Ook ik wil mij graag even voorstellen.
Ook ik wil mij graag even voorstellen. Allereerst wil ik jullie allemaal danken voor de openhartige verhalen en nuttige info die tot nu toe al heb gevonden. Mede door dit forum heb ik vorige week een afspraak gemaakt bij dr Rita Kappel in Zwolle en volgt explantatie eind oktober. In 1997 mijn eerste BV gehad en er daarna volgden meerdere operaties (5 in totaal). Inmiddels was de laatste prothese wissel in juni 2015. Vanaf het begin was ik niet tevreden en zag mijn linkerborst er 'raar' uit. (De linkerborst die tijdens mijn 3de operatie geheel ontstoken was en waardoor ik met spoed terug naar de OK moest)
Mijn pc zei dat dmv wat draaien (wat pijnlijk was) de vorm normaal zou worden en ik zo vaak ik wilde kon terugkomen. Vanaf dat moment ging mijn gezondheid achteruit en werd een jaar later de ziekte van Hashimoto geconstateerd. Eerder was ik al jaren bij artsen geweest op zoek naar mijn chronische vermoeidheid, prikkelbare darmen, concentratie storing, brain fog enz enz. Het ging zover dat ik dacht vervroegd dement te worden en er een hersenonderzoek volgde. Natuurlijk kwam hier niets uit en nadat mijn nwe huisarts de ziekte van Hashimoto constateerde dacht ik eindelijk te weten waar al mijn klachten vandaan kwamen. Haaruitval, chronische vermoeidheid, vitiligo enz konden allemaal door de Hashimoto veroorzaakt worden. Waarom ik 2 auto immuunziekten had ontwikkeld was niet duidelijk en ik nam genoegen met het feit dat de 1 meer geluk, of ongeluk in mijn geval, in zijn leven had dan de ander. Het spookte natuurlijk weleens door mijn hoofd dat het misschien van de siliconen protheses kon komen maar die gedachten verdwenen als ik diverse artsen er naar vroeg. Nadat ik een paar weken geleden toch weer op zoek ging en antwoorden wilden. Door jullie forum wist ik het zeker, de protheses waren de boosdoeners!
Afgelopen dinsdag ben ik bij dr Rita Kappel geweest en eind oktober staat de explantatie. De gevoelens zijn nog dubbel en verdriet en woede wisselen elkaar af. Natuurlijk ben ik bang voor het resultaat en toen dr Kappel mij vertelde dat ik niet in aanmerking zou komen voor lipofilling zonk de moed mij in de schoenen. Ik zal zeker 6 maanden moeten wachten om te kijken hoe mijn borsten herstellen en of ik op dan een andere manier een BV kan en wil.
Lang verhaal kort, dankbaar dat ik dit forum heb gevonden!
Liefs voor allen, -x-
<op dit moment de getextureerde FX Natrelle ST Allergan 410 protheses>
Mijn pc zei dat dmv wat draaien (wat pijnlijk was) de vorm normaal zou worden en ik zo vaak ik wilde kon terugkomen. Vanaf dat moment ging mijn gezondheid achteruit en werd een jaar later de ziekte van Hashimoto geconstateerd. Eerder was ik al jaren bij artsen geweest op zoek naar mijn chronische vermoeidheid, prikkelbare darmen, concentratie storing, brain fog enz enz. Het ging zover dat ik dacht vervroegd dement te worden en er een hersenonderzoek volgde. Natuurlijk kwam hier niets uit en nadat mijn nwe huisarts de ziekte van Hashimoto constateerde dacht ik eindelijk te weten waar al mijn klachten vandaan kwamen. Haaruitval, chronische vermoeidheid, vitiligo enz konden allemaal door de Hashimoto veroorzaakt worden. Waarom ik 2 auto immuunziekten had ontwikkeld was niet duidelijk en ik nam genoegen met het feit dat de 1 meer geluk, of ongeluk in mijn geval, in zijn leven had dan de ander. Het spookte natuurlijk weleens door mijn hoofd dat het misschien van de siliconen protheses kon komen maar die gedachten verdwenen als ik diverse artsen er naar vroeg. Nadat ik een paar weken geleden toch weer op zoek ging en antwoorden wilden. Door jullie forum wist ik het zeker, de protheses waren de boosdoeners!
Afgelopen dinsdag ben ik bij dr Rita Kappel geweest en eind oktober staat de explantatie. De gevoelens zijn nog dubbel en verdriet en woede wisselen elkaar af. Natuurlijk ben ik bang voor het resultaat en toen dr Kappel mij vertelde dat ik niet in aanmerking zou komen voor lipofilling zonk de moed mij in de schoenen. Ik zal zeker 6 maanden moeten wachten om te kijken hoe mijn borsten herstellen en of ik op dan een andere manier een BV kan en wil.
Lang verhaal kort, dankbaar dat ik dit forum heb gevonden!
Liefs voor allen, -x-
<op dit moment de getextureerde FX Natrelle ST Allergan 410 protheses>
Hi Lydizzles,
Ik heb je even een eigen voorsteltopic gegeven, je schreef namelijk onder de voorstelronde van iemand anders en dan ben je heel lastig terug te vinden voor mensen die je willen volgen of helpen.
Welkom op het forum!
Je klachten zijn erg herkenbaar voor mij. Vooral dat stukje vervroegd dement denken te worden. Ze dachten bij mij ook dat ik Alzheimer had. Inclusief EEG en MRI. Gelukkig is daar niets uitgekomen!
Ik ben ook door dr Kappel geopereerd, afgelopen augustus. Je bent in heel goede handen bij haar! Mocht je vragen hebben kan je mij ook altijd vragen hoor omtrent de operatie en het vervolg traject. Ik heb inmiddels de ervaring en ik weet dat ze het erg druk heeft en daardoor niet altijd goed te bereiken is.
Kijk gerust op je gemak rond. In het afgeschermde deel zie je oa ook mijn foto's. Lees en vraag! Je doet er goed aan ze te laten verwijderen!
Zou je wel een melding willen maken van je klachten bij de overheid? Zie de linken in mijn onderschrift. Belangrijk hoor om samen een vuist te maken..
liefs, Moeke
Ik heb je even een eigen voorsteltopic gegeven, je schreef namelijk onder de voorstelronde van iemand anders en dan ben je heel lastig terug te vinden voor mensen die je willen volgen of helpen.
Welkom op het forum!
Je klachten zijn erg herkenbaar voor mij. Vooral dat stukje vervroegd dement denken te worden. Ze dachten bij mij ook dat ik Alzheimer had. Inclusief EEG en MRI. Gelukkig is daar niets uitgekomen!
Ik ben ook door dr Kappel geopereerd, afgelopen augustus. Je bent in heel goede handen bij haar! Mocht je vragen hebben kan je mij ook altijd vragen hoor omtrent de operatie en het vervolg traject. Ik heb inmiddels de ervaring en ik weet dat ze het erg druk heeft en daardoor niet altijd goed te bereiken is.
Kijk gerust op je gemak rond. In het afgeschermde deel zie je oa ook mijn foto's. Lees en vraag! Je doet er goed aan ze te laten verwijderen!
Zou je wel een melding willen maken van je klachten bij de overheid? Zie de linken in mijn onderschrift. Belangrijk hoor om samen een vuist te maken..
liefs, Moeke
It's time to change the world!
Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
Hallo Lidizzles, Welkom hier!
Lees, zoek en vraag hier maar raak. Super fijn dat je al meteen bij Rita Kappel terecht kon. Niet verdrietig zijn dat lipofilling bij jou niet gaat lukken. De meeste borsten blijken toch echt wel weer iets groter te zijn dan voor je aller eerste bv. Geef het de tijd. Heel veel succes met de aanloop naar je explantatie toe. Als je me de exacte datum door geeft zet ik je op ons lijstje voor de komende operaties.
Liefs essi
Lees, zoek en vraag hier maar raak. Super fijn dat je al meteen bij Rita Kappel terecht kon. Niet verdrietig zijn dat lipofilling bij jou niet gaat lukken. De meeste borsten blijken toch echt wel weer iets groter te zijn dan voor je aller eerste bv. Geef het de tijd. Heel veel succes met de aanloop naar je explantatie toe. Als je me de exacte datum door geeft zet ik je op ons lijstje voor de komende operaties.
Liefs essi
Welkom Lidizzles 
Herkenbaar die stuk over brain fog, ik had het heel erg, nu na de explantatie kan ik heel helder denken en dat is fantastisch!
Ik wist ook niet hoe mijn borsten zouden er uit zien, zelf de pc zei : het wordt een kleine B! en nu 5 weken later kan ik gerust zeggen dat een normale C heb en ze fluffen op een mooi manier.
Voor mij was ook een rollercoaster van emoties voor en na de operatie, ik heb toen rustig de tijd genomen om alles te voelen en op mijn eigen tempo te verwerken. Verwerking is nodig tijdens deze proces, gun jezelf de tijd voor en na de operatie niet alleen om te herstellen maar ook om te verwerken.
Als je vragen hebt, stel ze gerust
Herkenbaar die stuk over brain fog, ik had het heel erg, nu na de explantatie kan ik heel helder denken en dat is fantastisch!
Ik wist ook niet hoe mijn borsten zouden er uit zien, zelf de pc zei : het wordt een kleine B! en nu 5 weken later kan ik gerust zeggen dat een normale C heb en ze fluffen op een mooi manier.
Voor mij was ook een rollercoaster van emoties voor en na de operatie, ik heb toen rustig de tijd genomen om alles te voelen en op mijn eigen tempo te verwerken. Verwerking is nodig tijdens deze proces, gun jezelf de tijd voor en na de operatie niet alleen om te herstellen maar ook om te verwerken.
Als je vragen hebt, stel ze gerust
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Wat geweldig dat je ook meteen merkt dat het beter met je gaat en je hersenen weer normaal werken!Susana schreef: ↑03 okt 2019 20:00Welkom Lidizzles
Als je vragen hebt, stel ze gerust![]()
Super dat je borsten zo mooi zijn geworden, waren we ooit maar zo blij geweest met onze natuurlijke borsten!
Vreemd he dat die emoties alle kanten op gaan..ik weet dat het de beste oplossing is maar ik vind mijzelf zo leuk mét de exemplaren die ik niet van moeder natuur had gekregen. Dus de tranen vloeien op de meest rare momenten en ik ben blij jullie hier gevonden te hebben. Want de reactie die ik krijg van mijn man is puur verstandelijk. ‘Protheses zijn de ellende dus eruit, gezondheid gaat altijd voor!’
En natuurlijk weet ik dat maar na 22 jr mét ben ik bang voor de ravage die ik straks in de spiegel zal zien
LFS
Welkom!
Wat fijn dat je eind oktober al je explantatie krijgt.
Er is hier op het forum veel informatie te vinden en er komt een hoop op je af. Ik snap je dubbele gevoel, want dat hebben heel veel vrouwen. Super goed dat je deze stap neemt!
Ik moet ook nog heel even wachten voor mijn explantatie dus kan je nog niks vertellen over hoe het kan zijn daarna, maar als je hier zo leest valt het voor de meeste vrouwen erg mee en zeker als ze zich al wat sneller beter voelen.
Als je vragen heb dan horen wij het graag.
Heel veel succes
Er is hier op het forum veel informatie te vinden en er komt een hoop op je af. Ik snap je dubbele gevoel, want dat hebben heel veel vrouwen. Super goed dat je deze stap neemt!
Ik moet ook nog heel even wachten voor mijn explantatie dus kan je nog niks vertellen over hoe het kan zijn daarna, maar als je hier zo leest valt het voor de meeste vrouwen erg mee en zeker als ze zich al wat sneller beter voelen.
Heel veel succes
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms
Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Ik lees idd hele goede berichten en voor zover ik nu lees zijn bijna alle vrouwen erg blij met het uiteindelijke resultaat. Begrijp ik dat jij een explantatie en meteen een lift krijgt? Is dit iets wat jouw pc voorstelde ? LFSOnzeker schreef: ↑03 okt 2019 20:31Welkom!
Heel veel succes
Welkom hier! Wat goed dat je de keuze hebt gemaakt en deze maand al aan de beurt bent! Het traject is ook een rollercoaster, bij de een wat heftiger dan bij de ander, maar we kennen hier allemaal de gevoelens van wanhoop en hoop. Ik heb in totaal ruim 24 jaar implantaten gehad en het was, boven verwachting, echt geen ravage! Tuurlijk is het schrikken in eerste instantie, maar het wordt echt beter en mooier met de tijd. Geef je lichaam straks de tijd om te herstellen, het heeft genoeg te verduren gehad al die jaren. Onze lichamen zijn veerkrachtiger dan we denken en je zult straks verbaasd zijn hoe fijn het voelt om geen ‘nep’ meer te voelen.Lydizzles schreef: ↑03 okt 2019 20:20
Wat geweldig dat je ook meteen merkt dat het beter met je gaat en je hersenen weer normaal werken!
Super dat je borsten zo mooi zijn geworden, waren we ooit maar zo blij geweest met onze natuurlijke borsten!
Vreemd he dat die emoties alle kanten op gaan..ik weet dat het de beste oplossing is maar ik vind mijzelf zo leuk mét de exemplaren die ik niet van moeder natuur had gekregen. Dus de tranen vloeien op de meest rare momenten en ik ben blij jullie hier gevonden te hebben. Want de reactie die ik krijg van mijn man is puur verstandelijk. ‘Protheses zijn de ellende dus eruit, gezondheid gaat altijd voor!’
En natuurlijk weet ik dat maar na 22 jr mét ben ik bang voor de ravage die ik straks in de spiegel zal zien.
LFS
Sterkte met jouw rit, ik weet zeker dat je uiteindelijk blij zult zijn als je de eindbestemming hebt bereikt: een gezond lichaam!
- Beauty is only skin deep -
Dank je wel D-borah! Ik ga er ook voor en moet idd meer vertrouwen hebben, dankzij jullie ervaringen moet dat goed komen. LFSD-borah schreef: ↑03 okt 2019 23:44Welkom hier! Wat goed dat je de keuze hebt gemaakt en deze maand al aan de beurt bent! Het traject is ook een rollercoaster, bij de een wat heftiger dan bij de ander, maar we kennen hier allemaal de gevoelens van wanhoop en hoop. Ik heb in totaal ruim 24 jaar implantaten gehad en het was, boven verwachting, echt geen ravage! Tuurlijk is het schrikken in eerste instantie, maar het wordt echt beter en mooier met de tijd. Geef je lichaam straks de tijd om te herstellen, het heeft genoeg te verduren gehad al die jaren. Onze lichamen zijn veerkrachtiger dan we denken en je zult straks verbaasd zijn hoe fijn het voelt om geen ‘nep’ meer te voelen.Lydizzles schreef: ↑03 okt 2019 20:20
Wat geweldig dat je ook meteen merkt dat het beter met je gaat en je hersenen weer normaal werken!
En natuurlijk weet ik dat maar na 22 jr mét ben ik bang voor de ravage die ik straks in de spiegel zal zien.
LFS
Sterkte met jouw rit, ik weet zeker dat je uiteindelijk blij zult zijn als je de eindbestemming hebt bereikt: een gezond lichaam!
Ja ik krijg gelijk een lift
Omdat ik voor mijn bv al veel huid had en ik toen niet direct bij de bv een lift wilde heb ik grote protheses met grote projectie gekregen om het op te kunnen vullen. Ik ben dus heel benieuwd hoe het straks zal zijn.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms
Top dat dit meteen kan. Dr Kappel vertelde dat een lift voor mij ook een optie is maar ze wil dat pas na 6 maanden doen. Het lijkt mij ook prettiger alles meteen te doen, scheelt toch weer een operatie, narcose enz. BofkontOnzeker schreef: ↑04 okt 2019 11:51Ja ik krijg gelijk een liftIk heb dit zelf voorgesteld aan de chirurg en die begreep dit ook.
Omdat ik voor mijn bv al veel huid had en ik toen niet direct bij de bv een lift wilde heb ik grote protheses met grote projectie gekregen om het op te kunnen vullen. Ik ben dus heel benieuwd hoe het straks zal zijn.
Ik ga toch nog eens vragen waarom zij wil wachten.
Dr Kappel wil geen lift doen omdat ze het heel belangrijk vind dat je lichaam eerst herstelt. Je hebt ruim 20 jaar siliconen gehad en daar systemische klachten van gekregen. Om die reden weigerde ze bij mij ook pertinent meer te doen dan alleen explantatie. Ook geen lipofilling of wat dan ook. Eerst je borsten en lichaam laten herstellen en je gezondheid voorop en na een half jaar zijn je borsten wel zo'n beetje zichzelf geworden en is duidelijk wat er eventueel gedaan kan worden. Sommige vrouwen die wachten kiezen uiteindelijk helemaal niet meer voor een lift omdat het resultaat na explantatie al heel mooi is!
Liefs, Moeke
Liefs, Moeke
It's time to change the world!