Even voorstellen Flora

Protheses vanwege cosmetische reden.
Flora

Ongelezen bericht 20 mar 2019 20:44

Explantatie verhaal—>Flora

Hallo lieve mensen,

Ik lees al eventjes mee op dit forum en heb toch gisteren geregistreerd.
Allereerst wilde ik graag even zeggen hoe bijzonder ik jullie steun naar elkaar vind.
Liefdevol, open en eerlijk.

Ik zal mezelf even voorstellen.
Ik ben Flora, begin 30 en moeder.
Ik heb nu ongeveer 12 jaar silicone borstimplantaten.
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik bijna geen borstvorming had.
De keuze was gauw gemaakt en was/ben blij met hoe ze er uitzien.
Ik denk dat ik inmiddels al wel 10 jaar lichamelijke klachten heb.
Ze begonnen met een kleine pijn in mijn rug die steeds erger werd. De pijn verspreidde in mijn bovenlichaam naar schouder, nek, borst. Heb veel hoofdpijn en ben bekaf.
Ik word elke dag wakker alsof ik de avond ervoor flink heb gedronken. Alcohol drink ik niet want dan voel ik me nog zieker, zelfs al na 1 glas wijn. Het duurt dan zeker een halve dag voor ik er eindelijk ben. Algehele malaise is denk ik een juiste omschrijving.
Heb ook goed dagen hoor. Dan voel ik me fit en energiek maar ze zijn schaars.
Ik heb veel verschillende onderzoeken gehad maar ben volgens artsen volkomen gezond. :?:
Ben ten einde raad want ik ben niet gezond.
Het hoort niet dat ik me zo voel.

Eindelijk heb ik de link gelegd... al mijn onverklaarbare pijn en klachten kunnen wellicht van mijn inplantaten komen.
Ik word bang van de gedachte.
Herken me zo in veel van jullie verhalen.

Heb besloten er geen gras over te laten groeien.
Ik wil ze eruit. Liever gisteren dan vandaag.

Heb contact opgenomen met een kliniek die jullie hier aanbevelen.
Hoop gauw van ze te horen.

Ook hoop ik bij jullie wat steun te vinden, jullie steun te geven en ervaringen uit wisselen.

Liefs,
Flora
Esthertje

Ongelezen bericht 20 mar 2019 21:23

Welkom Flora,

Dapper besluit van je. Ik had nooit gedacht dat mijn klachten van de implantaten kwamen. Maar nu ik veel heb gelezen over siliconen heb ik geen twijfel meer.
Ik herken ook wat jij schrijft, je voelt dat er iets niet goed zit.

Succes met je zoektocht naar een chirurg.
Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Liefs
Esther
Esther

Ongelezen bericht 21 mar 2019 20:01

Hey lieve Flora,

Zo herkenbaar weer jouw verhaal. Dat raakt me dan ook weer..
De extreme vermoeidheid vind ik momenteel heel moeilijk. Er is bij mij inmiddels CVS (chronische vermoeidheid) geconstateerd.
Mijn explantatie vindt over 3 weken plaats. Ik hoop heel erg dat ik wat meer energie krijg om mijn sociale leven wat meer op te kunnen pakken.
Ook vind ik het spannend hoe mijn borsten eruit zullen zien. Had vrijwel niks voor de operatie (net als jij) dus zal slikken worden om mezelf in de spiegel te zien.

Sterkte! Op naar herstel!

Liefs,
Esther A
Flora

Ongelezen bericht 21 mar 2019 20:19

Esthertje schreef:
20 mar 2019 21:23
Welkom Flora,

Dapper besluit van je. Ik had nooit gedacht dat mijn klachten van de implantaten kwamen. Maar nu ik veel heb gelezen over siliconen heb ik geen twijfel meer.
Ik herken ook wat jij schrijft, je voelt dat er iets niet goed zit.

Succes met je zoektocht naar een chirurg.
Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Liefs
Esther
Hai Esthertje,

Dank je wel voor je lieve berichtje.
Heb je zelf de link gelegd dat jouw klachten door je implantaten komen of is er een arts zo oplettend geweest?

Heb nog niet helemaal door hoe ik het best alle verhalen terug kan lezen van iedereen. Vergeef me als het al vaker aan je gevraagd is maar heb jij al een datum voor explantatie en naar welke arts ga je?

Liefs! Flora
Flora

Ongelezen bericht 21 mar 2019 20:29

Esther schreef:
21 mar 2019 20:01
Hey lieve Flora,

Zo herkenbaar weer jouw verhaal. Dat raakt me dan ook weer..
De extreme vermoeidheid vind ik momenteel heel moeilijk. Er is bij mij inmiddels CVS (chronische vermoeidheid) geconstateerd.
Mijn explantatie vindt over 3 weken plaats. Ik hoop heel erg dat ik wat meer energie krijg om mijn sociale leven wat meer op te kunnen pakken.
Ook vind ik het spannend hoe mijn borsten eruit zullen zien. Had vrijwel niks voor de operatie (net als jij) dus zal slikken worden om mezelf in de spiegel te zien.

Sterkte! Op naar herstel!

Liefs,
Esther A
Hey Esther,

Jeetje... heb je verhaal gelezen en ben er stil van..
wat moet dit een heftige periode voor je zijn.

Nog 3 weken. Spannend zeg!
Kon je gauw bij dr Kappel ingepland worden?
Heb je meerdere pc bezocht?

Ben wel benieuwd hoe snel het traject van consult tot explantatie gaat.
Het zal wel aan meerdere factoren liggen...

Op welke manieren ben je je aan het voorbereiden op de operatie?

Veel liefs, Flora
Esther

Ongelezen bericht 21 mar 2019 21:49

Hey Flora,

Lief je reactie! Zeker spannend, het is nu echt aftellen!

Nav de uitzending in Radar ben ik naar Dr. Budo geweest in België (hij zat in de uitzending en onderkent het probleem van siliconen).
Daarna naar Dr. Kappel. Bij twijfel wilde ik nog naar Dr. Niessen gaan maar voor op mij maakt Dr. Kappel een dusdanig vakkundige indruk dat ik voor haar heb gekozen. Plus dat ze met drains werkt vind ik een goed verhaal. Eind januari was mijn eerste consult bij haar. Ze was toen bezig met de planning van maart en daar kon ik net niet meer bij.

Op dit moment ben ik me beetje mentaal aan het voorbereiden op de operatie maar dat gaat ook wel samen met veel verdriet. Met m'n vriend heb ik nieuwe sportbhtjes besteld. Weet nog niet zo goed welke maat dus twee gedaan :) Van het weekend maar wat foto's van mezelf maken ter herinnering. Ik lees op het forum over het nemen van supplementen twee weken voor de operatie dus daar ga ik me ook maar eens in verdiepen.

Overweeg jij nog iets anders dan explantatie (lipofilling oid) of nog niet mee bezig? Als je meer vragen hebt laat maar weten!

Liefs,
Esther
Esthertje

Ongelezen bericht 22 mar 2019 05:59

Hi Flora,

Ik heb inmiddels 2 weken geleden explantatie met lipofilling gehad. Zag er enorm tegenop. Tot op heden is het me meegevallen.

In verband met veel klachten, met name extreem moe, haarverlies, spierpijn, tintelingen in armen etc, liep ik bij de internist. M’n schoonzusje had de implant flies van radar gezien en zei tegen mij dat dit wel heel veel met mijn klachten overeen kwam. Op mijn verzoek is er toen een echo en MRI gemaakt. En toen bleek m’n linker implantaat gescheurd te zijn.
Dat is het moment dat ik me ging inlezen... daarna geen twijfel meer dat ik me ziek voel door de implantaten.

Toen ben ik op zoek gegaan naar een pc.
Mijn advies zou zijn, kies een arts waar jij vertrouwen in hebt en je goed bij voelt. En probeer zo veel mogelijk kapsel te laten verwijderen.

Je kunt vaak al binnen 4 weken na je consult onder het mes.
Neem de tijd die jij nodig hebt, een paar weken meer of minder maakt ook niet het verschil.

Liefs
Esther(tje)
Flora

Ongelezen bericht 28 mar 2019 16:18

Esther schreef:
21 mar 2019 21:49
Hey Flora,

Lief je reactie! Zeker spannend, het is nu echt aftellen!

Nav de uitzending in Radar ben ik naar Dr. Budo geweest in België (hij zat in de uitzending en onderkent het probleem van siliconen).
Daarna naar Dr. Kappel. Bij twijfel wilde ik nog naar Dr. Niessen gaan maar voor op mij maakt Dr. Kappel een dusdanig vakkundige indruk dat ik voor haar heb gekozen. Plus dat ze met drains werkt vind ik een goed verhaal. Eind januari was mijn eerste consult bij haar. Ze was toen bezig met de planning van maart en daar kon ik net niet meer bij.

Op dit moment ben ik me beetje mentaal aan het voorbereiden op de operatie maar dat gaat ook wel samen met veel verdriet. Met m'n vriend heb ik nieuwe sportbhtjes besteld. Weet nog niet zo goed welke maat dus twee gedaan :) Van het weekend maar wat foto's van mezelf maken ter herinnering. Ik lees op het forum over het nemen van supplementen twee weken voor de operatie dus daar ga ik me ook maar eens in verdiepen.

Overweeg jij nog iets anders dan explantatie (lipofilling oid) of nog niet mee bezig? Als je meer vragen hebt laat maar weten!

Liefs,
Esther
Hey lieve Esther,

Wat fijn dat je je al een beetje aan het voorbereiden bent.
Nog twee kleine weekjes voor je!

Ik heb volgende maand een afspraak bij dr Kappel.
Ondertussen kan ik me denk ik wel goed voorbereiden op dat consult.
Ik ga nog naar de huisarts voor een verwijzing voor pc en voor dr Nanakayarra.
Wil een zo goed mogelijk dossier proberen samen te stellen voor de zorgverzekering.
Hoop natuurlijk van harte dat ik de exploitatie vergoed krijg maar ga er niet op zitten wachten.

Was van plan om even af te wachten wat dr Kappel adviseert. Weet namelijk niet hoeveel borstweefsel ik nu zelf heb 12 jaar verder ;)

Veel liefs! Flora
Flora

Ongelezen bericht 28 mar 2019 16:21

Esthertje schreef:
22 mar 2019 05:59
Hi Flora,

Ik heb inmiddels 2 weken geleden explantatie met lipofilling gehad. Zag er enorm tegenop. Tot op heden is het me meegevallen.

In verband met veel klachten, met name extreem moe, haarverlies, spierpijn, tintelingen in armen etc, liep ik bij de internist. M’n schoonzusje had de implant flies van radar gezien en zei tegen mij dat dit wel heel veel met mijn klachten overeen kwam. Op mijn verzoek is er toen een echo en MRI gemaakt. En toen bleek m’n linker implantaat gescheurd te zijn.
Dat is het moment dat ik me ging inlezen... daarna geen twijfel meer dat ik me ziek voel door de implantaten.

Toen ben ik op zoek gegaan naar een pc.
Mijn advies zou zijn, kies een arts waar jij vertrouwen in hebt en je goed bij voelt. En probeer zo veel mogelijk kapsel te laten verwijderen.

Je kunt vaak al binnen 4 weken na je consult onder het mes.
Neem de tijd die jij nodig hebt, een paar weken meer of minder maakt ook niet het verschil.

Liefs
Esther(tje)
Hi lieve Esthertje,

Hoe gaat het nu met je 3 weken na de ingreep?
Merk je ook dat je klachten minder zijn na de explantatie?
Hoop het voor je.

Zal je advies meenemen bij mn eerste consult met pc volgende maand. Dank je wel.

Liefs!!
diana1967

Ongelezen bericht 28 mar 2019 16:28

lieve flora
heel hartelijk welkom op deze fantastische waardevolle site
er is hier zoveel informatie te vinden en al vraag je 10x hetzelfde, niets is verkeerd,
je krijgt veel liefde en steun
uiteraard blijft het je eigen beslissing, maar je kan veel ervaringen lezen
neem je tijd, stel alle vragen, maar wees bovendien trots op jezelf dat je al de keuze hebt gemaakt
liefs
Diana
Flora

Ongelezen bericht 28 mar 2019 16:40

Dank je wel voor je lieve berichtje Diana.
Nu al haal ik heel veel kracht uit dit forum. :D

Veel liefs
Esther

Ongelezen bericht 28 mar 2019 19:58

Hey lieve Flora,
Je bent je goed aan het voorbereiden, fijn! Er gaat allemaal wat tijd in zitten maar wel belangrijk om veel informatie in te winnen.
Dr. Kappel gaf bij mij aan dat ik Baker 4 heb, had ik eigenlijk niet verwacht. Voordeel ervan is dat ik wel een deel vergoed krijg.

Ook benieuwd Esthertje hoe jij je inmiddels voelt!
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 mar 2019 23:42

Sterkte en succes lieve Flora!

X Luna

Al een melding gedaan? viewtopic.php?f=142&t=1689
Wegwijs op het forum: viewforum.php?f=208
Flora

Ongelezen bericht 29 mar 2019 09:53

Heel erg bedankt Luna. :)

Heb nog geen melding gedaan maar dat ga ik meteen doen zodra de implantaten zijn verwijderd.
Weet namelijk niet precies welk merk ik heb en wil natuurlijk wel graag alles juist invullen.

Liefs! Flora
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 mar 2019 10:37

Ok, lieve Flora, snap het!

😘😍
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”