Explantatie over twee weken

Protheses vanwege cosmetische reden.
DME

Ongelezen bericht 28 nov 2019 12:36

Na 12 jaar is het dan zover. Ik lever m’n borsten weer in. 😉 Het is heel gek. Ik ben opgelucht, ook al kan ik me de wanhoop die ik heb ervaren vanaf mijn late tienerjaren tot m’n 26e (omdat er maar niks leek te groeien bij mij) nog als de dag van gisteren herinneren. Ik wilde ze zó graag.
Toch heeft het me niet lekker gezeten al die jaren. Mijn borsten waren nooit echt van mij en uiteindelijk werden het door steeds meer klachten (en vernieuwde onderzoeken in het nieuws ed) tikkende tijdbommen.
Een paar weken geleden heb ik de knoop doorgehakt. Ze moeten er uit, voordat het écht mis gaat, of nog verder mis gaat.
Over twee weken vindt de explantatie plaats door Dr Kappel. Ik vond het voorheen doodeng en wilde eigenlijk ook lipofilling, want terug naar niks is ook niet niks... ;) maar zij heeft me gerustgesteld en aangeraden om alleen de verwijdering te doen en goed schoon te maken. Vooral dat laatste klonk heel fijn.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en heb wat vragen:
- Hoe hebben jullie het aan jullie kinderen verteld? Mijn kids zijn 10 en 7 jaar. Mijn dochter van 10 is al met borstjes ed bezig. Heeft er allerlei vragen over, wanneer ze gaan groeien enzo... uuuh... :shock:
- We hebben een grote, zware (42 kg) en nog jonge hond. Ik ben bang dat uitlaten en een flinke ruk aan m’n arm schadelijk kan zijn voor het herstel. De eerste week zal mijn man de zorg voor de hond op zich kunnen nemen, maar na een week zal ik het toch zelf moeten doen. Hebben jullie honden? En hoe is dat gegaan in de herstelperiode?

Ik vind het ontzettend spannend dat sinds gisteren de datum bekend is en ook al zo snel, over 2,5 week! Maar ik kijk er ook heel erg naar uit. Geen zorgen en pijntjes meer, hopelijk... Back to basic. :)

Groetjes,
DME
Volg je lijf en je gevoel 🍀♥️
Explantatie gehad op 14 dec 2019
Essi

Ongelezen bericht 28 nov 2019 20:38

Welkom DME,
Wat fijn dat je al een arts hebt gevonden voor deze klus. Ik wens je een goede aanloop naar de operatie en heel veel succes met herstel. Laat je ons de juiste datum nog weten, dan zet ik je op het lijstje voor de komende operaties en tellen we samen af naar jou grote dag.
Liefs essi
DME

Ongelezen bericht 30 nov 2019 09:57

Essi schreef:
28 nov 2019 20:38
Welkom DME,
Wat fijn dat je al een arts hebt gevonden voor deze klus. Ik wens je een goede aanloop naar de operatie en heel veel succes met herstel. Laat je ons de juiste datum nog weten, dan zet ik je op het lijstje voor de komende operaties en tellen we samen af naar jou grote dag.
Liefs essi
Hi Essi, datum explantatie is 14 december. Vandaag controle bij anesthesist gehad.

Gr,
DME
Dorie

Ongelezen bericht 30 nov 2019 10:43

Hoi dme

Alvast succes gewenst met je operatie. Ik zelf heb ook twee dochters. Wel wat jonger jou kinderen. 5-7 jaar. Ik wil ze niks vertellen. Ze weten niet van mijn borstvergroting (net zoals de meeste mensen in mijn omgeving) en dat wil ik ook Zo houden. Vindt ze te jong, om het te snappen en kan ze niet vragen om het voor zich te houden. Later zal ik ze er wel vast over vertellen. Idee is dat ik lekker vakantie heb maar de eerste week “ziek” ben. Verder maar douchen als ze op bed liggen ed. En hopelijk valt ze later niks op. Iets in de trend van “mama is wat afgevallen...”. De tijd gaat het leren of ik “er mee weg kom”

Ik word trouwens in januari geopereerd en laat ook de prothese alleen verwijderen geen lipofilling. Heb 240/260 cc en had voor mijn operatie een 75a... nu 75d
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
BrendaB

Ongelezen bericht 30 nov 2019 13:22

Hoi DME,

Ik lees mee over de hond. Mijn datum is 2 januari.. ik heb ook een hond van dat formaat en ik zit met dezelfde issues. Ten eerste breng ik haar eind dec naar de trimsalon om haar vacht kort te maken zodat ik weinig onderhoud daaraan heb de komende weken. Ze is langharig en ik borstel haar heel vaak. Ik heb een soort tuigje waardoor ze minder snel trekt.. nu draagt ze dat niet vanwege haar lange vacht maar dan kan het wel. Waar ik me meer zorgen om maak is dat ze onverwacht tegen me op springt. Dat doet ze soms uit onzekerheid ... Maar ik denk gewoon goed opletten.. en hopen dat het goed gaat. Wat de kinderen betreft..de oudste zou ik zo eerlijk mogelijk tegen zijn... Dan je later ook gewoon het hele verhaal vertellen zonder dat ze het gevoel krijgt dat jij nu niet eerlijk bent geweest. Heel veel succes alvast 🙏
DME

Ongelezen bericht 30 nov 2019 14:09

Dorie schreef:
30 nov 2019 10:43
Hoi dme

Alvast succes gewenst met je operatie. Ik zelf heb ook twee dochters. Wel wat jonger jou kinderen. 5-7 jaar. Ik wil ze niks vertellen. Ze weten niet van mijn borstvergroting (net zoals de meeste mensen in mijn omgeving) en dat wil ik ook Zo houden. Vindt ze te jong, om het te snappen en kan ze niet vragen om het voor zich te houden. Later zal ik ze er wel vast over vertellen. Idee is dat ik lekker vakantie heb maar de eerste week “ziek” ben. Verder maar douchen als ze op bed liggen ed. En hopelijk valt ze later niks op. Iets in de trend van “mama is wat afgevallen...”. De tijd gaat het leren of ik “er mee weg kom”

Ik word trouwens in januari geopereerd en laat ook de prothese alleen verwijderen geen lipofilling. Heb 240/260 cc en had voor mijn operatie een 75a... nu 75d
Ik zit er nu hetzelfde in. Wil het liever niet vertellen, komt later wel. En dan aan het begin vd vakantie zodat ze niet gelijk in de verleiding komen het iemand te vertellen. ☺️ Ze zullen wel de drains gaan ontdekken denk ik, als ze weer thuis zijn na het logeren. Ik denk dat ik dan wel vertel dat ik geopereerd ben bij m’n borsten. Omdat er iets niet goed zat. That’s it. Niets meer.
Ik vind het overigens wel fijn dat er nu zoveel meer info is over de consequenties van een borstvergroting. Mocht mijn dochter mijn genen hebben wat borstgroei betreft, dan kan ik haar goed voorlichten en behoeden...
Ik had ook 75a en nu 75c. Ben benieuwd wat er over blijft. Na de zwangerschappen ook wat “voller” geworden overal. Dus wie weet. Volgens Dr Kappel zit er wel wat borstweefsel van mezelf. Ook eens goed in de kast kijken of ik nog extra vullingen heb bewaard na al die jaren! 😆

Bedankt voor de tips en alvast veel succes en geluk in januari! 🍀
djr1985

Ongelezen bericht 30 nov 2019 14:24

Dorie schreef:
Hoi dme

Alsof ik het had geschreven 😉 hier precies hetzelfde plan bij m'n 2 jongens van 4 en bijna 7.
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
DME

Ongelezen bericht 30 nov 2019 14:44

BrendaB schreef:
30 nov 2019 13:22
Hoi DME,

Ik lees mee over de hond. Mijn datum is 2 januari.. ik heb ook een hond van dat formaat en ik zit met dezelfde issues. Ten eerste breng ik haar eind dec naar de trimsalon om haar vacht kort te maken zodat ik weinig onderhoud daaraan heb de komende weken. Ze is langharig en ik borstel haar heel vaak. Ik heb een soort tuigje waardoor ze minder snel trekt.. nu draagt ze dat niet vanwege haar lange vacht maar dan kan het wel. Waar ik me meer zorgen om maak is dat ze onverwacht tegen me op springt. Dat doet ze soms uit onzekerheid ... Maar ik denk gewoon goed opletten.. en hopen dat het goed gaat. Wat de kinderen betreft..de oudste zou ik zo eerlijk mogelijk tegen zijn... Dan je later ook gewoon het hele verhaal vertellen zonder dat ze het gevoel krijgt dat jij nu niet eerlijk bent geweest. Heel veel succes alvast 🙏
Slim dat je jouw hond laat trimmen van tevoren. Onze hond heeft ook een tuigje, met anti-trek aan de voorkant. Ze loopt over het algemeen heel netjes en gefocust op mij mee, maar omdat ze nog maar 11 maanden is is ze ook heel snel geïnteresseerd in andere honden, poezen, wegvliegende blaadjes, enz... Ik heb nu een Gentle leader op het oog. Een riempje dat om haar snuit gaat, een soort halter. Daarmee zullen ze nog minder kunnen trekken. Wel tijdelijk hoor. Misschien ook iets voor jouw hond?
En tja, dat springen... onze hond is vrij robuust (Grote Zwitserse Sennenhond) dus als zij gaat springen zie ik dat op tijd aan komen en draai ik m’n rug naar haar toe. Meestal gaat dat goed. ☺️

Ik wil inderdaad uiteindelijk eerlijk zijn naar de kinderen. Het is vooral voor m’n dochter ook leerzaam. Ik had het niet gedaan als ik wist wat ik nu weet. Hoe desperate ik ook was...

Jij ook alvast heel veel succes en geluk 2 januari! Ik hoor graag van je hoe het gegaan is en ook met de hond! 🍀
DME

Ongelezen bericht 30 nov 2019 14:46

djr1985 schreef:
30 nov 2019 14:24
Dorie schreef:
Hoi dme

Alsof ik het had geschreven 😉 hier precies hetzelfde plan bij m'n 2 jongens van 4 en bijna 7.
Fijn die leeftijden, dan vragen ze ook nog niet zo door! Hopelijk 😉
Dorie

Ongelezen bericht 01 dec 2019 10:06

djr1985 schreef:
30 nov 2019 14:24
Dorie schreef:
Hoi dme

Ben daardoor ook wel blij dat ik niet voor de lipofilling ga, is toch wat lastiger verborgen te houden lijkt me; dat pak, al die blauwe plekken😏
Dorie

Ongelezen bericht 01 dec 2019 10:09

Hoi dme
Toch ook wel spannend hoe het eruit gaat zien. Mij. Borsten zijn qua grote eigenlijk niet veranderd na de zwangerschappen, wel zijn ze iets meer gaan hangen. Niet erg veel hoor. Ben ook erg benieuwd...
DME

Ongelezen bericht 01 dec 2019 16:21

Ben daardoor ook wel blij dat ik niet voor de lipofilling ga, is toch wat lastiger verborgen te houden lijkt me; dat pak, al die blauwe plekken😏
[/quote]

Ik ben er uiteindelijk ook blij mee, met die keuze. Het herstel met lipofilling zou dan ook langer duren en intensiever zijn. Had ik begrepen.
Blijf het bizar vinden dat ik hier nu zo rustig en blij zit te zijn met de verwijdering. Toen het twee jaar geleden mis leek te gaan met mijn rechterborst was ik helemaal in paniek en bang dat ze eruit moesten. Dat was te abrupt. Nu gaat gezondheid en zekerheid en rust in m’n hoofd zéker voor. Eruit!
DME

Ongelezen bericht 01 dec 2019 16:29

Dorie schreef:
01 dec 2019 10:09
Hoi dme
Toch ook wel spannend hoe het eruit gaat zien. Mij. Borsten zijn qua grote eigenlijk niet veranderd na de zwangerschappen, wel zijn ze iets meer gaan hangen. Niet erg veel hoor. Ben ook erg benieuwd...
Same here. Ik verwacht er ook niet veel van. Er zal wat meer huid zijn. Het 8 kg mamavet zit bij mij vooral bij m’n buik, benen, armen... overal dus eigenlijk wel! 🤣 maar m’n borsten zijn daarentegen weinig veranderd. Ogenschijnlijk.
Ik heb al compressietopjes met vullingen binnen van de Wehkamp. Tip gelezen op dit forum. Vanavond even passen. Ben je daar ook al mee bezig geweest? Ook al heb je nog wat meer tijd. 😊
Dorie

Ongelezen bericht 01 dec 2019 21:32

Dr niessen adviseert een bepaald type bh van een website met post operatieve kleding. Ik heb de bh van na mijn borstvergroting nog liggen. Die lijkt erg op wat hij adviseert. Ga binnenkort eens mailen of die ook goed is. Scheelt toch weer een hoop geld... zo niet dan is hij misschien handig als reserve voor als de andere in de was moet.
Komt dichter bij..
dat Dus
DME schreef:
01 dec 2019 16:29
Dorie schreef:
Hoi dme
Same here. Ik verwacht er ook niet veel van. Er zal wat meer huid zijn. Het 8 kg mamavet zit bij mij vooral bij m’n buik, benen, armen... overal dus eigenlijk wel! 🤣 maar m’n borsten zijn daarentegen weinig veranderd. Ogenschijnlijk.
Ik heb al compressietopjes met vullingen binnen van de Wehkamp. Tip gelezen op dit forum. Vanavond even passen. Ben je daar ook al mee bezig geweest? Ook al heb je nog wat meer tijd. 😊
Essi

Ongelezen bericht 01 dec 2019 22:15

Dorie schreef:
01 dec 2019 21:32
Dr niessen adviseert een bepaald type bh van een website met post operatieve kleding. Ik heb de bh van na mijn borstvergroting nog liggen. Die lijkt erg op wat hij adviseert. Ga binnenkort eens mailen of die ook goed is. Scheelt toch weer een hoop geld... zo niet dan is hij misschien handig als reserve voor als de andere in de was moet.
Komt dichter bij..
dat Dus
DME schreef:
01 dec 2019 16:29
Dorie schreef:
Hoi dme

Dorie,
Je kan die prima aan hoor. Ik kreeg bij van Selms precies dezelfde aan na de explantatie, als die ik nog in de kast had liggen van de borstvergroting.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”