Ik ben dus nog vrij nieuw op dit forum, maar wat me opvalt is dat de meeste van jullie toch echt klachten hadden van de siliconen. Ik denk dat ik dat niet heb. Ik zeg ik denk, omdat ik tussen de lijst met klachten ook wel dingen zie dat ik denk: ja daar heb ik wel es last van. Maar nooit zo erg dat ik ervoor naar de huisarts ga. Maar ik ben bijvoorbeeld best een neerslachtig persoon. Kan vaak denken: "is dit het nou" (het leven in het algemeen
Hoe dan ook, de siliconen implantaten zitten nu 15 jaar in mijn lichaam en ik wil ze er uit (nou ja wil het eigenlijk niet want ik vind ze mooi) maar ben er wel klaar mee nu ik er veel meer over weet dan ooit.
Ik ben dus nooit voor klachten bij de huisarts geweest. Weet ook niet of er een lek of scheur zit.
Is de huisarts nou alsnog de eerste stap? Ik twijfel zo of ik voor explantatie naar een kliniek zal gaan, of naar het ziekenhuis.
In " mijn" ziekenhuis werkt een plastisch chirurg maar daar is verder weinig info over te vinden, in vergelijking tot bijvoorbeeld alle fijne ervaringen hier bij de verschillende chirurgen als Niessen en Van Selms.
Qua vergoeding van de operatie verwacht ik dus eigenlijk dat ik er niet voor in aanmerking kom omdat ik niet zulke erge klachten heb. Enkel de leeftijd van de implantaten zal geen medische noodzaak zijn? Ik heb er immers zelf voor gekozen ze te plaatsen en had wellicht moeten weten dat ze dan ook ooit vervangen/verwijderd moeten worden (al is mij verteld van niet.. en weet ik ook niet of ik het überhaupt gedaan had als ik dat had geweten).
Kan iemand mij hier een beetje mee op weg helpen?
Lieve groetjes,
Dana