op zo jonge leeftijd.
Nou in ieder geval ik wens je heel veel succes aankomende 18 december en als je vragen hebt, stel ze gerust. 💜
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
RoosD

Ongelezen bericht 16 dec 2019 22:15

Susana schreef:
15 dec 2019 15:44
RoosD, welkom op het forum 💐
Bedankt voor het delen van jouw verhaal, veel mee gemaakt zo te lezen! en nog op zo jonge leeftijd.
Nou in ieder geval ik wens je heel veel succes aankomende 18 december en als je vragen hebt, stel ze gerust. 💜
Bedankt!! 💜

Ach ja, het is wat het is. Het heeft me mogen vormen tot wat ik nu ben :)
Essi

Ongelezen bericht 16 dec 2019 22:32

Welkom RoosD,
Wat goed dat je verschillende artsen gaat bezoeken.
Kijk welke arts voor jou goed is.
Heel veel succes.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”