Voorstellen en ervaring explantatie

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 mar 2023 22:19

Ik heb 1x een borstvergroting gehad zonder wisseling. Ze hebben dus heel lang in m'n lijf gezeten. Toen ik in 2018 na ging vragen over de kapselvorming zeiden ze dat deze implantaten wel 30 jaar meegaan en dat ze die er ook uit kunnen halen, schoonmaken en weer terug kunnen plaatsen :shock:
Hierbij informatie over het terugplaatsen van implantaten. Wat dus niet mag volgens de fabrikant. Fabrikant is niet aansprakelijk te stellen als een een arts het wel doet. Aansprakelijkheid ligt bij de arts.

Zie op pagina 21 in onderstaand bestand.
https://drive.google.com/file/d/1HL_TVk ... sp=sharing

IMG_20220720_222003.jpg
Dit geldt voor alle merken en soorten borstimplantaten.

Hierbij een (oud) document van McGhan waar het ook staat (o.a. op pagina 3, 10 en 11):
https://www.accessdata.fda.gov/cdrh_doc ... 90074C.pdf

Ik heb dit gemeld bij mijn collega's want ik had gezien dat de overheid dit toestaat. We zijn ermee bezig om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt.

Je zou ons kunnen helpen als je zegt bij welke kliniek jij dit te horen kreeg. We zullen dit nergens op het forum noemen, dus geen zorgen. Het is alleen belangrijk voor onze strijd tegen deze misstanden.

Slaap lekker πŸ˜΄πŸ˜˜πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 mar 2023 10:44

Een folder (2017) met jouw implantaten
https://media.allergan.com/actavis/acta ... 7rev04.pdf

O.a. op pag 7 en 58 πŸ‘‡
Schermafbeelding 2023-03-27 103900.jpg
Krankzinnig toch dat zowel artsen als overheid hier gewoon lak aan hebben :evil:
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 mar 2023 20:50

Er staat in april een overleg tussen de IGJ en de NVPC gepland over het terugplaatsen van implantaten. Hopelijk stoppen ze ermee!

Marga (voorzitter SVS) zou nog wel graag willen weten bij welke kliniek je was. Je kunt dit naar mij mailen.

Kusss! πŸ˜˜πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Sophie

Ongelezen bericht 03 apr 2023 21:55

Goedenavond Luna,

Ja ik vind het zo erg. Alles wat steeds gezegd wordt, de misinformatie, zoveel wat nog onbekend is en nog steeds ontkent wordt door veel plastische chirurgen. Ik hoop dat de rechtzaak hier verandering brengt. Ik stuur je een berichtje. Ik kan trouwens in mei naar drs. Beekman in Amsterdam. Gelukkig neemt m'n huisarts mijn klachten serieus en heeft ze me doorverwezen.
Juli 2006 borstvergroting Mc Ghan soft touch 410 MM 245 cc
Januari 2023 explantatie met capsulectomie
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 apr 2023 11:44

Sophie schreef: ↑
03 apr 2023 21:55
Goedenavond Luna,

Ja ik vind het zo erg. Alles wat steeds gezegd wordt, de misinformatie, zoveel wat nog onbekend is en nog steeds ontkent wordt door veel plastische chirurgen. Ik hoop dat de rechtzaak hier verandering brengt. Ik stuur je een berichtje. Ik kan trouwens in mei naar drs. Beekman in Amsterdam. Gelukkig neemt m'n huisarts mijn klachten serieus en heeft ze me doorverwezen.
Dankjewel voor je mailtje lieve Sophie. Ik waardeer het heel erg. We zijn hiermee bezig. De inspectie (IGJ) schrok zelf ook toen we het met ze deelden en er staat inmiddels een gesprek gepland. De declaratiecode voor deze zorgactiviteit staat nog steeds aangegeven op de lijst van de NZa van dit jaarπŸ‘‡ Hopelijk wordt dit snel aangepast.

NZa.jpg

Jij was niet de enige die dit meldde. Vorig jaar ook al een dame en toen ben ik het gaan onderzoeken en blijkt het vaker te gebeuren. Artsen vinden dit blijkbaar normaal. Echt bizar! Maar zoals je ziet, staat het dus ook gewoon aangegeven als zorgactiviteit. Ook bizar.

πŸ˜˜πŸ’–
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Sophie

Ongelezen bericht 06 apr 2023 12:56

Heel goed dat jullie het aankaarten. Ook dit laat weer zien dat er nog veel misgaat. Hopelijk wordt er eindelijk eens geluisterd.

πŸ™πŸ»πŸ˜˜
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 apr 2023 14:24

Sophie schreef: ↑
06 apr 2023 12:56
Heel goed dat jullie het aankaarten. Ook dit laat weer zien dat er nog veel misgaat. Hopelijk wordt er eindelijk eens geluisterd.

πŸ™πŸ»πŸ˜˜
We (SVS) kaarten al sinds 1992 van alles aan... Triest he? Het is een moeizame strijd geweest.

Bij de dame die het vorig jaar vertelde is het ook echt uitgevoerd. Vandaar dat er bij mij een alarmbel af ging en ik dit ben gaan uitzoeken. Ik vond het bizar dat een arts dezelfde protheses had teruggeplaatst en het leek me heel onwaarschijnlijk dat zoiets mag van de fabrikant. Ik vind het krankzinnig dat artsen niet gewoon hun common sense gebruiken!

Ik heb haar geadviseerd om haar klacht te melden en juridische stappen te ondernemen, omdat ze ontstekingen in de borsten kreeg en heel ziek werd. Had dit allemaal voor haar uitgezocht in BelgiΓ« en contact gezocht met de overheid daar namens haar. Maar ze heeft er nog niets mee gedaan. Ze is nog steeds erg ziek en ik heb veel contact met haar via WhatsApp.

Er wordt vrouwen enorm veel onrecht aangedaan. Ze lopen enorme schade in hun leven op en met als klap op de vuurpijl krijgen ze te horen dat het allemaal 'psychisch' is. Ik weet zelf hoe erg dit is. Helaas ook op ander gebied dan alleen wat de siliconen betreft. Het is gewoon afschuwelijk voor deze vrouwen!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Sophie

Ongelezen bericht 06 apr 2023 20:41

Heel naar dat jullie al zo lang de strijd aan het voeren zijn, maar ik denk dat het kantelpunt nu niet ver meer ligt. En het is heel waardevol wat jullie doen, want al die tijd zijn gegevens verzameld, blijft de groep vrouwen groter worden en het tegengeluid sterker. Er komt een moment dat er wel geluisterd moet worden. Ik ben jullie heel dankbaar dat jullie dit in gang hebben gezet.
Wat een vreselijk verhaal van die vrouw, waarbij het niet goed ging. Inderdaad bizar dat het geregistreerd is als zorgactiviteit. Als dat al kan, begin ik me wel af te vragen waar de controle en toezicht hierin is gebleven. Eigenlijk zou dit niet moeten kunnen. Hopelijk kan dit snel gestopt worden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 apr 2023 11:12

Lieve Sophie,

Ik ontving je mail via het contactformulier en had gemaild, maar nog niks ontvangen..
Kijk even in je spam map.

Ik zet bijna nooit onze adressen op het forum, omdat we via het forum meer last hebben van spambots.

Liefs, LunaπŸ’–
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”