Explantatie is gebeurd !

Protheses vanwege cosmetische reden.
Annelies50

Ongelezen bericht 07 dec 2015 11:13

Implantaten: SEBBIN 260cc

Beste allen,

laat mij even voorstellen, ik ben Annelies, 50 jaar, echgenote, moeder van 4 kids, en 2 kleinkids, zelfstandig consultant.
In 2006 heb ik een BV gehad met 260cc SEBBIN prothese, bij Mediclinic, Dr. De Maerteleire, onder de borstspier. Ik wou een opvulling omdat ik al enkele keren een goedaardig knobbel had laten weghalen zowel links als rechts en ze waren "leeg" !

Alles gaat betrekkelijk goed, ik was erg blij met mijn boobies, tot enkele jaren later mijn prothese rechts omhoog kroop: (gratis) hersteloperatie gehad. Dan opnieuw enkele jaren later, rechts "double bubble", opnieuw een hersteloperatie...

Vorig jaar werd er een klein verdacht weefsel in linkse borst gezien bij een routine controle mammo en echo. Daar een punctie en biopsie gehad, alles goedaardig, ok, geen paniek, regelmatig controleren.
Nu in november opnieuw 3D mammo (nieuw en betere coupes dus beter zichtbaar) en echo. De radioloog zei plots: vreemd, de linkerprothese is volgens mij gescheurd met lekken en ook siliconen in de oksel lymfeklier. Daar ben ik erg hard van geschrokken en ben beginnen lezen, ook hier op de site.
Ik herkende plots mijn vage klachten van ruim 1/2jaar: uitzonderlijk vermoeid, vermoeide spieren, spierpijn, erg veel hoofdpijn etc. Ik had al een bloedanalyse laten doen, maar daar was niets noemenswaardig uitgekomen: beetje vitamine D en B12 tekort, maar dat kon mijn klachten niet verklaren.
MAAR een silicone lek en mijn lijf dat op die vergiftiging reageert natuurlijk wel.

Onmiddellijk met de PC contact afspraak: hij wou toch eerst bevestiging via een MRI. Die kon pas op 18 dec gebeuren, dus heb ik afgelopen dinsdag tijdens een dringend consult gevraagd om asap de explantatie en een minilift te doen. PC heeft helft van het normale bedrag laten vallen.

DIt is dus afgelopen vrijdag de 4de december gebeurd. IK BEN ZO BLIJ dat ze weg zijn. Ook de klier in mijn oksel is verwijderd en volgens mijn PC dadelijk na de operatie was de prothese wel degelijk gescheurd en heeft hij alles mooi "opgeruimd".
Ik had op voorhand gevraagd om de protheses mee te krijgen, hij zei toen: natuurlijk, maar heb ze niet meegekregen na de operatie.
Ik was te "dizzy" om er toen aan te denken :cry:

Dus nu heb ik dus kleinere (70B) , maar wel propere borsten. Ik ben onmiddellijk met de chlorella, vit B, vit C en MorEpa begonnen om te ontgiften. ;)

BEdankt voor de erg interessante informatie en de hulp die ik hierdoor al heb gehad.

Groeten,
Annelies
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 dec 2015 11:29

Hoi lieve Annelies,
Welkom op het forum! =liefs=

Dank je wel voor je verhaal!
Je hebt de operatie toch niet zelf betaald he? Dit kun je namelijk wel vergoed krijgen hoor!
Als je al betaald had, moet je gelijk in bezwaar gaan tegen de afwijzing. Dit kan ook achteraf, dat had ik zelf ook gedaan.

Ik ben zo blij dat die rotzooi uit je lijf is gehaald. Party time Nu op naar het herstel!!!

Gaat wel goedkomen hoor, als klachten nog niet zo heel lang aanwezig waren, komt het vaak wel goed.

Heel veel liefs en ontzettend veel sterkte met alles!

_Omhelzing Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Annelies50

Ongelezen bericht 07 dec 2015 11:38

Dank je wel Luna,

Ik heb de helft betaald, de andere helft heeft de PC zogezegd gedaan als tegemoetkoming omdat dit nog steeds als nabehandeling geldt: hier in Belgie is NIETS vergoed van de ziekteverzekering. Ook de explantatie niet, volgens mijn PC.

Groeten,
Annelies
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 dec 2015 13:29

Hoi Annelies,
Ik zou als ik jou was toch even de verzekering bellen hoor, want je had een scheur in je implantaten en je had siliconen in je oksel. Dat valt onder verzekerde zorg! Lijkt mij dat dit ook in België zo is.
Bij wie zit je? Welke verzekeraar?
Zou echt bellen en hier achteraan gaan hoor!

Succes!

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Annelies50

Ongelezen bericht 07 dec 2015 13:43

ik heb juist contact opgenomen met de Christelijke Mutualiteit van de regio waar ik woon. Ze vroeg om mijn situatie uit te leggen in mail en ze zou terug contact opnemen.

Ik ben ook niet volledig geweest in mijn verhaal hierboven. Nadat de protheses verwijderd zijn heeft de PC een minilift gedaan langs beide kanten en dan ook nog lipolifting met vetcellen die hij nog heeft kunnen vinden op mijn buik en flanken(ben nogal dun).
Niet heel veel, maar toch een een beetje elke kant. Die plaatsen waar er "geoogst" is, zijn het pijnlijkste nu, en ook de plaats onder mijn oksel waar de klier is verwijderd.

Ik ben nog wat aan't lezen op dit forum, en OMG, ben ik blij dat ik de beslissing heb genomen
Party time
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 dec 2015 13:47

De lipofilling krijg je niet vergoed, maar het verwijderen van de okselklier en het verwijderen van de protheses en het kapsel wel, dus je moet hier echt werk van maken.
Ben blij dat je je verzekering hebt gebeld en nu afwachten wat ze doen. Je hebt recht op een deel van het bedrag hoor.

Heel veel succes en ook heel veel sterkte met je herstel lieverd!

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Annelies50

Ongelezen bericht 15 dec 2015 20:49

ik ben zo blij, ben nu 11 dagen post-op, heb nog last van de draadjes onder mijn oksel...en nog snel moe (waarschijnlijk van de narcose).
Natuurlijk veel te snel terug aan het werk, en huishouden etc. 5 dagen voor mijn explantatie is mijn oudste dochter bevallen van een wolk van een zoon. Een rollercoast van emoties, heel blij met de kleinzoon, en heel erg bang voor de operatie...

Maar nog enkele dagen en dan is het achter de rug. Ik voel mij al heel goed, vooral door de chlorella en de extra vitaminen denk ik.
(de bijwerkingen van de chlorella is geweldig, ik kan eindelijk dagelijks naar WC nu !!!!)

Dank jullie wel voor alle informatie hier op het forum, dit heeft mij ertoe gebracht om de beslissing te maken en ik ben er al HEEL erg gelukkig mee...
Nu enkel nog (bang) afwachten wat hubbie ervan vindt van de "kleine, lege" borstjes ipv mijn 70E ervoor (hij vond mijn boobies geweldig, maar stond achter mijn beslissing).

liefs,

A.
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 dec 2015 12:06

KUS+ Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

AnnekeK

Ongelezen bericht 26 sep 2019 10:36

Beste Annelies,
Jouw verhaal is heel herkenbaar... Ik zou jou ook wat willen vragen....
Ik heb in 2007 ook in Mediclinic bij Dr. De Maerteleire SEBBIN implantaten laten zetten met levenslange garantie.
Echter ook al geruime tijd last van vermoeidheid, spierpijnen die extra toenemen (heb fibromyalgie maar is serieus verergerd), sinds kort ook vaak gezwollen klieren overal, etter uit mijn linker borst. Doorverwezen door huisarts naar mammo/echo.
Echo wees gisteren uit dat lymfeklieren links vol siliconen zitten en implantaat rechts ook beschadigd is, bah!
Ben zo geschrokken! Dat moet er dus uit...
Zit wel met veel vragen nu. Ik zou net als jij willen opteren voor een kleine lift met lipofilling, hoe is dat nu bij jou enkele jaren later?
Hoeveel heeft Dr. De Maerteleire uiteindelijk (na aftrek van 'de helft') nog aangerekend voor het totale pakket bij jou? Heb je nog iets kunnen recupereren via CM?
Het zou me enorm helpen mocht je mijn vragen kunnen beantwoorden :D
Alvast hartelijk dank hiervoor, lieve groetjes Anne
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”