Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Marinde

Ongelezen bericht 12 nov 2019 11:09

Hoi
Ik ben marinde
En heb 7 jaar geleden de allergan inplantaten laten plaatsen deze zijn in het nieuws terug geroepen
Nu ben ik vandaag gebeld door allergan en hun zeggen dat de klachten vaak beginnen tussen de 7 en 9 jaar
Daar zit ik dus net in
Het maakt me onzeker , ik weet niet bij welke pc ik het beste mij verhaal op tafel kan gooien
Ik wil ze niet kwijt , of toch wel
Ik voel me zo verdrietig
Iemand die mij kan helpen
Of eruit of andere erin
Gr miranda
Susana

Ongelezen bericht 12 nov 2019 12:22

Marinda, welkom hier πŸ’
Herkenbaar dilemma. Lees rustig hier op de forum, er is genoeg informatie.
Wat maak je verdrietig?
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Marinde

Ongelezen bericht 12 nov 2019 12:56

Ik voel me verdrietig
Omdat ik er zoveel spijt van heb dit ooit te hebben gedaan
En vind mij borsten nu wel mooi Maar had liever niets gedaan , en om ze te verwijderen durf ik niet denk ik
Ben zo bang voor het resultaat wat ik ga zien
Mij borsten komen er nooit meer uit te zien als voor de operatie
Ik huil al 2 dagen
Ga nu vrijdag eens langs de dokter en wil een mri
En een afspraak bij pc in het ziekenhuis gelijk om vragen wat ik het beste kan doen
Moeke

Ongelezen bericht 12 nov 2019 13:22

Hi Marinda,
Wat ontzettend naar dat je zo verdrietig bent. Zo naar dat je spijt hebt en klachten hebt gekregen. Kun je iets meer vertellen over je klachten? Misschien heb je al meer gelezen hier op het forum, veel klachten komen vaak voor. Het punt is dat als je klachten krijgt deze niet zullen verdwijnen als je nieuwe protheses zou nemen. Het blijven siliconen en alle implantaten lekken. Je klachten zullen dus onverminderd door gaan of verergeren.
Het is zo onacceptabel dat we niet goed voorgelicht worden wanneer we kiezen voor implantaten. Eigenlijk is het hele acceptatie proces van het hebben van borsten die niet voldoen aan de 'standaard' uitgesteld door het nemen van protheses. Het leek zo'n mooie oplossing en de hemel op aarde en daardoor konden we genieten van onze mooie nieuwe borsten. Totdat het dus allemaal in duigen valt en je eigenlik weer terug bij af bent maar dan met klachten.
Het is een soort rouwproces waar je in komt. Ik moest ook mijn hele zelfbeeld bijstellen. Maar weet je, ik herkende mezelf weer na explantatie. Ik vond het ook zo fijn om weer mijn eigen lichaam terug te hebben. Geen zorgen meer om mijn borsten, geen pijn, geen onzekerheden meer. Niet het ideaal beeld maar dat geeft ook niet meer. Het is weer puur natuur en ik ben er trots op, hoe klein ze ook zijn.

Ik wens je heel veel sterkte in het hele proces. Neem de tijd en kijk en lees en stel je vragen.

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Lydizzles

Ongelezen bericht 12 nov 2019 15:38

Hi Marinda,

Welkom hier! Ik had ook de Allergan protheses en deze afgelopen zaterdag laten verwijderen. Ik had deze protheses pas sinds 2015 en koos juist voor deze protheses omdat er zoveel goede berichten over waren op het moment dat Allergan er mee op de markt kwam. Mijn vorige implantaten (geplaatst in 2006) waren Amerikaans en omdat ik toch voor zekerheid wilde gaan, koos ik Allergan. Nog geen paar jaar later en Allergan werd verplicht deze protheses van de markt te halen. Mijn klachten verergerde na de prothese wissel in 2015 en heb inmiddels 2 auto immuunziekten. Het idee dat ik iets in mijn lichaam had wat mijn gezondheid nog veel slechter zou kunnen maken met de kans op kanker, heeft mij onmiddellijk doen besluiten tot explantatie over te gaan. Ik ben na de uitzending van Jinek (sept j.l) met daarin prof Henry Dijkman en 2 dappere vrouwen zoveel mogelijk gaan inlezen en heb meteen een afspraak gemaakt bij dr Rita Kappel. Deze vrouw doet al meer dan 20 jaar onderzoek naar vrouwen met siliconen implantaten en gaf mij het laatste zetje om de stap te nemen.

De onzekerheid dat de siliconen mij nog zieker zouden kunnen maken staat in geen vergelijking tot de onzekerheid van mijn nwe borsten. Het is niet meer wat het hiervoor was, met siliconen, maar ze zijn helemaal van mij en zonder vergif gevuld! En ik ga ze koesteren en de tijd geven bij te komen.
Ik heb 3 kinderen en ik voelde het als een verplichting mede aan hen tot explantatie over te gaan. Na het lezen van zoveel verhalen, onderzoeken en bewijzen kon ik mijn hoofd niet langer in het zand steken. Ik had het nu zelf in de hand, de keuze was aan mij. Ik kon mijn ogen hier niet langer voor sluiten.

Ik hoop dat je je verdriet een plek kunt geven en je kracht kunt halen uit de vele dappere vrouwen hier op het forum die exact hetzelfde hebben ervaren als jij. Verdriet maakt plaats voor woede en woede zet je om in het nemen van de juiste stap.

Ik wens je veel kracht toe!

Lfs, -x-
Susana

Ongelezen bericht 12 nov 2019 16:59

Marinde schreef: ↑
12 nov 2019 12:56
Ik voel me verdrietig
Omdat ik er zoveel spijt van heb dit ooit te hebben gedaan
En vind mij borsten nu wel mooi Maar had liever niets gedaan , en om ze te verwijderen durf ik niet denk ik
Ben zo bang voor het resultaat wat ik ga zien
Mij borsten komen er nooit meer uit te zien als voor de operatie
Ik huil al 2 dagen
Ga nu vrijdag eens langs de dokter en wil een mri
En een afspraak bij pc in het ziekenhuis gelijk om vragen wat ik het beste kan doen
Ik had ook spijt, vanaf dag 1 van de prothese, had ik al spijt. Ik wilde eigenlijk een lift en liet me ompraten door PC, als resultaat 12 jaar lang met die borsten. Ik had wel klachten zoals pijn, steken en brandende gevoel op mijn borsten, na de operatie is alles weg. Ik ben pijn vrij op mijn borsten. De PC zei dat ik een kleine B zou hebben en ik had ook daar vrede mee, maar ik heb nu een volle C en ze zijn zacht en niet meer als een tennisbal, ja, ik had ook flinke kapsels!
Huilen is goed, het helpt je om te verwerken, om los te laten. Huilen zijn de worden dat het hart niet kan uitspreken πŸ’œ
Ik wens je heel veel sterkte en veel succes met jouw proces πŸ€
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Marinde

Ongelezen bericht 12 nov 2019 17:10

Hoi
Lief jullie berichten, ik heb geen klachten aan de borsten
Ook lichamelijk niet
Maar toch spijt heb ik
De echo wijst uit alles is goed is
Dus probleem is ik wil niet naar niks toe
Daar ben ik nog niet klaar voor
Liefs
bloempje70

Ongelezen bericht 12 nov 2019 18:29

Lieve Miranda,
Ik heb ook de Allergan, toen zogenaamd de beste protheses. Ik heb ze in april 10 jaar en wel allerlei klachten helaas. Vast staat dat ik ze ga laten verwijderen. Ik twijfel nog over lipofilling. Ik was bijna plat en word ook niet blij van het idee daar weer naartoe te gaan. Erg lastig hè die keuze? Maar ik kan jou nu je nog zonder klachten zit alleen maar op het hart drukken om ze eruit te laten halen. Ik denk zelf dat het niet de vraag is òf vrouwen last krijgen van hun protheses, maar wànneer. Ik wens je heel veel wijsheid toe. Je kunt hier op het forum heel veel informatie vinden.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Essi

Ongelezen bericht 12 nov 2019 18:29

Welkom op het forum,
Ik snap dat het idee van nu borsten naar "niets " te moeten gaan en het gevoel er niet klaar voor te zijn. Ik bleek aan beide borsten lekkage te hebben. Het idee zonder borsten verder te moeten en de nogelante houding van mijn arts over de lekkage, deed mij toen laten beslissen een nieuw setje te nemen. Ik kan je vertellen dat ik er al vrij snel achter kwam dat dit de stomste beslissing ooit was. De vage klachten die ik eigenlijk al jaren had, ging ik aan de implantaten linken....
Ik koos voor verwijdering zonder verder iets anders te laten doen aan mijn borsten. Krap 3 jaar na mijn nieuwe setje ging ik weer back to basic. Ben blij verrast hoe ze nu zijn. En dat terwijl ik ooit echt mijn inimini kleine borstjes vreselijk lelijk vond.
Succes met al je stappen die je gaat nemen.
Liefs essi
Onzeker

Ongelezen bericht 24 nov 2019 09:08

Welkom op het forum!
Ik snap heel goed dat je bang ben voor het resultaat na een explantatie, maar als je hier verder leest zul je zien dat het reuze meevalt. We snappen allemaal jou gevoel hierover.
Ik heb je topic even verplaatst naar voorstellen.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Marinde

Ongelezen bericht 10 apr 2020 15:41

Hoi dames
Marinde nog een x
Ik heb jullie in november 2019( ontmoet ) 😊
Toen wilde ik geen explantatie, nog nooit van gehoord toen
Na alle foto's die ik gezien heb , vind ik het zonder ook nog mooier , heb een afspraak gemaakt voor eind september bij Frank niessen
Waarschijnlijk ga ik voor een lipo erbij
Weten jullie of de wachttijd lang daar ??

Nu ik zo graag wil
Wil ik het graag in oktober of december dan ben ik 2 werken vrij

Zit nu wel een beetje al in zo'n verwerkingsproces
Van oooo straks en hoe wordt het , maar heb toch de kleine klachten die ik heb opgeschreven en kan best zijn dat het van de siliconen komt ,
Ben daar ook benieuwd naar

Is er een vergoeding te krijgen Denken jullie ?
Of moet ik dan de hele medische molen in
Dat wil ik niet

Heb allergan en de mijne staan op de zwarte lijst

Heb zoveel aan jullie
Ben blij dat ik met me vragen hier kan zijn
Gr marinde
Zusss

Ongelezen bericht 10 apr 2020 16:33

Marinde schreef: ↑
10 apr 2020 15:41
Hoi dames
Marinde nog een x
Ik heb jullie in november 2019( ontmoet ) 😊
Toen wilde ik geen explantatie, nog nooit van gehoord toen
Na alle foto's die ik gezien heb , vind ik het zonder ook nog mooier , heb een afspraak gemaakt voor eind september bij Frank niessen
Waarschijnlijk ga ik voor een lipo erbij
Weten jullie of de wachttijd lang daar ??

Nu ik zo graag wil
Wil ik het graag in oktober of december dan ben ik 2 werken vrij

Zit nu wel een beetje al in zo'n verwerkingsproces
Van oooo straks en hoe wordt het , maar heb toch de kleine klachten die ik heb opgeschreven en kan best zijn dat het van de siliconen komt ,
Ben daar ook benieuwd naar

Is er een vergoeding te krijgen Denken jullie ?
Of moet ik dan de hele medische molen in
Dat wil ik niet

Heb allergan en de mijne staan op de zwarte lijst

Heb zoveel aan jullie
Ben blij dat ik met me vragen hier kan zijn
Gr marinde
Hoi Marinde,

Wat goed dat je voor bevrijding gaat!! 🌞🌞🌞
Zelf ben ik 6 weken geleden door Niessen geopereerd.
Ook lipo.
Na consult is de explantatie meestal 6 weken later.
Was begin van het jaar zo tenminste,maar dit kun je navragen en dan evt je consult daarop aanpassen qua data.

Weet niet wat voor werk je doet maar het advies is om 4 tot 6 weken niet te werken. Ik heb 6 weken in de ziektewet gezeten. Vrije dagen opnemen hoeft niet πŸ˜‰

Voor mij heeft Niessen de aanvraag voor vergoeding na het consult aangevraagd bij de verzekeraar en na 2 bezwaarbrieven heb ik nu een akkoord. (Zonder tussenkomst van een internist maar op basis van diagnoses uit het verleden waarvan ik nu weet dat het daar van komt, zoals vermoeidheid, fibromyalgie, brain fog, gewrichtspijn e.d)
Maar dat kan ook veel langer duren of niet lukken...

Zou even uitzoeken of je met jouw protheses in aanmerking kunt komen.
Sowieso is bij het hebben van systematische klachten vergoeding verplicht sinds mei 2018.

Je onzekerheid herken ik en dat alleen al is een heel proces.
Succes hoor. Je kunt hetπŸ’ͺπŸ»πŸŒ»πŸŒ»πŸ’œ
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Marinde

Ongelezen bericht 10 apr 2020 18:39

Hoi zuss
Ik werk als tandarts assistente met nog 1 andere collega
Als ik er niet ben dan is er verder geen vervanging zei werkt op dagen dat ik niet werk
Dus zal ik voor mij collega werken van te voren haar uren en zei als ik geopereerd ben de mijne
Als dat gaat lukken
Ik ga zoiezo voor me gezond heid
Lieft wil ik in oktober net voor de herft vakantie of het voor kerst dan heb ik al 2 weken vrij
Dan kan ik er nog 2 bij nemen
Ik heb geen zwaar werk
Maar wil graag volgend jaar lente weer mezelf zijn En opgeknapt vandaar het liefst dit jaar explantatie
Denk je dat ik na 2 weken wel weer wat kan gaan werken
Mij baas is wel ontzettend behulpzaam hier in
En zou bij wijze zijn patiΓ«nten laten komen met meer tijd er tussen zo dat we rustiger werken
Gr marinde
Marinde

Ongelezen bericht 10 apr 2020 18:51

Oja en zuss
Mij baas weet niet eens dat ik een borst vergroting heb gedaan ooit
Vertel het pas denk als het definitief vast staat
Of wat zou jij doen
Gr marinde
Marinde

Ongelezen bericht 10 apr 2020 19:22

Sorry zuss
Nog een vraagje die systemische klachten herken ik wel
Maar dacht altijd ach iedereen heeft zo wel wat klachten
Dus heb geen heel medisch dossier
Kan ik dan toch die vergoeding krijgen denk je ?
Nu naar de dokter gaan lukt ook bijna niet

Voor nek en schouders
Exceem staat wel genoteerd
Blaasontsteking
Maar nooit gedacht aan mij prothese
Heb toch heel veel klachten merk ik zelf
Een hele lijst

Dus jij hebt alleen de lipo betaald ?
De rest vergoed gekregen ?
Gr marinde
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”