Even voorstellen > Jolanda
Implantaten: Mentor 300cc.
Hallo,
Ik ben een vrouw van 33 jaar en heb bijna 4 weken geleden borstimplantaten gekregen van Mentor 300 cc.
Nu heb ik sinds een week overal enorme jeuk over heel mijn lichaam en dit terwijl ik niet allergisch ben en nooit eerder last gehad heb van allergieen of jeuk. Ik ben gezond, leef gezond, sport 3 keer per week.
de ene keer op mijn benen, dan haren, dan gezicht echt overal (typisch want het minste jeuk heb ik op mijn borsten zelf.
Snap er niets van.
Na wat googlen, kwam ik op een site uit dat het weleens aan siliconen kan liggen. Ik heb nu al spijt dat ik die borstvergroting gedaan heb want zo lelijk waren mijn borsten niet. Ik heb nooit over de risicos gehoord of gelezen voordat ik op deze site kwam. Had ik dat maar eerder geweten dan was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.
Groetjes Jolanda
Hallo,
Ik ben een vrouw van 33 jaar en heb bijna 4 weken geleden borstimplantaten gekregen van Mentor 300 cc.
Nu heb ik sinds een week overal enorme jeuk over heel mijn lichaam en dit terwijl ik niet allergisch ben en nooit eerder last gehad heb van allergieen of jeuk. Ik ben gezond, leef gezond, sport 3 keer per week.
de ene keer op mijn benen, dan haren, dan gezicht echt overal (typisch want het minste jeuk heb ik op mijn borsten zelf.
Snap er niets van.
Na wat googlen, kwam ik op een site uit dat het weleens aan siliconen kan liggen. Ik heb nu al spijt dat ik die borstvergroting gedaan heb want zo lelijk waren mijn borsten niet. Ik heb nooit over de risicos gehoord of gelezen voordat ik op deze site kwam. Had ik dat maar eerder geweten dan was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.
Groetjes Jolanda
Wat naar voor je Jolanda. Dat je er nu pas achter moest komen welke klachten je kunt krijgen. Dit zijn hele reële dingen. En om antwoord te geven op je vraag: JA, dit komt door siliconen!
Het is niet te geloven dat artsen vrouwen nog steeds niet wijzen op de risico's! Ik word daar heel kwaad om.
Wat ga je doen Jolanda? Laat je ze weer weghalen? Dat is de enige oplossing. Ik zou het doen als ik jou was. Geloof me, het gaat van kwaad tot erger! Je kunt echt heel veel allergieën ontwikkelen nu.
Jolanda, zou je jouw verhaal ook bij de voorstel topic willen doen? Zo kan iedereen die het forum bezoekt, jouw verhaal ook lezen. Jouw verhaal is erg belangrijk, want het laat zien dat klachten al heel snel kunnen beginnen. Het is meer dan duidelijk dat het door siliconen komt.
Ikzelf had heel veel pijn na de borstvergroting. 2 weken lang helse pijn. Daarna leek het even goed te gaan. Maar in maart begonnen de klachten eigenlijk al. Ik had ze er begin januari in. 2-3 maanden na implantatie dus eigenlijk. Jij nu al. Moet je nagaan. En jij bent niet de enige! Er zijn er meer. Alleen weten ze zelf niet eens dat het door de siliconen komt. Ik wist het ook niet. Ik heb jarenlang niet naar mijn borsten omgekeken en was er hartstikke blij mee.
Het is niet te geloven dat artsen vrouwen nog steeds niet wijzen op de risico's! Ik word daar heel kwaad om.
Wat ga je doen Jolanda? Laat je ze weer weghalen? Dat is de enige oplossing. Ik zou het doen als ik jou was. Geloof me, het gaat van kwaad tot erger! Je kunt echt heel veel allergieën ontwikkelen nu.
Jolanda, zou je jouw verhaal ook bij de voorstel topic willen doen? Zo kan iedereen die het forum bezoekt, jouw verhaal ook lezen. Jouw verhaal is erg belangrijk, want het laat zien dat klachten al heel snel kunnen beginnen. Het is meer dan duidelijk dat het door siliconen komt.
Ikzelf had heel veel pijn na de borstvergroting. 2 weken lang helse pijn. Daarna leek het even goed te gaan. Maar in maart begonnen de klachten eigenlijk al. Ik had ze er begin januari in. 2-3 maanden na implantatie dus eigenlijk. Jij nu al. Moet je nagaan. En jij bent niet de enige! Er zijn er meer. Alleen weten ze zelf niet eens dat het door de siliconen komt. Ik wist het ook niet. Ik heb jarenlang niet naar mijn borsten omgekeken en was er hartstikke blij mee.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Jolanda, welkom op het forum! Supervervelend dat je nu al klachten hebt...
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Niemand wist van de risico's want als we het wel geweten hadden, hadden we nooit een bv gedaan! Kan me voorstellen dat het wat heftig is om er nu al over te denken om een explantatie te doen maar als je de verhalen op het forum leest, weet je dat er zo veel vrouwen zijn klachten hebben nav siliconen protheses. Je huid herstelt zich nu ook nog snel dus wat dat betreft heb je een voordeel!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Bedankt voor jullie reacties dames.
Ik heb naar de kliniek gebeld en gevraagd of de jeuk van de implantaten kan komen, zij zeggen: nog nooit gehoord. jaja.
Ik ga ze nu nog zeker niet weg laten halen, ga vanmiddag naar de huisarts voor het jeuk probleem. Hopelijk gaan die klachten weg of is er een andere oorzaak voor.
Ik ga mijn lichaam wel heel goed in de gaten houden en mocht de jeuk niet overgaan of ik krijg andere klachten dan ga ik ze zeker laten verwijderen.
Waar zou ik meer informatie kunnen krijgen over waar dat kan?
En dames die ze hebben laten verwijderen, hoe zien jullie borsten eruit na verwijdering van de implantaten, ik ben zo bang dat ik er verminkt ga uitzien, ik ben nog zo jong.
liefs JO
Ik heb naar de kliniek gebeld en gevraagd of de jeuk van de implantaten kan komen, zij zeggen: nog nooit gehoord. jaja.
Ik ga ze nu nog zeker niet weg laten halen, ga vanmiddag naar de huisarts voor het jeuk probleem. Hopelijk gaan die klachten weg of is er een andere oorzaak voor.
Ik ga mijn lichaam wel heel goed in de gaten houden en mocht de jeuk niet overgaan of ik krijg andere klachten dan ga ik ze zeker laten verwijderen.
En dames die ze hebben laten verwijderen, hoe zien jullie borsten eruit na verwijdering van de implantaten, ik ben zo bang dat ik er verminkt ga uitzien, ik ben nog zo jong.
liefs JO
Trap er niet in! Hoe verklaar je dat je dat nooit eerder hebt gehad dan?Jolanda schreef:Bedankt voor jullie reacties dames.
Hoop het voor je, maar reken er niet op. De jeuk kan overgaan, maar er kan iets anders wat erger is voor in de plaats komen. Trap er alsjeblieft niet in!Jolanda schreef:Ik ga ze nu nog zeker niet weg laten halen, ga vanmiddag naar de huisarts voor het jeuk probleem. Hopelijk gaan die klachten weg of is er een andere oorzaak voor.
Kijk bij de topic 'explantatie'. In principe kan iedere pc ze er ook weer uithalen. Maar wil je zeker een goede hebben, ga dan naar dr. Kappel. Zij is heel erg ervaren in dit soort operaties en is onze grote hulp. Ze staat volledig achter ons. Ze is eigenlijk de enige pc die de gevaren echt erkent. Ik had een hele goede ervaring bij dr. Kappel, maar ben niet door haar geopereerd, want de afstand was te groot en ik durfde dat gewoon niet aan. Ik ben door dr. van Loenen (Slotervaartziekenhuis) geopereerd. Ook zei legde snel een link met siliconen lekke/zweten. En heeft de verwijdering heel netjes gedaan.Jolanda schreef:Ik ga mijn lichaam wel heel goed in de gaten houden en mocht de jeuk niet overgaan of ik krijg andere klachten dan ga ik ze zeker laten verwijderen.
Jouw protheses zitten er nog niet lang in. Dus er zal absoluut geen verschil zijn met hoe het was voor de bv. Laat je ze langer erin, ja dan wordt het anders natuurlijk. Maar dan nog trekt alles goed bij. Je bent jong en de huid is nog elastisch. Alleen heb jij wel 300cc. En dat is zwaar. Dus het trekt meer naar beneden.
Geloof me (ons) alsjeblieft: het is het NIET waard! Je hebt maar 1 lichaam gekregen in dit leven. Wees er zuinig op!
Weet je wel welke giftige stoffen er in siliconen implantaten voorkomen? Dat zie je hier. En dat allemaal komt in je lijf terecht. Dat is bewezen en daar kan geen enkele chirurg over liegen. Zweten! Alle implantaten zweten en laten siliconen moleculen door. Ze laten dus al die giftige stoffen door! Om precies te zijn 5 tot 10 mg gif per jaar! En dat is dus het gemiddelde. Na verloop van tijd wordt de wand nog meer permeabel en laat veel meer siliconen door. Bij mij kwamen ze lekkend mijn lichaam uit! En dit zonder een scheur of gaatje in het implantaat.
De kranen staan open! Kranen niet met schoon water, maar met een giftige substantie. Het is de keiharde werkelijkheid Jolanda. Laat ons leed een les voor je zijn lieve Jolanda. Er is nog tijd voor jou om het tij te keren. Maar wees er snel bij alsjeblieft. Ik weet dat het moeilijk kan lijken, maar het is het niet. Lees alles bij het topic 'explantatie' goed door. Al onze woorden. Het zal je goed doen.
Liefs, Luna
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 01 mar 2012 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
-
lilly
Jolanda
Je hebt de protheses nog maar 4 weken geleden laten plaatsen,dan gaat na een explantatie alles er nog goed uitzien.
Het is een ander paar mouwen als je ze uit laat halen na 15 jaar .
Dan kunnen ze gescheurd of half verdwenen zijn in je lichaam en kunnen er meer ziekten ontstaan.
Je bent nog jong en je moet er wel rekening mee houden dat je deze zo'n 3 à 4 keer in je leven moet vervangen.
Het is niet een gemakkelijke beslissing om ze te verwijderen,ik sta ook voor deze dilemma.
Je hebt de protheses nog maar 4 weken geleden laten plaatsen,dan gaat na een explantatie alles er nog goed uitzien.
Het is een ander paar mouwen als je ze uit laat halen na 15 jaar .
Dan kunnen ze gescheurd of half verdwenen zijn in je lichaam en kunnen er meer ziekten ontstaan.
Je bent nog jong en je moet er wel rekening mee houden dat je deze zo'n 3 à 4 keer in je leven moet vervangen.
Het is niet een gemakkelijke beslissing om ze te verwijderen,ik sta ook voor deze dilemma.
'Breast implants are reasonably safe' zei de FDA in juni 2011 in dit rapport. Daar ging dr. Diane Zuckerman tegenin. Dat zie jehier.
Hier lees je dingen die je goed in je achterhoofd moet houden!
Hier lees je dingen die je goed in je achterhoofd moet houden!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Een vraag van een dame aan het SVS (voormalig Steunpunt voor Vrouwen met Siliconen borstimplantaten).
''Het lijkt soms wel alsof er duizend mieren in of over m'n lichaam lopen.Komt dat irritante 'gekriebel' wel vaker voor?''
Je bent dus niet de enige met deze klacht Jolanda.
''Het lijkt soms wel alsof er duizend mieren in of over m'n lichaam lopen.Komt dat irritante 'gekriebel' wel vaker voor?''
Je bent dus niet de enige met deze klacht Jolanda.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi Jolanda,
Ik kom wat hard over in mijn teksten, maar dat komt omdat ik mij echt veel zorgen maak om je gezondheid. Laat je niet beetnemen alsjeblieft! Siliconen zijn giftig! Hier lees je daar meer over + de lichamelijke klachten die erbij horen!
Let goed op je lichaam en vertrouw alleen je eigen intuïtie. Luister vooral NIET naar artsen, want die liegen ons voor! Allemaal! Zelfs huisartsen weten soms niet eens wat er nog meer speelt. Die denken ook nog steeds: het is niet aangetoond! Maar het aantonen gaat 2 kanten op. Er is zijn ook nog geen harde bewijzen dat het WEL veilig is. Hoe kunnen giftige stoffen nou veilig zijn?
Misschien kun je dit verhaal nog lezen. Denk dat het wel belangrijk is voor je Jolanda. Het is een keiharde realiteit. Wil jij om de 10 jaar onder het mes? En siliconen zweten altijd door. Hier lees je daar uitgebreid over.
Heel veel sterkte met alles en luister naar je lichaam. Zodra je iets voelt dat niet klopt, meteen aan de bel trekken!
Liefs, Luna
Ik kom wat hard over in mijn teksten, maar dat komt omdat ik mij echt veel zorgen maak om je gezondheid. Laat je niet beetnemen alsjeblieft! Siliconen zijn giftig! Hier lees je daar meer over + de lichamelijke klachten die erbij horen!
Let goed op je lichaam en vertrouw alleen je eigen intuïtie. Luister vooral NIET naar artsen, want die liegen ons voor! Allemaal! Zelfs huisartsen weten soms niet eens wat er nog meer speelt. Die denken ook nog steeds: het is niet aangetoond! Maar het aantonen gaat 2 kanten op. Er is zijn ook nog geen harde bewijzen dat het WEL veilig is. Hoe kunnen giftige stoffen nou veilig zijn?
Misschien kun je dit verhaal nog lezen. Denk dat het wel belangrijk is voor je Jolanda. Het is een keiharde realiteit. Wil jij om de 10 jaar onder het mes? En siliconen zweten altijd door. Hier lees je daar uitgebreid over.
Heel veel sterkte met alles en luister naar je lichaam. Zodra je iets voelt dat niet klopt, meteen aan de bel trekken!
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hallo Jolanda,
Ook ik had een week na de implantatie al klachten, mij werd ook verteld dat het niet van de implantaten kon komen.
Na de eerste week werd het alleen maar erger, ontwikkelde een auto-immuunziekte met daarbij vele andere klachten (huidontstekingen, extreme vermoeidheid, onverklaarbare pijnen in mijn lichaam, gewrichtspijnen, spierpijnen etc).
Medicatie die niet aansloeg (prednisonol, ontstekingsremmers), operatie (darmen) die achteraf niet nodig bleek te zijn, nare onderzoeken maar vooral zo ziek en wanhopig zijn dat het leven op een gegeven moment geen zin meer leek te hebben.
Bespaar jezelf dat, ik wou dat ik naar mijn innerlijke stem had geluisterd en niet naar de artsen (ik wou ook zo graag geloven dat het niet van de siliconen kwam: had ik alles voor niets gedaan en dan als klap op de vuurpijl mijn gezondheid in de waagschaal gezet
).
Had ik ze maar gelijk weg laten halen, had me veel ellende bespaard (en mijn man en kinderen ook).
Liefs
Clio
Ook ik had een week na de implantatie al klachten, mij werd ook verteld dat het niet van de implantaten kon komen.
Na de eerste week werd het alleen maar erger, ontwikkelde een auto-immuunziekte met daarbij vele andere klachten (huidontstekingen, extreme vermoeidheid, onverklaarbare pijnen in mijn lichaam, gewrichtspijnen, spierpijnen etc).
Medicatie die niet aansloeg (prednisonol, ontstekingsremmers), operatie (darmen) die achteraf niet nodig bleek te zijn, nare onderzoeken maar vooral zo ziek en wanhopig zijn dat het leven op een gegeven moment geen zin meer leek te hebben.
Bespaar jezelf dat, ik wou dat ik naar mijn innerlijke stem had geluisterd en niet naar de artsen (ik wou ook zo graag geloven dat het niet van de siliconen kwam: had ik alles voor niets gedaan en dan als klap op de vuurpijl mijn gezondheid in de waagschaal gezet
Had ik ze maar gelijk weg laten halen, had me veel ellende bespaard (en mijn man en kinderen ook).
Liefs
Clio
okt. 2004: Mc Ghan ST-410MM 245 gr. op de spier
juni 2007 : explantatie ivm gezondheidsklachten + borstlift
juni 2007 : explantatie ivm gezondheidsklachten + borstlift
- Monique MKS
Heb een paar dagen geleden dit onderzoek op de site gezet:
Ongewone huidreacties op siliconen inhoud borstimplantaten
Verder melden opvallend veel vrouwen jeuk, met name aan de armen.
Ongewone huidreacties op siliconen inhoud borstimplantaten
Verder melden opvallend veel vrouwen jeuk, met name aan de armen.
Jolanda, je komt vast en zeker niet meer terug hier.
Blijf op je lichaam letten ok?
Liefs, Luna
Blijf op je lichaam letten ok?
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
jolanda,
lees mijn bericht ook over jeuk. sinds 6 maanden overal op mijn lichaam. na kuren en bioresonatie nog weinig resultaat. ik heb juist met name heel veel jeuk op mijn borsten en vlak eronder...soms wil ik ze er wel afkrabben.zit net op dit forum, dus moet alles nog wat laten bezinken...zie er vreselijk tegenop mijn 'borsten' te moeten vewijderen, heeft me zoveel zelfvertrouwen gegeven...
lees mijn bericht ook over jeuk. sinds 6 maanden overal op mijn lichaam. na kuren en bioresonatie nog weinig resultaat. ik heb juist met name heel veel jeuk op mijn borsten en vlak eronder...soms wil ik ze er wel afkrabben.zit net op dit forum, dus moet alles nog wat laten bezinken...zie er vreselijk tegenop mijn 'borsten' te moeten vewijderen, heeft me zoveel zelfvertrouwen gegeven...