Beste allen,
laat mij even voorstellen, ik ben Annelies, 50 jaar, echgenote, moeder van 4 kids, en 2 kleinkids, zelfstandig consultant.
In 2006 heb ik een BV gehad met 260cc SEBBIN prothese, bij Mediclinic, Dr. De Maerteleire, onder de borstspier. Ik wou een opvulling omdat ik al enkele keren een goedaardig knobbel had laten weghalen zowel links als rechts en ze waren "leeg" !
Alles gaat betrekkelijk goed, ik was erg blij met mijn boobies, tot enkele jaren later mijn prothese rechts omhoog kroop: (gratis) hersteloperatie gehad. Dan opnieuw enkele jaren later, rechts "double bubble", opnieuw een hersteloperatie...
Vorig jaar werd er een klein verdacht weefsel in linkse borst gezien bij een routine controle mammo en echo. Daar een punctie en biopsie gehad, alles goedaardig, ok, geen paniek, regelmatig controleren.
Nu in november opnieuw 3D mammo (nieuw en betere coupes dus beter zichtbaar) en echo. De radioloog zei plots: vreemd, de linkerprothese is volgens mij gescheurd met lekken en ook siliconen in de oksel lymfeklier. Daar ben ik erg hard van geschrokken en ben beginnen lezen, ook hier op de site.
Ik herkende plots mijn vage klachten van ruim 1/2jaar: uitzonderlijk vermoeid, vermoeide spieren, spierpijn, erg veel hoofdpijn etc. Ik had al een bloedanalyse laten doen, maar daar was niets noemenswaardig uitgekomen: beetje vitamine D en B12 tekort, maar dat kon mijn klachten niet verklaren.
MAAR een silicone lek en mijn lijf dat op die vergiftiging reageert natuurlijk wel.
Onmiddellijk met de PC contact afspraak: hij wou toch eerst bevestiging via een MRI. Die kon pas op 18 dec gebeuren, dus heb ik afgelopen dinsdag tijdens een dringend consult gevraagd om asap de explantatie en een minilift te doen. PC heeft helft van het normale bedrag laten vallen.
DIt is dus afgelopen vrijdag de 4de december gebeurd. IK BEN ZO BLIJ dat ze weg zijn. Ook de klier in mijn oksel is verwijderd en volgens mijn PC dadelijk na de operatie was de prothese wel degelijk gescheurd en heeft hij alles mooi "opgeruimd".
Ik had op voorhand gevraagd om de protheses mee te krijgen, hij zei toen: natuurlijk, maar heb ze niet meegekregen na de operatie.
Ik was te "dizzy" om er toen aan te denken
Dus nu heb ik dus kleinere (70B) , maar wel propere borsten. Ik ben onmiddellijk met de chlorella, vit B, vit C en MorEpa begonnen om te ontgiften.
BEdankt voor de erg interessante informatie en de hulp die ik hierdoor al heb gehad.
Groeten,
Annelies