Eigenlijk geen klachten, explantatie door leeftijd implantaten

Protheses vanwege cosmetische reden.
djr1985

Ongelezen bericht 27 aug 2019 15:24

Hoi iedereen,

Ik ben dus nog vrij nieuw op dit forum, maar wat me opvalt is dat de meeste van jullie toch echt klachten hadden van de siliconen. Ik denk dat ik dat niet heb. Ik zeg ik denk, omdat ik tussen de lijst met klachten ook wel dingen zie dat ik denk: ja daar heb ik wel es last van. Maar nooit zo erg dat ik ervoor naar de huisarts ga. Maar ik ben bijvoorbeeld best een neerslachtig persoon. Kan vaak denken: "is dit het nou" (het leven in het algemeen :lol: ) en moeilijk om ergens plezier aan te beleven. Dus wie weet zit het bij mij meer psychisch dan lichamelijk. Maar dat zijn nu speculaties.

Hoe dan ook, de siliconen implantaten zitten nu 15 jaar in mijn lichaam en ik wil ze er uit (nou ja wil het eigenlijk niet want ik vind ze mooi) maar ben er wel klaar mee nu ik er veel meer over weet dan ooit.
Ik ben dus nooit voor klachten bij de huisarts geweest. Weet ook niet of er een lek of scheur zit.
Is de huisarts nou alsnog de eerste stap? Ik twijfel zo of ik voor explantatie naar een kliniek zal gaan, of naar het ziekenhuis.
In " mijn" ziekenhuis werkt een plastisch chirurg maar daar is verder weinig info over te vinden, in vergelijking tot bijvoorbeeld alle fijne ervaringen hier bij de verschillende chirurgen als Niessen en Van Selms.

Qua vergoeding van de operatie verwacht ik dus eigenlijk dat ik er niet voor in aanmerking kom omdat ik niet zulke erge klachten heb. Enkel de leeftijd van de implantaten zal geen medische noodzaak zijn? Ik heb er immers zelf voor gekozen ze te plaatsen en had wellicht moeten weten dat ze dan ook ooit vervangen/verwijderd moeten worden (al is mij verteld van niet.. en weet ik ook niet of ik het überhaupt gedaan had als ik dat had geweten).

Kan iemand mij hier een beetje mee op weg helpen?

Lieve groetjes,
Dana
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 aug 2019 16:45

Heel goede vraag, lieve Dana, en moeilijk antwoord op te geven helaas.. Maar ik zal je zeggen wat ik weet.

Ten eerste ga ik je zeggen dat er net als jij meer vrouwen waren die niet echt beduidende klachten hadden of die dachten deze niet te hebben. Soms merkten ze achteraf dat bepaalde klachten die ze niet weten aan de siliconen, wel minder werden. Dus dat is positief. Weer anderen dachten geen klachten te hebben, maar kregen na de operatie pas klachten, meestal lokale klachten die ook lang bleven bestaan. Er waren ook vrouwen die eerst geen klachten dachten te hebben en door de detox juist heel ziek werden. En er waren vrouwen die helemaal geen verschil merkten. Hoe dan ook moesten al deze vrouwen net als jij dezelfde moeilijke weg bewandelen. Voor zover ik weet is Dorie nu 1 van de vrouwen die niet echt klachten heeft van siliconen, maar ze wel wil verwijderen, omdat ze geen klachten wil gaan ontwikkelen. Een heel verstandig besluit! Ook jouw reden om te willen verwijderen is een heel verstandige, want implantaten van 15 jaar zijn inderdaad erg oud. Ook al beweerden al die pc's dat ze een leven lang meegaan...

Ik denk dat de eerste stap die je moet nemen de ha is. Vertel hem/haar dat je 15 jaar geleden koos voor siliconen en dat je toen niet bent voorgelicht over de risico's en bijwerkingen. Dat je nu wel wat klachten hebt, maar niet zeker weet of die van de implantaten komen, maar dat je ze toch wilt laten verwijderen, omdat ze al 15 jaar oud zijn en dat implantaten na 10 jaar een grote kans hebben om te scheuren met alle gevolgen van dien. Wijs hem op onze informatie en op de uitzendingen van Radar. Wees heel duidelijk dat het geen angst op ziekte is die ervoor heeft gezorgd dat jij op dit punt bent gekomen en dit besluit hebt genomen, maar dat je dit doet op basis van logica en harde bewijzen dat implantaten geen leven lang meegaan zoals ons werd wijsgemaakt. Jij koos er ooit voor ze te nemen zonder eerlijk te zijn voorgelicht. Als je beter wist, had je beter kunnen beslissen. Jij voelt nu de drang om deze belangrijke stap te nemen en je huisarts hoort jou hierbij te helpen. Hoe dan ook heb je als implantaat draagster recht op verwijzing naar een pc. Krijg je die niet, moet je je consult zelf betalen.

Misschien kan je ha een echo of mri laten maken. Dan kunnen ze kijken of er een lek zit. Is dat het geval, krijg je de operatie vergoed. En anders moet je, als je geen klachten hebt, helaas de operatie zelf betalen. Heel vervelend, maar dat is helaas hoe het er voor nu voor staat. Je kunt wel een deel van je geld via de belasting terugkrijgen. Het is dan wel belangrijk dat je aangeeft dat je operatie een geldige reden had. De leeftijd van je implantaten is er wel degelijk 1 hoewel dat voor verzekeraars niet zo is helaas. Dit valt buiten de voorwaarden, ook al moet dat echt gaan veranderen vind ik.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik zal je vraag ook bij het vraag en anwoord topic zetten ok?

Succes en sterkte!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Muisje

Ongelezen bericht 27 aug 2019 16:50

Welkom Dana. Als je naar het ziekenhuis wilt voor explantatie, dan zul je eerst naar de huisarts moeten voor een verwijzing, bij een kliniek heb je die niet nodig.
Ik heb ook geestelijke klachten, en lichamelijke, of ze echt van de protheses komen weet ik natuurlijk niet zeker, maar het is wel begonnen/verergerd na de implantatie.
15 jaar is lang! Succes met je beslissing, ikzelf ben blij als ze eruit zijn.

Gr. Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”