Hallo Allemaal,
ik weet eigenlijk niet meer of ik mij hier jaren geleden al eens heb aangemeld of niet. Ik heb sinds 2003 borstimplantaten en pas toen PIP in het nieuws kwam ben ik gaan zoeken naar het verband van mijn klachten en mijn implantaten. Het verband was er niet, want ik heb geen siliconen maar een zoutoplossing. Ook volgens mijn huisarts had ik daarvan niets te vrezen en zat het in mijn B-12 tekort en vooral ook tussen de oren.
In december 2014 kreeg ik pijn in mijn linkerborst, en de huisarts dacht aan pijn in borstspieren. Ik zou naar de plastisch chirurg kunnen maar ja, die implantaten eruit is ook weer zo wat, wat hou ik dan nog over? En hoe zit het met de vergoeding?
Twee maanden geleden toch maar weer naar de huisarts omdat ik snel ouder wordt, niet in leeftijd, maar in lichaamsbeleving/ gevoel. 20 april was ik bij de plastisch chirurg in het VUmc, bij de heer de Winter. Geschikte man, en ondanks dat ik protheses heb met zoutoplossing gaat zijn verdenking toch sterk uit naar ASIA. Dit omdat de envelopjes waar de zoutoplossingen inzitten wel degelijk uit siliconen bestaan en "zweten". Ik ben doorgestuurd naar een internist uit Sri Lanka (ben zijn naam vergeten), hij onderzoekt de gevolgen van implantaten, hij is landelijk coördinator naar onderzoek van ASIA.
Wanneer ik erheen kan weet ik nog niet, de afspraak zal automatisch gemaakt worden.
Of mijn klachten verband houden met de implantaten is nog de vraag, voor de implantaten was ik ook niet helemaal klachtenvrij, maar ik heb er wel een heleboel klachten bij gekregen zoals:
. pijn in vooral mijn rechterborst, dan weer een periode klachtenvrij, dan soms meer dan een maand zoveel pijn dat ik er misselijk van wordt
. pijn in armen, vooral in bovenarmen, ook periodiek ernstige pijn, ik omschrijf het als botpijn
. licht pijnlijke spieren, vaak zware armen en benen
. zeer pijnlijke nek en rechterschouder, onderrug
. Steken in mijn hoofd, vooral bij de slapen
. zeer slecht slapen
. zeer snel opkomende vermoeidheid, sta 's ochtends vaak op met gevoel niet geslapen te hebben, wel moe maar niet kunnen slapen.
. depressief door vermoeidheid, wil nog dingen doen maar heb er de puf niet voor
. oorsuizen (begon in 2006 samen met steken bij mijn slapen)
. altijd een dorstig gevoel, droge mond?
. spiertrekkingen, vooral in beenspieren na een stukje lopen, en in mijn oogleden
. slikklachten, dikke keel
. kan slecht tegen fel licht
. ondanks nieuwe bril problemen met lezen
. niet op woorden kunnen komen, kon laatst niet meer op het woord afwasborstel komen bijvoorbeeld
. hoofdpijn
Enfin, alles past wel bij ASIA behalve dat oorsuizen, ik vraag mij af of er meer lezers op het forum last hebben gekregen van oorsuizen.
De klachten begonnen bij mij circa 3 jaar na de implantatie, ze zitten er nu 14 jaar in en ik ben nu 52. Ik voel mij 82.
Verder ben ik alleenstaand en ben ik afgekeurd, geen zorgen om gezin of werk dus, wel om geld. Woonachtig in de Randstad. Ik wacht nu mijn afspraak bij de internist af, jullie horen in ieder geval hoe dat gaat.
groetjes,
Eline
Ik ben Eline (zoutwater)
Hoi Eline,
Ik herken al je klachten. Alles heb/had ik ook het oorsuizen en meer dames hebben dit, dus het valt zeker onder ASIA.
Gelukkig heb ik nooit een depressie gehad, maar meer een moedeloos gevoel wanneer het allemaal echt teveel wordt.
Ook wel eens willen opgeven als de pijn zo ondragelijk was en ik aan de morfine en slaappillen zat. Maar er is altijd licht aan het einde van de tunnel hoe zwaar alles soms ook is. Ik weet dit en daarom zet ik altijd door.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met alles wat je te doen staat. Het zal niet makkelijk worden lieve schat
Ik denk aan je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Luna
Oh ja de arts heet Nanayakkara
En ja dorst!!! Ik heb chronisch dorst. Dus niet alleen een droge mond, maar gewoon altijd dorst pffffffffff Ik word er krankzinnig van!
Drink veel ors heel irritant deze chronische dorst.
Ik herken al je klachten. Alles heb/had ik ook het oorsuizen en meer dames hebben dit, dus het valt zeker onder ASIA.
Gelukkig heb ik nooit een depressie gehad, maar meer een moedeloos gevoel wanneer het allemaal echt teveel wordt.
Ook wel eens willen opgeven als de pijn zo ondragelijk was en ik aan de morfine en slaappillen zat. Maar er is altijd licht aan het einde van de tunnel hoe zwaar alles soms ook is. Ik weet dit en daarom zet ik altijd door.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met alles wat je te doen staat. Het zal niet makkelijk worden lieve schat
Ik denk aan je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Luna
Oh ja de arts heet Nanayakkara
En ja dorst!!! Ik heb chronisch dorst. Dus niet alleen een droge mond, maar gewoon altijd dorst pffffffffff Ik word er krankzinnig van!
Drink veel ors heel irritant deze chronische dorst.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Hoi Eline,
Dank je wel voor je verhaal, ook al is het een en al ellende het sterkt mij toch... het gevoel dat je niet alleen bent.. iemand anders die je maar wat goed begrijpt.
Ik herken ook veel van jouw klachten, met name die spiertrekkingen in de oogleden. Ik merk wel dat mezelf heel veel rust geven dat weer minder wordt.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen bij Dr Nanayakkara, ik mag als het goed is rond 22 augustus bij hem langs.. pfff wat ook nog weer zo lang duurt..
hou je taai, probeer positief te blijven hoe moeilijk dat soms ook is.. ik geloof ook wel dat er licht brand aan het einde van de tunnel... ook al is die tunnel verdomde lang....
liefs Paulien
Dank je wel voor je verhaal, ook al is het een en al ellende het sterkt mij toch... het gevoel dat je niet alleen bent.. iemand anders die je maar wat goed begrijpt.
Ik herken ook veel van jouw klachten, met name die spiertrekkingen in de oogleden. Ik merk wel dat mezelf heel veel rust geven dat weer minder wordt.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen bij Dr Nanayakkara, ik mag als het goed is rond 22 augustus bij hem langs.. pfff wat ook nog weer zo lang duurt..
hou je taai, probeer positief te blijven hoe moeilijk dat soms ook is.. ik geloof ook wel dat er licht brand aan het einde van de tunnel... ook al is die tunnel verdomde lang....
liefs Paulien
dank voor de reacties. Ik ben ook, voor zover mijn concentratie het toeliet, de artikelen gaan lezen van andere vrouwen. Ontzettend geschrokken, omdat ook de implantaten met zoutoplossing voor ernstige problemen kunnen zorgen. En ik lees gewoon mijn klachten, en ik lees ook dat ik tot nu toe geluk heb. Goed, alles kan pijn doen in mijn lijf, maar ik kan soms nog wel 35 km fietsen of 7 km lopen. Ik ben dan wel stik kapot en moet 2 tot 4 dagen bijkomen, maar ik kan het nog wel. Als ik dan lees dat andere vrouwen helemaal niets meer kunnen, kan ik van geluk spreken. Misschien toch het geluk van de zoutoplossingen, minder siliconen in mijn lijf.
Toen ik van jullie las dat sommige ook last hebben van oorsuizen viel er wel wat van mij af. Sinds 2007 heb ik bijna altijd een hoge pieptoon in mijn hoofd, ik ben er nu wel aan gewend geraakt en valt het mij op als die piep er een dag niet is. En dat is nou ook zo verraderlijk van wat ik ervaar, de klachten zijn niet elke dag hetzelfde. Sommige dagen doet mijn hele lichaam pijn, andere dagen zijn het hooguit een enkel, pols en knie en valt het verder wel mee, wat zeur ik dan eigenlijk. En ook de gewenning, je raakt er aan gewend dat je niet meer een hele dag op een beurs kunt staan, je slaapmedicatie moet slikken als je de volgende dag een afspraak hebt, omdat je anders helemaal niet uitgerust opstaat. Het is allemaal gewoon geworden, maar het is natuurlijk niet gewoon, zeker niet als je pas 52 bent.
Gelukkig onderkent dokter de Winter het ASIA syndroom en loop ik in de zorg nu niet meer tegen een muur op van onbegrip (je hebt geen pip dus de klachten komen daar niet van.). Aan het tijdstip dat ik dit schrijf (4 uur 's nachts bijna) is wel te zien dat het slaap-en waakritme erg ver te zoeken zijn.
Groetjes,
Eline
Toen ik van jullie las dat sommige ook last hebben van oorsuizen viel er wel wat van mij af. Sinds 2007 heb ik bijna altijd een hoge pieptoon in mijn hoofd, ik ben er nu wel aan gewend geraakt en valt het mij op als die piep er een dag niet is. En dat is nou ook zo verraderlijk van wat ik ervaar, de klachten zijn niet elke dag hetzelfde. Sommige dagen doet mijn hele lichaam pijn, andere dagen zijn het hooguit een enkel, pols en knie en valt het verder wel mee, wat zeur ik dan eigenlijk. En ook de gewenning, je raakt er aan gewend dat je niet meer een hele dag op een beurs kunt staan, je slaapmedicatie moet slikken als je de volgende dag een afspraak hebt, omdat je anders helemaal niet uitgerust opstaat. Het is allemaal gewoon geworden, maar het is natuurlijk niet gewoon, zeker niet als je pas 52 bent.
Gelukkig onderkent dokter de Winter het ASIA syndroom en loop ik in de zorg nu niet meer tegen een muur op van onbegrip (je hebt geen pip dus de klachten komen daar niet van.). Aan het tijdstip dat ik dit schrijf (4 uur 's nachts bijna) is wel te zien dat het slaap-en waakritme erg ver te zoeken zijn.
Groetjes,
Eline
Lieve Eline,
Wanneer word je nou geopereerd?
Sterkte lieverd!!!
X Luna
Wanneer word je nou geopereerd?
Sterkte lieverd!!!
X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op