Hoi, ik ben ook nieuw! ( wil explantatie en lipo)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Scorpio

Ongelezen bericht 31 okt 2019 15:56

Lieve allemaal,

Al enige tijd lees ik mee op het forum en leer daar enorm veel! Wat een informatie om door te worstelen. Top dat jullie zo hard werken met hart en ziel.

Ik ben 42 en heb al 21 jaar siliconen implantaten McGhan (200cc) achter de borstspier. De reden dat ik ze heb genomen is dat ik geboren ben zonder borst /tepel ontwikkeling en dan bedoel ik ook echt niets ( geen cm). Dit heeft een grote negatieve invloed gehad in mijn tienerjaren. Ik was dan ook blij dat de implantaten werden vergoed. Bij mij is ook nooit verteld dat ik ze later moest vervangen. Ik ben er ook jaren blij mee geweest, omdat het mij meer vertrouwen gaf in mijn “vrouw zijn”. Wel heb ik altijd rondgelopen met het idee dat mensen kunnen zien dat ze nep zijn, of mijn littekens zichtbaar zijn of in een knuffel dat ze harder aanvoelen.

De laatste jaren ben ik dus erg ongerust als er weer eens een item in het nieuws is. Het liefst steek ik mijn kop in het zand, maar ik zal er toch aan moeten geloven. Ze moeten er toch ooit uit, want ze zijn al behoorlijk oud en ik ben nu nog relatief gezond.Ook ik herken de klachten, zoals heel erg moe zijn, weerstandsklachten (schimmelinfecties, haaruitval, bloedend tandvlees e.d), als ik verkouden ben, dan hoest ik maanden, prikkelbare darm (maar had ik voor de implantaten ook), in 2011/2012 had ik erg last van spieren, gewrichten en triggerpoints. Volgens de reumatoloog lichte fybromyalgie-achtige klachten en lichte vitamine D tekort en B12. Altijd was er wel een oorzaak voor te vinden: stress rond bv. werk zoeken en fertiliteitsproblemen ( die had ik ook nog :? ), prikkelbare darm, vitamine tekort of misschien al in de overgang. Mijn moeder riep vroeger vaak “zo’n jonge meid hoort niet altijd zo moe te zijn”, maar ik weet niet beter. Ik heb ook een klein kindje en alle moeders zijn toch moe.

Ik twijfel soms of de siliconen de oorzaak zijn, maar wat zal ik blij zijn als explantatie wel effect heeft. Twee jaar geleden MRI gehad, waarop alles in orde leek. Soepele borsten volgens de PC. Ik voelde me niet echt serieus genomen in mijn angst. Ze zeiden dat als ze niet lekken er geen noodzaak is om ze te vervangen en kunnen ze nog wel jaren mee. Als ik het wel zou verwijderen, dan moest ik wel nieuwe implantaten nemen, want anders was het geen gezicht ( en bedankt :( ). Ik wist niet eens dat lipofilling een optie was. Dat las ik pas hier op het forum. Ik hoop dat dit bij mij mogelijk is. Ik ben mijn extra aangekomen kilo’s maar aan het opsparen 😊en mijn centjes.

In december een 1e consult Dr. Niessen voor explantatie en lipo. Ik wil ook nog een afspraak maken met Bergman kliniek of Jan van Gooy. Ik had ook een intake staan met Dr. Kappel, maar in het telefoongesprek was ze ook wat kortaf en niet klantgericht. Ik ben daar toch gevoelig voor, ook al is ze een fantastisch chirurg. Ik vind het heel erg spannend en erg bang voor het resultaat. Het zal hoe dan ook minder zijn met allemaal littekens en extra huid, maar dan gelukkig wel zonder tijdbommen. Het kan natuurlijk altijd veel erger. De meesten hebben al prachtig wat borstweefsel zitten, maar ik heb niets. Inmiddels weet ik wel dat het “vrouw zijn” niet in mijn borsten zit, maar toch….

Ik dacht eerst ik doe geen moeite om vergoeding aan te vragen, want zo erg zijn mijn klachten niet, maar na de post van Luna m.b.t. vergoedingen, ga ik het toch proberen 😊 Ik zal nu mijn medisch dossier samenstellen en ik ga nog een echo laten maken. Mijn huisarts is begripvol en werkt goed mee.

Een paar vragen:
1. Zijn er nog meer vrouwen die ook geen borstontwikkeling hebben en explantatie hebben gedaan? Of nu helemaal plat zijn en ervaringen en eventueel foto’s willen delen?
2. Hebben jullie ook dat klachten soms verdwijnen of minder zijn? Zo heb ik nu bv niet last van triggerpoints. Ik heb wel wat lichte vage klachten (spieren/gewrichten), maar daarvoor ga ik niet meer naar de huisarts. Daar vind ik het niet erg genoeg voor en er komt toch nooit iets uit.
3. Welke verzekeringen hebben jullie goede ervaringen mee? Ik zit bij de Friesland, maar die stopt dit jaar met vrije keuze polis
4. Zijn er ook artsen in het Noorden van het land waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Allemaal bedankt en ik blijf meelezen voor tips en ervaringen.
Liefs Scorpio
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Susana

Ongelezen bericht 31 okt 2019 20:36

Scorpio, welkom 💐
Ik heb die mijne 12 jaar gehad. Ik had voornamelijk pijn rondom de borsten, zoals steken en brandende gevoel. Ook een drukkende gevoel op mijn borst gebied plus hartkloppingen. Na de operatie, heb ik dit niet meer.
Veel succes met jouw traject 🌸🍀
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 nov 2019 10:43

Lieve Scorpio, Welkom!🌼
Ik reageer later op je vragen ok?
Zal ze in aparte infotopics zetten en dan link ik ernaar.
Liefs, Luna🥰

Zou je alsjeblieft je klachten willen melden? viewtopic.php?t=1689
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Essi

Ongelezen bericht 01 nov 2019 13:28

Welkom hier scorpio,
Fijn dat je al een tijdje mee leest en bij verschillende artsen langs gaat.
Ik wens je veel succes in de stappen die je gaat ondernemen
Liefs essi
Scorpio

Ongelezen bericht 02 nov 2019 23:07

Luna schreef:
01 nov 2019 10:43
Lieve Scorpio, Welkom!🌼
Ik reageer later op je vragen ok?
Zal ze in aparte infotopics zetten en dan link ik ernaar.
Liefs, Luna🥰

Zou je alsjeblieft je klachten willen melden? viewtopic.php?t=1689
Hoi Luna,

Bedankt en helemaal prima.👍 Ik snap het helemaal hoor. Er gebeurt ook zoveel op het forum. Ik blijf rustig lezen. Ik ontdek elke keer wat nieuws op het forum bv dat verzekering niet uitmaakt. Er is veel info te vinden.

Ik heb ooit al eens mijn klachten gemeld, dus dat is vast hetzelfde.

Goed weekend🌼
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 nov 2019 10:57

Hoi Scorpio,
Wat is ooit? Bij het RIVM? Dat meldpunt is er pas sinds halverwege 2017.
Alle meldingen zijn heel erg belangrijk! Wij geven geen gegevens meer door aan de inspectie, dus het melden is zeer belangrijk!
Dank je wel!
Kwam niet toe aan het schrijven van antwoorden, sorry!
Nu meteen even doen op pc.
💕💋
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 nov 2019 13:29

Zijn er pc's (in ziekenhuis) in het Noorden/Zuiden/Westen/Oosten waar goede ervaringen mee zijn/die kapsels verwijderen?
viewtopic.php?f=188&t=2569
Artsen die veel ervaring met lipofilling hebben zijn Niessen, Kappel, van der Hulst, Theunis, van der Putte en Stilleart. Van de rest weet ik dat niet.

Met welke verzekering hebben jullie goede ervaringen?
viewtopic.php?f=186&t=2572

Soms worden klachten erger, maar soms verminderen ze weer, hoe kan dat?
viewtopic.php?f=161&t=2571

Zijn er ook vrouwen die geen borstontwikkeling hadden of die na amputatie hun protheses moesten laten verwijderen?
viewtopic.php?f=37&t=2570

Liefs,

Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Scorpio

Ongelezen bericht 03 nov 2019 20:31

Luna schreef:
03 nov 2019 10:57
Hoi Scorpio,
Wat is ooit? Bij het RIVM? Dat meldpunt is er pas sinds halverwege 2017.
Alle meldingen zijn heel erg belangrijk! Wij geven geen gegevens meer door aan de inspectie, dus het melden is zeer belangrijk!
Dank je wel!
Kwam niet toe aan het schrijven van antwoorden, sorry!
Nu meteen even doen op pc.
💕💋
Hoi Luna,

Dat was idd n.a.v. radar uitzending. Ik denk hetzelfde, maar ik zal er zeker nog naar kijken en melden. Bedankt voor je uitgebreide uitleg 💕
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”