Even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Chika

Ongelezen bericht 20 sep 2019 10:32

Goedemorgen dames

Sinds de uitzending op Radar van vorig jaar weet ik het zeker, mijn protheses die ik heb sinds2003 moeten eruit!,
Ik was me toen niet eens erg bewust dat ik waarschijnlijk door deze ellendige dimgen al jarenlang met klachten loop. Ik ben al , ik denk sinds plaatsen protheses ,moe. Ik heb echt niet de energie van leeftijdsgenoten en vind dit frustrerend. Ook kwakkel ik veel. Maar heb daar nooit wat achter gezocht. Vanaf 2013 kreeg ik er hartklachten bij. Hier is natuurlijk geen oorzaak voor gevonden.
Sinds mijn zwangerschap in 2015 werd dit erger en de vermoeidheid ook. Maar dit weet ik aan het hebben van een jong gezin. De laatste maanden merk ik ook dat ik steeds vaker vergeetachtig ben, moeilijk uit mn woorden kom en zit nu zelfs thuis ivm burn outklachten . Ik ben op deze site en het forum gekomen en schrik wel van wat ik hier tegenkom. Aan de andere kant, als al deze klachten (want heb er nog meer als ik zo terugkijk, maar omdat het atypische klachten zijn en een arts er niks mee kan, dacht ik, moet ik er maar mee leren leven) door de protheses komen, kan een deel van de klachten misschien verdwijnen of minder worden! Op het moment wordt ik erg blij van die gedachte, want dit is niks. Ik kan met moeite voor mijn eigen dochter zorgen, ben geen leuke moeder en echtgenote meer
Ik wordt er boos van.
Dus ik wil nu echt de explantatie niet langer meer uitstellen!!!!

Nu vind ik alleen de weg die ik het beste kan bewandelen nog lastig. Ik wil eerst die ellendige protheses eruit, maar bij welke arts? Het liefst in een ziekenhuis zelf gezien ik een lastig lijf heb en ik best bang ben voor complicaties (ben al vaker geopereerd nml). En kan ook daarna nog worden aangetoond dat ik “ziek” ben geworden door de protheses...? Want dat aantonen is een erg lange weg begrijp ik. Daar wil ik niet op wachten.
Ik ben nu wel bij een internist , en zij lijkt me gelukkig serieus te nemen in mijn klachten!

En....ik was zo plat als een dubbeltje. Had nog geen cup aa. Ik vraag me af of er vrouwen zijn hier met hetzelfde dilemma. Of die ze er inderdaad al uit hebben laten halen. Zijn jullie daar dan weer onzeker over zoals toen????

Hartelijk dank alvast voor het lezen, en superfijn dat er een forum is en dus gelijkgestemden!

Groetjes Chika
2003 BV
Riep tot vorig jaar nog dat het de beste beslissing ooit was! Weet nu wel beter😩
3 feb wordt ik ervan verlost. Kan niet wachten!
Onzeker

Ongelezen bericht 20 sep 2019 14:35

Chicka welkom op het forum!
Zoals je misschien al heb gelezen hier en daar ben je helaas geen uitzondering. Vele van ons hebben in eerste instantie onze klachten niet aan onze protheses gelinkt en het is dan ook best wel schrikken dat ineens een lampje gaat branden in je hoofd.
Super goed en dapper dat je de beslissing heb genomen om je protheses te verwijderen!
We hebben rechts boven een zoekbalk waar je veel info mee kunt vinden.
Zou je ook je klachten hier willen meldenMeldpunt RIVM
Hier staat heel veel handige info, zeker als je nieuw bent Welkom

X
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Susana

Ongelezen bericht 20 sep 2019 16:32

Welkom Chika,
Hier op de forum er is veel informatie, neem de tijd om de info rustig te lezen. Ik ben niet zo lang geleden aan geopereerd, dus ben nog aan herstellen, wat ik nu al merk, is dat ik geen druk meer op mijn borst voelt, ze waren echt als tennisballen, heel hard ingekapseld!! Ik heb ook geen stekende of brandende gevoel op mijn borsten zoals toen met de prothese. Ik ben alweer terug naar mijn eigen maat: 80 volle B of een kleine C. Ik hoor vaak dat vele vrouwen zijn aangenaam verrast na de explantatie, dat de borsten zijn gegroeid, dus er is een kans dat bij jou ook zo is.
Andere kiezen voor lipofilling, hier op de forum kun je ook er over lezen.
Ik wens je veel succes met jouw proces 🍀🌻💜
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
djr1985

Ongelezen bericht 20 sep 2019 18:34

Hoi en welkom hier! Je hebt een vergelijkbaar verhaal als ik, ik heb ze sinds 2004 en maak me vooral zorgen om de leeftijd, hoewel ik dus dacht dat ik ze voor altijd zou kunnen laten zitten (zonder problemen/klachten dan) ik heb ook eigenlijk geen klachten maar heb toch besloten dat ze eruit gaan. Vervangen is geen optie meer met de info die ik nu heb over implantaten.. Twijfel alleen nog tussen wel of geen Lipofilling. Heb ondertussen (na ervaringen hier te hebben gelezen) een afspraak voor een consult gemaakt bij dr. Van Selms in de Jan van Goyen kliniek in Amsterdam, op 21 oktober. En dan hoop ik dat ze er dit jaar of begin volgend jaar uitgaan. Ook ik had enkel 2 erwtjes op m'n borstkas dus ik ben ook bang voor wat er overblijft en of ik er nu wél mee zou kunnen leven..
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Essi

Ongelezen bericht 21 sep 2019 17:29

Welkom hier op het forum.
Zoek, lees en vraag vooral als je ergens mee zit. Heel veel succes met de weg die je gaat bewandelen.
Liefs essi
Chika

Ongelezen bericht 21 sep 2019 18:48

Dank jullie allemaal! Fijn jullie welkom☺️.
Ik heb al het een en ander gelezen, er is zoveel te lezen dat ik er een beetje “eng “van wordt in mijn hoofd (gezien die “burnout” ik moeilijk overzicht kan houden en alles tot me kan nemen
).
Lipofilling is geen optie heeft dr kappel me al verteld omdat ik graatjemager ben (ook dat is zoiets, ik kom maar niet aan, val eerder af. Ik moet echt goed en meer dan genoeg blijven eten anders blijft er niks van me over🤣)

#Susana; hoop inderdaad op dat ik ook onder de groep vrouwen val waarbij m borsten toch ongemerkt gegroeid zijn...maar ik houd maar rekening met het weer terugkrijgen van uhm...niks?

#djr 1985; ja, ik hoop ook echt dat ik zoooo blij ben dat die troep uit mn lijf is, dat ik juist weer heel blij wordt van mn erwtjes . Zou het dan toch nog ergens goed voor zijn?😉 Hopelijk ga jij dat ook zo ervaren! Jij was dus ook jong toen je ze liet plaatsen . Weet nog dat ik tot een paar jaar geleden terug riep dat ik zooooo blij was met de Bv, heb me nooit meer zorgen hoeven maken over bikinis, kleding, en uberhaupt een passende bh.
Hoe anders denk ik nu. En ook omdat ik mogelijk mn kind de siliconen deeltjes heb meegegeven via de placenta en de borstvoeding. Vind ik zo erg😢.

Ik ga nu een afspraak maken bij dr v Rijssen in het Isala Zwolle. Ik heb op het forum ook wel goede verhalen over haar gelezen. Was al wel een aantal jaren geleden las ik, hoop dat dat nog zo is!
Ik zou het anders niet zo goed weten hier in de omgeving van zwolle..

En kunnen alle plastisch chirurgen eigenlijk wel goed de protheses verwijderem die achter de borstspier geplaatst zijn? Begreep dat dat echt een heel stuk lastiger wordt.

Genoeg dus om me zorgen om te maken, kan ik er niet erg goed bij hebben op het moment

# onzeker; ik ga zeker ook melding maken van de klachten! Ik wacht nog wel de internist af...
2003 BV
Riep tot vorig jaar nog dat het de beste beslissing ooit was! Weet nu wel beter😩
Essi

Ongelezen bericht 21 sep 2019 22:34

Volgens mij maakt het niet heel veel uit hoor. Mijne zaten onder de spier en dokter van Selms heeft de explantatie gedaan. Ging prima.
Patriciapatricia

Ongelezen bericht 23 sep 2019 13:36

Hoi chika

Ik ben vandaag precies 1 jaar geleden geopereerd. Heb toen mijn BV gekregen. 5 weken later zijn ze weer verwijderd, mijn lijf en geest konden er niet tegen, werd helemaal gek. Ben blij dat ik er vanaf ben. Ook ik was plat en na de explantatie dus nog steeds, maar onzeker ben ik niet, beter dit dan ziek. En ze hebben mij zoveel goeds gebracht, 2 knappe meiden die beide een jaar lang borstvoeding hebben gekregen. Voor mij geen polonaise meer aan mijn lijf.
Moeke

Ongelezen bericht 23 sep 2019 16:23

Hi Chika, join the club!!

Ik was ook erg plat voor mijn implantaten cup aaa. 30 jaar geleden inmiddels. Ik had ook zeker niet verwacht nog iets van mezelf te hebben en wat er was, met rimpels, striae en zwaarteklacht invloeden. Viel uiteindelijk toch echt reuze mee. Nog steeds amper een a cup maar ik ben toch blij omdat het allemaal puur natuur is. In mijn zoektocht naar plat en vooral naar kleding bij kleine borsten kwam ik de volgende site tegen. Ik deel hem wel vaker omdat ik het zo'n eyeopener vond! Juist als je zelf ietepetiet bent zijn kleine borsten juist mooi!

viewtopic.php?f=182&t=2383

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mijn foto's staan op het afgeschermde deel, zoek ze gerust op.

Liefst, Moeke

PS Dr Kappel houdt spreekuur en controles in Zwolle. Zij opereert in Amsterdam, daar moet je dan 2x heen.
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Chika

Ongelezen bericht 14 okt 2019 18:51

Bedankt Moeke voor de site!
En ik moet maar op een andere manier laten zien dat ik een vrouw ben dan😄. Meer rokjes dragen ipv broeken ofzo...

Inmiddels al wel wat verder qua info, maar loop wel vast. Dit kost me allemaal zo veel energie, die ik niet heb.
Maar goed, daar ga ik in een ander topic nog wel over op in denk ik. Heel frustrerend dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd..

Njogmaals dank jullie en succes een ieder die op het moment in hetzelfde schuitje zit!!!
2003 BV
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 okt 2019 19:19

Lieve Chica, welkom! Ik lees niet alles omdat dit niet meer lukt. Vandaag niet veel van voornemen terecht gekomen maar goed.
Ik wilde je zeggen dat je na de explantatie langzaam aan wat gaat aankomen. Bij mij duurde het 2 jaar voordat dit ging lukken. Ik kwam ongeveer 1 kilo per jaar aan. Ik moet nog steeds flink eten om niet af te vallen, maar het is nooit meer geweest als met die troep.

Sterkte!!!!
Had je al een melding gedaan? Is heel belangrijk!!!

💋❤Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Chika

Ongelezen bericht 15 okt 2019 17:18

Hoi Luna, dus jij had ook problemen met niet aan kunnen komen!

Ik vermoed inderdaad ook dat dat door die troep komt..hoopvol wat je schrijft ook al duurt het lang.
Ik eet me een ongeluk heb ik het idee. Eet zelfs ook bewust wat ongezonder!Lijk nu ietsje vet op mn buik te hebben gekregen.

En logisch dat je niet alles kunt lezen! Vind al dat je er heel veel tijd voor maakt! Diep respect voor je!
Laatst gewijzigd door Chika op 15 okt 2019 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
2003 BV
Chika

Ongelezen bericht 15 okt 2019 17:20

O, en melding ga ik maken als ik een keuze heb gemaakt. Vind het verrekte lastig. En kost Me reteveel energie die ik niet bepaald heb .
maar wil dat het goed wordt gedaan, liefst in een ziekenhuis, maar ook dat er een kans is op vergoeding. Internist adviseert het in ieder geval, dat is al iets!

Maar alles stap voor stap dus, anders kan ik het niet overzien!
2003 BV
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 okt 2019 20:26

In een kliniek is er ook recht op vergoeding. Als je aan de voorwaarden van het Zorginstituut Nederland voldoet, kun je ook naar een kliniek hoor.
Ik plaats zo een linkje over wat internist aan info moet verstrekken.

En ja, dat afvallen komt ook echt deel door de siliconen. Je lichaam is in een constante staat van detox :(
Troep is het! :evil:

Een melding doen is heel belangrijk willen we verandering brengen mop, dus hoop dat je dit doet! :D

Heel veel liefs en kusjes en sterkte!!!

Luna

In dit forumlier lees je welke vragen een pc moet beantwoorden en welke informatie van een internist of immunoloog is vereist voor de vergoeding op basis van systemische klachten of ASIA: https://drive.google.com/file/d/1H-0z76 ... 0ovhH/view
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”