even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Ellerim

Ongelezen bericht 17 dec 2018 12:10

Hai,

ook ik wil mij graag even voorstellen, ik heb geen idee of ik het goed doe op deze manier, een van mijn vele klachten is nl niet kunnen lezen/concentreren :?
Al +/- 5 jaar loop ik met gezondheidsklachten rond en sinds een jaar ben ik zelfs gestopt met werken. Steeds terug kerende metaalvergiftiging (die ik nu pas begrijp), slecht werkende lever en nieren, burn out, haarverlies, watten in hoofd, niet geaard, slecht geheugen, duizelig, geen menstruatie meer, altijd moe, pijn in rug en nek, slechte en droge ogen, ijskoude handen en zo nog even door.. 6 jaar geleden heb ik mijn pip implantaten moeten laten vervangen (deze zaten er toen 11 jaar in) voor nieuwe mentor implantaten. Niet omdat ze lek waren maar ik kreeg een oproep vanuit de jan van Gooyen kliniek dat ze vanwege het slechte nieuws vervangen zouden moeten worden.
Dat jaar na de operatie ben ik 10 kilo afgevallen (en ik was al slank) waardoor ik sindsdien nog maar 51 kilo weeg bij een lengte van 175 cm. Met dat gewichtsverlies en al mijn andere klachten ben ik tig x bij de huisarts geweest maar er is nooit een lampje gaan branden dat dit wel eens met de implantaten te maken kon hebben. Geboorte van kinderen, vervroegde overgang (ik ben nu 43), stress ik heb alles gehoord behalve dit.
I.v.m. mijn diagnose Burn out ben ik een half jaar geleden in een buitenlands kuuroord geweest en daar werd mij door een vrouwelijke arts verteld dat zij zichzelf direct in mijn klachten en magere gezicht herkende. Ze vroeg of ik toevallig siliconen borsten heb, ze had zelf haar implantaten namelijk 2 jaar eerder laten verwijderen vanwege exact dezelfde klachten. Op haar advies ben ik mij er (langzaam want wilde het eigenlijk het liefst nog even ontkennen :cry: ) in gaan verdiepen en zodoende op facebook en ook op deze site terecht gekomen.

In het begin enkel met jullie meegelezen en zodoende een afspraak kunnen maken in het Vu en bij dr Kappel. Vu ga ik 10 januari heen en bij dr Kappel ben ik geweest. (gelukkig had ik net 2 dagen voor de Radar uitzending alles in gang gezet, nu nog veel drukker namelijk).
Zij adviseerde mij idd ze direct te laten verwijderen, al mijn klachten komen volgens haar door 18 jaar zwetende siliconen, ze lijken niet te lekken, niet hard en zijn nog erg mooi van vorm. Helaas heb ik geen vetje op mijn lijf dus ook ik kan niet voor de lipofilling gaan.

Ondertussen heb ik een thermografie laten maken bij de groene zuster waarvan ik aankomende donderdag de officiële uitslag krijg. Tijdens deze thermografie was echter al duidelijk te zien dat al mijn lymfen, longen, lever, nieren, baarmoeder, schildklier compleet 'ontstoken" zijn, ook was er een chronische allergie in mijn voorhoofd te zien en nul leven of warmte meer in mijn handen (dit schijnt te komen omdat al je energie naar de rest van je lichaam gaat). Al met al is mijn lichaam dus continue aan het werk om al die zwetende deeltjes op te schonen. Ik hoop dat er geen ernstigere dingen naar voren komen dan ontstekingen maar voor mij staat vast dat ik ze er liever vandaag dan morgen uit heb.
Ik zit dus zit met spanning te wachten op dr. Kappel wanneer ze een operatiedatum heeft voor mij zodat ik daarna kan gaan ontgiften en me hopelijk weer iets beter ga voelen.
Ondanks alles zie ik wel tegen de operatie (narcose) en het resultaat op, zo mager, vreselijk dun haar en dan ook geen borsten meer :cry:

Omdat ik heel veel heb gehad aan jullie verhalen wilde ik mijn verhaal ook even vertellen.
Zelf merk ik heel veel 'onbegrip" bij andere mensen/collega's/vrienden/artsen namelijk dus is het fijn om 'lotgenoten" te horen.

Ook wil ik vragen of iemand enig idee heeft hoelang je na de operatie weer op de been bent, ik weet dat dat waarschijnlijk per persoon verschilt maar ongeveer, dit ivm een geplande skivakantie.

Groetjes Mirelle
Sol

Ongelezen bericht 17 dec 2018 14:05

Hee mirelle

Welkom op het forum!! Wat een herkenbaar verhaal weer.... En wat goed om die arts tegen te komen!! Hoop persoonlijk dat er meer van zulke artsen komen!! Dat scheelt iig voor de bewustwording. Wat je vraag betreft heb ik deze link voor je

viewtopic.php?f=37&t=2029&p=18054#p18054

Voor de rest, hou ons op de hoogte, en ik hoop dat je heel snel een datum krijgt. :D en sterkte meid met alles.

Het valt inderdaad niet mee, maar je gezondheid moet nu de voorrang krijgen.. Wie weet hoe snel je opknapt na explantatie en hopelijk kom je dan ook weer een beetje aan. Mijn collega Luna had dit ook en pas na explantatie kon ze weer wat aankomen...

Liefs Sol
Maja34

Ongelezen bericht 17 dec 2018 15:40

Hoi Mirella,

Wat een verhaal! Fijn dat je het wilt delen.
Ik herken veel van je klachten! Ik sinds mijn protheses al klachten en ben nu 2 jaar ziek thuis (protheses 3,5 jaar). Ik wil ze er ook het liefst vandaag uit hebben dan morgen. Maar ook ik ben veel afgevallen en daardoor tegen het magere aan. Voor mijn bv had ik amper een AA cup. Dus ik vind het mentaal heel moeilijk.

Goed dat je actie hebt ondernomen! Ik hoop voor je dat je snel terecht kunt bij dr. Kappel.
Ga je het proberen om het om medische indicatie te doen? Ik heb namelijk begrepen dat dr. Kappel alleen een medische aanvraag voor kapse lvorming of scheurtjes aan kan vragen bij de verzekering.

En wat een informatie kun je aflezen aan een thermografie! Klinkt als een goed onderzoek! Mag ik vragen welk onderzoek je precies bij de Groene zuster heb laten uitvoeren? Er zijn nogal wat onderzoeken zag ik..

Lieve groetjes, Maja
Ellerim

Ongelezen bericht 17 dec 2018 16:25

hai,

dank voor jullie reactie en voor je link Sol.

Maja ik ga het zeker proberen om het op medische indicatie te doen, echter heeft Dr. Kappel mij nu gezegd dat ze denkt te voelen dat er geen scheur inzit en dat ook de kapsel vorming meevalt. Hierdoor zou zij geen aanvraag in kunnen dienen.
Wel is er bij de thermografie iets gezien wat lijkt op lekkage, vloeistof, kapselvorming of erger dus mocht ze dat alsnog tegenkomen dan maakt ze een foto tijdens de operatie :shock: en kan ze alsnog een verzoek indienen.

Ook heb ik om deze reden de afspraak gemaakt bij Dr Block in het VU, wellicht kan zij op basis van mijn klachten alsnog iets betekenen hierin voor mij en anders ga ik achteraf nog bezwaar indienen zoals ik elders op een pagina las.

Bij thermografie heb ik na overleg besloten om het vrouwenonderzoek te laten doen, wel ook weer veel geld wat niet vergoed wordt (345,00) maar dit was het beste onderzoek m.b.t. mijn klachten en ik had en heb daar echt een goed gevoel bij. Heel duidelijk en eindelijk een duidelijk beeld waarom ik mij zo vreselijk slecht voel. Mijn man schrok behoorlijk, had volgens mij altijd het idee dat het wel meeviel, maar ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Ik ben alleen nog wel een beetje nerveus voor de echte uitslag (deze wordt mij donderdag doorgebeld door een arts) ik hoop niet dat er al allerlei andere ziektes door deze ontstekingen ontstaan zijn.

En ja, het cosmetische gedeelte vind ik ook echt echt een dingetje, had zo graag voor lipofilling willen gaan maar goed, het is niet anders, ik zou je ook zeker die thermografie aanraden, dan heb je een beeld erbij en vergemakkelijkt misschien je beslissing..
kiki

Ongelezen bericht 17 dec 2018 17:51

Welkom Mireille, bekend verhaal, Maja en Mireille als jullie zo mager zijn, volgens mij ook door siliconen, ik was het ook, probeer via huisarts ook naar een diëtiste te gaan, misschien kan je nutridrink, en toetjes op recept krijgen om proberen aan te komen, ook voor operatie is 50 a 53 kilo weinig, mijn diëtiste vond het doodeng vorig jaar, en hebben zelfs nog sonde voeding geprobeert om paar kilo aan te komen, ik kreeg die nutridrink al jaren,
Groetjes kiki
Ellerim

Ongelezen bericht 17 dec 2018 19:00

Hai Kiki,

dank voor je tip, ik zit idd al 3 proteïne shakes (weij) per dag buiten mijn normale voeding om naar binnen te werken. Dit advies kreeg ik van de arts vanuit het kuuroord maar extra toetjes is misschien ook een idee.
Mocht je ondanks je lage gewicht wel geopereerd worden?
kiki

Ongelezen bericht 17 dec 2018 19:19

Ja moest wel, had bijna 4 jaar met kapotte prothese gelopen, en jaren proberen áán te komen, nu pas gelukt na stop met roken 20 kilo,
Ik kreeg nutridrink gewoon op recept, dus niet betalen,in plaats van yoghurt na het eten nam ik een toetje met veel calorieën,
Gr kiki
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 dec 2018 19:29

Hoi Mirelle

Welkom!

Even iets belangrijks: je moet een aanvraag indienen anders kun je ook niet in bezwaar gaan. Zelfs niet als er achteraf sprake was van een scheur. Dan wordt het moeilijker om alsnog geld te krijgen.
Dr. Kappel kan in de aanvraag zetten dat je systemische klachten hebt. Dat moet ze echt even doen. Stuur ze dan ook alle medische bewijzen die je tot nu toe hebt. Je thermografie onderzoek wordt niet als bewijs gezien, want dit onderzoek is niet wetenschappelijk bewezen. Je hebt er voor het krijgen van je vergoeding dus niks aan. Je kunt het er wel bij zetten, maar verwacht er niet teveel van.
Waarschijnlijk krijg je een afwijzing na de aanvraag, omdat je misschien niet genoeg bewijzen hebt en niet bij een internist bent geweest, maar nadat je bij mevr. de Block of Nanayakkara in het Vu bent geweest, ga je in bezwaar.
Wil/kan dr Kappel het niet voor je doen moet je zelf een aanvraag doen. Even een brief schrijven dus en daar zet je de bevindingen van de. Kappel bij. Dus systemische klachten door siliconen en advies verwijderen. Dit moet er in staan. Dr. Kappel moet dat wel schriftelijk voor je vastleggen. Die brief stuur je met jouw aanvraag en eventuele bewijzen naar de verzekering.
Ik zou dit echt even doen en niet op zijn beloop laten.
Succes!
Liefs Luna

Lieve dames, aankomen komt vanzelf wel na de explantatie.
Je lichaam moet tot rust komen.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Ellerim

Ongelezen bericht 17 dec 2018 20:37

hai Luna,

fijn dat je dit even meldt, wist ik echt niet namelijk en zo heb ik het van dr. Kappel ook echt niet begrepen, ze gaf zelfs aan dat ik het zelf niet aan kon vragen bij mijn verzekering.
Ik ga het haar alsnog vragen alleen wil ik haar ook niet continue lastig vallen (heb haar al goed gestalkt voor een operatie datum en beloofd nu de offerte af te wachten :oops: ) Ze heeft ook niet een secretaresse volgens mij die dit soort dingen voor haar doet.
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 dec 2018 21:38

Nee ze doet alles zelf.
Wat je doet is toestemming vragen voor de operatie. Het is geen aanvraag zoals een pc die normaal zou doen.
Bij welke verzekering zit je?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Ellerim

Ongelezen bericht 17 dec 2018 22:10

bij Zilveren Kruis
kiki

Ongelezen bericht 17 dec 2018 22:40

Een beetje extra kilos is nooit verkeerd Luna, explantatie kan ook kilo's vreten, dus is iets proberen aan te komen nooit verkeerd voor operatie, ik was jaar na operatie nog niets aangekomen, ondanks extra calorieën, mijn diëtiste heeft paar weken voor operatie sonde voeding geregeld, helaas hield ik dat maar week vol,
Kiki
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 dec 2018 22:50

Lieve Kiki zo bedoelde ik het niet haha
Was meer voor de geruststelling dat het na explantatie beter gaat met aankomen. Dan is je lchaam wat meer tot rust gekomen
Je hebt eigenlijk een soort vergiftigingstoestand met die troep 😡
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

kiki

Ongelezen bericht 17 dec 2018 22:57

Ha weet ik meissie, lijkt wel of veel vrouwen met siliconen moeite hebben om aan te komen, , ha ha ik ben jaren te licht geweest, nu moet ik er een beetje om denken, nu 73 kilo maar suiker wel eens ietsje te hoog, dus nu beetje opletten, ook heel lastig :D
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 dec 2018 23:00

https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... iging.aspx

Mirelle morgen even je verzekering bellen en vragen wat je moet doen.
Zeg dat de pc geen aanvraag zal doen maar jij wel een medische indicatie hebt voor de operatie want je hebt systemische klachten en dat valt onder de voorwaarden van het Zorginstituut.
Zeg dat je ook nog naar de internist gaat.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”