Nieuw hier

Protheses vanwege cosmetische reden.
Mirel

Ongelezen bericht 17 mei 2020 20:54

Wat goed te lezen, na 11 weken!
Er is nog hoop dus πŸ˜„
Wat fijn dat je qua maat hetzelfde hebt gehouden. Het belangrijkste is dat je je wat beter voelt.
Ik ben ben het vechten zo beu en weer de medische molen in zie ik zo tegen op.
Ik laat het maar op me afkomen.
Liefsss
Essi

Ongelezen bericht 17 mei 2020 22:37

Hey mirel,
Welkom hier op het forum.
Ik had nog geen tijd gehad om je een hart onder de riem te steken, terwijl ik wel je voorstel topic had gelezen.
Dat je dossiers niet meer te vinden zijn, kan kloppen omdat et volgens mij maar een "bewaar" plicht van 15 jaar voor is.
Als er uit een echografie zou komen dat er lekkage (s) is, dan zal er altijd een vergoeding zijn via je ziekte kosten verzekeraar. Bij lekkage moet er worden vergoed, alleen hebben niet alle artsen met alle verzekeraars contracten en is het mogelijk dat je een heel klein deel niet vergoed krijgt. De vergoeding is niet voor een lipofilling of lift trouwens, maar alleen voor het verwijderen van de implantaten en evt. kapsel.
Het was jou ook opgevallen dat het verwarrend is als andere onder jou topic met elkaar verder gaan kletsen. Heel goed op gemerkt, we proberen dit i.d.d niet te doen.
Ik wens je heel veel wijsheid en succes op jou reis naar een gezonder lichaam.
Lees goed rond, stel vragen als je ze hebt en zoek een arts die bij jou past.
Veel liefs essi
Zusss

Ongelezen bericht 18 mei 2020 15:24

Mirel schreef: ↑
17 mei 2020 20:54
Wat goed te lezen, na 11 weken!
Er is nog hoop dus πŸ˜„
Wat fijn dat je qua maat hetzelfde hebt gehouden. Het belangrijkste is dat je je wat beter voelt.
Ik ben ben het vechten zo beu en weer de medische molen in zie ik zo tegen op.
Ik laat het maar op me afkomen.
Liefsss
Hoi Mirel,

Ja...zo snel had ik het niet verwacht.

Klopt hoor, gezondheid is het aller belangrijkste πŸ™πŸ»

Snap dat je er tegenop ziet, mij heeft het ook jaren gekost van teleurstellingen bij plastisch chirurgen en die ik dan weer moest verwerken en ondertussen woekert alles door in je lijf. (Weet ik nu...)

Succes met je reis!! πŸ’œ

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Mirel

Ongelezen bericht 26 mei 2020 15:12

Ik kan mijn dossier donderdag ophalen, maar als ik dat doe kan ik dan (omdat ik McGhan protheses heb) hun nog wel aansprakelijk stellen?
Als ik het ophaal moet ik tekenen voor ontvangst denk ik.
Weet iemand hier wat meer over?
Sammie

Ongelezen bericht 26 mei 2020 16:30

Hi Mirel

Ik neem aan dat je gewoon recht hebt op je dossier. Zonder voorwaarden wat je ermee wilt of gaat doen.
Ik snap misschien niet helenaal wat je bedoelt maar als je je dossier opvraagd staat dat los van of je iemand aansprakelijk wilt stellen of niet.
Teken je niet alleen voor ontvangst?
Toen ik mijn dossier bij de kliniek aanvroeg moest ik een paar antwoorden invullen en ondertekenen.
De vragen waren oa waarom ik mijn dossier wilde. Ik heb ingevuld vanwege Asia klachten.
Ik kreeg het gewoon.

Volgens mij kan het dus gewoon. Je hebt er recht op. Zijn jou gegevens. Ongeacht je doel met het dossier.

Succes in elk geval.

Liefs Sammie
Zusss

Ongelezen bericht 26 mei 2020 21:26

Hoi Mirel,

Als je je dossier ophaalt bij de kliniek staat de los van een eventuele klacht.
Je hebt altijd recht op inzage van je eigen dossier.
Kijk wel goed waarvoor je tekent!!

Liefs,
Zusss
Mirel

Ongelezen bericht 15 jun 2020 15:41

Ik heb een consult gehad en de pc geeft aan dat er alleen een vergoeding is wanneer de prothese stuk (naderhand bij de verzekering ingediend) is of via de internist Nanayakkara. Dan ben ik een jaar verder.
Volgens mij heb ik geen erg dik dossier. Ik sta niet onder behandeling van internist of iets dergelijks (ook niet geweest) Wel nefrologe en gynaecoloog.
Verder alleen via de huisarts: bloedonderzoeken en verschillende pijn medicatie geprobeerd. Beetje hopeloos nu. Wel 10 jaar fysio 1 keer per 14 dagen of wekelijks.
Ik wil eigenlijk wel een poging doen bij de zorgverzekeraar.
Tips?
πŸ₯³πŸ₯³
Zusss

Ongelezen bericht 15 jun 2020 15:56

15 jun 2020 15:41
Ik heb een consult gehad en de pc geeft aan dat er alleen een vergoeding is wanneer de prothese stuk (naderhand bij de verzekering ingediend) is of via de internist Nanayakkara. Dan ben ik een jaar verder.
Volgens mij heb ik geen erg dik dossier. Ik sta niet onder behandeling van internist of iets dergelijks (ook niet geweest) Wel nefrologe en gynaecoloog.
Verder alleen via de huisarts: bloedonderzoeken en verschillende pijn medicatie geprobeerd. Beetje hopeloos nu. Wel 10 jaar fysio 1 keer per 14 dagen of wekelijks.
Ik wil eigenlijk wel een poging doen bij de zorgverzekeraar.
Tips?
πŸ₯³πŸ₯³
Hoi Mirel,

Dat klopt niet helemaal hoor wat je PC zegt.
Ik ben ook (nog) niet bij de internist geweest en had geen kapotte prothese
Zelf kreeg ik vergoeding ivm systeemklachten.
Die heb jij ook!!

Check dit ⬇️

viewtopic.php?t=1952

Ik kreeg eerst een afwijzing, maar met een goede bezwaarbrief van het forum is het bij poging 2 gelukt.
Succes!!!

Liefs,
Zusss
Mirel

Ongelezen bericht 15 jun 2020 16:35

Heeft jou pc een aanvraag ingediend voor jou bij de zorgverzekeraar? (volgens mij heb ik dezelfde pc πŸ˜‰)

Ik heb al een mail teruggestuurd met de link van het zorginstituut en de link die hier ergens staat met de aanvraagbrief 2019.
Ben benieuwd wat ik terug krijg.
Zusss

Ongelezen bericht 15 jun 2020 16:46

15 jun 2020 16:35
Heeft jou pc een aanvraag ingediend voor jou bij de zorgverzekeraar? (volgens mij heb ik dezelfde pc πŸ˜‰)

Ik heb al een mail teruggestuurd met de link van het zorginstituut en de link die hier ergens staat met de aanvraagbrief 2019.
Ben benieuwd wat ik terug krijg.
Niessen heeft het voor mij gedaan πŸ˜‰ Hij vertelde mij ook dat ik weinig kans had, snap ik ergens ook wel...verzekeraars kunnen moeilijk doen.

Maar vanwege het zorginstituut gebeuren ligt dat toch anders vanwege de systeemklachten.
Heel goed dat je dat hebt meegestuurd!!
Op de aanvraag van Niessen reageerde mijn verzekeraar vervolgens afwijzend. Daarna zelf bezwaarbrief gestuurd en toen zeiden ze dat ze de informatie onvoldoende vonden om het toe te kennen en daarna weer brief van hier gestuurd en toen was het goed.

Goed je klachten opsommen en zeggen dat je fysio etc. niet helpt en dat alleen explantatie jou kan helpen.
Laatste en enigste redmiddel tot herstel zoiets.

Hoop dat het lukt. Niet opgeven hoor als het langer duurt!πŸ’ͺ🏻
Mirel

Ongelezen bericht 15 jun 2020 18:32

Dank je wel voor je reactie. Erg lief!
Ik ga er ook niet vanuit dat ze gelijk een vergoeding geven maar ik wil het in ieder geval proberen.

Zuss: Wat heb jij afgesproken over het verwijderen van kapsels? Mag ook via pb hoor. πŸ₯³
Zusss

Ongelezen bericht 15 jun 2020 18:48

15 jun 2020 18:32
Dank je wel voor je reactie. Erg lief!
Ik ga er ook niet vanuit dat ze gelijk een vergoeding geven maar ik wil het in ieder geval proberen.

Zuss: Wat heb jij afgesproken over het verwijderen van kapsels? Mag ook via pb hoor. πŸ₯³
Graag gedaan 😘

Stuur je wel PBπŸ˜‰
Mirel

Ongelezen bericht 28 mar 2021 16:21

Eindelijk is het voor mij ook zo ver, ik word komende week geopereerd. Het was een lange weg, maar nu gaat het toch echt gebeuren. Evie (hier van het forum) gaf me het duwtje in de rug om door te gaan. Ze heeft me ontzettend goed geholpen bezwaar te maken bij de zorgverzekeraar maar die bleef afwijzen.
Op aanraden van hier, heb ik een afspraak bij dr Beekman gemaakt. Ik had al besloten dat dit het laatste was wat ik nog zou proberen.
Binnen een week kon ik bij haar langskomen, voor haar was het snel duidelijk en twee weken later belde ze dat er een brief voor de verzekering klaar lag.
Eindelijk na 11 jaar begreep iemand wat er met me aan de hand is, daar ging het me voornamelijk om. Erg fijn dat ik na de explantatie bij haar onder controle blijf.
1 april (geen grap πŸ˜€) word ik door dr Niessen geopereerd, nu hopen dat m’n bloeddruk meewerkt.
Liefs Mirel
Lala

Ongelezen bericht 28 mar 2021 18:25

Gelukkig gaat het eindelijk gebeuren!
Had je nou een gescheurde prothese?
Nica

Ongelezen bericht 28 mar 2021 19:20

Wauw Mirel, ik heb jouw berichten gelezen. Je bent bijna een jaar onderweg geweest om eea te regelen voor explantatie. Bij Frank Niessen zit je goed. Het is mij meegevallen, ik begin me na 2 wkn weer wat fitter te voelen. Het is wel een gek gevoel dat de borst bollingen weg zijn en alles zacht is. Het belangrijkste is dat die troep je lijf uitgaat. Nog een paar dagen voor jou... Ik zie mezelf nog gaan richting Amstelveen. Succes. Ik denk aan je.liefs Nica
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”