Ik ben een vrouw van 49 jaar, moeder van 3 kinderen (23, 20 en 18) en heb sinds 2010 Allergan siliconen implantaten (dual plane) en ging toen van niets (met hangende tepel) naar cup 70/75D. Ik was toen zooo blij om eindelijk borsten te hebben! Ik had me er eindeloos in verdiept en kwam bij dr. van Selms terecht. Wilde toen graag de monobloc hydrogel maar hij zei toendertijd letterlijk: 'garantie tot de deur' en raadde me de Allergan protheses aan die nu uit de handel zijn genomen. Die zouden zeker wel 20 jaar of langer mee gaan en konden absoluut niet lekken doordat ze cohesief zijn. Vijf jaar later ging een goede vriendin naar hem toe voor een bv en wilde dat ook zo veilig mogelijk en haar raadde hij, je raadt het al, monobloc aan.
Ik heb echter de laatste jaren steeds meer klachten. Heel veel pijn in spieren, ga ineens door mijn rug heen (nooit rugklachten gehad), sta op als een stijve oude vrouw en heb ook al wat artrose in mijn vingers. Ben al bij de reumatoloog geweest maar daar is behalve de artrose niets uitgekomen. Ik heb ook al 1,5 jaar last van maagzuur waarvoor ik medicijnen slik. Verder last van hartritmestoornissen, droge ogen en slecht op woorden kunnen komen.
Inmiddels ben ik er wel uit dat ik die protheses eruit wil hebben en heb 18 oktober een afspraak bij Frank Niessen. Wil eigenlijk ook nog een afspraak bij dr. van Selms maken die mij geopereerd heeft. Liefst wil ik wellicht meteen lipofilling laten doen, maar jee, wat is dat prijzig allemaal!
Heb het idee dat mijn huisarts het allemaal maar een beetje onzin vindt maar ze heeft me inmiddels wel doorgestuurd naar dr. Nanayakkara (internist) van de VUmc, maar ik begreep dat ik daar voorlopig nog niet terecht kan. Ik heb trouwens nog niet de brief gekregen van de VU waarin staat dat er nog geen afspraak gemaakt kan worden.
Ik hoop dat mijn operatie vergoed kan worden. Moet het geld nl. lenen bij familie.
Ben daar wel benieuwd naar hoe dat bij anderen is gegaan. Ben verzekerd bij IZZ (van VGZ). Zij hebben gezegd dat ik een aanvraag kan doen, liefst met een arts.
Ik word wel ontzettend gestresst van al deze toestand
Het wordt nu wel heel echt ineens. Het idee dat ik nu al weer geopereerd moet gaan worden maakt mij erg nerveus....
Fijn om hier de support van 'lotgenoten' te krijgen.