Even voorstellen: Marjorie

Protheses vanwege cosmetische reden.
Marjorie

Ongelezen bericht 01 feb 2012 23:44

Implantaten : Eurosiliconen.

Hoi, ik ben Marjorie, 35 jaar en moeder van 3 jongens. Van mijn kleine cup (A) was na de geboorten en borstvoeding van de jongens al helemaal niets meer over. Ik voelde mij hierdoor erg geraakt in mijn vrouw zijn. 6 jaar terug heb ik Eurosiliconenimplantaten gekregen, waarna ik een mooie volle b cup kreeg en waar ik zielsgelukkig mee was. Na een jaar of 2 zijn de spierpijnen begonnen in mijn bovenlichaam. Soms eventjes, soms een paar dagen, maar steeds regelmatiger en aanhoudender. Toenemende vermoeidheidsklachten, continu een loopneus, en rooddoorlopen ogen. Eerst dacht ik aan hooikoorts, maar aangezien ik het ook buiten deze seizoenen om had, klopte dit niet met de klachten. Toen de spierpijnen steeds heviger werden en ik ook plaatselijke pijn ontwikkelde rondom en in de borsten werd ik een beetje bang. Ik heb op google 'siliconenimplantaten en spierpijn' ingetypt en kwam toen op de website van het meldpunt terecht. De klachten waren zo herkenbaar! Ik heb direct een afspraak met dr.Kappel gemaakt (3 oktober 2010). Zij heeft mij uitleg gegeven en aangeraden de prothesen te laten verwijderen nu herstel nog mogelijk is. Begin december naar de arts gegaan die de prothesen geplaatst heeft. Deze arts verklaarde ijskoud dat hij nog nooit van deze klachten had gehoord! Mijn borsten waren mooi zacht, dus kapselvorming kon het niet zijn. Hij noemde het psychosomatisch!! Dit terwijl de pijn zeer plaatselijk is en ik bepaalde verharde plekken vlak boven de rand van mijn borst kan aanwijzen. Ik zat dus net middenin alle onderzoeken en beslissingen toen de media aandacht kwam. Mijn keuze de implantaten te laten verwijderen staat vast maar ik zie wel heel erg op tegen opnieuw platte borsten. Mijn verstand zegt eruit met de hele hap maar emotioneel ligt het toch moeilijk. Dr. Kappel vertelde dat de monobloc hydrogel wel een veilig alternatief kan bieden. Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand info/ervaring met uitwendige prothesen als vulling voor bijvoorbeeld een badpak?
Gerrie

Ongelezen bericht 02 feb 2012 10:39

Marjorie schreef:Hoi, ik ben Marjorie, 35 jaar en moeder van 3 jongens. Van mijn kleine cup (A) was na de geboorten en borstvoeding van de jongens al helemaal niets meer over. Ik voelde mij hierdoor erg geraakt in mijn vrouw zijn. 6 jaar terug heb ik Eurosiliconenimplantaten gekregen, waarna ik een mooie volle b cup kreeg en waar ik zielsgelukkig mee was. Na een jaar of 2 zijn de spierpijnen begonnen in mijn bovenlichaam. Soms eventjes, soms een paar dagen, maar steeds regelmatiger en aanhoudender. Toenemende vermoeidheidsklachten, continu een loopneus, en rooddoorlopen ogen. Eerst dacht ik aan hooikoorts, maar aangezien ik het ook buiten deze seizoenen om had, klopte dit niet met de klachten. Toen de spierpijnen steeds heviger werden en ik ook plaatselijke pijn ontwikkelde rondom en in de borsten werd ik een beetje bang. Ik heb op google 'siliconenimplantaten en spierpijn' ingetypt en kwam toen op de website van het meldpunt terecht. De klachten waren zo herkenbaar! Ik heb direct een afspraak met dr.Kappel gemaakt (3 oktober 2010). Zij heeft mij uitleg gegeven en aangeraden de prothesen te laten verwijderen nu herstel nog mogelijk is. Begin december naar de arts gegaan die de prothesen geplaatst heeft. Deze arts verklaarde ijskoud dat hij nog nooit van deze klachten had gehoord! Mijn borsten waren mooi zacht, dus kapselvorming kon het niet zijn. Hij noemde het psychosomatisch!! Dit terwijl de pijn zeer plaatselijk is en ik bepaalde verharde plekken vlak boven de rand van mijn borst kan aanwijzen. Ik zat dus net middenin alle onderzoeken en beslissingen toen de media aandacht kwam. Mijn keuze de implantaten te laten verwijderen staat vast maar ik zie wel heel erg op tegen opnieuw platte borsten. Mijn verstand zegt eruit met de hele hap maar emotioneel ligt het toch moeilijk. Dr. Kappel vertelde dat de monobloc hydrogel wel een veilig alternatief kan bieden. Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand info/ervaring met uitwendige prothesen als vulling voor bijvoorbeeld een badpak?
Hoi Marjorie,

Ik heb zelf uitwendige protheses dus kan ik je vraag beantwoorden.
Vraag maar los zou ik zo zeggen.
Ik antwoord wel.

Groetjes, Gerrie
Marga MKS

Ongelezen bericht 02 feb 2012 12:21

Hoi Marjorie,
Ik heb monobloc gekregen na heel veel problemen met siliconen.
Qua pijn was het een verschil van dag en nacht. De monobloc protheses voelen heel natuurlijk, warm, geen gevoel van op ballen liggen bij het
liggen op de buik .Wat eventuele nadelen zouden kunnen zijn (maar ik hechtte niet zoveel waarde aan de uiterlijkheden) ze rimpelen maar bij mij was het t.g.v. borstkanker dus had geen borstweefsel meer.
Ik heb nu heel veel klachten maar denk nog steeds dat dit gerelateerd is aan de siliconen die ik heb gehad, maar weet dit natuurlijk ook niet zeker. Het is een moeilijke keuze maar als ik nu voor de keuze zou worden gesteld en wetend wat ik toen niet wist zou ik al die risico's niet meer nemen.
Succes ,groetjes Marga
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 feb 2012 12:23

Lieve Marjorie,

Er zijn tegenwoordig ook bh's en badpakken met vulling en voorgevormd. Ook voor kleine AA cups. Dan lijken je borsten 1 cupmaat groter. Deze zijn te koop bij de betere lingerie zaken. Ook te bestellen via het internet.

Ik begrijp wel je angst en verdriet. Het is ook vreselijk. Maar niets is erger dan er niet voor je kinderen kunnen zijn omdat je ziek bent.

Heel veel sterkte meid.

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Pia

Ongelezen bericht 05 feb 2012 17:15

Marjorie als je verstand zegt: definitieve explantatie
kijk dan eens naar foto's op explantation.com en realself.com.
Ik heb ook AA gehad hoor, maar ga toch geen nieuwe nemen.
Wil echt puur natuur zjn. Dus ook geen monoblocks. Dat is ook niet helemaal het walhalla.
Na mijn explant (kan niet wachten op een operatiedatum!) dan
ga ik van die maximizer bh's kopen bij hunkemoller.
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 feb 2012 15:44

Hoi Marjorie,
Hoe is het met je? Wat ben je van plan? Laat weer eens wat van je horen.
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Marjorieklinkenberg

Ongelezen bericht 16 mar 2012 13:30

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie antwoorden! Vandaag akkoord gegeven om de explantatieoperatie in te plannen. Blijf wel twijfelen hoor m.b.t. de monobloc. Zie er zo tegenop er mismaakt bij te lopen. Mijn buik is tijdens de bevallingen zo uitgerekt dat hij (na 7 jaar) nog steeds vol met striemen en los vel hangt. Kan ik mee leven nu mijn bosten zo mooi zijn. maar straks ben ik en plat en met misvormde buik...... weet dat het beter is niet meer voor implantaten te gaan omdat er geen garantie is dat het dan wel ok is. Weet dat ik dat de beste keuze is maar ga alleen wel echt met lood in mijn schoenen naar de ok...... voel me kl...
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 mar 2012 13:55

Wat fijn dat je weer eens wat schrijft. We gingen on zorgen maken, hahahaha.
Laat snel weten wanneer de grote dag is, ok?
Heel veel sterkte verder he?
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”