Voorstellen bloempje70

Protheses vanwege cosmetische reden.
bloempje70

Ongelezen bericht 30 sep 2019 15:45

Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, alhoewel niet te vaak want ik merk dat ik daar erg zenuwachtig van wordt :oops:
Ik ben een vrouw van 49 jaar, moeder van 3 kinderen (23, 20 en 18) en heb sinds 2010 Allergan siliconen implantaten (dual plane) en ging toen van niets (met hangende tepel) naar cup 70/75D. Ik was toen zooo blij om eindelijk borsten te hebben! Ik had me er eindeloos in verdiept en kwam bij dr. van Selms terecht. Wilde toen graag de monobloc hydrogel maar hij zei toendertijd letterlijk: 'garantie tot de deur' en raadde me de Allergan protheses aan die nu uit de handel zijn genomen. Die zouden zeker wel 20 jaar of langer mee gaan en konden absoluut niet lekken doordat ze cohesief zijn. Vijf jaar later ging een goede vriendin naar hem toe voor een bv en wilde dat ook zo veilig mogelijk en haar raadde hij, je raadt het al, monobloc aan.
Ik heb echter de laatste jaren steeds meer klachten. Heel veel pijn in spieren, ga ineens door mijn rug heen (nooit rugklachten gehad), sta op als een stijve oude vrouw en heb ook al wat artrose in mijn vingers. Ben al bij de reumatoloog geweest maar daar is behalve de artrose niets uitgekomen. Ik heb ook al 1,5 jaar last van maagzuur waarvoor ik medicijnen slik. Verder last van hartritmestoornissen, droge ogen en slecht op woorden kunnen komen.
Inmiddels ben ik er wel uit dat ik die protheses eruit wil hebben en heb 18 oktober een afspraak bij Frank Niessen. Wil eigenlijk ook nog een afspraak bij dr. van Selms maken die mij geopereerd heeft. Liefst wil ik wellicht meteen lipofilling laten doen, maar jee, wat is dat prijzig allemaal!
Heb het idee dat mijn huisarts het allemaal maar een beetje onzin vindt maar ze heeft me inmiddels wel doorgestuurd naar dr. Nanayakkara (internist) van de VUmc, maar ik begreep dat ik daar voorlopig nog niet terecht kan. Ik heb trouwens nog niet de brief gekregen van de VU waarin staat dat er nog geen afspraak gemaakt kan worden.
Ik hoop dat mijn operatie vergoed kan worden. Moet het geld nl. lenen bij familie.
Ben daar wel benieuwd naar hoe dat bij anderen is gegaan. Ben verzekerd bij IZZ (van VGZ). Zij hebben gezegd dat ik een aanvraag kan doen, liefst met een arts.
Ik word wel ontzettend gestresst van al deze toestand :(
Het wordt nu wel heel echt ineens. Het idee dat ik nu al weer geopereerd moet gaan worden maakt mij erg nerveus....

Fijn om hier de support van 'lotgenoten' te krijgen.
Laatst gewijzigd door bloempje70 op 16 feb 2020 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Onzeker

Ongelezen bericht 30 sep 2019 21:09

Welkom Bloempje,

Ik snap heel goed door hier te lezen dat er dan veel op je af komt.
Er komt steeds meer informatie naar voren over siliconen die helaas niet zo best zijn. Steeds meer chirurgen gaan dit ook zien. Het is helemaal geen slecht idee om evt naar beide artsen te gaan en dan kun je ook kijken waar jij je het prettigste bij voelt.
Ik word 18 okt zelf geopereerd door v Selms. Ik krijg de explantatie vergoed, maar de lift is natuurlijk voor eigen kosten. Ook ben in het Vumc geweest bij de internist. Daarvoor heb ik al verschillende onderzoeken gehad. De brief van de internist maakte het wel makkelijker. JvG kliniek heeft voor mij de aanvraag gedaan bij de verzekering.
Heel veel succes met alles.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Susana

Ongelezen bericht 30 sep 2019 21:22

Hoi Bloempje,
Welkom naar de forum 🌼
Herkenbaar jouw gevoelens, ik werd ook nerveus toen ik wist dat het zou gaan gebeuren, het wordt wel minder als je aan de idee begint te wennen, het is een proces, dus neemt de tijd om alles rustig te verwerken.
Ik koos om alles zelf te betalen (kon via de verzekeraar gezien ik zeker baker 3 had) want anders duurde me te lang en ik wilde niet meer wachten, maar als je kan wachten en alles laten vergoeden, zeker doen, want zijn geen kleine bedragen.
Als je vragen hebt, stel ze gerust. 🌸
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Essi

Ongelezen bericht 30 sep 2019 22:09

Welkom bloempje,
Ik heb 21 juni de explantatie bij van Selms laten uitvoeren. Ik ben zeer tevreden over hem, het team en het uit eindelijke resultaat. Ik ben ook bij Niessen geweest en als je aan lipofilling denkt moet je bij hem zijn. Iedereen die bij hem komt krijgt volgens mij te horen dat je voor een mooier resultaat ook nog de lipo moet laten doen :) Ik wilde het evt niet, gewoon explantatie en verder geen gedoe meer. Back to basic was mij best.
Door omstandig heden heb ik uiteindelijk niet voor hem gekozen en bij van Selms uit gekomen. Mijn foto's zijn hier op het forum te vinden.
Ik wens je heel veel succes met de volgende stappen die je gaat nemen. Liefs essi
bloempje70

Ongelezen bericht 14 okt 2019 11:01

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb 2 weken geleden ook nog een afspraak gemaakt bij dr. van Selms. Ik kan pas 28 november terecht :shock:
Hij heeft het kennelijk erg druk nu. Als ik ook voor lipofilling zou kiezen zou het totaalbedrag 900 euro schelen met Frank Niessen. Dat vind ik toch een hoop geld als ik alles zelf moet betalen...
Zijn er hier ook vrouwen die al meer dan een half jaar/jaar geleden explantatie en lipofilling hebben laten doen? Is er nog steeds voldoende vulling over na 1 keer lipo? Ik weet dat als ik alleen voor explantatie kies is totaal plat word. Ik denk dat ik daar nog wel veel moeite mee zal hebben :(
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 okt 2019 12:30

Lieve meid, welkom!
In het deel 'Lipofilling' vind je heel veel ervaringen en foto's van dames over lipofilling.
Lipofilling is blijvend, het vet dat overleefd blijft voor altijd. Wel is het zo dat we met het ouder worden vet op bepaalde plaatsen verliezen, daar is niks aan te doen. Als het vet van plekken wordt gehaald waar je normaal gesproken sneller dik wordt, dan zal dat ook in de borsten gebeuren. Het vet heeft "geheugen" en gedraagt zich nog steeds zoals het op de donorplaats zou doen, dus dat is mooi meegenomen :D En val je af, slinken de cellen. Kom je aan, worden ze weer dikker.
Dr. Niessen heeft veel meer ervaring met lipofilling dan dr. van Selms. Dr. Kappel ook.
Je maagzuurklacht is naast alle andere klachten zeer herkenbaar voor mij. Dit komt ook door de protheses. Hopelijk ben je er straks van verlost.

Zou je alsjeblieft een melding bij de overheid willen doen? viewtopic.php?f=142&t=1689

Sterkte!!!

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
bloempje70

Ongelezen bericht 17 okt 2019 15:39

Luna, bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat vetcellen een geheugen hebben van de plaats waar ze geoost worden haha.
Ik heb melding gemaakt bij de overheid. Morgen een gesprek met Frank Niessen. Spannend!
bloempje70

Ongelezen bericht 21 okt 2019 09:20

Afgelopen vrijdag heb ik een consult gehad bij dr. Niessen. Voelde goed. Hij vertelde dat hij wekelijks 20 vrouwen krijgt zoals ik/wij :shock: . Dat vind ik best schokkend. Af en toe vond ik hem ietwat zweverig, vooral toen hij vertelde dat vooral hoogsensitieve vrouwen last hebben van hun borstprotheses. Uiteraard raadt hij lipofilling aan wat mij inderdaad erg mooi lijkt, maar ook doodeng. Ben als de dood voor complicaties of heel veel pijn/ongemak terwijl ik best wel wat pijn kan hebben. Doordat ik al 1,5 jaar maagklachten heb en daarvoor ook maagzuurremmers slik durf ik niet zo goed diclofenac ed. te slikken omdat ik daar erg op reageer. Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd of er ook mensen zijn hier die na een explantatie en lipofilling de pijn alleen maar met paracetamol bestreden hebben?

Een ander punt van twijfel vind ik het al dan niet weghalen van het kapsel. Dr. Niessen laat het liever zitten als het heel dun is. Ten eerste omdat er dan meestal maar heel weinig siliconen meer in zitten en ten tweede omdat het een goede basis vormt voor een lipofilling. Als het kapsel tijdens de operatie dan toch dikker blijkt te zijn dan haalt hij het alsnog (gratis) weg.
Zijn er hier meer vrouwen die het dunne kapsel hebben laten zitten? Volgens hem knappen ook die vrouwen na de explantatie op.
Het lijkt me trouwens best lastig om wat hij aanraadt ook glutenvrij te moeten eten...
Autumn

Ongelezen bericht 21 okt 2019 14:10

Hallo Bloempje70,

Ik reageer even, omdat ik las dat je bij Dr. Frank Niessen bent geweest.
Zelf heb ik volgende week m'n eerste consult bij hem.
Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn qua ''klik/gevoel'' en of ik daarna nog bij andere artsen op consult wil of niet. Die lipofilling lijkt mij ook doodeng i.v.m. eventuele complicaties, pijn en ongemak. Voorlopig houd ik me daar ook niet mee bezig.
Dat van het al dan niet verwijderen van kapselvorming, vind ik ook wel een dingetje. Maar heb ook gelezen, dat het niet erg is als kapselvorming blijft zitten. Daarnaast las ik ook dat het verwijderen van kapselvorming niet altijd mogelijk schijnt te zijn, juist i.v.m. complicaties elders in het lichaam.
Zijn advies rondom een glutenvrij dieet, lijkt mij ook moeilijk en persoonlijk voel ik daar niks voor.

Voor de zekerheid heb ik vandaag toch maar een extra consult ingepland, bij Dr. van Selms. Daar kan ik pas midden december terecht.
Weet niet of ik wel zo lang wil wachten... Ja in het ergste geval moet ik wel.
Voel me erg opgejaagd en gestresst door de hele situatie en wil zo snel mogelijk geholpen worden, maar daar zit zoveel geregel aan vast en ja je moet wel een goed gevoel hebben bij een arts.

Op je vraag m.b.t. pijnstilling, kan ik je helaas geen antwoord geven.

Ik ben benieuwd voor welke arts je uiteindelijk zal kiezen.

Liefs,
Autumn
bloempje70

Ongelezen bericht 21 okt 2019 16:07

Lieve Autumn,

Ik herken zo wat jij ook schrijft. Ik heb 28 november nog een afspraak bij dr. van Selms. Als ik besluit wel voor de lipofilling te gaan wordt het waarschijnlijk Frank Niessen omdat hij heel veel ervaring heeft. Hij raadde mij ook af om nog protheses terug te plaatsen. Niet dat ik dat uberhaupt overwoog ;)
Glutenvrij lijkt mij ook lastig, de rest valt me wel mee denk ik. Maar voor het herstel van je lichaam is het denk ik wel goed om te doen.
Ik was nog bij dr. van Selms op 7 augustus voor een check-up en hij gaf toen aan niet te lang te wachten met een wissel. Ondanks dat ik zei best wel klachten te hebben. Daarna heb ik nog een echo gehad. Voor die afspraak in augustus hoefde ik maar 2-3 weken te wachten en nu is hij kennelijk megadruk.
Ik heb afgelopen weekend mijn voor-foto's opgezocht en moet wel even slikken als ik daar weer naar terug zou moeten... Ik had echt een AA(A). Nu met 265cc een 70/75D. Volgens dr. Niessen zou ik met lipofilling op een B uitkomen.
Ik wik en weeg nog even. Er staat trouwens een filmpje online waarin hij een explantatie en lipofilling doet. Daarin vertelt hij ook duidelijk waarom het soms beter is om een dun kapsel te laten zitten. Volgens hem gaan de siliconendeeltjes in het vet zitten, dus in een heel dun kapsel veroorzaak je meer schade als je het weghaalt met de meer kans op nabloedingen ed.
Pfff, ik zou zo graag eens met wat mensen willen bellen/live praten hierover die het al gehad hebben.
Autumn

Ongelezen bericht 21 okt 2019 17:23

bloempje70 schreef:
21 okt 2019 16:07
Lieve Autumn,

Ik herken zo wat jij ook schrijft. Ik heb 28 november nog een afspraak bij dr. van Selms. Als ik besluit wel voor de lipofilling te gaan wordt het waarschijnlijk Frank Niessen omdat hij heel veel ervaring heeft. Hij raadde mij ook af om nog protheses terug te plaatsen. Niet dat ik dat uberhaupt overwoog ;)
Glutenvrij lijkt mij ook lastig, de rest valt me wel mee denk ik. Maar voor het herstel van je lichaam is het denk ik wel goed om te doen.
Ik was nog bij dr. van Selms op 7 augustus voor een check-up en hij gaf toen aan niet te lang te wachten met een wissel. Ondanks dat ik zei best wel klachten te hebben. Daarna heb ik nog een echo gehad. Voor die afspraak in augustus hoefde ik maar 2-3 weken te wachten en nu is hij kennelijk megadruk.
Ik heb afgelopen weekend mijn voor-foto's opgezocht en moet wel even slikken als ik daar weer naar terug zou moeten... Ik had echt een AA(A). Nu met 265cc een 70/75D. Volgens dr. Niessen zou ik met lipofilling op een B uitkomen.
Ik wik en weeg nog even. Er staat trouwens een filmpje online waarin hij een explantatie en lipofilling doet. Daarin vertelt hij ook duidelijk waarom het soms beter is om een dun kapsel te laten zitten. Volgens hem gaan de siliconendeeltjes in het vet zitten, dus in een heel dun kapsel veroorzaak je meer schade als je het weghaalt met de meer kans op nabloedingen ed.
Pfff, ik zou zo graag eens met wat mensen willen bellen/live praten hierover die het al gehad hebben.
Lieve Bloempje70,

Dank voor je reactie. Ik las inderdaad dat je 28 nov. een afspraak hebt bij Dr. van Selms. Het viel mij ook op, dat jij en ik een beetje gelijk opgaan binnen dit proces. Het lijkt me heel verstandig dat je uberhaupt geen wissel overweegt, wat jezelf al zegt.
Zelf heb ik nog geen echo of MRI gehad. Ik had gehoopt dit te kunnen omzeilen, omdat het naast alle wachtlijsten die er al zijn, dit ook veel tijd vraagt. Toch lijkt het me verstandig, om volgende week bij m'n huisarts een verwijzing te vragen voor een echo/MRI (voor de zekerheid).

Ook ik heb m'n voor-foto's bekeken en heb er vreselijk om gehuild. Niet alleen om de gedachte, dat ik er weer naar terug zou moeten, maar sowieso om de hele situatie van ziek zijn door iets in m'n lichaam, wat destijds niet werd aangemerkt als iets schadelijks. Daarnaast ook om de ''verloren jaren'', lichamelijke diagnoses (waar niks aan te doen is) en daardoor ook een versterking van mentale klachten teweeg heeft gebracht. Arbeidsongeschikt verklaard en niet meer weten wat het leven me nog te bieden heeft met zoveel klachten.

Net als jij, had ook ik een AA(A). Destijds wilde ik een kleine C-cup, dat was ook de afspraak. Tijdens de operatie bleek het niet te passen en dreigde m'n huid open te scheuren. De operend arts heeft toen gekozen voor een B-cup 70/75. Ene borst 200cc, andere borst 170cc, meer paste er niet in.
Ik was blij met het resultaat en voelde me eindelijk ''compleet'' en mooi in verhouding met de rest van m'n lichaam. Helaas verliep het herstel niet naar behoren, was ik nooit pijnvrij en trad er al heel snel kapselvorming op. Maar hee, daar viel prima mee oud te worden... en de pijnklachten hadden zogenaamd andere redenen.

Het filmpje m.b.t. lipofilling van Dr. Frank Niessen, heb ik ook gezien. Nee, sorry ik griezel ervan. (hoe mooi het resultaat ook kan zijn)
Ik kan niks meer aan m'n lichaam verdragen en ben te bang, zo ook voor de explantatie. Daarnaast ga ik momenteel richting ''ondergewicht'' en moeten de vetjes die ik nog heb, me echt op de been houden.

Net als jij, zou ik ook wel met iemand willen bellen, die hetzelfde heeft meegemaakt.
bloempje70

Ongelezen bericht 21 okt 2019 20:49

He Autumn, een echo hoeft niet lang te duren hoor, die had ik een week na mijn afspraak met dr van Selms. Hij stelde dat zelf voor. Maar bedenk dat ook een echo geen 100% zekerheid geeft.
Ik ga nog steeds alle kanten op qua gevoel. Ik denk dat het voor mij januari gaat worden dat ik me laat opereren. Eerder komt echt ongelukkig uit. Aan de ene kant vind ik het een vreselijk idee dat ik dan nóg langer met zooi in mijn lijf loop en aan de andere kant voelt zo’n enge ingreep en herstel dan nog lekker ver weg.
Misschien een idee om telefoonnummers uit te wisselen via pm? Kunnen we elkaar een beetje steunen misschien.
djr1985

Ongelezen bericht 21 okt 2019 21:05

Hoi Autumn en bloempje,
Ik heb vandaag m'n consult bij Van Selms gehad. Ik heb ook nooit een echo of mri laten doen, hij zei dat dat wel handiger was als ik nog aanspraak wil maken op de verzekering stel dat m'n implantaten lijk blijken te zijn. Maar ik denk dan weer dan maak je ook kosten voor een echo en misschien voor niets als er niets op te zien is..

Mijn indruk van vandaag is dat van Selms niet erg enthousiast is over lipofilling. Meerdere dure behandelingen nodig enz. Begrijp hier op het forum dat Niessen het iedereen wel aanraadt.

Van Selms heeft m'n voor-foto gezien en ik dacht dat ik een tubereuze borstvorm had (dat zei m'n vorige pc die de bv had gedaan ook..) maar van Selms zei dat het een prima borstvorm is, gewoon klein, en dat het er goed uit zal zien na explantatie. Borstlift is ook niet eens genoemd, niet nodig..

Ik heb ook 8 wkn op deze consultafspraak moeten wachten, en vandaag met plannen voor operatie ging ze eigenlijk al naar 2020 kijken maar zag toch nog een vrije plek op 19 december waar ik mee akkoord ben gegaan.

Succes met alles!
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
D-borah

Ongelezen bericht 21 okt 2019 22:49

Wat een verhaal bloempje, ik hoop dat je er snel uit bent wat je wil en kan laten doen. Ik ben door Van Selms geholpen en ben heel tevreden met het resultaat en hoe alles gegaan is. Ik wens je heel veel wijsheid toe!
djr1985 schreef:
21 okt 2019 21:05
Mijn indruk van vandaag is dat van Selms niet erg enthousiast is over lipofilling. Meerdere dure behandelingen nodig enz. Begrijp hier op het forum dat Niessen het iedereen wel aanraadt.

Van Selms heeft m'n voor-foto gezien en ik dacht dat ik een tubereuze borstvorm had (dat zei m'n vorige pc die de bv had gedaan ook..) maar van Selms zei dat het een prima borstvorm is, gewoon klein, en dat het er goed uit zal zien na explantatie. Borstlift is ook niet eens genoemd, niet nodig..

Ik heb ook 8 wkn op deze consultafspraak moeten wachten, en vandaag met plannen voor operatie ging ze eigenlijk al naar 2020 kijken maar zag toch nog een vrije plek op 19 december waar ik mee akkoord ben gegaan.

Succes met alles!
Ga er dan maar vanuit dat het echt wel gaat worden zoals hij zegt ( al kan je dat niet 100% zeker weten natuurlijk), dit zei hij nl bij mij ook. En hij had gelijk. Fijn dat je een datum hebt!!
- Beauty is only skin deep -
Autumn

Ongelezen bericht 22 okt 2019 10:04

djr1985 schreef:
21 okt 2019 21:05
Hoi Autumn en bloempje,
Ik heb vandaag m'n consult bij Van Selms gehad. Ik heb ook nooit een echo of mri laten doen, hij zei dat dat wel handiger was als ik nog aanspraak wil maken op de verzekering stel dat m'n implantaten lijk blijken te zijn. Maar ik denk dan weer dan maak je ook kosten voor een echo en misschien voor niets als er niets op te zien is..

Succes met alles!

Hoi Djr1985,

Dank voor je bericht. Wat fijn dat je 19 december terecht kan.
Heel veel succes en sterkte gewenst de aankomende tijd.
Liefs,
Autumn
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”