Hoi allemaal

Protheses vanwege cosmetische reden.
Onzeker

Ongelezen bericht 17 mei 2019 20:59

Door privé problemen een tijdje niet online geweest. De datum van mijn afspraak in het VU komt steeds dichterbij. Ik vind het ontzettend spannend en ben ook een beetje in de war. Ik denk nu wat als mijn klachten te mild zijn of niet " geloofd" worden. Wat als de arts wel inziet dat ze er uit moeten. Hoe dan verder? Ik ben zo onzeker dat ik niet helder kan nadenken bleh...
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
diana1967

Ongelezen bericht 19 mei 2019 18:19

lieve onzeker
probeer het op je af te laten komen en niet te veel over nadenken; geef jezelf elke dag een half uur om erover te denken, en dan, probeer afleiding te zoeken; het komt goed, echt
Onzeker

Ongelezen bericht 05 jun 2019 13:07

Gisteren was mijn afspraak in het VUmc. Ik heb een heel fijn consult gehad en Dr. Nanayakara was heel duidelijk en vriendelijk. Advies is om de protheses er uit te halen. De klachten zijn bij mij nog niet zo erg dat ze er morgen al uit moeten, maar voor verder klachten in de toekomst is het aan te raden om een plastische chirurg te zoeken en daarmee te bespreken wat die er van vind. Van Dr. Nanayakara zal ik nog een brief krijgen met dit advies en deze zal ook naar mijn huisarts gaan. Deze brief is tevens ook voor mijn verzekering.
Ik vond het wel allemaal heel moeilijk omdat wat hier ook uit zou komen het gevoelsmatig toch geen goed nieuws zou zijn. Eruit halen vind ik emotioneel moeilijk, maar ze laten zitten eigenlijk ook.
Ik ga wil me nu gaan oriënteren en afspraken plannen bij plastische chirurgen. Ik denk aan inplannen bij Nio, Selms, kappel en niessen en visser.

Essi

Ongelezen bericht 05 jun 2019 13:34

Lieve onzeker,
Wat was je snel aan de beurt bij het VU. Wat fijn het een goed gesprek was en dat je te horen hebt gekregen dat je beter voor explantatie kan gaan voor je verder ziek gaat worden. Mag ik vragen wat je "vage" klachten zijn waar je het in je topic over hebt? Had je iets van een medisch dossier mee genomen naar hem?
Ik sta op de wachtlijst .... had een brief gekregen dat ze me nog niet kunnen indelen voor een afspraak.
Succes met het maken van je keuzes.
Groetjes essi
Onzeker

Ongelezen bericht 05 jun 2019 21:31

Snel? Heeft ruim 4 maanden geduurd hihi

Ik heb geen dossier meegenomen, maar wel alles verteld.
Als eerste heb ik pijn aan mijn borsten en dat is ook de grote reden geweest dat ik verder ben gaan zoeken. Ik heb al jaren meerder klachten, maar heb nooit de link gelegd met mijn protheses. Ik ben altijd heel moe en kan niet goed slapen, hoofdpijn. Ik moet ook altijd heel veel naar de toilet. Ik heb de afgelopen 3 jaar meerder keelontstekingen gehad en heb ook vaak het gevoel dat er iets in mijn keel zit. Ben ook een tijd lang benauwd geweest. Heb veel last vast hartkloppingen/vibraties en een druk op mijn borstkas. Ik ben bij de kno arts geweest om mijn keel na te laten kijken. Heb een onderzoek gehad aan mijn longen. Longfoto's laten maken en heb een luchtwegtest gehad. Van de huisarts ook een kastje gekregen om mijn hartslag te registreren en heb ook een echo van mijn hart gehad. Uit dit alles kwam niks naar voren. Heb veel haarverlies en op bepaalde plekken op mijn huid het gevoel alsof het blauw is. Heb ook last van angsten en een soort gejaagd gevoel soms. Concentratie is ook ver te zoeken. voel me soms gewoon een beetje verward ofzo. Ben hiervoor ook bij een psycholoog geweest. Ook is mijn menstruatie al een aantal jaren in de war en ook daar ben ik voor naar de gynaecoloog geweest voor onderzoek. De klachten zijn niet iedere dagen en altijd tegelijk. Het is gewoon allemaal vaag en kan het allemaal niet zo goed plaatsen.

Miekje

Ongelezen bericht 06 jun 2019 16:07

Herkenbaar herkenbaar herkenbaar..... na mijn explantatie half febr zijn bijna alle klachten weg. Of sterk verminderd. Ik heb zelfs weer nieuwe haargroei op mn hoofd. (Stoppeltjes) ik ben ervan overtuigd dat klachten van implantaten komen. Niks vaag....
D-borah

Ongelezen bericht 06 jun 2019 19:44

Onzeker schreef:
05 jun 2019 21:31
Snel? Heeft ruim 4 maanden geduurd hihi

Ik heb geen dossier meegenomen, maar wel alles verteld.
Als eerste heb ik pijn aan mijn borsten en dat is ook de grote reden geweest dat ik verder ben gaan zoeken. Ik heb al jaren meerder klachten, maar heb nooit de link gelegd met mijn protheses. Ik ben altijd heel moe en kan niet goed slapen, hoofdpijn. Ik moet ook altijd heel veel naar de toilet. Ik heb de afgelopen 3 jaar meerder keelontstekingen gehad en heb ook vaak het gevoel dat er iets in mijn keel zit. Ben ook een tijd lang benauwd geweest. Heb veel last vast hartkloppingen/vibraties en een druk op mijn borstkas. Ik ben bij de kno arts geweest om mijn keel na te laten kijken. Heb een onderzoek gehad aan mijn longen. Longfoto's laten maken en heb een luchtwegtest gehad. Van de huisarts ook een kastje gekregen om mijn hartslag te registreren en heb ook een echo van mijn hart gehad. Uit dit alles kwam niks naar voren. Heb veel haarverlies en op bepaalde plekken op mijn huid het gevoel alsof het blauw is. Heb ook last van angsten en een soort gejaagd gevoel soms. Concentratie is ook ver te zoeken. voel me soms gewoon een beetje verward ofzo. Ben hiervoor ook bij een psycholoog geweest. Ook is mijn menstruatie al een aantal jaren in de war en ook daar ben ik voor naar de gynaecoloog geweest voor onderzoek. De klachten zijn niet iedere dagen en altijd tegelijk. Het is gewoon allemaal vaag en kan het allemaal niet zo goed plaatsen.
Och jeetje het lijkt bijna of ik het zelf heb geschreven! Niet alles herken ik maar wel de hartkloppingen, vibraties in de borstkas, slecht slapen, gejaagd gevoel, angsten en altijd moe. Ook naar cardioloog geweest, echo, kastje, psycholoog. Heb ook vaak duizelingen die onverklaarbaar zijn. Erg voor je hoor dat je dit allemaal moet meemaken. Ik hoop dat je gauw van de ellende verlost bent.
- Beauty is only skin deep -
Onzeker

Ongelezen bericht 04 aug 2019 21:15

1,5 week gelden op consult geweest bij dr van Selms. Wat een ontzettend fijne man. Ik voelde me serieus genomen met mijn klachten. Naast het verwijderen van mijn protheses wil ik ook mijn borsten laten liften omdat mijn borsten anders bijna op mijn knieën hangen straks :cry: . De kliniek heeft voor mij de aanvraag bij de verzekering gedaan en eergisteren heb ik een brief gekregen van de verzekering dat ze het verwijderen van de protheses vergoeden :D . De lift is natuurlijk voor eigen rekening en moet nu dus heel hard sparen en het geld bij elkaar harken ;)

Luna MKS

Ongelezen bericht 05 aug 2019 08:28

Ooh wat ben ik blij voor je lieve Onzeker dat het vergoed wordt!!! Super!!!👍😀

Succes met het sparen. Komt vast goed!👍

💋🥰🌺

Luna
diana1967

Ongelezen bericht 05 aug 2019 16:58

wat een fijn nieuws onzeker, ik hoop dat je het bedrag voor de lift snel bijeen kunt sparen, hoe eerder ze eruit zijn, hoe beter
Maar wat ben je een kanjer
AmbervdV

Ongelezen bericht 05 aug 2019 19:35

Onzeker schreef:
04 aug 2019 21:15
1,5 week gelden op consult geweest bij dr van Selms. Wat een ontzettend fijne man. Ik voelde me serieus genomen met mijn klachten. Naast het verwijderen van mijn protheses wil ik ook mijn borsten laten liften omdat mijn borsten anders bijna op mijn knieën hangen straks :cry: . De kliniek heeft voor mij de aanvraag bij de verzekering gedaan en eergisteren heb ik een brief gekregen van de verzekering dat ze het verwijderen van de protheses vergoeden :D . De lift is natuurlijk voor eigen rekening en moet nu dus heel hard sparen en het geld bij elkaar harken ;)

Hoi, wat spannend allemaal.
Vond Dr v Selms een lift ook zinvol? Of wil je het gewoon zelf heel graag? Ben benieuwd naar wat hij heeft gezegd
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Onzeker

Ongelezen bericht 09 aug 2019 10:54

Dank jullie wel allemaal!
Het is wel nog een behoorlijk bedrag wat we nodig hebben en breek mijn hoofd over hoe ik dat zo snel mogelijk bij elkaar heb.
AmbervdV schreef:
05 aug 2019 19:35
Onzeker schreef:
04 aug 2019 21:15

Hoi, wat spannend allemaal.
Vond Dr v Selms een lift ook zinvol? Of wil je het gewoon zelf heel graag? Ben benieuwd naar wat hij heeft gezegd
Ja een lift is zinvol in mijn geval. Ik heb mijn borstvergroting gedaan omdat mijn borsten erg verslapt waren en ik voor mijn gevoel met mijn 34 jaar toen al bejaarde borsten had. Omdat ik zoveel huid had en ik geen lift nam toen zijn er grote protheses gebruikt om het op te kunnen vullen. Ik heb 535 cc en ultra high profile protheses. Als de protheses verwijderd worden zal het resultaat van hang erger zijn dan voor de vergroting. Het gewicht en zwaartekracht hebben hun best gedaan.
Ondanks de klachten e.d vind ik het echt vreselijk dat ik straks weer van die zakjes zou hebben. Ik heb zoveel positieve verandering bij mezelf gemerkt in hoe ik over mezelf dacht nadat ik de operatie had ondergaan. Ik ben zo bang dat ik mentaal zo een klap ga krijgen. Misschien gek, maar ik weet dat het mentaal even een dingetje zal worden voor mij en de een lift verzacht het voor mij.

Miekje

Ongelezen bericht 09 aug 2019 11:15

Heb je heel goed! Volg je eigen gevoel hierin!
Moeke

Ongelezen bericht 09 aug 2019 11:27

Hi onzeker,
Je ziet hele mooie resultaten met zo'n lift. Gaat vast goed komen voor je! Voor mij persoonlijk wil ik niets meer. Geen lipofilling of wat dan ook. Werd trouwens ook geweigerd door dr Kappel al had ik het wel gewild. Eerst bijkomen en gezond worden. Ik had nog niet genoeg weefsel om een AA cup te vullen en houd ws niets moois over na explantatie (nu een B). Helaas en ergens is er een deel van mij dat schreeuwt om borsten maar ik doe het niet. Wat ik vroeger niet kon accepteren zal ik nu moeten doen. Ik denk dat ik in jouw positie ook voor een lift zou kiezen, dat dan weer wel.
Bij mij wordt het ook vergoed maar niet voor 100% dus moet ook nog een behoorlijk bedrag bij elkaar sparen.
Ik ben wel blij dat ik überhaupt borsten heb. Als ik denk aan de vrouwen die een borstamputatie hebben moeten ondergaan dan voel ik me toch gezegend. Ookal is het niet volgens het schoonheidsideaal, verre van dat zelfs. Ik denk dat de klap wel gaat komen als ik straks in de spiegel kijk dus begrijp helemaal wat je bedoeld :cry:
Liefs,
Onzeker

Ongelezen bericht 09 aug 2019 11:40

Hi Moeke,
Ik ga naast de lift ook niks meer doen. Ondanks dat ik echt blij en gelukkig wordt van het uiterlijk van mij borsten is het nu klaar. Ik wil niet over een aantal jaar weer met een dilemma zitten. De lift meteen doen is voor mij ook een afsluiting. Niet meer met mijn borsten onder het mes in de toekomst. Ik wil het echt afsluiten.
Het verwijderen van de implantaten en het verwijderen van het kapsel worden gelukkig vergoed en daar ben ik dan ook heel erg blij en dankbaar voor. Maar de lift is natuurlijk voor eigenrekening. Het is een pittige operatie en zal dus ook een nacht moeten blijven en daar zit natuurlijk een prijskaartje aan. Er is een deel in mij dat niet kan wachten om de operatie in te gaan, maar er is ook een deel dat zegt doe maar rustig aan.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”